poster

Živí mrtví (TV seriál)

  • USA

    The Walking Dead

  • USA

    TWD

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Walking Dead

Horor / Thriller / Drama

USA, 2010 - 2018, 92 h 44 min (Minutáž: 44–67 min)

Tvůrci:

Frank Darabont

Předloha:

Robert Kirkman (komiks), Tony Moore (komiks), Charlie Adlard (komiks)

Hudba:

Bear McCreary

Hrají:

Andrew Lincoln, Chandler Riggs, Norman Reedus, Melissa McBride, Lauren Cohan, Danai Gurira, Steven Yeun, Alanna Masterson, Sonequa Martin-Green, Josh McDermitt, Christian Serratos, Seth Gilliam, Ross Marquand, Lennie James, Emily Kinney, Michael Cudlitz, Scott Wilson, Austin Amelio, Sarah Wayne Callies, Laurie Holden, Tom Payne, Katelyn Nacon, Jeffrey Dean Morgan, Xander Berkeley, Chad L. Coleman, Austin Nichols, Steven Ogg, Jon Bernthal, David Morrissey, IronE Singleton, Lawrence Gilliard Jr., Jeffrey DeMunn, Michael Rooker, Emma Bell, Brighton Sharbino, Lew Temple, Madison Lintz, Jose Pablo Cantillo, Dallas Roberts, Noah Emmerich, Michael L. Covington, Pruitt Taylor Vince, Phillip DeVona, Jeremy Ambler, Amanda Dyar, Michael Raymond-James, Jeryl Prescott, Andrew Rothenberg, Juan Gabriel Pareja, Dave R. Watkins, Noah Lomax, Troy Faruk, Jackey Hall, Theodus Crane, Vincent M. Ward, Nick Gomez, Alexa Nikolas, Melissa Ponzio, Kyle Gallner, Vincent Martella, Juliana Harkavy, Audrey Marie Anderson, Kirk Acevedo, Meyrick Murphy, Enver Gjokaj, Danny Vinson, Sunkrish Bala, Kerry Condon, Daniel Thomas May, Travis Love, Lindsay Abernathy, Markice Moore, Michael Zegen, Santiago Cirilo, Jeff Kober, Brina Palencia, Addy Miller, Neil Brown Jr., Kyla Kenedy, Mike Mayhall, Marcus Hester, Keith Brooks, Keisha Castle-Hughes, Christine Woods, Teri Wyble, Victor McCay, Andrea Moore, Justin Evangelista, E. Roger Mitchell, Adam Minarovich, John Carroll Lynch, Davi Jay, J.D. Evermore, Merritt Wever, Benedict Samuel, Christopher Berry, Vanessa Cloke, Ethan Embry, Lance Tafelski, Labrandon Shead, Alec Rayme, Jordan Woods-Robinson, Laura M. Beamer, Beth Keener, Jay Huguley, Kenric Green, Jonathan Kleitman, Liz E. Morgan, Christine Evangelista, Andrew J. West, Owen Harn, Gale Anne Hurd, Chris Coy, Erik Jensen, Cullen Moss, Maximiliano Hernández, Christopher Matthew Cook, Rico Ball, Ian Scott, Ted Huckabee, Dahlia Legault, Aldis Hodge, Michael Harding, Cameron Deane Stewart, Irene Ziegler, Julio Cedillo, Gary Weeks, Lawrence Kao, Emma Bell (vyp.), Andrew Rothenberg (vyp.), Jeryl Prescott (vyp.), Dave Davis, Alex Van, Alexandra Breckenridge, Tovah Feldshuh, Jason Douglas, Austin Abrams, Ann Mahoney, Justin Miles, Michael Traynor, Claire Bronson, Elena Sanchez, David Silverman, Darin Cooper, James Chen, R. Keith Harris, Kimberly Leemans, Sherry Richards, Noel Gugliemi, Steve Warren, Linds Edwards, James Allen McCune, Jane McNeill, Kelley Davis, Deja Dee, Mandi Christine Kerr, Brody Rose, Karen Ceesay, Brett Gentile, Justin Kucsulain, Jeremy Palko, Ilan Srulovicz, Peter Luis Zimmerman, Major Dodson, Alicia Witt, Jeananne Goossen, Rus Blackwell, Jimmy Gonzales, Jill Jane Clements, Carlos Aviles, Ian Casselberry, Stuart Greer, Daniel Newman, Donzaleigh Abernathy, Ricky Wayne, Khary Payton, Tyler Chase, Elizabeth Ludlow, Briana Venskus, Sydney Park, Mimi Kirkland, Deborah May, Logan Miller, Autumn Dial, Elyse DuFour, Pollyanna McIntosh, Joshua Mikel, Thomas Francis Murphy, Kerry Cahill, Jayson Warner Smith, Sabrina Gennarino, Macsen Lintz, Cooper Andrews, Carlos Navarro, Karl Makinen, Mike Seal, Lindsley Register, Stephen Jones, Chad L. Coleman (a.z.), Tyler James Williams, Emily Kinney (a.z.), Viviana Chavez, Joshua Hoover, Brandon Fobbs, Chloe Aktas, Aerli Austen, Tim Parati, Nadine Marissa, Corey Hawkins, Jaqueline Fleming, David Silverman, Griffin Freeman, Robin Lord Taylor, Tate Ellington, Denise Crosby, Tyler J. Shaw, Jesse C. Boyd, Anniston Price, Tinsley Price, Kyle Clements, Avi Nash, Traci Dinwiddie, Callan McAuliffe, Lee Norris, Jason Davis, Sean Freeland, Jason Burkey, Cuyle Carvin, Charles Halford, Jon Eyez, Jose Miguel Vasquez, Ciera Payton, Elijah Marcano, Adam Hicks, Ricky Russert, Jan Harrelson, Keith Hudson, Kinsley Isla Dillon, Adam Fristoe, Aaron Farb, Nicole Barré, Hakim Callender, Jayne Atkinson, Kim Ormiston, Misty Ormiston, Peggy Sheffield, Gina Morelli, Mark Ashworth, Derek Roberts, Finch Nissen, Colin Dennard, Cherie Gierhart, Marc Gowan, John Finn, Eric Hunter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hellstruck
    *****

