poster

Vražedná práva (TV seriál)

  • USA

    How to Get Away with Murder

  • Slovensko

    Vražedné práva

Krimi / Drama / Mysteriózní

USA, 2014 - 2018, 53 h 50 min (Minutáž: 42–43 min)

Tvůrci:

Peter Nowalk

Hudba:

Photek

Hrají:

Viola Davis, Billy Brown, Jack Falahee, Aja Naomi King, Matt McGorry, Karla Souza, Charlie Weber, Liza Weil, Conrad Ricamora, Alfred Enoch, Tom Verica, Katie Findlay, Michael Gaston, Suzanne Savoy, Andrea Syglowski, Kate Kearney-Patch, Ana Ortiz, Michael Adam Hamilton, David Burke, Marcia Gay Harden, Amy Pietz, Megan West, Tye Alexander, Sara Paxton, Yatoya Toy, Brett Zimmerman, Karen Ann Cabrera, Jeff Doucette, John Posey, Jen Dede, John McKeever, Frank Maharajh, Karina Logue, Tabitha Morella, Anne Betancourt, Lou Richards, Famke Janssen, Elliot Knight, Catherine Carlen, John Getz, Brian Gallagher, Assaf Cohen, Jennifer Butler, Steven Weber, Wes Armstrong, Missy Doty, Jason Gedrick, David Denman, Alysia Reiner, Arjun Gupta, Sage Kirkpatrick, Tim Griffin, Elizabeth Perkins, Karen Malina White, Tracy Vilar, Robin Gammell, David Gautreaux, Jim Turner, Eric Davis, Greg Germann, Tamlyn Tomita, Mark Adair-Rios, Dean Cameron, Bonnie Burroughs, Lynn Whitfield, Stacy Edwards, David Burke, Aubrey Manning, Katie Cleary, Thomas Robinson, Pat Healy, Eddie Driscoll, Faran Tahir, Jackie Geary, José Zúñiga, Brynn Thayer, Innis Casey, Vincent Duvall, Delpaneaux Wills, James Logan, Peter Onorati, Michael McGrady, Hector Luis Bustamante, Cicely Tyson, Michelle Hurd, Mark Famiglietti, Mageina Tovah, Tom Everett Scott, Lilli Birdsell, Mari Weiss, Karl T. Wright, Dan Martin, Sarah Burns, Steven Culp, Barbara Eve Harris, Kendrick Sampson, Amy Okuda, Christine Corpuz, Bonita Friedericy, Matt Cohen, Sherri Saum, James Patrick Stuart, Scott Elrod, Donnabella Mortel, Enuka Okuma, Sammi Hanratty, Virginia Gardner, Hannah Kasulka, Kasi Brown, April Grace, Simon Kassianides, Kevin Interdonato, Chris Mollica, Rick Peters, Sal Landi, Colby French, Eric Lutes, Susan Walters, Anna Belknap, Tom G. McMahon, Ron Roggé, Benito Martinez, Cristine Rose, Mary Pat Gleason, Kelsey Scott, Caroline Redekopp, Paula Newsome, Patricia Belcher, Alexandra Metz, Roxanne Hart, Wilson Bethel, Andy Umberger, Jill Basey, Adam Arkin, Emily Swallow, Donn Swaby, T.K. Carter, Gloria Garayua, Austin Basis, Harrison White, Matthew Bridges, Christopher Grove, Milauna Jackson, Mary J. Blige, Brett Butler, Corbin Reid, Michael Hyatt, Paula Jai Parker, Nick Boraine, Tomas Boykin, Eddie Diaz, Stephanie Faracy, Dameon Clarke, Esai Morales, John DeLuca, Amy Madigan, Lily Knight, Rob Brownstein, Alyssa Diaz, Mark L. Taylor, Matthew Risch, Jason Brooks, Shiloh Nelson, Susan Santiago, Roger Robinson, Jack Armstrong, Elena Campbell-Martinez, Wayne Wilderson, Peter Macon, Greg Wood, Yolonda Ross, Drew Fonteiro, Carolyn Michelle Smith, Karl Makinen, L. Scott Caldwell, J. Anthony Pena, Brian Tyree Henry, Susan Chuang, Lenny Platt, David L. King, Anne Gee Byrd, Folake Olowofoyeku, Leif Gantvoort, Julie Dretzin, Carole Gutierrez, Mike Ostroski, Tom Beyer, Patricia Bethune, Roger Rignack, Mandy Levin, Kim Robillard, Greg Collins, Alexa Mansour, Jeffrey D. Sams, Sarah Benoit, Mark Berry, Dave Droxler, Yorke Fryer, Marco Rodríguez, Jimmy Smits, John Hensley, Michael Bofshever, Tai Bennett, Julius Tennon, Kathryn Erbe, Amirah Vann, Oded Fehr, Nora Dunn, Jill Johnson, Celesta DeAstis, David Andrews, Michael Reilly Burke, Doc Farrow, Lauren Vélez, Jim Abele, Marianne Jean-Baptiste, Rene Moran, Anthony Azizi, Chris Aquilino, Michael Bow, Jeff Austin, Tony Abatemarco, Josh Clark, Nicholas Gonzalez, Romy Rosemont, Kim Hawthorne, Luke Cook, Peggy Blow, Alfred Enoch (a.z.), Lolita Davidovich, Jack Coleman, Glynn Turman, Betsy Baker, Kerry Washington, Cornelius Smith Jr., Tom Irwin, Sharon Lawrence, Mackenzie Astin, Jesse D. Goins, Cathy Ladman, Ruben Pla, Mark Jacobson, Sope Aluko, Hector Hugo, Charles Carroll, Marie Caldare, Nelson Mashita, Paul Woolfolk, April Parker-Jones, Behzad Dabu, Judith Scott, Brad Lee Wind, Damien Leake, Sandra Dillon, Danielle Kennedy, Alysia Livingston, Liz Jenkins, Terry