Série(11) / Epizody(177)
Obsahy(2)
Kdo je chodící smrt? Zombie, kam se podíváš, nebo hrstka vyčerpaných lidí v děsuplném prostředí? Zemi ovládly položivé zrůdy. Boj zbytků lidstva o přežití v postapokalyptickém světě může začít. Živí mrtví zachycují příběh skupinky lidí, kteří přežili virovou epidemii, jež změnila většinu lidstva v agresivní zombie. Pod vedením Ricka, který byl ve starém světě policistou, cestují americkou Georgií a snaží se najít nový bezpečný domov. Čím je situace zoufalejší, tím je jejich vůle přežít silnější. Jsou ochotni udělat téměř cokoli, aby zůstali naživu. Jak dlouho si udrží zbytky lidskosti? Zástupce šerifa Rick Grimes se probere z kómatu v opuštěné poničené nemocnici. Zjistí, že zatímco byl v bezvědomí, svět postihla epidemie viru, jenž své oběti nejen zabíjel, ale po smrti z nich udělal zombie, které teď požírají živé lidi. Jeho žena a syn nejsou k nalezení. Rick se od jiného přeživšího doslechne, že prý federální Centrum pro kontrolu nemocí v Atlantě v Georgii vymezilo bezpečnou zónu, kde by možná mohl rodinu najít. Ozbrojí se a vydá na dlouhou nebezpečnou cestu zničenou krajinou. Na kraji Atlanty se opravdu ukrývá jeho žena Lori se synem Carlem. Navíc je s nimi Rickův policejní parťák a nejlepší kamarád Shane, se kterým se však domnělá vdova Lori mezitím zapletla. Našli tu útočiště ve skupině dalších přeživších. Tvoří ji Dale, který vlastní obytný vůz, jenž se stal centrem komunity, sestry Andrea a Amy, Glenn, který dříve roznášel pizzu a teď ho často posílají na nebezpečné mise, a spousta dalších. S Rickem coby neformálním vůdcem se snaží za každou cenu zůstat naživu, i když je mrtví pronásledují na každém kroku. Dokážou si ale udržet při hledání kousku bezpečí a domova lidskost? Nebo se nakonec sami stanou chodícími stroji na přežití, živými mrtvými? (TV Prima)
(více)Videa (82)
Recenze (1 837)
Na to akú ma komiksový Walking Dead mohutnú fanúšikovskú základňu a aké priaznivé ohlasy zbiera je až prekvapivé, že sa v zásade pohybuje v klasických mantineloch zombie subžánru. Originalita teda takmer žiadna ale zase sa môže oprieť o realisticky písané postavy, ktoré sú aj v popredí na úkor akcie. A to možno až príliš, prešlapovania na mieste je viac, než by bolo vhodné a väčší ťah na bránku by naisto neuškodil. Aby sa stal Darabontov počin plnohodnotným hitom a naozaj kvalitným seriálovým počinom, ktorý dokaže uspokojiť aj nečitateľov predlohy, mu ešte niečo chýba ale zábava to napriek tomu je a občas dôjde aj na nejaký originálny nápad. ()
Tomuto seriálu jsem se vyhýbala jako zombie kulce do hlavy, protože hororový žánr není zrovna mým šálkem kávy. Ale jak už to bývá, během krize z nedostatku kvalitních seriálů jsem odsunula předsudky stranou a skutečně nelituji. V TWD (k mé radosti) neběží o děsivá a nečekaná vybafnutí chodců, nýbrž o dramatickou podívanou "kdo s koho". Děj zasazený do postapokalyptického světa nabízí i palčivé otázky ohledně vlastních survival skills, nutí člověka přemýšlet o tom, jakou roli by hrál ve zničeném světě on sám. S téměř stoprocentní jistotou, že já bych byla ta sebevražedná hysterka, která ostatním kazí šanci na přežití, tedy nadšeně sleduji dál a doufám, že zombie nikdy svět neovládnou... První řada v Atlantě je hodně strhující a téměř nervy drásající. Po usazení na farmě tempo zpomalí, ale rozhodně to není tolik na škodu. Druhá řada se totiž může chlubit zase zajímavou