VOD (1)
Série(6) / Epizody(93)
Obsahy(1)
Když se Pán pekel začne nudit, přestěhuje se do Los Angeles, otevře si tu noční klub a seznámí se s detektivem z oddělení vražd. (Netflix)
Videa (14)
Recenze (400)
Lucifer je pro mě ukázkový seriál jehož neuvěřitelný potenciál (série 1) dovedla ruka scénáristova přes slábnoucí, ale stále koukatelnou 2hou sérii, až téměř na samotné scénáristické dno (série 3). Série 1**** mě bez debat chytla a udělala ze mě fandu seriálu. Originální, zábavné a plné dobrý hlášek. Tom Elis v roli Lucifera takřka geniální (on zkrátka Lucifer je :-D). Vytknout šlo snad jen naivnější detektivní zápletky a postupem času stále stejné opakující se situace, ve kterých kapánek ubývalo i těch "ďábelských" nadpřirozených akcí, na kterých to vlastně stálo. Série 2 *** bohužel v pozvolném slábnoucím trendu pokračovala, i když problémy "božské" rodinky v čele s výbornou matkou v podání Tricii Helfer z ní stále ještě udělaly ucházející zábavu, a to i přes sílící trend všemožného řešení vztahů, které si v ničem nezadalo s jihoamerickou telenovelou. Série 3 se pro mě bohužel zvrtla již v tu v nefalšovanou telenovelu (Esmeralda "hůl hadr" - chyběl tu snad už jen José Armando a osleplá Chloé Decker), která navíc servírovala tak plytké a naivní zápletky, že jsem chvílema přemýšlela na jako věkovou skupinu je vlastně mířeno. Až na pár dílů vymizelo z Lucifera vše co ho dělalo Luciferem - a poslední díl ten průser nezachránil. ()
Seriálová bomba. Úžasná jízda plná skvělých hlášek. Hlavní představitel zde je strašně sympatický jak vystupováním, tak vyjadřováním. Jeho humor je prošpikován k dokonalosti. Ostatní postavy také ujdou, třeba takový Malcolm se mi také dost líbil. Nechci spoilerovat, tak se jen nepřímo pochlubím, že jsem určitou věc dokázal odhadnout správně. Jsem velice zvědav, jak se tvůrci popasují s další řadou. Laťku totiž nasadili velice vysoko. ()
Překvapuje mě, jak málo lidí shledalo pilot naředěnou satanskou mrdkou. Rovněž mě překvapuje, že nikoho netrápí ono kokotské klišé, kdy se charismatický vošoust s různícím se množstvím nadpřirozenosti přidá k sexy emancipované čubce lokální kriminálky a spolu pak brouzdají po L.A. či New Yorku a řeší vraždy. A to hlavní - vono to mezi nima jiskří, ale na šuk si počkáte několik sérií. Komiks jsem nečetl, neboť mi na něj po pivu a cigaretách nezbývají chechtáky. Zato kolegu Sandmana mám v knihovně zastoupeného v kurevském štosu a už léta si nad ním leštím péro jako amiš nad trakařem plným obilí. Většina ohlasů tvrdí, že komiks Lucifer je v genialitě úměrný Sandmanovi a to je vše, co potřebuji. Pochybuji, že předloha byla smutný kříženec Mentalisty a Buffy, přemožitelky upírů a upřímně se divím, že tenhle tuctový kriminální sranec jakéhokoli fanouška předlohy uspokojil. Loňský Constantine byl ve své sebevědomé béčkovitosti alespoň krvavá a všehovšudy zábavná jednohubka. To Lucifer je jen podbízivej sranec vezoucí se na vlně všech těch Castlů, Mentalistů, Monků, Anatomií lží a Foreverů, které několikrát měsíčně necháme běžet v telce, abychom se necítili tak osaměle při žraní večeře. Po páté epizodě na to seru, jsou tisíce lepších způsobů, jak zabít čas. ()