Woodberry, Alexandra Billings, Elisa Perry, Graham Sibley, Chris Jai Alex, Timothy Hutton, Mimi Rogers, Tamberla Perry, Tom Damato, Lawrence Mandley, Rif Hutton, Molly Hagan, James Allen McCune, Deborah Geffner, Leah Lamarr, Cloie Wyatt Taylor, Rome Flynn, Joseph C. Phillips, Laura Innes, Cynthia Stevenson, Teya Patt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    1. série - 90% - Zvraty na hraně diváckého udýchání, zdánlivě rutinní studijní či pracovní prostředí podané nejatraktivnějším možným způsobem a galerie úžasných (Annalise, Wes, Bonnie, Rebecca) nebo alespoň dostatečně prokreslených a tím pádem zábavných (Frank, Connor, Laurel, Asher) charakterů. Za tým Shondalandu tentokrát v první tvůrčí linii kope Peter Nowalk a znovu tak mění můj žánrový pohled. Soudních dramat nebo detektivních thrillerů tu už byly tuny, ale aby někdo dokázal řezat veškerá očekávání na kousky, to se tak často nestává. Absolutní hodnocení proto vražedníkům utíká jen o fous, protože období před samotným odhalením těsně vyhrává nad obdobím po něm. Přesto má Keating Five nakročeno hodně sebevědomě. Dusno, které mezi charaktery zákonitě musí houstnout čím dál rychleji, cítím už teď. 2. série - 90% - V podzimní části vyhrocenější a drtivější než loni, v té jarní pak dýchavičnější než loni. Jsou případy, kdy se úspěšný koncept povede zopakovat (nehledě na to, že uspět podruhé s tím samým bez toho, aby se hladové publikum začalo nudit, je v dnešní době úkol téměř nemožný) a tvůrci, kteří s takovou oblibou hází hlavním hrdinům do cesty oběti, zločiny, krev a zradu, to přesto dokázali. Viola Davis hraje na hraně lidských možností, zbývající hlavní postavy tvoří čím dál kompaktnější celek a v kombinaci s postupně se odkrývajícím tajemstvím jedné noci se jedná o pravou definici seriálu, kde je týdenní čekání na další epizodu krutým divákovým mučením. Je proto škoda, že jarní část se více než jako důstojné pokračování prezentuje jako prostor pro odkrytí důležitých otazníků z dávnější minulosti, ale v kombinaci s emocionální mučivostí děje se pořád jedná spíše o vadu kosmetickou než o shození celého počinu. Do tohoto víru událostí zkrátka a dobře nejde nespadnout. 3. série - 85% - Sezóna, která měla našlápnuto k absolutnímu hodnocení, nakonec zůstává tou nejslabší. Ale než že by přímo byla o onen chlup slabší, v ní jen gradují některé scenáristické neduhy, které se seriálu drží již delší dobu. Napětí přitom neustupuje ani o chlup, podzimní část tradičně trhá nervy každou scénou a pointa klíčového twistu je tak šikovná, že se jí z poslední televizní doby nemůže rovnat vůbec nic. Navíc spolehliví hráči jako Charlie Weber nebo Karla Souza dostávají herecký materiál, který jim pomáhá k tomu, aby se bez zrnka studu zařadili po bok i nadále nepřekonatelné Violy. To jen způsob, jakým se celý letošní rébus rozřeší, mi nedává spát. Už během loňského roku jsem si občas připadal, že tvůrci v nejkrajnějších chvílích používají hlavní postavy ne jako živoucí charaktery, ale jen jako prostředek k vyprávění. Protože je divák dosavadními zvraty čím dál otrlejší, je tak čím dál složitější přijít s novým šokem. Právě finále pak podle mě trpí tím, že je v rámci co největšího překvapení odpovídáno na otázky, které mě téměř nezajímají a na ty klíčové otazníky přicházejí odpovědi z míst, kde bych je nehledal a ani hledat nechtěl. Chci ale věřit, že se nejedná o trvalý jev a snížení hodnocení je tak jen dočasné. 4. série - 75% - Jakkoli se herci mohou snahou přetrhnout a vydolují emoce i z rozporuplných linek (Lahey senior, protahovaná záhada kolem Wese, vyloženě nepodařený crossover), dojmy zase o chlup klesají. Ta neměnná premisa, kdy podzimní část nastolí sto a jednu otázku, aby část jarní odpověděla maximálně na polovinu a místo toho začala vršit další, je pro dramaticky-právnický žánr poněkud rozčilující. Může za to samozřejmě fakt, že některé linky (Michaela, Bonnie) se nevyvíjí tak, jak bych chtěl a ani tak, jak by mi přišlo logické, ale na to, že scénáristé nadále používají pár charakterů jen jako figurky a vždy jim půjde víc o zvraty než o celkové dojmy, jsem si už musel zvyknout dávno.(28.2.2015)

