Série(5) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Když agent topmodelky Madelyn 'Maddie' Hayesové (Cybill Shepher) utekl se všemi jejími penězi do jižní Afriky, nezbylo jí než dům a prodělečná detektivní agentura nazvaná City Angels vedená laxním bohémem Davidem Addisonem (Bruce Willis). Maddie ji přejmenovala na Blue Moon a i přes původní záměr ji rychle prodat, vrhla se na práci soukromého detektiva se zájmem. Agentura Blue Moon se stala tím, co potřebujete, když váš manžel zahýbá, jste ohroženi bláznivým vrahem nebo unesli vašeho milého a šílený zabiják ohrožuje svět. A to vše s Maddienou krásou, Davidovým šarmem, rýmováním sekretářky Agnes DiPesto (Allyce Beasley) a bláznivostí jejího přítele Herberta Quentina Violy (Curtis Armstrong). (monolog)
(více)Recenze (144)
Pro lidi, kteří zažili rok 89 je to nepochybně dobrý seriál, ale pro nás, co jsme odkojeni demokracií, už je to jenom dost průměrná věc, která může zaujmout leda tak dobovou atmosférou a Willisem. Mít ty díly dejme tomu půl hodiny, tak přidám jednu hvězdičku, ale takhle to byla bohužel dost ukecaná nuda bez ničeho originálního. 50% ()
Tenhle seriál mám problém trošku žánrově zařadit. U jiných bývá hlavní linka zřetelnější, tady ale kolísá mezi komedií, detektivkou a jakousi podivuhodnou romancí. Ale to vůbec nevadí, protože nestojí na efektech, dobově závažných tématech a podobných věcech a díky duu Willis/Shepardová dokáže pobavit/napnout/dojmout i po letech. ()
Tuhle show bych rozdělil na dvě půlky. Do takového 30. dílu je to skvělý, vtipný a dynamický seriál, který dokázal pobavit a hlavně zabavit i přes to, že vraha (padoucha) jste odhadli bez většího přemýšlení. Navíc slovní přestřelky mezi Brucem (který doslova tuto show ukradl krásné Cybill) a právě Cybill byly skvělé, promyšlené a vtipné. Prostě a jednoduše, bavilo mě to nehorázně. Ale od té půlky nahoru, to jde z kopce. Sice to není tak výrazný pokles, ale poznáte to. Je to utahanější, větší část dílů se věnuje naprosto jiným věcem, než případům a navíc mi přišlo, že David a Maddie dostávají o něco méně prostoru ve prospěch DiPesto (která, nevím, proč byla v dabingu přeložena jako MistoPesto či tak nějak) a Violy. A bohužel, tihle dva mají a měli jen na vedlejší postavy. Proto ty díly, které se věnovaly jen jim, patřily k tomu nejhoršímu a nejméně vtipnému, co šlo v tomto seriálu vidět. V této druhé půlce mě držely nad vodou pouze některé díly, které se věnovaly případům a ústřednímu páru Maddie a Davidovi a bourání čtvrté zdi (např. v jednom díle, kdy David zakopne, řekne Maddie: "Hele, mě už to nebaví, vždyť ty víš, co bude následovat. Bláznivá honička, která skončí tím, že je chytíme. Nemůže to za nás udělat někdo jiný? Třeba ta stará babka, co sepisuje vraždy…?“ nebo v dalším díle postava Bruce Willise čeká na výtah a když přijede, tak z něj vystoupí dva chlapi a ten jeden z nich říká: "Jak vypadám?" a ten druhý mu odpoví "Hotovej Bruce Willis!"). Prostě - do třicátého dílu to bylo za 100 %, od něj bych dal tak 70 %. Takže mi vychází lepší čtyři hvězdy. ()
Standard osmdesátých let, neurazí až tak moc, nepobaví až tak moc, pamětníci nostalgicky zavzpomínají a přidají jednu hvězdičku díky laskavosti paměti, s plynoucím časem se nám vše zdá poněkud lepší, než to bylo doopravdy. Napětí v tomhle seriálu nebylo až tolik, kolik by si pořádná krimi zasloužila, humor byl postaven na stále se opakujícím klišé protikladu hlavních představitelů. ()
Zpočátku první a druhé série to bylo na 4*... pak ovšem začal jít kvalita postupně dolů a během 4. série jsem to zaříznul. Místo případů se tam pořád řešilo jestli David sbalí Maddie nebo ne, hlášky prakticky vymizely a navíc tam přibyl superotravný Curtis Armstrong. Celkově tak 60% (3*) za to co jsem viděl. ()
Galerie (67)
Photo © American Broadcasting Company (ABC)
Zajímavosti (16)
- Seriál je postaven na schématu klasického žánru 30.-40.tých let "screwball comedies" nebo-li válce opačných pohlaví. (k212)
- Natáčení proslulo neustálými problémy se zpožděním (na straně herců, scénaristů, producentů i televize), seriál nikdy nedosáhl na standardních 20 - 22 epizod za sezónu, tomuto problému se vtipně a s nadhledem věnuje epizoda The Straight Poop ze třetí série. (k212)
- Producent Glenn Gordon Caron podporoval atmosféru snímků ze čtyřicátých let například tím, že zakázal kameramanům používat zoom, tedy nájezdy kamery dělané objektivem. (Zdroj: Cinema) (Terva)
Reklama