Z prvních dílů jsem byl asi tak nadšenej jako většina lidí tady, ale pravda je, že se seriál brzy okouká a po pár dílech už nepřináší nic novýho. Lucifer je frajer, Chloe moc pěkná, chemie mezi nima dobrá, ale případy jsou na úrovni V.I.P vražd na primě. Na druhou stranu, je to DC Comics, takže některý věci, u kterejch kroutim hlavou nad jejich nesmyslností, se musí odpustit... Stejně jak třeba v Gothamu je tu zbytečně moc jasnejch věcí, který se zbytečně vysvětlujou, ale to k těm komiksárnám asi patří. Chybí mi tam nějaký silnější průběžný děj, aby z toho nebyla Kriminálka Las Vegas (Los Angeles v tomto případě). Popravdě nevidim moc rozdíl mezi Luciferem, Mentalistou nebo Dexterem... Až na to, že Mentalista mě baví víc. ()
Galerie (1 021)
Zajímavosti (116)
- Rachael Harris (Linda) a D.B. Woodside (Amenadiel) v minulosti spolupracovali na seriáli Suits (2011) v sezónach 2, 3 a 4. (Da_reba)
- V epizodě jsou zmíněny filmy Neslušný návrh (1993) a Pretty Woman (1990). (SONY_)
- V epizodě jsou zmíněny filmy Víkend u Bernieho (1989) a Kabaret (1972). (SONY_)
1. série - 75% - Byl jsem si jistý, že v pilotní epizodě do mrtě vytěžený koncept charismatického ďábelského hláškaře po boku skeptické detektivky musí hned záhy přestat fungovat, ale naštěstí jsem se pletl. Tom Ellis sice sází všechny fóry ve většině případů na stále tu samou, Bohu a morálce se vysmívající notu, ale nějakou záhadou mu to bez jediného zaváhání věřím a díky jeho neutuchajícímu poživačnému pohledu vypínám každý díl s téměř až povznesenou náladou. Právě ústřední hrdina a jeho dynamika se všemi postavami (v čele s Amenadielem v podání nestárnoucího televizního veterána D.B. Woodsideho) jsou tím hlavním důvodem, proč je reálné, že se Lucifer může na obrazovkách držet pěkných pár let. Snad se nezbytné epizodické kriminální zápletky zbaví své otravné průhlednosti a zbytečnosti, protože pak by pekelný klavírista mohl dorůst do pozice zasloužené nadpřirozené trvalky. 2. série - 85% - Mnohem větší prostor pro nadpřirozenou rodinku znamená i nemalý skok v kvalitě směrem nahoru. Způsob, jakým hlavní hrdina dokáže shodit i ten nejklišovitěji vypadající případ z libovolného prostředí, si v ničem nezadá s nejlepšími hláškami zlatých sérií Castla a v kombinaci s božskou linkou se jedná o dost možná nejvtipnější podívanou této sezóny, které hledí drtivá většina sitcomů jen hladově zírá na záda. Vyšetřovací peripetie se dobrovolně minimalizovaly do pozice sotva viditelného nutného zla a díky neutuchajícímu elánu všech zúčastněných zase o něco víc věřím tomu, že tady se narazilo na zlato. 3. série - 90% - Ve svých začátcích vyprávěl seriál souvislou linku v kriminálním duchu, loni se naplno začal věnovat nadpřirozeným kulisám a letos se mu to povedlo zkombinovat. Nejdůležitější ale je, že se to týká i kvality. Jak pátrání po identitě Hříšného muže, tak všechny eskapády, které z něho vzešly, mě utvrdily v tom, že Lucifer dozrál. Do počinu, který ustojí všechny nezbytné propriety epizodické kriminálky, aby zároveň dokázal být spolehlivou zábavou s dostatečně emocionálními momenty (vede po všech stránkách povedená epizoda The Angel of San Bernardino a samozřejmě i finálová A Devil of My Word). Henderson a Modrovich zkrátka vědí, kam seriál vést a nebýt toho, že na (vzhledem k pozdějšímu foxovskému zrušení) nepochopitelně štědré ploše čtyřiadvaceti, potažmo šestadvaceti (!) epizod k hluchým místům chtě nechtě dojít musí, sahal bych po drobné úvaze po nejvyšším hodnocení. I takhle pro mě ale třetí Luciferův rok zůstává nejpřekvapivější událostí sezóny a to, že se přeci jen dočkáme vymodleného pokračování na Netflixu, značí, že kvalitativní růst nemusí být u konce. 