Reklama

Reklama

45. LETNí FILMOVá šKOLA - Program

O festivalu ve zkratce

45. Letní filmová škola

Novinky i filmové poklady. Giallo i Francouzská nová vlna. Miroslav Ondříček i William Wyler. Víno, folklór, hry, divadlo i koncerty. Uspokojíme všechny chutě.

Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana Lasicu. Oba umělci uvedou v Uherském Hradišti svá nejzásadnější díla a převezmou Výroční cenu Asociace českých filmových klubů. Mezi dalšími hosty festivalu budou i Lech Majewski, Christian BergerWojciech SmarzowskiAlexej German ml. či Vladimír Furdík, Noční král z kultovního seriálu Hra o trůny.

AČFK uvádí / Distribuce - Uherské Hradiště

01.08.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
AČFK uvádí / Distribuce

01.08.2019 20:30
Kino Hvězda
AČFK uvádí / Distribuce

01.08.2019 17:00
Slovácké divadlo
AČFK uvádí / Distribuce

26.07.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
AČFK uvádí / Distribuce

30.07.2019 12:00
Sportovní hala
AČFK uvádí / Distribuce

03.08.2019 17:00
Kino Mír, Kino Mír
AČFK uvádí / Distribuce

01.08.2019 23:30
Kino Hvězda
AČFK uvádí / Distribuce

AČFK uvádí / LFŠ uvádí - Uherské Hradiště

01.08.2019 17:00
Kino Hvězda
AČFK uvádí / LFŠ uvádí

31.07.2019 17:00
Kino Hvězda
AČFK uvádí / LFŠ uvádí

02.08.2019 18:00
Kino Hvězda
AČFK uvádí / LFŠ uvádí

Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček - Uherské Hradiště

31.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

03.08.2019 20:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

28.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

01.08.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

26.07.2019 17:00
Slovácké divadlo
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

29.07.2019 08:30
Slovácké divadlo
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

29.07.2019 14:00
Kino Mír, Kino Mír
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

01.08.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

30.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

02.08.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

29.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

01.08.2019 09:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

27.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

03.08.2019 17:00
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

31.07.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Česko/Slovensko / Češi v zahraničí: Miroslav Ondříček

Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie - Uherské Hradiště

02.08.2019 21:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

31.07.2019 11:00
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

01.08.2019 15:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

28.07.2019 18:00
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

03.08.2019 21:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

03.08.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

29.07.2019 15:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

29.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

02.08.2019 15:00
Kino Mír, Kino Mír
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

27.07.2019 11:00
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

31.07.2019 09:00
Reduta, Kino Reduta 1
Česko/Slovensko / Kdo jsou Češi 2: Smějící se bestie

Česko/Slovensko / Novinky - Uherské Hradiště

31.07.2019 21:30
Sportovní hala, Skate park
Česko/Slovensko / Novinky

30.07.2019 09:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

03.08.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

02.08.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

31.07.2019 10:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

28.07.2019 12:00
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

31.07.2019 08:30
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Novinky

30.07.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

28.07.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

03.08.2019 14:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

27.07.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

02.08.2019 23:59
Masarykovo náměstí, Letní kino
Česko/Slovensko / Novinky

28.07.2019 08:30
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Novinky

03.08.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

31.07.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

03.08.2019 09:00
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Novinky

27.07.2019 18:00
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

31.07.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

02.08.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

27.07.2019 09:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

29.07.2019 12:00
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

29.07.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

02.08.2019 09:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

26.07.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

01.08.2019 08:30
Kino Hvězda
Česko/Slovensko / Novinky

28.07.2019 09:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

30.07.2019 18:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

27.07.2019 15:30
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

03.08.2019 16:00
Sportovní hala
Česko/Slovensko / Novinky

27.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Česko/Slovensko / Novinky

Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna - Uherské Hradiště

26.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

29.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

29.07.2019 21:30
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

02.08.2019 08:30
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

28.07.2019 15:30
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

01.08.2019 21:30
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

26.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

28.07.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

31.07.2019 08:30
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

30.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

27.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

30.07.2019 08:30
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

01.08.2019 21:30
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

29.07.2019 21:30
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

28.07.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

28.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

27.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

01.08.2019 12:00
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

31.07.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

30.07.2019 23:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

03.08.2019 11:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

27.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

29.07.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

31.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

30.07.2019 23:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

02.08.2019 11:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

31.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

28.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

30.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

01.08.2019 12:00
Sportovní hala
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

31.07.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

02.08.2019 11:00
Kino Hvězda
Historie / Filmová čítanka: Francouzská nová vlna

Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta - Uherské Hradiště

29.07.2019 14:30
Kino Hvězda
Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta

31.07.2019 14:30
Kino Hvězda
Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta

03.08.2019 14:30
Kino Hvězda
Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta

02.08.2019 14:30
Kino Hvězda
Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta

27.07.2019 14:30
Kino Hvězda
Historie / Němý film s živou hudbou: Symfonie velkoměsta

Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz - Uherské Hradiště

28.07.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

27.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

30.07.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

02.08.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

29.07.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

30.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Historie / Neznámý vojín: Grzegorz Królikiewicz

Historie / Retrospektiva: William Wyler - Uherské Hradiště

28.07.2019 09:00
Klub kultury, Velký sál
Historie / Retrospektiva: William Wyler

31.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Historie / Retrospektiva: William Wyler

02.08.2019 20:30
Kino Hvězda
Historie / Retrospektiva: William Wyler

29.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

03.08.2019 11:00
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

28.07.2019 14:30
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

31.07.2019 09:30
Sportovní hala
Historie / Retrospektiva: William Wyler

27.07.2019 09:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Retrospektiva: William Wyler

30.07.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Retrospektiva: William Wyler

29.07.2019 14:30
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

03.08.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Retrospektiva: William Wyler

27.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

29.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Historie / Retrospektiva: William Wyler

26.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Historie / Retrospektiva: William Wyler

30.07.2019 08:30
Kino Hvězda
Historie / Retrospektiva: William Wyler

28.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Historie / Retrospektiva: William Wyler

03.08.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Retrospektiva: William Wyler

29.07.2019 23:30
Kino Hvězda
Historie / Retrospektiva: William Wyler

02.08.2019 15:30
Sportovní hala
Historie / Retrospektiva: William Wyler

27.07.2019 15:30
Kino Mír, Kino Mír
Historie / Retrospektiva: William Wyler

01.08.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Historie / Retrospektiva: William Wyler

27.07.2019 12:00
Sportovní hala
Historie / Retrospektiva: William Wyler

31.07.2019 14:30
Kino Mír, Kino Mír
Historie / Retrospektiva: William Wyler

Hosté / Alexej German ml. - Uherské Hradiště

29.07.2019 08:30
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Alexej German ml.