    Tomuto seriálu jsem se vyhýbala jako zombie kulce do hlavy, protože hororový žánr není zrovna mým šálkem kávy. Ale jak už to bývá, během krize z nedostatku kvalitních seriálů jsem odsunula předsudky stranou a skutečně nelituji. V TWD (k mé radosti) neběží o děsivá a nečekaná vybafnutí chodců, nýbrž o dramatickou podívanou "kdo s koho". Děj zasazený do postapokalyptického světa nabízí i palčivé otázky ohledně vlastních survival skills, nutí člověka přemýšlet o tom, jakou roli by hrál ve zničeném světě on sám. S téměř stoprocentní jistotou, že já bych byla ta sebevražedná hysterka, která ostatním kazí šanci na přežití, tedy nadšeně sleduji dál a doufám, že zombie nikdy svět neovládnou... První řada v Atlantě je hodně strhující a téměř nervy drásající. Po usazení na farmě tempo zpomalí, ale rozhodně to není tolik na škodu. Druhá řada se totiž může chlubit zase zajímavou atmosférou, jakou ostatní série postrádají. Zabývá se spíše vývojem postav, takže je v několika směrech unikátní. Vyvrcholení je dech beroucí a scéna se Sophie ve stodole patří jednoznačně k nejsilnějším. Objev věznice zase přináší do děje nové problémy, rozhodně mě bavilo sledovat čištění bloků a zabíjení chodců přes plot. Naopak Woodsbury není až tak zajímavé a Andrea se definitivně stává postavou, kterou chci vidět zemřít :) Poslední setkání Daryla a Meryla zapůsobilo. Čtvrtá řada má více epizodnější děj, jsou tam slabší momenty, které ale dokonale vyvažují neočekávané scény. Například odchod Lizzie (Just look at the flowers, Lizzie). Škoda, že pátá série je zatím nejslabší, postrádám pravou walkingdeadskou atmosféru a zajímavější zvraty. K čemu se v souvislosti se seriálem ještě musím vyjádřit, je naprosto nespravedlivý hate na Lori. Její smůla spočívá v tom, že se ihned zapsala do paměti diváků tím, že spala s nejlepším kamarádem hlavního hrdiny. A ruku na srdce, to se seriálovým ženám prostě neodpouští. Pokrytecké je, že Shanea nikdo k mému údivu neviní - přitom on nechal Ricka v nemocnici, lhal o tom Lori a všechno dělal jen proto, aby se jí dostal do kalhotek. Podle mě naprosto iritující a nesnesitelná postava, kterému ale všechny výlevy a přestupky všichni odpustí, zatímco Lori všichni absurdně nenávidí třeba jen proto, že věší prádlo. Trochu pokrytecké... But no matter what we find in D.C., I know we’ll be okay, because this is how we survive. We tell ourselves that we are the walking dead.(6.7.2015)

