Reklama

Reklama

Domek z karet

(seriál)
  • Česko Dům z karet (více)
Trailer 2
USA, (2013–2018), 63 h 6 min (Minutáž: 42–60 min)

Tvůrci:

Beau Willimon

Předloha:

Michael Dobbs (kniha)

Hudba:

Jeff Beal

Hrají:

Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(73)

Francis Underwood (Kevin Spacey) vás vezme na dlouhou cestu, během níž si vybírá svou pomstu na těch, kteří ho zradili – včetně členů jeho vlastní vlády i prezidenta Spojených států osobně. Elegantní, prohnaný, metodické a zlý Frank Underwood spolu se svojí manipulativní manželkou Clair (Robin Wright) berou Washington útokem. Příčku po příčce stoupají po hierarchickém žebříku, aby dosáhli toho, po čem tak zoufale touží – po moci. (AXN)

(více)

Videa (25)

Trailer 2

Recenze (771)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Kdybych neměl tak moc rád Spaceyho a kdyby Spacey bez ohledu na jeho oblibu nepodával tak labužnický výkon, byl bych tím seriálem asi dost otrávený. Především kvůli strašně repetitivním mechanismům boření čtvrté zdi, které jsou ze začátku osvěžující, ale nakonec už jenom rutinní a opotřebované. House of Cards je další případ materiálu, který je úplně zbytečný pro seriál - jako film by to bylo mnohem lepší. Není to špatný seriál, v žádném případě, jen není důvod jeho kvality přijímat desítky hodin, takže i tak kvalitní práce všech zúčastněných nakonec u mě končí v kolonce "relativní ztráta času". ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S1/S2: Vôbec prvý¹ seriál produkovaný štúdiom pre Netflix a zároveň počin, ktorý ho spolu s vysielaním Breaking Bad poslal do stratosféry. Do výšin a čias, keď ešte červené N znamenalo kvalitu a nie prvotriednu žumpu. BB svojou všestrannou dokonalosťou zbúral piliere štandardnej klasickej televíznej tvorby,² House of Cards zase podobne "zbúral" trh, vyšliapal cestu streamovacím službám, otvoril im bránu do sveta a umožnil im budúci enormný rast, inými slovami – spustil éru streamingu. Tiež ukázal, že dialógy v seriáloch nemusia byť toporné, môžu byť vycibrené rovnako ak nie viac ako tie na filmovom plátne a tiež, že produkčne môžu byť dovedené do absolútnej bezchybnosti.³ Kevin Spacey sa s postavou Franka Underwooda zacementoval v historických knihách umenia a jeho fotka by mala byť vo výkladovom slovníku vedľa Daniela Day-Lewisa pod heslami charizma a pravé herectvo. Strhujúca konverzačná jazda, z ktorej nechceš a nemôžeš vystúpiť. Až kým nie je koniec. A ani potom nie, pretože sa aj tak vrátiš... Aktuálne nemám viac čo dodať, eventuálne doplním. Koment som ani písať nechcel, stojí za hovno, ale keď už tu máme takýto pekný dátum – 22.2.2022 x) --- ¹Toto je trochu viac zamotané. Nie je celkom prvý. O rok ho "predbehol" nórsky Lilyhammer a aj ten bol vysielaný o týždeň skôr na NRK1. ²Áno, beriem na vedomie Lost, 24 či Prison Break a áno, uvedomujem si kontradikciu, nakoľko tieto sú tiež produkty televíznej výroby. ³Niečo podobné už dokázalo krátko po prelome milénia HBO so svojim The Wire, bavíme sa teraz ale o streamingu, všakže? --- / (S1 - 2.1.2014) (S1-S2 - 11.7.2014) / (S1 - 7.2015) (S1-S4 4.3.2016) / (S1 - 18.2.2022) (S2 - 22.2.2022) (S3 - 19.10.2022-25.10.2022) (S4 - 16.12.2022-18.12.2022) (S5 - 29.12.2022-31.12.2022) (S6 - 31.12.2022-1.1.2023) ()