01.08.2019 20:00
Slovácké divadlo
Hosté / Alexej German ml.

27.07.2019 09:00
Klub kultury, Velký sál
Hosté / Alexej German ml.

02.08.2019 11:00
Klub kultury, Velký sál
Hosté / Alexej German ml.

28.07.2019 23:30
Kino Hvězda
Hosté / Alexej German ml.

31.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Hosté / Alexej German ml.

28.07.2019 14:00
Kino Mír, Kino Mír
Hosté / Alexej German ml.

31.07.2019 12:00
Sportovní hala
Hosté / Alexej German ml.

30.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Hosté / Alexej German ml.

03.08.2019 08:30
Slovácké divadlo
Hosté / Alexej German ml.

Hosté / Cătălin Mitulescu - Uherské Hradiště

27.07.2019 15:00
Klub kultury, Velký sál
Hosté / Cătălin Mitulescu

01.08.2019 11:00
Kino Hvězda
Hosté / Cătălin Mitulescu

26.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Hosté / Cătălin Mitulescu

30.07.2019 14:30
Kino Mír, Kino Mír
Hosté / Cătălin Mitulescu

26.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Hosté / Cătălin Mitulescu

27.07.2019 21:30
Sportovní hala
Hosté / Cătălin Mitulescu

27.07.2019 21:30
Sportovní hala
Hosté / Cătălin Mitulescu

31.07.2019 15:30
Sportovní hala
Hosté / Cătălin Mitulescu

28.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Hosté / Cătălin Mitulescu

28.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Hosté / Cătălin Mitulescu

Hosté / Hynek Bočan - Buchlovice

26.07.2019 20:00
Zámek Buchlovice, Zámecký park
Hosté / Hynek Bočan

Hosté / Hynek Bočan - Uherské Hradiště

27.07.2019 11:30
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Hynek Bočan

31.07.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Hynek Bočan

27.07.2019 19:30
Kino Hvězda
Hosté / Hynek Bočan

01.08.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Hynek Bočan

26.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Hosté / Hynek Bočan

29.07.2019 09:00
Klub kultury, Velký sál
Hosté / Hynek Bočan

02.08.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Hosté / Hynek Bočan

28.07.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Hynek Bočan

03.08.2019 15:00
Kino Mír, Kino Mír
Hosté / Hynek Bočan

Hosté / Lech Majewski - Uherské Hradiště

27.07.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Lech Majewski

28.07.2019 17:00
Kino Hvězda
Hosté / Lech Majewski

01.08.2019 11:30
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Lech Majewski

29.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Hosté / Lech Majewski

30.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Hosté / Lech Majewski

31.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Hosté / Lech Majewski

Hosté / Marek Kuboš - Uherské Hradiště

30.07.2019 11:30
Reduta, Kino Reduta 1
Hosté / Marek Kuboš

02.08.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Hosté / Marek Kuboš

Hosté / Milan Lasica - Uherské Hradiště

30.07.2019 20:30
Kino Hvězda
Hosté / Milan Lasica

01.08.2019 17:00
Kino Mír, Kino Mír
Hosté / Milan Lasica

30.07.2019 14:30
Sportovní hala
Hosté / Milan Lasica

30.07.2019 11:00
Kino Hvězda
Hosté / Milan Lasica

Letní kino / Novinky s innogy - Uherské Hradiště

03.08.2019 21:30
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

29.07.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

31.07.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

28.07.2019 23:59
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

26.07.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

02.08.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

28.07.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

26.07.2019 23:59
Masarykovo náměstí, Letní kino
Letní kino / Novinky s innogy

Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let - Uherské Hradiště

26.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

26.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

01.08.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

27.07.2019 23:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

29.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

30.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

02.08.2019 23:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

28.07.2019 23:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

27.07.2019 23:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

28.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

03.08.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

30.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

27.07.2019 21:30
Letní kino Smetanovy sady
Letní kino / Zapomenuté klenoty 90. let

P.S. - Uherské Hradiště

28.07.2019 11:30
Reduta, Kino Reduta 1
P.S.

01.08.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
P.S.

27.07.2019 15:00
Reduta, Kino Reduta 1
P.S.

02.08.2019 18:00
Sportovní hala
P.S.

30.07.2019 22:00
Masarykovo náměstí, Letní kino
P.S.

Současnost / Hot TV - Uherské Hradiště

28.07.2019 21:30
Sportovní hala
Současnost / Hot TV

01.08.2019 18:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / Hot TV

03.08.2019 18:00
Sportovní hala
Současnost / Hot TV

30.07.2019 21:30
Sportovní hala
Současnost / Hot TV

02.08.2019 17:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / Hot TV

Současnost / Ikona: Michael Haneke - Uherské Hradiště

31.07.2019 14:30
Slovácké divadlo
Současnost / Ikona: Michael Haneke

30.07.2019 18:00
Sportovní hala
Současnost / Ikona: Michael Haneke

01.08.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Ikona: Michael Haneke

26.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Ikona: Michael Haneke

27.07.2019 14:30
Slovácké divadlo
Současnost / Ikona: Michael Haneke

28.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Ikona: Michael Haneke

01.08.2019 18:00
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Ikona: Michael Haneke

29.07.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Ikona: Michael Haneke

03.08.2019 14:30
Slovácké divadlo
Současnost / Ikona: Michael Haneke

30.07.2019 14:30
Slovácké divadlo
Současnost / Ikona: Michael Haneke

Současnost / New Queer Cinema - Uherské Hradiště

28.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

01.08.2019 09:30
Sportovní hala
Současnost / New Queer Cinema

27.07.2019 23:30
Kino Hvězda
Současnost / New Queer Cinema

31.07.2019 18:00
Sportovní hala
Současnost / New Queer Cinema

27.07.2019 08:30
Slovácké divadlo
Současnost / New Queer Cinema

31.07.2019 20:30
Slovácké divadlo
Současnost / New Queer Cinema

28.07.2019 09:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

01.08.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

26.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

30.07.2019 09:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

30.07.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

03.08.2019 12:00
Sportovní hala
Současnost / New Queer Cinema

27.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Současnost / New Queer Cinema

