Reklama

Reklama

Bosch

(seriál)
Trailer 1
Krimi / Drama
USA, (2014–2021), 52 h 11 min (Minutáž: 39–52 min)

Předloha:

Michael Connelly (kniha)

Hudba:

Jesse Voccia

Hrají:

Titus Welliver, Jamie Hector, Amy Aquino, Lance Reddick, Madison Lintz, Mimi Rogers, Paul Calderon, Sarah Clarke, Troy Evans (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(68)

Hieronymus „Harry“ Bosch (Titus Welliver) je v drsném a špinavém podsvětí Los Angeles jako doma. Zkušený a ostřílený detektiv dře dnem i nocí, aby odhalil a dopadl nebezpečné kriminálníky bez ohledu na to, jak moc jsou podlí nebo jak dobré mají konexe. Bosch se řídí heslem „buď záleží na každém, nebo nezáleží na nikom“. A proto opakovaně naráží na chyby systému, který umožňuje lidem s černým svědomím, jako jsou Raynard Waits, Veronica Allenová, nebo dokonce policejní komisař Los Angeles, proklouznout mezerami mezi nedokonalými právními předpisy. Na druhou stranu ubohé oběti zločinů, mezi nimi i Boschova vlastní matka, prostitutka, se kvůli nim nikdy nedočkají spravedlnosti… Bosch a jeho všemi respektovaný parťák Jerry Edgar (Jamie Hector) pracují pod velením poručíka Grace Billetsové (Amy Aquino), schopné a soucitné policistky, jež se ke svému velkému zklamání už několikrát nedočkala zaslouženého povýšení. Billetsová má pochopení pro Boschovo odhodlání nastolit spravedlnost za každou cenu, a když je potřeba, leccos mu odpustí. Oblíbenec celého Los Angeles a současný náčelník policie Irvin Irving (Lance Reddick) se s nejlepším detektivem z oddělení vražd zná už hodně dlouho, ale ne vždy schvaluje Boschovy pracovní metody – zvlášť pokud jdou proti jeho vlastním zájmům. Zdaleka nejvíce si však Bosch rozumí se svou dcerou Maddie (Madison Lintzová), studentkou univerzity, která by se ráda jednoho dne stala právní zástupkyní. V Boschově životě hraje velkou roli také metropole Los Angeles – ať už jde o jeho ikonický dům z padesátých let, který stojí v Hollywood Hills vysoko nad světly velkoměsta, nebo oblíbená místa, jako je mexická restaurace El Compadre, Hotel Ace a lanová dráha Angels Flight. Bosch zná L. A. jako své vlastní boty, možná ještě lépe! (TV Prima)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (115)

emma53 

všechny recenze uživatele

Jsem ráda, že v tomhle případě si to natáčení Michael sám pohlídal, takže pro mě nebyl problém se orientovat a navíc jsem moc spokojená s výběrem Wellivera pro roli Bosche, který má všechny atributy, které jsem o něm měla i při čtení všech česky vydaných knih. A to nemluvím o domě na pilotech, kde bydlel Bosch, potažmo i muzice, kterou má Michael rád a umně jí vpašoval i do seriálu. Výběr herců pro roli Edgara s jeho komfortním oblečkem a Chastaina, který se tam zatím jen mihnul, je také vynikající. Totéž platí i pro ostatní protagonisty, včetně Irvinga, pouze Kiz jsem měla zafixovanou v mých představách trochu jinak, ale to jen byl malý detail. Je to mixáž z jeho knih, mírně v pozměněná oproti knižní předloze, takže nevím jestli to bylo plusem a nebo mínusem v mém vnímání. Ale to v žádném případě neovlivnilo mé napětí ohledně pátrání po sériovém vrahu Waitsovi a jeho psychologických hrátkách, které mířil tvrdě na Bosche. Co se jim moc povedlo, byla atmosféra nejen celé LADP, ale i místa,natáčení v Los Angeles. Doufám, že se dočkám dalších sérií, protože Bosch má ještě spoustu případů ve svém šuplíku. Třeba, kdo zabil jeho matku? - A nádhera, máme tu druhou sérii, jedeme dál .....a zase vynikající, takže té matky se dočkám asi až ve třetí sérii jak naznačuje konec druhé řady. Ještě jsem zvědavá, co se nakonec vyloupne z Irvinga, jak to Michael vyřeší s Eleanor a jestli se poletí do Honkongu? Už teď jsem nervní jak se těším na další pokračování. Zatím bravo......třetí sérii jsem projela bez mrknutí oka a už je tady čtyřka, kde si začínám říkat, že přece jen knižní vydání je srozumitelnější než filmová podoba, ale uvidíme. Hlavní linií je vyšetřování na lanovce Andělského letu, Connellyho nejznámější knize...... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

I got a feeling that I can't let go. O seriálu platí v zásadě nemlich to samé, co o jeho knižním předobrazu. Nejde o nic, co by jakkoli posouvalo žánr, udávalo směr či vás napadlo při vyjmenovávání klenotů na poli thrilleroidních temných kriminálek, ale zároveň je to na hony vzdáleno tomu, aby byl autor degradován mezi nespočetné zástupy tuctových rutinérů, na které usedá prach v knihkupectvích i knihovnách. Je to prostě sakra kvalitní žánrová literatura a velmi dobře odvedené řemeslo. A seriál je rovněž takový; poctivé, kvalitní a dobře odvedené řemeslo s retro přístupem zaseknuté v devadesátkách během období "sto a jedné variace na Mlčení jehňátek/Sedm"; zda to budete brát jako klad či zápor je čistě na vás. Je třeba tedy počítat s tím, že chtě nechtě se to ve prospěch zvýšení tenze uchyluje k žánrově ospravedlnitelnému ne zcela logickému chování postav. Do jisté míry překvapí, že oproti předloze je to více procedurální a nikam se to nežene. Největší výhrou je (krom stylové znělky) obsazení Harryho Bosche Welliverem. Role detektivního samorosta mu sedne jako dlouho nikomu jinému. Výhra je to pak dvojnásobná, jelikož to na něm stojí i padá; scény, kde by nebyl (až na občasné výjimky potvrzující pravidlo z pohledu Waitse), spočítáte na prstech ruky nešikovného tesaře. A spíše než herečtí kolegové z masa a kostí mu u toho sekunduje Los Angeles jako takové a jeho genius loci. Jediné co místy působí nepatřičně je, že jde o souvislý děj a někdy ty využívané (pod)zápletky z různých nesouvisejících předloh (především temno-thrilleroidní Echo Park a čistě detektivní City of Bones) působí do jednotné dějové linie poněkud těžkopádně naroubované. Druhá série se s tímto vypořádala znatelně lépe a přechody mezi jednotlivými dějovými linkami z různých knih (především Trunk Music, The Drop a trochu The Last Coyote) již tolik nebijí do očí. Ostatně tato série není sice vyloženě lepší, ale působí dynamičtěji (krom zmíněných obroušených hran jednotlivých linií částečně i proto, že tentokrát to není čistě jen o Harrym, ale prostor dostávají i ostatní) a ještě o řád oldschoolověji než minule. A to už to i v první řadě byla jedna velká nostalgická pocta stylu a tempu devadesátkových thrillerů a kriminálek. Škoda snad jen závěrečné epizody, která uhne výrazně jiným směrem a to na úkor dějových linií předchozích devíti dílů. Třetí série trpí na volnější rozjezd, kde navíc znatelně hapruje "trademarkové" míchání více linií z několika předloh do jedné (tentokrát The Black Echo v kombinaci s A Darkness More Than Night) a i kvůli tomu se bije nezvykle meta linie kolem vendety megalomanského režiséra s tou o čachrech příslušníků speciálních jednotek s tou o maniakovi na kole. Jakmile se to ovšem rozjede, tak to obsahuje jedny z nejlepších pasáží celého seriálu. Jinak je to na stejné vlně jako druhá řada; což je dobře, jelikož právě v ní si to na rozdíl od té první našlo vlastní ksicht, který na první pohled sice může vypadat jako jedno policejní klišé vedle druhého, ale výsledkem je starosvětský zásah do černého od mistrů žánru čili lepší kriminálku "postaru", aby jeden pohledal. A Santiago potřebuje vlastní spin off! Čtvrtá série je doposud tou nejlepší. Kombinuje totiž nejosobnější případ (Nine Dragons) s jedním z nejlepších (Angel´s Flight). Pravda, ten osobní není neznatelně naroubován a je nesporně na druhé koleji, ale po emoční stránce funguje a tvoří tak vynikající protiváhu pátrání uvnitř vlastních řad během hrozících civilních nepokojů i kutí zákulisních piklů. Pátá série má dlouho rovněž náběh na bezchybný žánrový zážitek. Jenže své mnohé dobře rozjeté linie ukončí až příliš přímočaře. Což není špatně, ale zároveň je to poněkud "málo". Paradoxně se ve finální dvojici epizod věnuje více času rozjezdu tří až čtyř nových linií pro další řadu než ukončování těch stávajících. Ta vyvrcholení nepůsobí nedotaženě, to ne, jen tak nějak... Obyčejně. Šestá série je návratem na vrchol, který umně propojuje a uzavírá linie předchozích řad. Mohlo se to obejít snad jedině bez onoho očekávatelného výbušného finále. Sedmá série je poznamenána nostalgií (finální sezóna čili se mihnou všechny zásadnější postavy předchozích řad) a pandemií, která zapříčinila nucené krácení počtu epizod. Což je poznat více než by bylo záhodno, jelikož linií je nemálo, ale potřebnému prostoru se jim nedostává. A tak jsou některé příliš hrrr, jiné zase utnuté. Škoda. Každopádně i tak více než důstojné zakončení. Uvidíme jak pomyslnou štafetu převezmou neoficiální i oficiální spin-off. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 | S5: 4/5 | S6: 5/5 | S7: 4/5 | ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Každý, kdo se po absolvování kurzů Slabikáře slaboduše nezarazil u Hery Potratů, Hangrgejsů či Padesátí odstínů neohrabaných sexuálních fantazií padesátiletých vepřovic ví, že sáhnout po Míšovi Konelym znamená sáhnout po tom nejlepším, co bylo v žánru napínačů a detektivek v posledních padesáti letech vyprodukováno. Úžasný vypravěčský talent, dokonale lahodná stylistika, fantastické a originální zápletky a až genitální propracovanost děje, přesně takhle by měly vypadat bestselery v ideálním a moudrém světe bez slaboduchých dětí, vypatlaných patnáctek a tupých a nadržených starých panen. Naštěstí však konečně začínají dostávat reálné vizuální kontury i masturbační fantazie všech soudných čtenářů! Když v roce 2002 senilnějící Klint a egoistický Helgeland dokurvili Míšovu jinak famózní Krvavou stopu změnou pachatele a hlavně obsazením Blbějšího do role masového vraha, což je asi tak stejné fopá, jako by hrál Hanibala Lektra Lůj Definé, vypadalo to s dalšími filmy dost na poševní ústí. Pak však zaplaťSatan přišel Advokát, kterého už Míša nepustil lehkomyslně z ruky, a tak si dnes konečně můžu na obrazovce pocákat xicht svého nejoblíbenějšího detektiva všech dob, mimochodem i naprosto skvěle vykástingovaného, a už se mi tolik nebudou xobě lepit stránky v knihách. Těch s Bošem je dnes 22, tak doufám, že tento skvostný seroš bude mít minimálně dvakrát tolik dílů než třeba buzerantské Glí nebo ultrablbá Veronika Mars, ať se nemusím tolik bát, že žiju výhradně ve světě vyteplených lopat. První řada byla excelentní kompilací Parku ozvěn a Města kostí, druhá bude složena z Pádu, Posledního kojota a Kufrového tanga. Ohledně třetí jsem zrovna poslal Míšovi mejla, že chci okamžitě Devět draků, což je DMSM ten nejlepší Boschský kousek, a jestli ne, tak verbala kurevsky nasere. Snad ještě víc, než ten místní pokrytecký madarký buzerant (POMABU), který mě na jedné straně láká, ať mu jedu dělat negra do Varů, ale v zaplaceném celostátním píárku prohlásí, že jsem tu jen velkoryse trpěné zlo. No, Michal snad takový pičus nebude a něco takového si nelajsne! ()

EdaS 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série se opravdu povedla. Titus Welliver je nejlepší možný Harry Bosch, míchání zápletek z několika románů funguje a i když seriál nedokáže tolik strhnout jako Connelyho knížky, bavil jsem se velmi dobře. Sympatická dávka temné old school kriminálky se zatraceně charismatickým hrdinou - co víc si přát? 80% P.S. Co nejdřív další sérii prosím! Druhá série zvyšuje laťku. A Sedmá z devíti je pořád kus! Chci trojku! 90% ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// V klidu si dolijte, ztlumte okolní hluk, zhasněte světla a vstupte do světa Harryho Bosche, nekompromisního a problémového detektiva, který ať se děje co se děje, vždy bude stát na té správné (byť je to pro mnohé ta špatná) straně. Jeden Hollywood, několik dějových linek, žádné zbytečné odbočky, plnokrevné vedlejší postavy, vynikající scénář, precizní režie a výborná hudba. Bosch není zjevením, nepřináší na pole krimi žánru nic nového, v jádru je to prostě jenom zatraceně povedená kriminálka s božím Titusem Welliverem, která na začátku strhne a už nepustí. Prostě fucking Bosch. S1 - 100 % / S2 - 80 % / S3 - 80 % / S4 - 90 % / S5 - 100% ()

Galerie (618)

Zajímavosti (4)

Reklama

Reklama