  • Aky
    ****

    Řemeslně dokonale odvedený seriál. Po všech stránkách - scénáristicky, režijně, herecky, zvlášť třeba zmínit střihače. Pátou hvězdičku ušetřím kvůli pocitu, že zde forma výrazně převyšuje a někdy zastiňuje obsah. Filmaři se předvádějí ve střídání časových rovin, ve vracečkách, až je to někdy na škodu spádu a mnohdy i srozumitelnosti. Odpustíte-li jim to a vezmete-li navíc v úvahu, že je to čirá americká pohádka (americký proces ani americká advokátní kancelář tak nevypadá), lze si užít patnáct dílů dobré zábavy.(26.4.2015)

  • evanka
    ****

    Po prvních 5 dílech dávám 4 hvězdy a jsem vcelku nadšená. Ale ne tak nadšená, jak jsem doufala dle ostatních komentářů, hodnocení a výkřiků chvály. Seriál ubíhá docela svižným tempem a dokáže diváka zaujmout dvěma rovinama - 1. v každém díle jiný případ, který se aktuálně řeší 2. parta studentů a mrtvola v koberci, kdo? proč? jak?. Druhá rovina mě bohužel zatím baví méně. Seriál působí klasicky americky - všichni krásní a vzhledově dokonalí, důvtipní a dokáží získat důkazy velmi originálními způsoby a fintami - oukej, přiznávám, že tahle americká klišé mi ve filmech nevadí. Viola Davis je skvělá a táhne zatím všechny epizody. Jediné, co mě irituje je, že se předpokládá, že my diváci jsme natvrdlí a proto je potřeba nám ve chvíli, kdy nějaká postava třeba lže, předložit přímý důkaz a promítnout nám scénu, která to dokládá. Jako bychom na to nezvládli přijít sami.(12.1.2015)

  • uiu
    *****

    Málokdy se najde americký seriál, který by byl chytrý a měl by zajímavou zápletku, vodil by nás za nos a každý díl končil nějakým cliffhangerem. Když tak pátrám v paměti, naposledy jsem takový seriál viděla, a to Dextera. A to je sakra dávno. Za mě plný počet hvězd. Jediné obrovské mínus je 15 dílů v sérii (zatím shlédnuta jen ta 1.), protože děj je pak hodně nastavován vatou a nebránila bych se minisérii o 8 dílech jako třeba True Detective. I těch pár dílů nahuštěných pouze hlavní zápletkou by splnilo účel. 2. série je bohužel max na 3 hvězdy, neboť se vlastně jen kopíruje zápletka první série, celkem zklamání. Seriál měl zůstat jen u jedné série.(11.2.2016)

