Série(5) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Když agent topmodelky Madelyn 'Maddie' Hayesové (Cybill Shepher) utekl se všemi jejími penězi do jižní Afriky, nezbylo jí než dům a prodělečná detektivní agentura nazvaná City Angels vedená laxním bohémem Davidem Addisonem (Bruce Willis). Maddie ji přejmenovala na Blue Moon a i přes původní záměr ji rychle prodat, vrhla se na práci soukromého detektiva se zájmem. Agentura Blue Moon se stala tím, co potřebujete, když váš manžel zahýbá, jste ohroženi bláznivým vrahem nebo unesli vašeho milého a šílený zabiják ohrožuje svět. A to vše s Maddienou krásou, Davidovým šarmem, rýmováním sekretářky Agnes DiPesto (Allyce Beasley) a bláznivostí jejího přítele Herberta Quentina Violy (Curtis Armstrong). (monolog)
(více)Recenze (144)
Americký krimi seriál, který nastartoval kariéru Bruce Willise a určil typ rolí, kde bude jako ryba ve vodě - hláškující drsňák. který je občas zranitelný. Úplně mi to sice nesedlo, ale začátek kariéry byl určitě lepší než závěr akčního hrdiny, kterým se Willis stal, když měl tento seriál pár týdnů pauzu a on si stačil natočit akční legendu Smrtonosná past (1988). ()
Soukromé očko s tváří mladého Bruce Willise, které přesvědčivě vymluví díru do hlavy snad každému a ještě ho stihne pobavit brutálními vtípky + jeho parťačka a šéfka, co jezdí v nadupaném bouráku BMW, strojí se jako modelka, protože byla modelkou, ale teď je na mizině, která pořád něco řeší a mluví a mluví a mluví, tak to je detektivní kancelář Blue Moon. A jsou to exkluzivní slovní přestřelky a vtipně ukecané poznámky, které táhnou tento seriál do neskutečně zábavných výšin, neboť duo Maddie/David se prostě a jednoduše vždy a za každých okolností prohádá a prokecá do zdárného konce, ať už je to (ne)vyřešení leckdy bizarních případů (o to, ale skoro nikdy vlastně moc nejde) nebo do postele. Byť se časem ono škorpení stává více osobnějším a někdy dokonce zákeřnějším prostředkem vyjádření momentálního rozpoložení a emocí, má to grády až konce 3. série. Ale znáte to, tam kde začne postel, tam se všechno mění ve vztahové až rodinné drama, žel tak tomu je i u Moonlightingu a toliko bych klidně přežila bez 4. a 5. série. Miluju tenhle seriál a nejen proto, že je jeden z mála, ve kterém se o sexu víc krdá, než se ho děje, ale také díky úžasně zakomponovaným průpovídkám, jež jsou směřovány přímo do tváře televizního diváka. BTW: Český dabing (Piško/Čárová), byť technicky hodně špatný, je neodolatelně kouzelný. 80%. ()
takýto seriál mohol vzniknúť jedine v šialenom ovzduší osemdesiatych rokov: rozkošná a iskriaca zmes DETEKTÍVKY, ROMANTICKÉHO SERIÁLU a SITCOMU s krásnou Cybill a šarmantným, vtipným, ukecaným (a uspievaným) Bruceom vo svojej naozaj prvej väčšej role, ktorá ho preslávila. Originálny a postavený na vzťahu Maddie a Addison - u mňa osobne tromfli títo dvaja aj Dempsey a Makepeacovú, ktorí boli dlho na vrchole a dokonca aj Vražedné pobrežie; ()
"My spolu nemluvíme? Proč já jsem vždycky poslední, kdo se to dozví?" Pohoďák David a namyšlená Maddie z detektivní agentury Blue Moon předváděli svého času poměrně mizerné vyšetřování a skvěle kočkovací zábavu dle mého gusta. Například nikdy nezapomenu na blbůstky typu Zkrocení zlé ženy v atomovém věku, kterému by se zasmál snad i velký Alžbětinec. Tohle mě kdysi bavilo i v němčině a to německy umím pouze zeptat se na věk, napočítat do fünf a kompletní fotbalovou terminologii. ()
Se začátkem sexuálního vztahu mezi Brucem a Cybill paradoxně došlo k úbytku chemie mezi nimi. Vlastně ne paradoxně. Když celý seriál více či méně nápadně směřuje k jedné věci, je jasné, že po jejím dosažení to ztratí náboj. Asi se to v tom momentě mělo utnout. Na druhou stranu by zas nevznikly hlášky jako: "Bušil jsem do ní celou noc jak BLACK & DECKER®" ()
Galerie (67)
Photo © American Broadcasting Company (ABC)
Zajímavosti (16)
- Bruce Willis byl vybrán do role Davida Addisona asi z dvou tisíc uchazečů. (Terva)
- Seriál je postaven na schématu klasického žánru 30.-40.tých let "screwball comedies" nebo-li válce opačných pohlaví. (k212)
- Pevnou součástí seriálu se stalo "překračování nebo ničení čtvrté zdi", v ději se objevují přímé odkazy na tvůrce seriálu a postavy samotné, postavy občas mluví přímo k divákům a komentují probíhající nebo nadcházející děj, někdy se v záběru objeví část štábu apod. (k212)
Reklama