31.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Současnost / New Queer Cinema

30.07.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

03.08.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

29.07.2019 11:00
Kino Hvězda
Současnost / New Queer Cinema

02.08.2019 12:00
Sportovní hala
Současnost / New Queer Cinema

29.07.2019 21:00
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

02.08.2019 23:30
Reduta, Kino Reduta 1
Současnost / New Queer Cinema

27.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Současnost / New Queer Cinema

31.07.2019 11:30
Kino Mír, Kino Mír
Současnost / New Queer Cinema

Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy - Uherské Hradiště

26.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

30.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

31.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

29.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

01.08.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

28.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

03.08.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

02.08.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

27.07.2019 23:59
Sportovní hala
Současnost / Půlnoční delikatesy: Giallo filmy

Současnost / Terra festivalis: Bulharsko - Uherské Hradiště

28.07.2019 17:00
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

03.08.2019 09:30
Sportovní hala
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

27.07.2019 17:30
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

31.07.2019 17:00
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

02.08.2019 14:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

30.07.2019 17:00
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

01.08.2019 14:30
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

29.07.2019 17:30
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

03.08.2019 17:00
Slovácké divadlo
Současnost / Terra festivalis: Bulharsko

Současnost / Východní přísliby - Uherské Hradiště

29.07.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

03.08.2019 08:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

30.07.2019 11:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

03.08.2019 23:30
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

27.07.2019 08:30
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

03.08.2019 11:15
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

28.07.2019 08:30
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

03.08.2019 20:30
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

28.07.2019 11:00
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

30.07.2019 09:30
Sportovní hala
Současnost / Východní přísliby

26.07.2019 23:30
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

01.08.2019 18:00
Sportovní hala
Současnost / Východní přísliby

27.07.2019 17:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

02.08.2019 08:30
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

26.07.2019 21:30
Sportovní hala
Současnost / Východní přísliby

29.07.2019 23:59
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

01.08.2019 11:00
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

31.07.2019 21:30
Sportovní hala
Současnost / Východní přísliby

28.07.2019 23:30
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

30.07.2019 21:00
Klub kultury, Velký sál
Současnost / Východní přísliby

26.07.2019 18:00
Sportovní hala
Současnost / Východní přísliby

29.07.2019 08:30
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

29.07.2019 11:00
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

01.08.2019 08:30
Slovácké divadlo
Současnost / Východní přísliby

31.07.2019 23:30
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

03.08.2019 23:30
Kino Hvězda
Současnost / Východní přísliby

Recenze ke zobrazeným filmům

25.09.2014

emma53Když chci, tak písknu(2010)

Když chci, tak písknu

Jakmile začnu během filmu odcházet, abych si pověsila prádlo, udělala kávu a podobně, tak něco není v pořádku. Do poloviny filmu jsem byla celkem potěšená výkonem neherce George Pistereanua a docela slibně se to začalo vyvíjet, ale nedá se nic dělat, těch hluchých míst tam byla přehršel a část týkající se únosu byla maximálně neuvěřitelná. Závěr, který to už totálně zazdil mě nedovolí dát víc než velmi slabou trojku. Ale jinak doufám, že se s Georgem někdy v budoucnu ještě setkám, je to prima kluk.

04.09.2018

jutaČas probuzení(1990)

Čas probuzení

Spoiler! Encefalitida je svinstvo. Krásný příběh o snaze uzdravit nehybné pacienty, kteří přišli díky nemoci o několik let svého života. Pak přijde zklamání, že ani droga, která probudila nedokáže uzdravit. Všechno nemůže skončit tak jak si přejeme.

26.01.2005

B!shopPulp Fiction: Historky z podsvětí(1994)

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Plne chapu proc je tenhle film kultovni, ale na me bohuzel ani po druhem schlednuti nijak vyrazneji nezapusobil. Jine filmy od Tarantina mam rad, ale tenhle me proste nijak nebere. Sice mam k tomuhle filmu vytek jen par, ale proste to nema svih. Cele mi to prislo takove dost pomale diky cemuz to i misty docela nudilo. Nastesti tu je par scen, ktere delaji film nezapomenutelnym a ty jsou fakt dokonale. Stejne tak i nekolik dialogu a hlasek. Hudba je taky vyborna, skoda, ze ni neni vic. A herci proste nemaj chybu, ty jediny byli dokonaly, v cele se Samuelem Jacksonem, Travoltou, Keitelem a Willisem. Kdybych mel hodnotit jen tech par scen tak by to bylo jasnejch 5*, ale jako celek mi film na 5* neprisel. Mozna by pomohlo film trosku zkratit.

09.06.2019

H34DČerné zrcadlo - USS Callister(2017)

Černé zrcadlo - USS Callister

Po dlouhém čekání další řada a konečně díl, u něhož nemám pocit, že jsem jej nadhodnotil jen proto, že jsem fanda seriálu jako celku. Psycho, které se postupně rozvíjí je mocné. Brilantní je také etický rozměr dílu, kdy si nelze nepoložit otázku, zda i "člověk", který není z masa a kostí, má právo na život. Dílu nechybí ani emocionálně silná katarze. Super! 9/10

03.07.2022

JFLRudé noci(2010)