atmosférou, jakou ostatní série postrádají. Zabývá se spíše vývojem postav, takže je v několika směrech unikátní. Vyvrcholení je dech beroucí a scéna se Sophie ve stodole patří jednoznačně k nejsilnějším. Objev věznice zase přináší do děje nové problémy, rozhodně mě bavilo sledovat čištění bloků a zabíjení chodců přes plot. Naopak Woodsbury není až tak zajímavé a Andrea se definitivně stává postavou, kterou chci vidět zemřít :) Poslední setkání Daryla a Meryla zapůsobilo. Čtvrtá řada má více epizodnější děj, jsou tam slabší momenty, které ale dokonale vyvažují neočekávané scény. Například odchod Lizzie (Just look at the flowers, Lizzie). Škoda, že pátá série je zatím nejslabší, postrádám pravou walkingdeadskou atmosféru a zajímavější zvraty. K čemu se v souvislosti se seriálem ještě musím vyjádřit, je naprosto nespravedlivý hate na Lori. Její smůla spočívá v tom, že se ihned zapsala do paměti diváků tím, že spala s nejlepším kamarádem hlavního hrdiny. A ruku na srdce, to se seriálovým ženám prostě neodpouští. Pokrytecké je, že Shanea nikdo k mému údivu neviní - přitom on nechal Ricka v nemocnici, lhal o tom Lori a všechno dělal jen proto, aby se jí dostal do kalhotek. Podle mě naprosto iritující a nesnesitelná postava, kterému ale všechny výlevy a přestupky všichni odpustí, zatímco Lori všichni absurdně nenávidí třeba jen proto, že věší prádlo. Trochu pokrytecké... But no matter what we find in D.C., I know we’ll be okay, because this is how we survive. We tell ourselves that we are the walking dead. ()
První série: nápaditá demoverze. Více než v pozdějších sériích zde jdou rozpoznat limity televizní produkce (slabší efekty, lacinější look). 7/10 (nejlepší epizody: 1, 2, 3) Druhá série: FUNKČNÍ a nevyzpytatelné mainstreamové drama s nejedním morálním otazníkem a bezchybnými charaktery. Několik nečekaných zvratů je OK, táhlé napětí mezi dvěma ústředními kohouty taky. 8/10, přestože chápu, proč je tahle melodramatická série často nenáviděná (nejlepší epizody: 7, 11, 12, 13) Třetí série: pohrává si s morálkou, nečekaně likviduje hlavní postavy, přináší latentně supraodporného záporáka a atraktivní prostředí postapokalyptické věznice, navíc udržuje napětí na několika frontách (konflikty, rozloučení postav, nejednotnost postav, nečekaná setkání a objevy). Zajímavý scénáristický tah se jmenuje Andrea - rozporuplná postava, která je napsána tak, aby ji většina diváků nenáviděla, je ve skutečnosti ve svých slabostech a subjektivních rozhodnutích nejživotnější a nejpřesvědčivější osobou. 9/10 (nejlepší epizody: 1, 2, 3, 15, 16) Čtvrtá série: mezisérie (jelikož první půle dokončuje sérii předchozí a druhá vyhřívá fleka té následující). Precizně rozvržená a promyšlená, mající tu nevýhodu, že prostřední díly obou polovin jsou samy o sobě příliš vatové. Hojně diskutované je tankové finále první půle (utnutí jednoznačné hrozby, ale taky nastolení nejistoty), nicméně mnohem silněji rezonuje finále úplné, završené perfektním cliffhangerem. 7/10 (nejlepší epizody: 1, 8, 14, 16) Pátá série: Deformace. Civilizace už není možná, svět se změnil, lidi se změnili, pravidla serou humanismu do ksichtu a křehká iluze obnovy se hroutí. Zatím nejsilnější série. 