  • J*A*S*M
    ****

    Původní koment:Měla to být jedna z hororových událostí posledních let, ale bohužel - přišlo hořké zklamání. Darabont si projekt nepohlídal, místo pořádného zombie masakru a napínavých dramatických událostí jsme dostali jen dlouhé nezáživné kecání nesympatických postav. Za větší pozornost tak zatím stojí pouze pilotní epizoda. Snad se v druhé sérii něco (cokoli!) stane. Aktualizace 2016: Sledování seriálu jsem kdysi ukončil v začátcích druhé série, nyní jsem se k němu ovšem vrátil a zkouknul jej během několika týdnů celý. Krátká první série se ukázala jako opravda počáteční vada na kráse, které škodilo především to, že na krátké ploše nestačila nic pořádného rozehrát a k postavám si divák nestačil vybudovat jakýkoli silnější vztah. To se postupem série druhé naštěstí postupně mění, nečekané smrti (i oblíbených) postav začínají bolet. Nejsilnější je pro mě asi třetí série (díky silnému záporákovi v podobě Guvernéra), potom pátá (bezvýchodnost prvé poloviny a razantní změna situace v půli druhé). Bohužel nejnovější šestá série jde podle mne kvalitou o něco dolů. Vadila mi některá pochybná rozhodnutí postav, které se najednou vlastní vinou dostávají do problémů, nepochopitelné scenáristické vedení některých postav (WTF Carol?!) a také to, že každá byť jen trochu zajímavá nová postava vydrží jen pár dílů (minimálně tři smrti v této sérii mě fakt naštvaly, protože se s těmi postavami dalo dál mnohem lépe pracovat a odpravit je až předvedou víc).(19.5.2011)