Rudé noci

Vedle toho, že řada zahraničních filmařů navazuje na tradici gialla a vytváří plnohodnotné příspěvky tomuto subžánru, můžeme také identifikovat filmy, jejichž tvůrci se pouze inspirovali v určitém aspektu italských krváků – nejčastěji v jejich výrazném stylu. Na rozdíl od nadšeneckých kopií a variací si neberou za cíl odkazovat ke konkrétní estetické tradici, nýbrž jen eklekticky rozšiřují vlastní slovník formálních postupů. Takovéto stylové nádechy gialla můžeme identifikovat například již v namachrovaně tvrďáckém akčním thrilleru Cobra (1986) se Sylvesterem Stallonem, ale také ve strhujícím oscarovém psycho-dramatu Černá labuť (Black Swan, 2010) Darrena Aronofského. Julien Carbon a Laurent Courtiaud přímo přiznávají, že svůj společný režijní debut koncipovali jako stylový mix italských giallo filmů a hongkongských wu-xia snímků. Na první pohled podivné spojení vychází z reálné praxe francouzských brakových kin, která v 70. letech promítala dvojprogramy tvořené právě takovýmito transnacionálními kombinacemi. Carbon a Courtiaud se poznali v 90. letech v Paříži coby filmoví publicisté se sdílenou zálibou v asijských filmech. Následně začali společně psát scénáře, které nabízeli asijským tvůrcům, a tak se dostali do tvůrčího týmu Tsuiho Harka. V Hongkongu se etablovali jako scenáristé a konzultanti. Jejich scénář pro film Kdo s koho (Running out of Time / Am zin, 1998) pro Johnnieho Toa jim vynesl Hongkongskou filmovou cenu za nejlepší scénář. Rudé noci jsou prvním projektem jejich hongkongské produkční společnosti Red East Pictures. Oba zdůrazňují, že jejich cílem nebylo vytvořit nostalgickou poctu či kolekci odkazů na konkrétní filmy, ale naopak si kladli za cíl natočit moderní thriller, který bude podobně transgresivní a vyšinutý jako klasické exploatační filmy, ale současně bude oslovovat diváky svým neotřelým scénářem a vytříbeným stylem. [psáno pro LFŠ 2019]

23.06.2006

EddardPulp Fiction: Historky z podsvětí(1994)

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Těžko bychom asi hledali film, který víc poznamenal dějiny moderní kinematografie (tj. zj. 90. let), či podnítil tolik mladých režisérů, aby se jeho styl pokusili napodobit (za všechny Guy Ritchie). Když odmyslíme tuhle záležitost, zbude nám i po deseti letech čerstvý a dravý film, balancující černý a suchý humor s akčním příběhem, plným hlášek, které zná snad každý. Tyto hlášky a vůbec celé kouzlo Pulp Fictionu se opírá o dva pilíře - scénář (naprosto zasloužený Oscar) a herecké výkony, kde především Uma Thurman a John Travolta předvádějí možná nejlepší výkony svých kariér (pro Travoltu to platí samozřejmě jednoznačně). A ty scény - "Cedule s nápisem sklad mrtvejch negrů", "Já jsem Uši a ty jsi až po uši v hovnech", "Ezekiel", "Jack Rabbit Slim twist contest", "Adrenalinová injekce, aneb musíš ji třikrát bodnout", "Basebalku nebo katanu aneb tvoje prdel pozná středověk" a desítky dalších. Chápu, že se to někomu nemusí líbit, jistě by se to nemělo nekriticky vynášet do nebes... ale já nemůžu jinak...Mimochodem, dřív než jsem viděl Pulp fiction v originále jsem to zhlédl asi šestkrát dabované a už nemůžu jinak... Nikdo nenamluví Marsluse líp než mistr Vydra! 100%

01.06.2015

SarkasticBerlín: Symfonie velkoměsta(1927)

Berlín: Symfonie velkoměsta

Zvídavá dokumentární exkurze do ulic a vůbec života Berlína v průběhu jednoho dne mě bavila. Tahle pětiaktovka je i docela dynamická (na čemž má lví podíl kvalitní střih) a během té zhruba hodiny zabrousí do opravdu různých míst města, ukáže obyvatele všemožných zaměstnání, chutí (obědová sekvence), volnočasových preferencí (od hraní hokeje přes divadlo až po klasickou hospodu), temperamentu (rváči, buřič či flirtující dvojice) a vůbec toho o tehdejším městě, životě i lidech nemálo napoví. A také je zde cítit zjevná fascinace stroji a technikou (která však neomrzí). Vytknout dokumentu lze tak snad jen jednu věc, a to přílišnou idealizaci, protože krom (doslova) pár náznaků (žebrající žena a tulák o berlích sbírající cigaretu ze země) nenabízí odvrácenou tvář tohoto města, na tu by se jistě nekoukalo tak pěkně. Nicméně solidní 4* si film podle mě zaslouží.

08.05.2003

LimaSběratel(1965)

Sběratel

Mladý psychopat sbírá nejenom motýly, ale i ženy. Není s nima schopen fyzického kontaktu, ale rád se na ně dívá a vyžaduje jejich pozornost. Bohužel za cenu toho, že je vězní u sebe doma. Což, jak jistě uznáte, není příliš standartní a to samé si myslí i dívka, kterou vězní. Terence Stamp jako citově deprivovaný psychouš s ledovým výrazem je znamenitý. Ovšem co každého překvapí, aspoň tedy mně a to nemile, je neobvyklý konec.

30.12.2023

chozePulp Fiction: Historky z podsvětí(1994)

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

V devadesátkách mě Pulp Fiction minulo, protože mě otrávilo to šílenství kolem něj a taky jsem zrovna neholdoval nezávislárnám. Postupně si mě ale získalo a důvod jeho popularity je zřejmý - je to film natočený zjevně s obrovskou a nakažlivou chutí a láskou k filmařině, která se odráží v propracovaném, hravém scénáři s vybroušenými dialogy, soustředěné režii, úsporné kameře, skvělých hercích a velmi stylovém hudebním doprovodu. Tarantinovi nejde o akci, ale o životnost postav, které staví do protichůdných, vypjatých a až bizarních situací - zabijáky svléká do trenek, bossově manželce brutálně smaže sexy mejkap - a tak je demýtizuje, polidšťuje, přičemž každá z hlavních postav dostane pořádně naloženo, zažije něco extrémního.

18.05.2018

chozeČerné zrcadlo - USS Callister(2017)

Černé zrcadlo - USS Callister

Čirá genialita. A něco, čemu osobně říkám cukrkandlový horor, tj. fikce, kde se pod okázale pěknou fasádou skrývá zlověstně nepěkná podstata. Barevňoučká parodie Star Treku tu krásně kontrastuje s hororem o uvěznění skupiny postav na bizarním místě a hledajících únik a la Kostka, Díra, Vivárium, epizoda Útulek z Krajních mezí, nebo povídka Je to dobrý život od Jerome Bixbyho. Parádně zpracovaná vize toho, co si zatím inscenujeme jen v hlavě, ale jednou jistě půjde o technologií umožněnou běžnou virtuální zábavu - po návratu z otravné práce domů si vlézt do stylizované kopie našeho reálného světa, kde jste za boha a vše se řídí jen vašimi přáními. Tady bych měl jedinou připomínku a sice, že by podle mě bylo lepší, kdyby Daly nebyl zneuznalý programovací génius a spolušéf technologické firmy, ale obyčejný člověk, co maká někde u pásu, nebo se nudí v kanclu. Zručně napsaný děj střídající hrůzu se smíchem a cheesy se sexy a postavený na velmi lidsky a zábavně se chovajících postavách. Plus Jesse Plemons je výbornej záporák a do Cristin Milioti jsem se okamžitě zamiloval. Moje nejoblíbenější epizoda z celého Black Mirror.

21.08.2007

ArtranHirošima, má láska(1959)

Hirošima, má láska

Láska, která spaluje jako smrtící výheň atomové bomby. Několik let po válce, několik let po hrůzách Hirošimy se v tomto městě setkává japonský architekt a francouzká herečka, aby z objetí jejich těl a spétání jejich vět vyvstala tragická minulost této ženy a jejího dávného německého milence. Deklamace myšlenek za hranicí obvyklého dialogu a za doprovodu povlovného audiovizuálního plynutí vytváří hypnotický konstrukt veliké síly. S postupujícím dějem filmu se ale nabízí otázka: je tragédie jednotlivce srovnatelná s tragédií celého města?

03.04.2011

JFLKrevní pouto(1982)

Krevní pouto

Plíživý rozklad racionality objevující se ve všech australských hororech ze zlaté éry "ozpolitation" je zde přetažen do grotesknosti a vyšinutosti coby zastřešujících principů a prostředek k vyvolání diváckého znepokojení. Úchvatně atmosferická australská variace na giallo s fenomenální kamerou.

12.01.2019

pepoSběratel(1965)

Sběratel

Veta "Pod si pozriet moju zbierku motylov" naberie po tom to filme novy vyznam. Vyborny minimalisticky thriller, ktory si vystaci s jednou hereckou dvojicou, silnou atmosferou a perfektnym zaverom. Cas sice jeho hrany otupil (pretoze podobnych filmov sme odvtedy videli stovky), ale stale ide o spickovu a nekompromisnu zanrovku od jedneho z najlepsich hollywoodskych reziserov historie. 9/10

06.06.2016

pepoHirošima, má láska(1959)

Hirošima, má láska

Nebudem tvrdiť, že som to úplne pochopil, ale aj napriek tomu som z toho nadšený. Myslel som, že moje nadšenie z Vlani v Marienbade je náhoda (pretože podobné filmy nenávidím), ale asi to bude tým, že Resnais točil fakt fantastické a progresívne filmy, a to mi sedí. 10/10

22.02.2019

PethushkaŽeny v běhu(2019)

Ženy v běhu

Dalo by se říct, že na jednu stranu tenhle film ženy vybízí k sebedůvěře a oslavuje sílu, která může vzniknout, když se ženy spojí. Na druhou stranu ale ženy zobrazuje jako jednoduché živočichy, kteří mají v životě jeden jediný cíl - najít si chlapa a všemi možnými prostředky ho přinutit, aby jim nasadil prsten. Nejsem si jistá, jestli tím chtěl Martin poukázat na tohle smutné nastavení společnosti nebo má za to, že to takhle prostě na světě chodí. Každopádně se mu nějak podařilo najít v tom rovnováhu a nastavit příjemně bojovnou atmosféru, která diváky skoro až vybízela k tomu, aby se zvedli a začali běhat. Zkrátka, holky mě moc bavily a Ondra blbce taky zahrál dobře. Příště půjdu zas. 4*

12.11.2009

RHKU konce s dechem(1960)

U konce s dechem

Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.

18.11.2007

ShitČas probuzení(1990)

Čas probuzení

Tohle že natočil ten samej, co natočil film Velký s Tomem Hanksem? No je tomu tak, sice film Velký nebyl rozhodně špatnej, ale tady se prostě Marshall vytáh neskutečným způsobem. Z filmu fakt stříkaj emoce všeho druhu a to dost silně realisticky ztvárněný emoce, vůbec se nedivim, že Čas probuzení je v hodnocení tak vysoko, spíš je mi divný, že Robert De Niro nemá za tenhle filmovej výkon Oscara, když místo něj ho drži v pazouře Jeremy Irons, ten snad musel dělat salta a při tom odřikávat dojemný a hlubokomyslný monology, jinak si to fakt nedovedu vysvětlit, protože Robert De Niro je tady prostě famózní. V jeho stínu je dokonce i Robin Williams, kterej tady překonává sám sebe a vůbec bych se nebál říct, že to je možná jeho nejlepší výkon co sem viděl. Pravděpodobně je to druhej nejlepší film z psychiatricko-nemocničního prostředí po Přeletu nad kukaččím hnízdem

05.02.2006

monologSmích se lepí na paty(1986)

Smích se lepí na paty

Hodně mi to připomíná pozdější Babí léto. Hlavně atmosférou a tím, že se nenechá odradit od života a žití. Bohdalka tu má celkem příjemnou roli. Nemyslím, že jí nalítl, protože mi nepřišlo, že by ho chtěla podrazit. Ale Heřmánek tu má pěkně špatnou roli. Hlavně jedna jeho replika mě rozesmála málem až k pláči (samozřejmě v souvislosti s jeho předešlým jednáním). A vsadím se, že asi i většinu lidí, kteří to viděli: Ale tati. To přece byla jen legrace. Vždyť se zas až tak moc nestalo? Jak mám Heřmánka rád, tak tohle byla asi jeho nejhorší role.

23.01.2019

Gilmour93Úsměvy smutných mužů(2018)

Úsměvy smutných mužů

Tonoucí v moři závislosti, s dělovou koulí sebelítosti přikovanou k noze, devastován neschopností vydržet sám se sebou střízlivý.. S absencí výraznějšího dramatického oblouku nemám problém, ta tématika i složená ze střípků totiž kolem něj vytrvale opisuje kruh a tenhle pohyb beznaději svědčí. Spíš mi scházelo hlubší zajetí do dopadů na okolí, protože co si budeme nalhávat, to trpí závislostí blízkých mnohem bolestněji než ti sobečtí hledači útěchy na dně láhve.. Od Svátka určitě pozoruhodný počin a mladý Švehlík, ať už vylitý, trpící, či zpytující, potvrdil své nesporné herecké kvality..

14.06.2016

GeminiTichá bolest(1990)

Tichá bolest

Tichá Bolest je ve filmografii Rudolfa Hrušínského poměrně přehlížený snímek, který přitom stojí právě na něm a jeho výkonu. Ne že by z celkového pohledu nešlo o silný a vyzrálý film, ale "Jankův děda" ho posouvá o úroveň výš. Je to zkrátka tak, že nejsilnější zpracování příběhů "pétépáků" se na stříbrné plátno dostalo dva roky předtím, než vznikla sice legendární, ale hlavně figurkařící divácky vděčná záležitost jménem Černí Baroni. 90%

29.05.2004

Tsunami_XMuž s kinoaparátem(1929)

Muž s kinoaparátem

Dobová reklama, která byla značně velká, o filmu hlásala : „Autentický film, který shrnuje zkušenost z filmování viditelných jevů bez pomoci titulků, bez pomoci scénáře, bez pomoci divadla. Tento experiment usiluje o vytvoření skutečně mezinárodního filmového jazyka na základě jeho naprostého oddělení od jazyka divadla a literatury:“ Vertov sám pak charakterizoval film takto : “Muž s kinoaparátem je disertace na téma Stoprocentní filmový jazyk.“ V materiálu filmu Vertov sám spatřoval tři navzájem se překrývající linie. 1) Život jaký je na plátně 2) život jaký je na filmovém materiálu 3) život jaký je (prostě). Dále tvrdí, že jsou ve snímku ukázány jen některé okamžiky života a jejich výběr je podřízen hlavnímu úkolu, kterým je podání příkladů práce filmového kameramana, který utekl z ateliérové klece (opět vyjádření nesouhlasu s konvenčními natáčecími praktikami), do proudu života. Sám život jaký je, je zde zobrazen v možnostech filmové kamery a to z hlediska prostoru i času. Idea Muže s kinoaparátem napadla Vertova už v roce 1925, při práci na Sovětském kroku. Jeho touhou bylo ukázat kameru zachycující nejvšednější životní jevy. Tím je míněno asistování při narození člověka, doprovázení jej do hrobu, sledování muže a ženy, kteří vstupují ve svazek manželský či zachycení rozdělení toho samého. Vertov se v Muži s kinoaparátem vzdal titulků a řídil se programovým heslem „čistého filmového jazyka“. Ovšem po bližším prozkoumání zjistíme, že titulky upozorňující na absenci titulků jsou přece jenom také titulky. Hlavní postavou celého snímku je bezpochyby kameraman, kterého hraje Michail Kaufman, Vertovův bratr. Náš hrdina je zde zobrazován jako pronásledovatel „života, takového jaký je“. Jedním ze smyslů díla, je vsugerovat divákovi myšlenku, že objektiv kamery se podobá lidskému oku. Vertov si je rovněž vědom experimentálnosti svého díla a také na ni poukazuje. Záběry filmu jsou koncipovány podle teorie intervalů/elektrických výbojů, která se stejně jako Ejzejnštejnova montáž atrakcionů zakládá na střetu dvou záběrů. Rozdíl mezi těmito dvěma filmaři a jejich tvůrčími postupy, je v tom, že u Ejzejnštejna vzniká z ono střetu třetí (asociativní) význam, kdežto Vertov pokládá za základ přenos pohybu v záběru mezi ostatní záběry. Uvažuje jak o pohybu v obraze záběru u samotném, tak o rytmu pohybu ve sledu záběrů. Sám Vertov se o svých postupech vyjadřoval jako o „hledání abecedy či notové stupnice filmu“. Dějově by se dal Muž s kinoaparátem označit jako vzrušující obraz života všední každodennosti, což je přesný protiklad k principům dokumentu jako takového, který se snaží být uchvacující pravě svojí neuchopitelností. Nabízí zamyšlení respektive uvědomění, díky dynamice. Během sledování se naučíme nazírat na šedivou průměrnost poměrně jinýma očima. Poklidné tempo je střídáno šílenou rychlostí, která může v některých případech připomínat až světla stroboskopu. Jelikož Vertov neuznává běžné vyprávěcí postupy hraného filmu, je pro mne dosti podivné zjištění, že s triky – jmenovitě dvojexpozice, zrychlení či zpomalení záběrů, jízd kamery či panorámování, si rozumí o to více. To dle mě narušuje, respektive boří celou ideologii kinooků, kteří se pokoušeli pracovat s absolutní realitou zachycenou na filmový pás. Dosti nepochopitelně, tak pro mě vyznívá Verotovovo přesvědčení, že filmové triky narozdíl od jiných výrazových prostředků hraného filmu nezasahují do koncepce jím zobrazované reality. Nekritizuji pochopitelně formální stránku, ale jistou alibističnost v používání filmových prostředků jako takových. Rovněž práce s lidskými snímanými objekty, nerad bych používal pojmy jako herec či postava, je problematická, protože díky filmové kameře se ztrácí bezprostřednost, jelikož dotyční podléhají zkoumavému oku a aniž by chtěli reagují na něj. V tomto případě se dá vyzdvihnout scéna rozvodového řízení, která je díky tajnému snímání tohoto jevu zbavena. Nicméně tento fakt opět popírá Vertovovu vizi o zachycení reality jako takové. Stejně tak bychom se mohli zamyslet nad zařazením k dokumentu jako takovému. Na jednu stranu Vertov vytváří nový filmový jazyk a snad i učebnici postupů, ovšem otázkou zůstává, zda je takto pojaté avantgardní dílo stále ještě reálnou výpovědí, jak bylo snad koncipováno. Sám režisér sice tvrdí, že hlavním cílem bylo diváka seznámit s výrazovými prostředky, neboli gramatikou a filmová řeč zde není prostředkem, ale cílem samotným, ovšem je zřejmě věcí vlastní interpretace, jak se s tímto přístupem vyrovnáte. Slavný filmový teoretik Plazewski vidí v samotném filmu nesmírné zdokonalení asociativní montáže a zejména montáže tvůrčí. Dle něj se atomizovaly životní jevy, rozkládajíce se na základní prvky, a opět byly skládány v jeden celek, ukázaný ze všech stránek uměleckého záměru. U Vertova se rovněž nabízí jistá paralela s francouzským avantgardním tvůrcem Jeanem Vigem, který společně s bratrem sovětského autora Borisem, jenž obdržel Zlatý Glób a Oscara za snímek V přístavu, natočil krátký dokumentární film Na slovíčko Nizzo, který si však o to ostřeji bere do vínku sociální nerovnosti, zde zobrazené na životě smetánky a nuzáků v přímém obrazovém i ideovém kontrapunktu. Z tematicky podobných snímku bychom mohli zřejmě ještě zahrnout Berlín Symfonii velkoměsta od Waltera Ruttmanna. I když vznikla óda na život německého města o dva roky dříve, než sovětský experiment, je nepochybné, že Ruttmann přijal teorie sovětského filmaře. Jeho touhou je ukázat možnosti střihu podobně jako Melodie světla z roku 1929. Jeho cílem ovšem není prosazení autorského pohledu jako u Viga, ale vytvoření hudební partitury. Někteří kritici jej později označovali za nacistu a nezamlouval se jim právě postup jeho střihu. Není se co divit, když jej v Leni Riefenstahlová v pro režimních filmech dostala až k formální dokonalosti. Ovšem tvrzení, že tyto postupy vedou k zboštění totalitních režimů je spíše zajímavým tvrzením, než axiomem, z toho důvodu, že během Stalinského běsnění byl tento postup zcela zavržen. Muž s kinoaparátem bývá často stavěn do protikladu se snímkem Roberta Flahertyho Nanuk člověk primitivní z roku 1922. Ač by se dala obě díla označit za dokumenty, styl tvůrců je naprosto rozdílný. Flaherty pracuje s principy hraného filmu a vůbec celkově s jeho koncepcí, zatímco Vertov se pokouší o zobrazování reality prostřednictvím střihu a montáže. Rekonstrukce scén společně se scénářem je zdánlivým protikladem iluzi všudypřítomné kamery, jejíchž touha o absolutní realističnost již byla několikrát zmiňována. S odstupem času je jasné, že se Vertov mezi soudobými filmovými génii své doby a zeměpisné šířky, jako byli kupříkladu Ejzejnštejn, Pudovkin či Protazanov neztratil a jeho notně subjektivní zobrazení reality přežilo lépe, než všemožně bombastické manifesty. Tento zapálený tvůrce ve svých nejlepších pracích položil základy k filmovým žánrům jako jsou například tématický filmový žurnál (Kinopravda) či dokumentární filmová poéma (Šestina světa). Pokud bychom měli být stroze heslovití, mohl bych zmínit ještě pojmy jako jsou : manifest umění hluku, spojnice člověka a stroje či teoretické tematizování pohybu...

17.10.2018

xxmartinxxHovory s TGM(2018)

Hovory s TGM

Jsem poměrně nerozhodný. Na jednu stranu to dopadlo mnohem lépe, než jsem v posledních chvílích čekal - tak dobře, že na to jdou uplatňovat nároky, které jsem ani netušil, že bude relevantní uplatňovat. Konstrukce filmu nepůsobí úplně toporně, i když je někdy jasné, že herci čtou slova, která nejsou jejich. Poněkud zvláštní je sledovat, jak Masaryk přeříkává Čapkovy pasáže z knihy, kterou on právě dokončil, a Čapek na ně reaguje jako na něco, co slyší prvně - celý film to posouvá do jakéhosi surreálného věčného dialogu vysunutého z prostoru a času, ostatně to doplňují pseudodobové filmařské postupy. Možná mě trochu mrzí, že teď budou diváci vnímat Masaryka, v realitě stydlivého člověka, který málokdy řekl po sobě dvě věty a vyznačoval se tím, že byl spíš posluchač než vypravěč, jako Hubova mírně arogantního alfasamce pronášejícího dlouhé monology a přerušujícího druhé i ve chvíli, kdy chtějí mluvit o vlastních traumatech. Stejně tak je trochu legrační vidět pokus Kosatíka relativizovat Masarykovu víru v boha, kde skoro explicitně řekne, že je jedno, jestli bůh existuje - i když to je samozřejmě dokonalý opak toho, co Masaryk, pohrdající subjektivisty a relativisty, zastával. Je vidět, že Kosatík hodně chtěl Masaryka zmodernizovat na úkor jeho skutečné filozofie a bere si z něj to, co se hodí ke Kosatíkovým paralelám k současnosti (po projekci říkal, že Masaryk je to samé jako Havel) - a pokud k tomu filmu přistupuju takhle, tedy jako k práci s Hovory ne tak, aby reflektovaly historii, ale aby tvořily s nimi jen částečně související Kosatíkův myšlenkový konstrukt, tak je to ok. Líbila se mi režie a její cit pro expresivitu - vzhledem k umělému scénáři se tu nedá hrát na realismus. Celý film je opravdu jakoby vytržený z jakékoliv přítomnosti, což je nakonec i jeho síla. I když bych asi radši jiný rámcový konflikt než Masarykův zákaz knihu vydat (který zjevně postrádá drama, protože víme, že kniha vyjde) a radši bych nějaký přímý myšlenkový střet - bohužel tady se scénář trochu bojí, že kdyby z deklamování přešel k argumentaci, už by tomu lidé asi nerozuměli. Což není úplně lichá obava, ale i tak mě to mrzí. To vše jsou zatím jen kusé myšlenky, co se mi honí hlavou a budu si v nich muset ještě udělat jasno.

06.11.2016

MattyBez Boha(2016)

Bez Boha

Takhle mohla vypadat Domácí péče, kdyby se čeští tvůrci nebáli hladit diváky proti srsti. Bezbog ovšem zachází do opačného extrému. Diváka uzavírá do zúženého akademického formátu, ukazuje mu jenom špínu, hnus a bolest a komunikuje s ním jenom v nezbytně nutné míře (jméno protagonistky se například dozvíme až po hodině). V Bulharsku, jak jej ukazuje debutující Ralitza Petrova, je pořád zima a šedivo a teplé barvy jsou tabu. Postavy s vyhaslými pohledy bydlí na ošklivých sídlištích, depresi zahánějí morfiem a jídlem (logická reakce na konfrontaci se smrtí? oloupat si mandarinku) a jsou-li na tom už tak špatně, stejně jim hrozí, že na tom budou ještě hůř. Všichni jsou z podstaty a bez hlubšího opodstatnění cyničtí a zlí, své vztahy zakládají jenom na sexu a vykořisťování, druhé se neštítí okrást o peníze, identitu ani o život. Jasně, země poznamenaná desetiletími komunismu, krajina bez Boha, pointu chápu, ale k tomu mi stačilo přečíst si název a zhlédnout prvních deset minut. Zbývajících devadesát je ubíjející variací téhož bez nějaké nuance nebo změny tónu. Jako podobenství o boží spravedlnosti nebo spirituální dílo v linii tvorby Carlose Reygadase film jakž takž obstojí hlavně díky zdrcujícímu konci, který neříká víc než je třeba, ale v konkurenci mnohem lépe odstíněných a méně přímočarých sociálních dramat ze sousedního Rumunska jde o nesoudnou exploataci bídy, jejíž autorka se namísto úvah, jak z onoho marasmu ven, jen vyžívá v utrpení. 50%

19.09.2006

OskarSmích se lepí na paty(1986)

Smích se lepí na paty

Sympaticky skromná tragikomedie s dobrými výkony pánů Kemra, Čepka a Heřmánka. Vlastimil Brodský hraje poctivého důvěřivce s tváří oddaného baseta a protože něco podobného hrál i mockrát předtí a potom, není to IMHO nic mimořádného. Ale za pozornost stojí hlavně Jiřina Bohdalová. Postava podvodnice Heleny sice přijde až ve druhé polovině a je rozsahem nevelká, ale trvám na tom, že je to jedna z nejpůsobivějších kreací, jaké kdy ve filmu sehrála. 70%

16.04.2015

EvilPhoEniXTorzo(1973)

Velmi slušné Giallo od Sergia Martiniho. Celý film je velmi eroticky laděný až vzrušující, někteří z vás budou po filmu mít chuť vyrazit do ulic s nadrženou náladou, zdejší ňadra od jakékoliv slečny prezentují dokonalost. Samotný vrah má slušnou masku a s oběti se nepáře, sice po stránce gore opět pro mne příliš neuspokojivé, ale zde jsem to dokázal tolerovat díky všudypřítomnému napětí. Odhalení vraha a samotné finále je celkem nervy drásající. 80%

07.08.2021

Dan9KNa střeše(2019)

Na střeše

Veskrze sympatický film s výborným Aloisem Švehlíkem. Mám problém se třemi věcmi. Za 1) celý film je protkán situacemi, které ve filmu prostě nemám moc rád. Může za to fakt, že mám problém s estetickou distancí a všechno hrozně prožívám. My něco víme, děda to neví, my něco víme, holka odvedle to neví, my něco víme, policajti to neví a všechny ty scény, kdy se ty postavy dozvědí pravdu, trvají dlouho, já to prostě nedokážu sledovat a nedělá mi to dobře. Plus ještě všechny ty scény, kdy se postavy v minulosti nějak chovaly a najednou se zachovají úplně jinak, třeba citlivě a já jenom trnu, kdy se to zase pokazí. Já vím, že to není asi úplně vada filmu, ale já to prostě nemám rád. Když nad tím ale tak přemýšlím, tak to asi i vada filmu je, přinejmenším z důvodu bodu 2. Za 2) přespříliš uspěchaná a nedůvěryhodná proměna hlavního hrdiny. Celý koncept je příliš mimo realitu v případě takového zlodědka. Přitom snímek je dostatečně prázdný a nudný na to, aby to tak uspěchané nebylo. Děda se začne měnit velmi brzy poté, co ho teprve poznáme. 3. bod už jsem naznačil. Mám rád filmy, které se odehrávají na víceméně omezeném prostoru, ale chce to po autorech, aby byl ten obsah opravdu výživný. Jenže ten film mohl klidně skončit po první půlhodině, mohl skončit po první hodině a bylo by to vlastně úplně ok a neměl bych pocit, že to bylo krátké. Celkově má snímek pár hezkých momentů, bavily mě prupovídky pána a oceňuji Mádlovu odvahu ponořit se do hlubin uvažování starého člověka. Silné 2*

13.01.2016

*CARNIFEX*Torzo(1973)

Talianska slasher kriminálka s ľahkým erotickým nádychom (asi preto dosahuje také vysoké hodnotenie), v ktorej gore spĺňa adekvátnu kvalitu vtedajšej doby. Dnes už sledujem tieto filmy s akousi nostalgiou, kedy príbeh, herecké umenie či logika správania postáv (až na pár detailov) síce spĺňa najprísnejšie kritériá, no prevedenie násilných scén v detailnom zábere akoby spracovali žiaci ZŠ. Celkom potešil záver s pomerne prekvapivým rozuzlením, no a aj vďaka nemu udelím - 60%

23.01.2010

tahitTichá bolest(1990)

Tichá bolest

Patří k těm filmům, které nepochybně zaujmou. Nevhodný třídní původ a dobové klima plné deformujících tlaků zlomit charakter je perfektně ztvárněné. Rudolf Hrušínský v roli dědy nádherně hloubavý a nepoddajný působí tak autenticky, až mě mrazilo z té doby v zádech. Temný obraz lidského dramatu má i rys tragikomiky a emocionální působnost.

28.10.2004

RadkoNávrat idiota(1999)

Návrat idiota

Oťukávanie vonkajšieho sveta po prepustení z liečebne je zaujímavý námet. Pravidelný režim, elektrické šoky a lieky v určenú hodinu podávané sestričkami nahrádza utrieďovanie si dojmov zo vzťahových prepletencov dvoch súrodeneckých dvojíc. Snaha pomôcť a neuškodiť nikomu, zvedavé obzeranie doteraz nepoznaného, sny z desivej (liečiacej?) minulosti . Toto všetko sa obracia proti hlavnej postave (bitka, nevpustenie do domu, vyhadzov z tanečného venčeku). Raz darmo, inakosť spôsobuje veľmi ostražité a nepriateľské reakcie. Nezapadajúci do stáda musí na vlastnej koži pocítiť svoju neprijateľnosť väčšinou. K pochopeniu a zmiereniu niekedy stačí len úprimné načúvanie. Celkový dojem z netradičného filmu pokazilo rozvláčnejšie spracovanie s niekoľkými hluchými miestami.

27.09.2014

SuperperoČas vlků(2003)

Čas vlků

Plyne to odnikud nikam, ale to docela dává smysl. Co má taky matka z města se dvěma dětmi dělat. Prostě spoléhá na druhé. Vadilo mi, že nebylo řečeno v čem je přesně se světem problém. Pochopil jsem, že měli nedostatek vody, ale to je vše. Celkové živoření mi přišlo vyobrazeno dobře a události, které přerušovaly obecnou apatii byly většinou neradostné. Nejradši jsem měl dceru a jejího kámoše výrostka. Účel posledního záběru z okna vlaku mi zůstal skryt.

Reklama

Reklama