Reklama

hellstruck

všechny recenze uživatele

Pilot: Chytré kecičky v nepřirozeném podání. Jestli něco nenávidím víc, než zpěv ve filmech, je to mluvení do kamery. Ani Spacey zde není tak charismatický, jako v jiných počinech. Dost možná je to politickou látkou, která není mým šálkem kávy, ale první díl prostě byla nuda k uzoufání. Snad se to trochu rozběhne, jinak House of Cards způsobí, že se opravdu filmům s červenou barvou začnu vyhýbat. :))) ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Politika nuda je a House of Cards na tom nic nemění. Spaceyho hvězdná aura, Fincherova záštita celého projektu a stylová úvodní znělka bohužel nestačí. Celé je to tak chladné, že emocionální dopad na diváka je prakticky nulový a třeba Frankovy promluvy do kamery mi těžce nesedly. Kultovní status přišel až moc brzy, ale vlajkovou lodí z počátků Netflixu bude navždy. Líbí se mi, jak po letech oslavných chorálů nad genialitou jednotlivých sérií většina taktně mlčí o naprosto tragickém finále. S1 - S5: 60% S6: 30% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 80% - Kevin Spacey si pro rázný comeback vybral vděčné místo. Jako mocný a morálně nesvázaný politik může velkolepě hrát ve strhujících dialozích, šibalsky pomrkávat do kamery, dávat divákovi pocit sounáležitosti a díky svému charizmatu také přesvědčovat, že udělat někdy pěknou špatnost může být ku prospěchu (vlastní) věci. Celý domek z karet má pak nejsilnější základy v rámci Frankova pnutí se Zoe (a vůbec jakéhokoli působení těchto dvou postav), zatímco někdo nedokáže kvůli až příliš poklidné lince tak úplně zaujmout (Claire), nebo svými rozhodnutími a jednáním až irituje (Peter). Právě díky atmosféře a náladě, která se nebojí sáhnout po dávce nadhledu je seriál svým způsobem jedinečný. Určitě ale ne díky scénáři. Ten totiž svou domnělou rafinovanost prohraje ve chvíli prvního odhaleného zvratu. Tehdy kouzlo šokovaného diváka odpadá a za každou dějovou zákrutou už tuším nějaký větší plán. Díky konkrétním postavám a příjemně nejednoznačné gradaci to ale zatím nevadí. 2. série - 60% - Překvapivě frustrující zážitek. Postupné vykrajování nejzajímavějších postav a linií totiž nechává cestičku umetenou pro regulérní politiku se všemi jejími rutinními špinavostmi a v tu chvíli se vytratí i kouzelná satira, která dokázala přikovat k obrazovce nejsilněji. Nejhorší ale je, že žádná z odstavených vedlejších linek není uzavřena uspokojivým způsobem a většina ze zakončovacích scén jsou jen zkratky nebo nevěrohodné nárazy. Do popředí se potom nepochopitelně tlačí charaktery, které nemají co nového nabídnout a jsou jen lacinějšími verzemi těch, kteří už jednou Kongres, Bílý dům i další lokace opustili. Prostor tak primárně ovládá mistr Underwood, ale dělá mi to podstatně menší radost než o sezonu nazpět. Proč bych po všech úskocích a sobectví měl fandit právě Frankovi? Jen protože je v centru všeho dění, které sledujeme jeho pohledem? Abych přál vítězství záporákovi, potřebuji víc než to. Tím spíš, že Raymond Tusk není regulérní nepřítel, jen do sebe zahleděný pracháč. Nemůžu samozřejmě jenom nadávat, protože i přes dialogy, které v čistě politických kruzích občas šustí papírem, se příjemně zneklidňující atmosféra nikdy úplně nevytratí a Spacey dokáže zamrazit každým zvýšením hlasu. To je ale u seriálu, který by rád byl neopakovatelnou událostí, najednou dost málo. 3. série - 70% - I přes čím dál vyšší politické kruhy se překvapivě hraje na osobnější notu, ale na vítězství to nestačí. Hraje se totiž pomocí figurek, jejichž úloha v celém velkém soukolí je nezpochybnitelná (Jackie, Remy, Seth), ale pokud nejsou v přímém kontaktu s Frankem, nemám sebemenší potřebu je vidět. Jejich vedlejší linie jsou stejně jako loni pouhou vatou, nehledě na Douga, jehož hnací motor v podobě obsese jistou zrzkou se měl dořešit už dávno a místo toho se pořád opakuje v ubíjejících smyčkách. Naštěstí je stále přítomen ústřední antihrdina, který získal rovnocenného soupeře jak v Heather, tak v Petrovovi, a co je nejlepší - v Claire. Právě opatrně gradující dialogy Spaceyho s Robin Wright jsou tím, co mě k Mr. and Mrs. FU pokaždé připoutá, i kdyby byly ostatní linky sebezbytečnější. U třetí sezóny jsem původně s hodnocením mířil trochu výš, protože politika tentokrát cílila příjemně aktuálním směrem, ale samotné finále ucuklo. Právě v něm se bohužel ukazuje, že showrunner Beau Willimon chce působit velmi rafinovaně, ale zároveň si nechává uniknout drtivou většinu možností, kdy by mohl s vedlejšímu charaktery začít opravdu pracovat a ne je jen nahodile tahat tam, kam se mu to zrovna pro nejbližší epizodu hodí. 4. série - 80% - Chvíli už to vypadalo, že se i zbylá rafinovanost překlopí do čisté politiky, což by pro původní premisu byla čirá katastrofa. Z naznačeného směru se ale ve čtvrté epizodě razantně uhýbá stranou a celý Domek konečně dýchá lehce, do hry vrací k mojí velké potěše snad všechny výraznější vedlejší postavy minulých let a Spaceymu dává šanci na dosud nepoznané herecké výrazy. V osobě spisovatele Toma se ukazuje, jak nápaditě se mohou do hry vracet zdánlivě dohrané charaktery, v osobě Douga se naopak již několikátým rokem ukazuje, že Michael Kelly asi na Netflix něco šeredného ví, jinak nechápu, proč ho za každou cenu drží v hlavním obsazení. Díky neočekávanému a odvážnému vývoji bych ale celému projektu zase hrozně rád věřil, brzdí mě v tom jediná věc, odchod Beaua Willimona z pozice hlavního tvůrce. Ani tahle sezóna zdaleka nebyla bez chyby, ale pokračovat za každou cenu bez něj mi přijde vysoce riskantní. 5. série - 70% - V prvních dvou třetinách se podvratným Frankovým činům rád usmívám a až do vyvrcholení linie s volbami se i náramně bavím. Vše, co přijde potom, ale funguje o stupeň hůře, zejména proto, že se hlavní pár obklopuje čím dál nezajímavějšími charaktery. Mark, Cathy, Alex Romero, Seth a bohužel i Jane Davis v podání neselhávající Patricie Clarkson mi jsou bohužel zoufale jedno a většinu času fungují jen jako reklama na to, jak dokonale díky onomu kontrastu umí hrát Kevin Spacey a Robin Wright. Seriálu bych i v tuhle chvíli pořád věřil, že ví, kam míří, kdyby nebylo událostí, které seriál nechaly bez jeho největšího tahouna. 6. série - 40% - Po Spaceyho vyhazovu jsem věřil, že tvůrci vědí, co dělají. Že labutí píseň nebude jen slabým pokusem o předání žezla, že zkrátka bude o co hrát. Teď je mi naopak líto, že seriál nebyl zrušen, protože tahle loď se potopila ve chvíli, kdy se začaly přepisovat scénáře. Robin Wright mám rád, ale bez svého věčného protipólu v podobě Franka je v obraze smutně navíc, jakkoli si průběžná ženská vítězství uhraje do posledního slova. Dokonce po dlouhé době ocením i Douga, aby vůbec existoval důstojný protihráč a pokus o vyrovnanou dynamiku. Jinak si totiž obrovské množství prostoru kradou sourozenci Shepherdovi. Dosud nikdy neviděné postavy se staví do pozice šedých eminencí celého Washingtonu, bez jejichž dozoru se snad celý kabinet ani neotočí. Když se přidají další nevýrazní protihráči typu Marka, je definitivně jasné, kam až se kdysi ambiciózní počin propadl. Dlouholeté vedlejší charaktery narychlo odchází ze scény, aby vůbec nějaké rozhřešení dostaly, finále nepřinese žádnou logickou pointu dosavadního dění a odhalení, na která se celých osm epizod čeká, působí jako parodie, nemluvě o celkovém směřování, až příliš jdoucím na ruku událostem v zákulisí. Politováníhodná koncovka, kterou od ostudy zachraňuje jen to, jak kvalitní herce se povedlo sehnat i do těch nejmenších rolí. () (méně) (více)