  • novoten
    ****

    1. série - 70% - Jediný způsob, jak si mě v tomto žánru získat, byl ve vyprávění příběhu čistě skrz hlavní postavy. Nucené přestřelky ve zdánlivě klidnou chvíli nebo nečekaná úmrtí jsou příjemným kořením, ale jelikož zombies silně nemusím, přál jsem si jen, abych si zamiloval Ricka, Shana a spol. Povedlo se. Proto je škoda, že je většina dilemat promítána skrz vedlejší charaktery, které znám asi pět minut a jejichž pochyby a utrpení mi jsou zcela upřímně jedno. Po výborném finále ale zůstala překvapivě velká chuť po odpovědích na nové otázky. Chyb a nucených klišé vidím dost, ale díky atmosféře a pudu sebezáchovy přeživší party jich určitě několik odpustím. 2. série - 90% - Stačilo zvolnit tempo, nepřivádět na scénu za každou cenu hordy walkers a poklidně zaplout na farmu. Napětí totiž funguje mnohonásobně lépe, když je prostor i pro chvíle, kdy se neděje zdánlivě nic a postavy k sobě jen hledají cestu nebo se naopak odcizují. To pak každý zvrat má mnohem silnější dopad a loučení s oblíbencem zabolí. A ať už má divák blíže k drsňákovi Shanovi, odhodlané Andree nebo zadumanému Hershelovi, ten strach o jejich osud není lehké hodit za hlavu. Druhá řada tak v mých očích zachránila osud a úroveň celé ságy. Kam nás příběh zavede příště, zůstává velmi příjemně nejasné. 3. série - 75% - Hodnocení vězeňské anabáze je jednoznačně pozitivní, ale přesto po něm zůstává lehká pachuť. Její rozjezd totiž disponoval napětím, strhující akcí a velkou jistotou v charakterech, zatímco druhá polovina vysokým očekáváním příliš nedostála. Ne že by Guvernér nebyl příjemně nejednoznačným prvkem, ale celý příběh v nečekaných chvílích doslova stojí na místě a jindy zase zbytečně mění pravidla známého světa. Na přiměřeně kvalitní divácký zážitek to pořád stačí, ale tváří v tvář až příliš poklidnému finále mi podzimní část sezóny s nejedním zdrcujícím zvratem přišla o třídu lepší. 4. série - 75% - Na šestnáct epizod skutečně odvážná a různorodá kombinace. Škoda jen, že ne všechny její součásti fungují a tvůrci očividně chtějí mrtvolnou odysseu táhnout dál ještě pořádných pár let. Zatímco náhled do nitra antagonistovy duše nebo smrtící gradace posledních dílů si zaslouží podtrženou jedničku, přetažená zápletka s epidemií a hlavně nicneříkající příhody z příručky "Jak se každý sám bezeslovně protloukat koncem světa" výsledným dojmům škodí málem osudně. Samotné finále ale přineslo takovou porci napětí, že i přes moji rozmrzelost nad tím, že zásadně umírají ty lepší postavy a přenechávají tak místo těm nezajímavým, budu příště zase u toho. Šance, že ze scénáře zničehonic vypadne nějaký triumf, je totiž pořád dost lákavá. 5. série - 80% - Více než kdy jindy rozděleno zcela přesně podle jednotlivých linek. Zatímco vypořádání s oblastí tajemně pojmenovanou Terminus přináší již téměř nečekané napětí i šokující zvraty, následné motání kolem nemocnice bohužel dokazuje, že když scénáristé chtějí, dokážou i ze slibné lokace udělat úmornou nudu. A jako pokaždé, když jsem si začínal myslet, že právě v tomto bodě se pojede už jen dolů, mě tvůrčí tým kolem Roberta Kirkmana překvapil a z překvapivě pečlivě připravené linie s Alexandrií vyždímal dokonale fungující sociální drama. Ve výsledku tak onu slepou uličku z podzimní části odpouštím a pátou sezónu trochu oproti všem očekáváním beru jako druhou nejlepší. Kdyby kvalita byla jen o trochu stabilnější, mohla by být ze světa mrtvolníků po tolika letech snad dokonce jistota. Takhle jedinou jistotou zůstává, že bude ve sledovanosti i příští rok (vzhledem k občasnému antitempu stále dost nepochopitelně) trhat rekordy. 6. série - 80% - Kvalita zůstává více než stabilní a scénáře od začátku do konce vědí, co chtějí říct. Občas se zbytečně zadrhávají na celou epizodu ve zdánlivě zbytečných zádrhelích, jindy zase dokážou z atypické situace vydolovat nervy drásající napětí. A nebýt až nereálně mírumilovné postavy Morgana (jehož chování neobhájí ani zbytečný dvojdíl o vývoji jeho charakteru), šla by si šestá sezóna dost možná i pro nejvyšší hodnocení. Přesto nepamatuji, kdy naposledy jsem byl během šestnáctky dílů tolikrát napjatý a velké díky za to, jak se vyplatilo tíživé a patřičně šponované čekání na Negana. 7. série - 80% - V době, kdy značná část diváků seriál opouští, snad kvůli zobrazované brutalitě, snad kvůli nespokojenosti s jeho směřováním, jsem v něm já objevil velkou napínavou stálici. Dříve neoblíbené charaktery se mi jako obvykle nakonec dostaly pod kůži a Morgan nebo Sasha najednou fungují jako jedni z nejspolehlivějších vypravěčů. A i dosavadní oblíbenci, byť mají kvůli rozšiřujícímu se počtu postav prostor třeba jen ve třetině epizod, baví stále spolehlivě. Prubířským kamenem sedmého roku ale zůstává Negan. Dokážu pochopit, proč někomu vadí jeho zpěvné monology, ale pravdou zůstává, že jakmile vezme do ruky Lucille a někoho si přeměří pohledem, bylo by konstatování, že jde do tuhého, jen hrubým podceněním vážnosti situace. V Jeffreyho podání se navíc dá současný záporák chápat mnohem snáze, než svého času Guvernér, který z psychopata do chladně myslícího diktátora přepínal až příliš náhodně. 8. série - 70% - Tak dlouho divácká většina volala po tom, aby se místo psychologických rozborů víc bojovalo, až se tak stalo. Pro mě se jedná o zbytečný krok zpět a co hůř, divácká většina paradoxně zůstala otrávená snad ještě víc než předtím. Seriál bohužel stojí na křižovatce, kdy různé formy nemrtvých i živých nepřátel byly prostřídány nesčetněkrát a těží už jen z charizmatu veteránů a Negana (ve větší míře) nebo z překvapivých zvratů, které nepocházejí z předlohy (v mnohem menší míře). Já bych ale radši návrat k pravému napětí, kdy nebylo očividné, kam která linka směřuje.(29.11.2012)

