Reklama

Reklama

Vražedná práva

(seriál)
  • USA How to Get Away with Murder (více)
Trailer 3
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, (2014–2020), 64 h 27 min (Minutáž: 42–44 min)

Tvůrci:

Peter Nowalk

Hudba:

Photek

Hrají:

Viola Davis, Billy Brown, Jack Falahee, Aja Naomi King, Matt McGorry, Karla Souza, Charlie Weber, Liza Weil, Conrad Ricamora, Alfred Enoch, Tom Verica (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Annalise Keating (Viola Davis) – krásná, vášnivá, kreativní a charismatická profesorka trestního práva a taky sexy, okouzlující, nepředvídatelná a nebezpečná obhájkyně i těch nejhorších zločinců a násilníků. Za osvobození těch, kteří se dopustili snad všech myslitelných trestných činů – od podvodů a žhářství až k vraždě – je schopna udělat téměř cokoli. Na první pohled je Annalise úspěšná právnička, má spokojené manželství a milujícího manžela Sama (Tom Verica), ale díky vztahu s detektivem Natem (Billy Brown) možná vypluje na povrch jedno její velké tajemství...
Každý rok si Annalise vybírá skupinku nejlepších a nejslibnějších studentů, kteří dostanou šanci pracovat v její advokátní kanceláři. O tuto prestižní pozici spolu soupeří několik studentů: naivní sympaťák Wes Gibbins (Alfred Enoch); drzá a ambiciózní Michaela Pratt (Aja Naomi král); lstivý frajírek Connor Walsh (Jack Falahee), který je zvyklý dostat všechno, co si zamane;  tichá a citlivá idealistka Laurel Castillo (Karla Souza), kterou snadno podceníte; a Asher Millstone (Matt McGorry), chlapec z bohaté rodiny, který se snad už s drahým vzděláním a členskou kartou Country Clubu narodil.
Práce pro Annalise je životní příležitost, taková, která může navždy změnit život studentů... a to je přesně to, co se stane, když se budoucí právníci připletou k vražednému spiknutí, které otřese celou univerzitou. (AXN)

(více)

Videa (25)

Trailer 3

Recenze (115)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Seriál mě po prvních třech dílech nijak zvlášť neuchvátil,později se situace zlepšila a závěr mě díky zajímavému twistu dokonce potěšil,ale celkově mi po první řadě zůstala taková podivná pachuť.V poslední době se stává pravidlem,že se v rámci antidiskriminace musím téměř v každém filmu nebo seriálu dívat na to,jak si dva chlapi proplétají jazyky,a i když proti homosexuálům nic nemám,pokud na mě nesahají,tyto scény mě nenaplňují radostí a štěstím.Další záležitostí,která mi vadila,bylo to,že jsem některé scény díky neustálému opakování viděl snad 20x,což mě otravovalo,protože paměť mi ještě slouží.I z těchto důvodů musím po skončení první řady hodnotit sérii jen jako průměrnou. ()

kareen

všechny recenze uživatele

Sice uznávám, že pilot utekl jako voda, případ s mrtvou studentkou v nádrži vypadá taky slibně a ten konec překvapil, přesto se nepřidávám k všeobecnému nadšení. Možná je tento seriál na můj vkus až příliš americký, nebo mi prostě jen nesedl, ale všechny ty intriky, podrazy, to, kdo se s kým vyspí, aby získal lepší důkaz, který si pak profesorka a partička okolo ní stejně upraví podle sebe, to není zrovna můj šálek kávy. Navíc je většina postav vysoce nemorální, ale to by mi až tak nevadilo, kdyby alespoň jedna z nich oplývala jakýmsi kouzlem osobnosti, což neoplývá a vlastně tam není ani nikdo (snad kromě profesorky), kdo by i nějak výrazněji vyčníval. Tohle si nejspíš nechám ujít. ()