9/10 (nejlepší epizody: 1, 3, 9, 14, 16) /// SERIÁL JAKO CELEK /// The Walking Dead má nečekaně silnou zpětnou vazbu a především skvěle funguje na dlouhé trati, na čemž se podepsala jak kvalita původního komiksu, tak i přístup scenáristů. Ti sice místy selhávají ve výplni jednotlivých epizod, nicméně v celkovém rámci vytvářejí dílo, jež ve své práci s charaktery a kontexty nemá v současné seriálové produkci příliš početnou konkurenci. Zatímco první série vykreslovala skupinku přeživších jako roztěkanou, nejistou bandu, jež zcela pochopitelně selhávala v náhlých afektech a v nejistotě z apokalyptické situace, druhá série přinesla ustálení stavu a nevyhnutelné vyhrocení konfliktů uvnitř skupiny (Rick vs. Shane, rozpory ohledně zacházení s nemrtvými, morální dilemata kolem potenciálně nebezpečného zajatce). Třetí série přinesla poznání, že morálka dosavadního lidstva odešla dávno do hajzlu, přičemž ochrana vlastních krků stojí za všech okolností na prvním místě. Ti, kteří nenáviděli farmářský melodramatismus série druhé, těm zavře hubu nihilistická a brutální série pátá (a naopak). Šlape to. ()
Jak se tak momentálně ploužím po světě, sípu, chroptím, teče ze mě, vrávorám v nekoordinovaných pohybech, místo řeči ze mě vychází chrčivé bublání a zahlédnout se v nablýskané výloze obchodu je ještě děsivější zážitek než obvykle, je mi docela záhadou, že mi zatím místo antibiotik nikdo nenabídnul perforovat lebku kulkou či šípem, rozmašírovat ji tupým předmětem nebo nadělat z mého (snad) mozku fašírku sečnou zbraní. Seriál má svá hluchá místa, ale celkově se Darabont zase pochlapil a ukázal, že ne nadarmo patří k mým nejoblíbenějším režisérům. Seru na to, jedu domů chcípnout - do té doby žádám kolemjdoucí, aby drželi své brokovnice, kuše, pistole, ostřelovačky, mačety, basebalky a kladiva dál od té ošklivé boule, co mám na krku. 79% ()
Přistupovat k Walking Dead pouze jako k seriálu o zombies je chybou, kterou udělá mnoho diváků. Oživlé mrtvoly jsou totiž jen zábavnou kulisou k tvrdému restartu společnosti, která se musí znovu vystavět od samých základů. Tvůrci nemají žádné mantinely v realitě, a právě to je na seriálu fascinující, i když milovníci vyvrhnutých pajšlů a vyteklých mozků si také přijdou na své. Nic by tam však nefungovalo nebýt zajímavých postav. Některé táhnou příběh už od začátku (Rick, Daryl), některé se hvězdami stanou až časem (Maggie, Carol), některé hlavně potěší mužské oko (Sasha, Rosita) a některé jsou tak ikonické, že ihned dokonale zapadnou (Michonne, Eugene, Jesus, Ezekiel). Záplava postav může být pro někoho problém, protože rozmělňuje děj do řady linek, ale kvůli pravidelnému lidskému sítu je to potřeba. Asi jen tady si můžou dovolit ten luxus oddělat jednu vymazlenou postavu už ve druhé sérii, aby tu úplně nejlepší přivedli a až na konci šesté. Shane byl děsivý, ovšem až Negan představuje dokonalé spojení herce a charakteru, jenž značně převyšuje konkurenci záporáků nejen zde, ale i v celém seriálovém světě. S1: 80% S2: 90% S3 - S6: 85% S7 - S11: 80% ()
Galerie (7 090)
Photo © Scott Garfield, Gene Page, Matthew Welch, Greg Nicotero, Bob Mahoney, Russell Kaye / Courtesy of AMC
Zajímavosti (473)
- Všetci herci, ktorí hrajú mŕtvych chodcov, musia absolvovať školu, v ktorej sa komparz učí chodiť a správať ako zombie. (BrooksW.Here)
- Stejně jako hrdinové, tak i logo seriálu se s každou sérií stává víc rozpadlé jako odraz postupující apokalypsy. (Axarus)
- Carolin (Melissa McBride) manžel Ed (Adam Minarovich) se v komiksové předloze nikdy neobjevil. Pouze o něm bylo řečeno, že byl zabit. V seriálu byla však jeho smrt ukázána. (cvaky32)
Reklama