  • ricci.s
    *****

    Po niekoľkoročnej pauze som dohnal všetky resty behom týždňa. Ak to mám brať globálne, prvých 6 sérií je vynikajúcich (jasných 5 hviezd), no od siedmej, teda od „objavenia“ Negana, sa mi to akosi prestáva páčiť. A nie kvôli Neganovi, lebo naozaj ho pokladám za vynikajúceho záporáka, a rozmlátenie niektorých hlavných postáv je asi to najlepšie, čo som videl. Ale tá nekonečná hra na vojačikov ma už začína unavovať. Asi 20 častí už seriál stojí na jednom mieste. Drísty, prestrelky, súťaž kto ďalej dociká, občas zomrie nejaká hlavná postava aby sa nepovedalo. Tvorcovia by si mali veľmi rýchlo uvedomiť, že seriál sa volá „The Walking Dead“, no momentálne to s týmto názvom už veľa spoločného nemá. Nemŕtvi sú už úplne nepodstatní a figurujú len ako pozadie na vytvorenie akej takej atmosféry, čo je v mojich očiach veľký problém. Ďalším klincom do rakvy je zabitie Carla. Nie preto, že by mi bol ten mladý hipisák nejako sympatický, ale rozpadol sa tu ďalší podstatný pilier, na ktorom seriál stál od úplného začiatku. V tomto momente naozaj netuším, či scenáristi dokážu ešte vymyslieť niečo, vďaka čomu by sa to celé pozbieralo (začínam pochybovať), a rovnako začínam veriť v skoré ukončenie, kým sa to neprepadne do naprostých sračiek. Bolo by to rozhodne lepšie riešenie, ako to celé pokurviť len kvôli umelému naťahovaniu donekonečna. Hodnotenie zatiaľ nechám nezmenené, lebo napriek všetkému je to v mojich očiach stále jeden z najlepších hororových seriálov. No kúzlo je preč, takže mi hrozí nebezpečné „sledovanie zo zotrvačnosti“.(11.3.2018)

  • JFL
    ***

    Jen další zombárna, která ovšem žánrový rámec v zásadě neozvláštňuje o nic nové; tedy pokud nepočítáme umělé nastavování vycházející z formátu televizního seriálu. Stylově i z hlediska dílčích konfliktů je to sice důsledná, ale přesto stále pouhá recyklace již mnohokráte užitých motivů. Na druhou stranu je třeba uznat, že série dobře intenzifikuje potenciál žánru zombie apokalypsy a z kanonických děl si vypůjčuje ty nejnosnější motivy. Projekt je více než sám o sobě zajímavější coby příznak docházejícího dechu, nebo méně vyhoceně řečeno proměny současné seriálové produkce, která se už po vzoru Hollywoodu neumí spoléhat na atraktivitu nových scénářů a naopak si začíná vypomáhat blockbusterovými praktikami a podkuřováním fanboyům skrze adaptování populárních žánrově vyhraněných komiksů pro starší čtenáře. Blockbusterová definiční trojčlenka "the book, the hook, the look" je zde precizně naplněna komiksovou předlohou, propagací vázanou na Darabonta s Gale Ann Hurd a výpravný akční vizuál. Co na tom, že Hurd dělala jen jednu epizodu a výpravnost je jen blafovaná. V souladu s trendy mainstreamových komiksů si i seriál libuje v povrchu a patosu, ale nedokáže nabídnout opravdovou hloubku, kterou jen umně předstírá. Škoda, že si to seriál neodpustil, zbavil by se tak řady vnitřních nelogičností. 7/10(18.11.2010)

  • - V 1. epizodě 2. série, kdy Rick (Andrew Lincoln) mluví na střeše v Atlentě do vysílačky, je v pozadí vidět nemocnice, ve které se odehraje velká část 1. poloviny 5. řady. (s.m.43.)

  • - Spoiler: V 14. epizóde 3. série v čase 20:28 min, kedy sa snaží dostať Andrea zo zajatia "chodcov", strom naľavo od nej sa začne silno kývať zo strany na stranu, takže je vidieť, že nejde o pravý strom. (adamix)

  • - Spoiler: Produkce natočila několik variant 1. epizody 7. řady, ve kterých postupně zabili úplně všechny herce, aby se zabránilo spoilerům. Produkce dokonce přemýšlela nad zveřejnění těchto záběrů, aby tím svedla fanoušky na falešnou stopu. (willy1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace