VOD (2)
Série(7) / Epizody(33)
Obsahy(1)
Projekt britského Channel 4 Černé zrcadlo je antologií samostatných televizních povídek, zasazených do blízké budoucnosti. Tak blízké, že se v mnoha ohledech prolíná s dobou, kterou právě prožíváme. Mrazivě černohumorná série se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií a velmi trefně zachycuje těkavý neklid současného moderního světa. Jejím duchovním otcem a autorem je proslulý enfant terrible britské televizní tvorby Charlie Brooker (*1971), pro jehož tvorbu je charakteristický vždy přítomný prvek kontroverze. Brooker však rozhodně není žádný bezduchý prvoplánový provokatér a jeho promyšlené a inteligentní scénáře prozrazují bystrého pozorovatele, který vždy přesně ví, co chce k současnému světu říci. A že to zpravidla nebývá nic lichotivého, již patří k Brookerově naturelu. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele StrixCZ k tomuto seriálu (7)
Pád střemhlav (2016) (S03E01)
Takhle nějak si představuju Peklo :D Jeden z nejlepších dílů a nejaktuálnějších námětů BM! ()
Krokodýl (2017) (S04E03)
Opravdu temná epizoda - na mě až příliš. Hlavní problém jsem měl ale s postupnou proměnou hlavní postavy, která nepůsobila uvěřitelně (její evidentní výčitky naprosto nešly dohromady s jejím jednáním, a to zejména v závěru). Jinak zajímavý nápad se zařízením na zpětné přehrávání vzpomínek (i když už se něco podobného objevilo v jedné z dřívějších epizod). ()
DJ na odstřel (2017) (S04E04)
Nádhera - jedna z nejlepších romantických komedií, co jsem kdy viděl (což bych zrovna od epizody Černého zrcadla fakt nečekal). Skvělý nápad, výborně zahrané a navzdory stopáži tomu nic nechybělo. ()
Železná vůle (2017) (S04E05)
Stylově natočená "temnota pro temnotu", která se bohužel neobejde bez klasického klišé, kdy záporák na začátku předvede schopnosti, proti kterým by hlavní hrdinové neměli sebemenší šanci, ale v průběhu epizody je nahodile "zapomíná", respektive nevyužívá dostatečně efektivně (nebo naopak "ožije" v situaci, kdy to nedává žádný smysl), aby bylo možné odvyprávět nedomyšlený děj... Bez těchto scénáristických berliček by tento díl skončil po prvních deseti minutách (a možná by to tak bylo lepší). ()
Striking Vipers (2019) (S05E01)
Nejdivnější "happy end", co jsem za poslední dobu viděl 😅 Každopádně zajímavý námět i zpracování... ()
Smithereens (2019) (S05E02)
Nadprůměrně natočené i zahrané drama, které však celou dobu spěje k poněkud neuspokojivému závěru. Přidejme k tomu policii, která prakticky celý díl údajně "nemůže zasáhnout" z opravdu hloupého a nelogického důvodu - navíc mi tu v kontextu Black Mirror chybí prakticky jakýkoli futuristický přesah... Celá epizoda de facto stojí na (velmi přesvědčivém) výkonu Andrewa Scotta, takže o emoce není nouze, ale když naskočily závěrečné titulky, převažoval bohužel alespoň u mě pocit "Cože? A to je celé?". ()
Rachel, Jack a Ashley Too (2019) (S05E03)
Miley Cyrus - pro mě doposud "ta zpěvačka, co kdyby nevystupovala polonahá a nekrmila v jednom kuse bulvár svými lacinými oplzlostmi, tak nemá čím zaujmout", v překvapivě solidně zahrané roli podepřené dobře napsaným příběhem. Má to tempo a spád, má to pár silných a zároveň vtipných momentů. Jedna z epizod, ke kterým se rád vrátím :) ()