4. série - 85% - Možná jsem po všech slibech, kdy se na křídlech streamovací služby mělo startovat div ne s R-kovým ratingem, čekal až přílišný odpich od dosud viděných témat a schémat. Ve výsledku se totiž po pauze vracíme víceméně tam, kde jsme se s hlavními hrdiny rozloučili. Takového přirozeného navázání si cením, na druhou stranu s odstupem nechápu úlevná prohlášení tvůrců o tom, že se nemusí za každou cenu držet konceptu epizodické kriminálky, protože snad kromě dvou výjimek od ní není upuštěno ani tentokrát. Na ploše pouhých deseti epizod se ani nestačím nadechnout radostí, že je Tom Ellis zpátky ve svém živlu a už příběh spěje k neodvratnému konci. Spěje tam ovšem s tak silnou posilou, že svoje původně střídmé hodnocení opět nadhazuji trochu výš. Zatímco ostatní se poctivě drží dobře známých charakterových mantinelů (Chloe) nebo jen mírně vybočí stranou (Amenadiel), nováček Eva je zázrakem, který prosvítí doslova každou scénu. Obsazení Inbar Lavi je tak nakonec překvapivě tím nejlepším, co se mohlo seriálu stát. S rozhodnutím udělat pátou sezónu tou poslední jsem rozhodně nesouhlasil, protože právě Lucifer je jedním z mála seriálů, u kterých si dokážu představit, jak kráčí dál ještě mnoho let, ale za možnost uzavřít všechno podle dlouhodobého plánu klobouk dolů vstříc Netflixu a za rozhodnutí přidat ještě nějakou tu epizodu navíc pak dvojnásob. 5. série - 85% - Nebudu lhát, první část mě zaskočila. Přinesla sice fascinující postavu Michaela, která snad definitivně dokazuje, jak královským hercem Tom Ellis je, zároveň ale ztrácela skoro všude jinde. Osudovost pouta hlavní dvojice se získává v předvídatelných zvratech, vedlejší postavy jsou vedeny po podivných dějových zákrutách (Ella) a třeba taková Maze mě neústupnou "nikdo mě nemá rád" polohou lezla docela často na nervy. V části druhé je ale všechno jinak. Dennis Haysbert přinesl do seriálu božský klid a tleskám odvážným tvůrčím rozhodnutím, jakkoli ani muzikálový díl, ani předfinálový zvrat nejsou vyslovenými trefami do černého. Je to ale posun k novým možnostem, což je přesně to, co první osmičce epizod chybělo. Za poslední kapitolu, která má být dárkem pravověrným fanouškům, jsem opravdu rád. Zároveň zcela výjimečně cítím, že je na odchod ten pravý čas. 6. série - 90% - Je nádhera, když se seriál nebojí změnit svoji tvář a Luciferovi se to povedlo na výbornou. Udržel si styl, povětšinou i nadhled a dokázal přinést více humoru, snad i vyrovnanější melodramatickou linku a na samém konci i něco navíc. Až se mi nechce věřit, že právě tahle kapitola byla původně jen smělým nápadem, který nikdy neměl být realizován a nakonec je z něj dost možná nejlepší sezóna. Tom Ellis už se doufám chystá na nějakou oscarovou roli, ale co dokázal z původně trochu zaměnitelně působicí show udělat jen svým hereckým umem, nad tím mi ještě dlouho bude zůstávat rozum stát. () (méně) (více)