  • Pajky3
    ****

    1. série No pravdou je, že i tenhle kousek od tvůrčí společnosti Shondy Rhimes se opravdu povedl. Celá první série mě držela v napětí a přicházely otázky na které místo odpovědí přicházely jen další otázky. Když už si konečně myslíte, že něco víte, tak zjistíte, že to vlastně bude ještě úplně jinak. Takže vlastně kdo ví, co a jak se bude odehrávat po velkém finále... Celá skupina se skládá ze velmi zajímavých a dobře prokreslených postav, které vás vtáhnou do děje a nepustí. Ač se to může ze začátku zdát, tak seriál nestojí jen Viole Davis (i když samozřejmě to ona to táhne), ale ve svých spolupracovnících a studentech má opravdu silnou konkurenci. Nejde vybrat jen jednu zajímavou postavu, protože všechny mají něco, čím vás osloví (Dokonce i Asher má své kouzlo). Seriál mě bavil od začátku do konce série a těšil jsem se na každý nový díl, protože jsem byl zvědavý, co poodkryje a jaký zvrat mi opět předhodí. Pokud mám něco vytknout, tak pro mě nejslabší částí bylo neustále opakovaní již známých informací z oné osudné noci, které zhruba v polovině série začne být otravné. Přesto mě seriál získal na svojí stranu a na podzim se k "Vraždě" rád znovu vrátím. 2. série A přišlo to, co muselo. Druhá série a s ní bohužel i ochladnutí mého nadšení. Ne snad, že bych se na seriál přestal dívat, ale ten původní efekt je pryč a já se rozhodně netěšil na každý nový díl. Ve druhé sérii je představen jeden rozvleklý případ, který se samozřejmě komplikuje víc a víc až do vypjatého podzimního finále, které se povedlo. Na jaře (ve druhé části série) se začal řešit také další případ, tentokrát z minulosti, který měl přímý dopad na osudy hrdinů. A právě v jarní části pro mě přišel ten největší problém. Ten korunovalo samotné finále, které rozhodně nemůžu svému loňskému bratříčkovi koukat zpříma do očí. Uvidíme, jaký příběh si připraví tvůrci příští rok. Už teď došlo na vztahy "každý s každým" a nevím, kam dál se dá jít. Každopádně se na to podívám, ale doufám, že kvalita nepůjde dál dolů... 3. série A ve třetí sérii se klesá ještě níž. Ano, připravili si pro nás zápletku s odkrýváním toho, kdo z party nakonec umřel, ale prostě už mě to tolik nebaví, i když jim nemůžu upřít to, že mě udrželi v napětí. Můj hlavní problém je v tom, že je to šíleně překombinované a nemůžu uvěřit tomu, že by se někomu stalo v tak krátké době tolik špatných věcí. Podle mě je třeba změnit skupiny a oživit to novými postavami (alespoň částečně), protože to přece nemůže pokračovat do nekonečna. 4. série Je vidět, že čtvrtá řada se snaží něco změnit a tak hlavní skupina neprožívá tolik problémů, jako jsme si už zvykli. I když se rozhodně nedá říct, že by měli život bez komplikací. Kromě Annalise se do středu příběhu dostává hlavně Laurel a s tím víceméně nemám problém. Závěr série mi přišel docela dobrý a nevadilo by mi, kdyby sloužil jako závěr celého seriálu, i když si nemyslím, že by se to mělo stát.(9.3.2015)

  • - Scéna, ve které si Annalise z tváře odstraňuje make-up a sundává paruku, byla nápadem její představitelky Violy Davis. (G..)

  • - Představitel Wese Alfred Enoch je původem Angličan. V seriálu však hovoří americkým přízvukem, se kterým mu pomáhá dialektový trenér. (G..)

  • - Když producenti seriálu hledali vhodnou herečku pro roli matky Annalise, sama její představitelka Viola Davis navrhla Cicely Tyson, kolegyni z filmu Černobílý svět (2011). (G..)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace