Reklama

Reklama

Vražedná práva

(seriál)
  • USA How to Get Away with Murder (více)
Trailer 2
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, (2014–2020), 64 h 27 min (Minutáž: 42–44 min)

Tvůrci:

Peter Nowalk

Hudba:

Photek

Hrají:

Viola Davis, Billy Brown, Jack Falahee, Aja Naomi King, Matt McGorry, Karla Souza, Charlie Weber, Liza Weil, Conrad Ricamora, Alfred Enoch, Tom Verica (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Annalise Keating (Viola Davis) – krásná, vášnivá, kreativní a charismatická profesorka trestního práva a taky sexy, okouzlující, nepředvídatelná a nebezpečná obhájkyně i těch nejhorších zločinců a násilníků. Za osvobození těch, kteří se dopustili snad všech myslitelných trestných činů – od podvodů a žhářství až k vraždě – je schopna udělat téměř cokoli. Na první pohled je Annalise úspěšná právnička, má spokojené manželství a milujícího manžela Sama (Tom Verica), ale díky vztahu s detektivem Natem (Billy Brown) možná vypluje na povrch jedno její velké tajemství...
Každý rok si Annalise vybírá skupinku nejlepších a nejslibnějších studentů, kteří dostanou šanci pracovat v její advokátní kanceláři. O tuto prestižní pozici spolu soupeří několik studentů: naivní sympaťák Wes Gibbins (Alfred Enoch); drzá a ambiciózní Michaela Pratt (Aja Naomi král); lstivý frajírek Connor Walsh (Jack Falahee), který je zvyklý dostat všechno, co si zamane;  tichá a citlivá idealistka Laurel Castillo (Karla Souza), kterou snadno podceníte; a Asher Millstone (Matt McGorry), chlapec z bohaté rodiny, který se snad už s drahým vzděláním a členskou kartou Country Clubu narodil.
Práce pro Annalise je životní příležitost, taková, která může navždy změnit život studentů... a to je přesně to, co se stane, když se budoucí právníci připletou k vražednému spiknutí, které otřese celou univerzitou. (AXN)

(více)

Videa (25)

Trailer 2

Recenze (115)

Masrii 

všechny recenze uživatele

Nejprve jsem si myslel, že to bude další z řady nezajímavých krimi seriálů, nicméně tady to tvůrci vymysleli opravdu skvěle. Zejména tím mám na mysli práci s časem, kdy se protíná minulost, současnost i budoucnost, všechny dějové linie se perfektně doplňují a každý díl se dovídáme další kousek skládačky, což diváky udržuje neustále napjaté. Herecké obsazení je zvoleno tak, aby si každý našel svou oblíbenou postavu ať už jsou zkažení jak chtějí. Některé díly jsou bohužel pomalejší, ale zase chápu, že v seriálu musí být, aby vysvětlily další podrobnosti, které ještě nevíme. Jediné, co mě občas zaráží, je bezmyšlenkovité jednání těchto geniálních studentů práv. 90% ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

V roce 2007 přišla má oblíbená kabelovka FX s vynikajícím thrillerem o ďábelské právničce a její inteligentní chráněnce. Damages, u nás vysílaný pod příšerným názvem "Patty Hewes - nebezpečná advokátka," pracoval s konceptem, kdy byl na samém začátku zobrazený vyhrocený konec příběhu, a postupně se dvě časové linie (teď a předtím) víc a víc přibližovaly, až se nakonec střetly v překvapivém vyvrcholení. O sedm let později přichází charismatická právnička Annalise Keating se svojí lekcí o tom, jak se vyvléct z vraždy. Ta funguje na stejném principu, víceméně jediný rozdíl spočívá v tom, že tahle jízda pod taktovkou Shondy Rhimes klade o poznání větší důraz na vztahy (zatímco Patty Hewes měla chráněnku jednu, Annalise jich má hned pět, de facto sedm/osm?). Proto je seriál jednak víc "sexy" (dřív či později to jiskří prakticky mezi jakýmkoli libovolným párem skoro bez ohledu na pohlaví či orientaci, panuje úžasná chemie mezi castem, hercům nepopiratelně vévodí božská Viola Davis, osobně mě ale nejvíc potěšilo znovushledání s gilmorovskou Lizou Weil, která neztratila nic ze svého šarmu), především je ale divácky přístupnější. Trochu paradoxně, zdálo by se, že čím větší množství lidí se zmítá v pavučině lží, zvratů a podrazů, tím náročnější to bude sledovat, opak je ale pravdou. Vzhledem k menšímu prostoru pro všechny postavy je všechno přehlednější a člověk má notně rozmanitější volbu při výběru favorita, což nedělá sebemenší problém. Zamiloval jsem si skoro všechny, od nemilosrdné Annalise, přes chladně logickou Laurel, sebevědomí postrádající Bonnie, překvapivě až po "vola" party Ashera (archetyp postavy, co obvykle nesnáším, tady mi naprosto sedí). Každý má svoje místo, každá scéna je malým dílkem puzzle, a pocit ze sledování, když všechny dílky zapadnou na svoje místo, patří jednoznačně k nejuspokojivějším, co současná seriálová scéna nabízí. ()

Reklama

erased 

všechny recenze uživatele

Překvapení podzimní sezóny postupně muselo bojovat se všelijakými očekáváními. Zprvu byly na místě pochyby, zdali se dokáže i obsah vyrovnat skvělé sexy formě (sex/pitva v sedmém díle je lahůdka), ať už jde o sympatické herce, zajímavý hudební podkres nebo (a to především) vynikající dynamický střih. S přibývajícími díly dokázal tento seriálový černý kůň přesvědčit i o kvalitách obsahových, kdy každý díl přišel s povedenou epizodní zápletkou ze soudní síně a jejího zákulisí i efektním a efektivním dávkováním ústředního příběhu. Zde ale zároveň nastoupily pochyby, jestli si vysoko nastavenou laťku kvality dokáže udržet. Ovšem tím největším překvapením nakonec není, že se autorům toto povedlo, nýbrž to, že kvalitu dokonce i zvyšovali a závěr série je už je v motání hlavy prakticky orgasmický. Navíc si nepamatuju, kdy jsem naposled týden co týden odcházel od seriálu beze zbytku nadšený a natěšený na další epizodu, a to je prostě husarský kousek, kvůli kterému jsem takhle malý kousíček od přihození poslední hvězdy a zařazení How to Get Away with Murder mezi srdcovky. Třeba se tak stane napřesrok. Ostatně, nakročeno tímto směrem má už i tím, že hlavní hrdina nemá rád superhrdiny. EDIT: Jak už to tak bývá, je docela bizarní si nyní po finále seriálu po sobě číst komentář psaný po první sérii. Tentokrát to ale není kvůli nějakému tehdejšímu neporozumění nebo naivitě, ale prostě proto jak moc se seriál za tu dobu změnil. Asi se nedá říct, že by to byla po všech ohledech změna k horšímu, ale tu původní svižnost a cool faktor by v něm vlastně už od druhé série člověk pohledal. Namísto toho seriál čím dál víc řeší osobní dramata a všechny možné současné sociální problémy, a do vražd a konspirací se zamotá tak, že nakonec už ani nevím, komu ta titulní vražda ve výsledku prošla. ()

Chen 

všechny recenze uživatele

Netradiční koncept, skvělé obsazení v čele s Violou Davis (ale nezklamou ani představitelé většiny ostatních dílů), lákavé prostředí, to jsou hlavní pozitiva. Ovšem, scenáristé mohli v určitých momentech sundat nohu z plynu a trošku se krotit, pokud jde o zvraty. Není jich potřeb 5 každých deset minut. Přesto ale jedna z nejlepších novinek sezóny 2014/2015. ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

85% ... Menšie chybičky sa určite nájdu. Ale inak je to napínavý, dobre premyslený krimi thriller z právnického prostredia. Výborne obsadený. Vyzdvihovať Violu Davis je ako nosiť drevo do lesa. A aj vedľajšie dejové línie sú zväčša zaujímavé - či už jednotlivé prípady alebo životné peripetie jednotlivých postáv. Uvidíme čo s tým spraví druhá séria. :) ()

Galerie (1 981)

Zajímavosti (8)

  • Představitel Wese Alfred Enoch je původem Angličan. V seriálu však hovoří americkým přízvukem, se kterým mu pomáhá dialektový trenér. (ČSFD)
  • Každý název epizody je ve skutečnosti citát jedné postavy daného dílu. (Quentin10)

Reklama

Reklama