Galerie (796)

Zajímavosti (39)

  • Úvodní scéna, ve které je pes sražen autem, je silně ovlivněna knihou Stephena Kinga „Duma Key“. (Kubaaa97)
  • V dílech režírovaných Davidem Fincherem se herci neusmívají. Kate Mara prozradila, že Fincher všem zúčastněným zakázal se při natáčení smát. (JohnX)
  • V roku 2013 vyrobilo tlačové oddelenie Bieleho domu, spolu s tvorcami seriálu, 6-minútový spin-off "House of Nerds", ako darček novinárom k tradičnej Correspondents' Dinner. Zahrali si v ňom viacerí známi politici a novinári a je k zhliadnutiu tu. (JOZZZKO)

Související novinky

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

09.03.2023

Světové hvězdy filmové hudby zavítají do Prahy na Composers Summit 2023. Druhý ročník kromě workshopů a přednášek nabídne ve dnech 14. a 18.dubna dva unikátní koncerty. Ústřední melodie oceňovaných… (více)

Kevin Spacey dluží desítky milionů dolarů

Kevin Spacey dluží desítky milionů dolarů

07.08.2022

Dříve jeden z nejváženějších herců v Hollywoodu, dnes chodící černá kaňka, která se v prestižním filmovém či televizním projektu možná už nikdy neobjeví. Kevina Spaceyho v roce 2017 alespoň patnáct… (více)

Kevin Spacey musí zaplatit 31 milionů

Kevin Spacey musí zaplatit 31 milionů

24.11.2021

Filmové servery obletěla čerstvě zpráva, že herci Kevinovi Spaceymu (Americká krása) bylo v loňském roce nezávislým arbitrem přikázáno zaplatit produkční společnosti zodpovědné za tvorbu seriálu Dům… (více)

David Fincher prodlužuje spolupráci s Netflixem

David Fincher prodlužuje spolupráci s Netflixem

12.11.2020

Za tři týdny startuje na Netflixu výrazně stylizované životopisné drama Mank o postavě H. J. Mankiewicze, scenáristy legendárního snímku Občan Kane, a už nyní je jasné, že to nebude poslední… (více)

Reklama

Reklama