Reklama

Pajky3 

všechny recenze uživatele

1. série No pravdou je, že i tenhle kousek od tvůrčí společnosti Shondy Rhimes se opravdu povedl. Celá první série mě držela v napětí a přicházely otázky na které místo odpovědí přicházely jen další otázky. Když už si konečně myslíte, že něco víte, tak zjistíte, že to vlastně bude ještě úplně jinak. Takže vlastně kdo ví, co a jak se bude odehrávat po velkém finále... Celá skupina se skládá ze velmi zajímavých a dobře prokreslených postav, které vás vtáhnou do děje a nepustí. Ač se to může ze začátku zdát, tak seriál nestojí jen Viole Davis (i když samozřejmě to ona to táhne), ale ve svých spolupracovnících a studentech má opravdu silnou konkurenci. Nejde vybrat jen jednu zajímavou postavu, protože všechny mají něco, čím vás osloví (Dokonce i Asher má své kouzlo). Seriál mě bavil od začátku do konce série a těšil jsem se na každý nový díl, protože jsem byl zvědavý, co poodkryje a jaký zvrat mi opět předhodí. Pokud mám něco vytknout, tak pro mě nejslabší částí bylo neustále opakovaní již známých informací z oné osudné noci, které zhruba v polovině série začne být otravné. Přesto mě seriál získal na svojí stranu a na podzim se k "Vraždě" rád znovu vrátím. 2. série A přišlo to, co muselo. Druhá série a s ní bohužel i ochladnutí mého nadšení. Ne snad, že bych se na seriál přestal dívat, ale ten původní efekt je pryč a já se rozhodně netěšil na každý nový díl. Ve druhé sérii je představen jeden rozvleklý případ, který se samozřejmě komplikuje víc a víc až do vypjatého podzimního finále, které se povedlo. Na jaře (ve druhé části série) se začal řešit také další případ, tentokrát z minulosti, který měl přímý dopad na osudy hrdinů. A právě v jarní části pro mě přišel ten největší problém. Ten korunovalo samotné finále, které rozhodně nemůžu svému loňskému bratříčkovi koukat zpříma do očí. Uvidíme, jaký příběh si připraví tvůrci příští rok. Už teď došlo na vztahy "každý s každým" a nevím, kam dál se dá jít. Každopádně se na to podívám, ale doufám, že kvalita nepůjde dál dolů... 3. série A ve třetí sérii se klesá ještě níž. Ano, připravili si pro nás zápletku s odkrýváním toho, kdo z party nakonec umřel, ale prostě už mě to tolik nebaví, i když jim nemůžu upřít to, že mě udrželi v napětí. Můj hlavní problém je v tom, že je to šíleně překombinované a nemůžu uvěřit tomu, že by se někomu stalo v tak krátké době tolik špatných věcí. Podle mě je třeba změnit skupiny a oživit to novými postavami (alespoň částečně), protože to přece nemůže pokračovat do nekonečna. 4. série Je vidět, že čtvrtá řada se snaží něco změnit a tak hlavní skupina neprožívá tolik problémů, jako jsme si už zvykli. I když se rozhodně nedá říct, že by měli život bez komplikací. Kromě Annalise se do středu příběhu dostává hlavně Laurel a s tím víceméně nemám problém. Závěr série mi přišel docela dobrý a nevadilo by mi, kdyby sloužil jako závěr celého seriálu, i když si nemyslím, že by se to mělo stát. 5. série Sledovat How to Get Away with Murder je jako jíst pizzu k večeři. Poprvé je to super, podruhé to chutná, ale když máte jíst popáté to samé, tak už na to nemáte chuť a nejspíš to vyhledávat nebudete. Jenže, když už před vás tu pizzu postaví, tak se do ní pustíte a uvědomíte si, že je pořád lepší zase jíst pizzu než být hlady. Takhle nějak to mám se sériemi HTGAWM. Rozhodně už nejsem ve fázi, kdy bych nedočkavě čekal na každou epizodu, ale když celá série venku a uzavřená, tak se na ní podívám. A stejně tak to nejspíš udělám i v příští sérii, protože mi zvědavost nedá. 6. série Ukázalo se, že šestá série byla poslední a tak jsem si ji s nějakým odstupem přeci jen pustil, hlavně abych viděl, jak se zamotaný příběh o Annalise a jejích studentech uzavře. A i když to opět nabídlo to, co předchozí série a dokázalo to udržet u sledování, tak musím přiznat, že jsem ze závěru víceméně zklamaný. Finále jsem si představoval jinak, což je škoda, i když ani tak se na How to Get Away with Murder nebude vzpomínat ve zlém. Hlavně ta první řada byla parádní. () (méně) (více)

Laerry 

všechny recenze uživatele

Co se zpočátku jeví jako svižná variace na doktora Househo v ženském podání a místo v nemocnici se ocitáme před katedrou práv se brzy stane až téměř průměrným právnickým dramatem, ve kterém jsou obhajování i ti, co by si spíš zasloužili celu 2x2 metry. Maska silné hlavní hrdinka se začne odlupovat (a to doslova) a odhalí realitu, že Viola Davis není novým Housem v sukni, ale emočně labilní ženuškou podvádějícího manžela, jehož milenka nejen umře, ale i on sám je zavražděn.... což je nám připomínáno každou epizodu v útržkovitých flashforwardů, ve které se skupinka vybraných studentů snaží zbavit těla a důkazů. Škoda tedy je, že teoretická část, učící „jak si nechat projít vraždu“ je nahrazena více či méně nezáživnou praxí ze soudní síně jen s několika málo studenty – a zbytek třídy má prostě smůlu. Takhle divák musí sledovat partu rozdílných individuí, kteří vám brzy začnou lézt na nervy, co se snaží oslnit svou mentorku, která není tak zastrašující, jak ji v první epizodě všichni líčili (i když bez makeupu a paruky....). Jsem zvědavá, jak se příběh bude odvíjet potom, až dorazí do „přítomnosti“ a bude muset najet na jiný styl vyprávění, což bude už brzy. ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

V roce 2007 přišla má oblíbená kabelovka FX s vynikajícím thrillerem o ďábelské právničce a její inteligentní chráněnce. Damages, u nás vysílaný pod příšerným názvem "Patty Hewes - nebezpečná advokátka," pracoval s konceptem, kdy byl na samém začátku zobrazený vyhrocený konec příběhu, a postupně se dvě časové linie (teď a předtím) víc a víc přibližovaly, až se nakonec střetly v překvapivém vyvrcholení. O sedm let později přichází charismatická právnička Annalise Keating se svojí lekcí o tom, jak se vyvléct z vraždy. Ta funguje na stejném principu, víceméně jediný rozdíl spočívá v tom, že tahle jízda pod taktovkou Shondy Rhimes klade o poznání větší důraz na vztahy (zatímco Patty Hewes měla chráněnku jednu, Annalise jich má hned pět, de facto sedm/osm?). Proto je seriál jednak víc "sexy" (dřív či později to jiskří prakticky mezi jakýmkoli libovolným párem skoro bez ohledu na pohlaví či orientaci, panuje úžasná chemie mezi castem, hercům nepopiratelně vévodí božská Viola Davis, osobně mě ale nejvíc potěšilo znovushledání s gilmorovskou Lizou Weil, která neztratila nic ze svého šarmu), především je ale divácky přístupnější. Trochu paradoxně, zdálo by se, že čím větší množství lidí se zmítá v pavučině lží, zvratů a podrazů, tím náročnější to bude sledovat, opak je ale pravdou. Vzhledem k menšímu prostoru pro všechny postavy je všechno přehlednější a člověk má notně rozmanitější volbu při výběru favorita, což nedělá sebemenší problém. Zamiloval jsem si skoro všechny, od nemilosrdné Annalise, přes chladně logickou Laurel, sebevědomí postrádající Bonnie, překvapivě až po "vola" party Ashera (archetyp postavy, co obvykle nesnáším, tady mi naprosto sedí). Každý má svoje místo, každá scéna je malým dílkem puzzle, a pocit ze sledování, když všechny dílky zapadnou na svoje místo, patří jednoznačně k nejuspokojivějším, co současná seriálová scéna nabízí. ()

Galerie (1 981)

Zajímavosti (8)

  • Představitel Wese Alfred Enoch je původem Angličan. V seriálu však hovoří americkým přízvukem, se kterým mu pomáhá dialektový trenér. (ČSFD)
  • Kromě pilotního dílu jsou všechny epizody natáčeny v Los Angeles. (Quentin10)

Reklama

Reklama