poster

Specialisté na vraždy (TV seriál)

  • Německo

    Die Cleveren

  • Slovensko

    V plnom nasadení

Krimi

Německo, 1998, 48x45 min

Hrají:

Hans-Werner Meyer, Astrid M. Fünderich, Barbara M. Ahren, Esther Schweins, Gudrun Landgrebe, Günther Maria Halmer, Hannes Jaenicke, Kathrin Waligura, Dietmar Huhn, Gottfried John, Maria Petz, Tatjana Blacher, Andrea Sawatzki, Walter Kreye, Axel Prahl, Markus Meyer, Katrin Saß, Oana Solomonescu, Angela Roy, Heide Kipp, Rudolf Kowalski, Christian Berkel, Daniela Preuß, Hermann Beyer, Gudrun Ritter, Michael Mendl, Konstantin Graudus, Theresa Scholze, Stefan Merki, Rolf Becker, Julia Richter, Jürgen Tarrach, Gudrun Okras, Tom Wlaschiha, Svenja Pages, Ulrike Grote, Robert Stadlober, Michael Roll, Denise Zich, Stefanie Stappenbeck, Ute Willing, Annett Renneberg, Jana Pallaske, Katharina Thalbach, Josef Ostendorf, Anatole Taubman, Arndt Schwering-Sohnrey, Oliver Korittke, Marco Hofschneider, Helmut Zierl, Nina Petri, Tilmar Kuhn, Dieter Laser, Dirk Martens, Heinrich Schmieder, Misel Maticevic, Clemens Schick, Hinnerk Schönemann, Alexander Beyer, Miriam Stein, Charly Hübner, Marcus Mittermeier, Julian Weigend, Johannes Herrschmann, Frank Giering, Ingo Naujoks, Angela Sandritter, Christoph Grunert, Nina Weniger, Renate Krößner, Siegfried Terpoorten, Eleonore Weisgerber, Tina Engel, Aleksandar Jovanovič, Lisa Potthoff, Sina Tkotsch, Edda Leesch, Ludwig Blochberger, Michael Lott, August Schmölzer, Renate Schroeter, Sylvia Leifheit, Dieter Pfaff, Stephan Grossmann, Joram Voelklein, Antje Schmidt, Anna Stieblich, Birge Schade, Hubert Mulzer, Charlotte Schwab, Elisabeth Degen, Sebastian Rudolph, Sabine Postel, Jan Peter Heyne, Meral Perin, László I. Kish, Anna von Berg, Joachim Dietmar Mues, Adriana Altaras, Brigitte Zeh, Ole Puppe, Maike Bollow, Matthias Fuchs, Stephan Korves, Matthias Scherwenikas, Heinrich Giskes, Peer Jäger, Isolde Barth, Antonia Cäcilia Holfelder, Hans Kremer, Tonio Arango, Claudia Geisler-Bading, Marie-Anne Fliegel, Michael Hanemann, Steffen Scheumann, Florian Martens, Rolf Kanies, Tilman Günther, Kaspar Eichel, Holger Hauer, Renate Geißler, Simone von Zglinicki, Antonio Wannek, Christian Erdmann, Peter Benedict, Wilfried Hochholdinger, Jona Mues, Esther Niko, Cara Wiedke, Peter Franke, Thomas Huber, Axel Scholtz, Svea Timander, Julia Fischer, Ralph Misske, Lenn Kudrjawizki, Martin Semmelrogge, Davia Dannenberg, Esther Esche, Harald Maack, Jule Gartzke, Werner Dissel, Alexa Wiegandt, Eckhard Bilz, Pascal Andres, Kai Maertens, Stefan Riedner, Kaya Marie Möller, Thomas Sarbacher, Frank Röth, Peter Rühring, Jörg Schüttauf, Nina Bagusat, Kevin Stevan, Arnfried Lerche, Joachim Lautenbach, Michael Ehnert, Oliver Hasenfratz, Eva Lorenzo, Amalie Bizer, Martin Glade, Lars Gärtner, Robert Viktor Minich, Steffen Münster, Dietrich Hollinderbäumer, Oliver Broumis, Christian Glockzin, Ursula Graeff, Anja Topf, Katja Weitzenböck, Daniela Wöhler, Julian Paeth, Wolfgang Condrus, Caroline Scholze, Ute Lubosch, Hans-Peter Korff, Friederike Wagner, Andreas Hofer, Melanie Marschke, Frank Witter, Michael Schönborn, Frank Vockroth, Michael Benthin, Ines Baric, Manfred Gorr, Frank Sieckel, Julia Blankenburg, Lutz Lansemann, Holger Kunkel, Martin Ontrop, Sebastian Faust, Ulrich Cyran, Brigitte Böttrich, Uli Pleßmann, Stephan Benson, Andreas Kaufmann, Pamela Knaack, Loretta Stern, Sandra Nedeleff, Dirc Simpson, Armin Dillenberger, Dieter Brandecker, Benjamin Morik, Jochen Senf, Thomas Koch, Laura-Charlotte Syniawa, Myriam Abbas, Sabine Falkenberg, Wilfried Dziallas, Nikolas Lansky, Anke Kortemeier, Freya Trampert, Hendrikje Fitz, Nils Düwell, Jenny Marie Muck, Franz Viehmann, Augustin Kramann, Alexander Löffler, Sabine Wegner, Urs Fabian Winiger, Herbert Trattnigg, Karl Knaup, Caroline Dibbern, Carlheinz Heitmann, Petra Marie Cammin, Maxi Mari Duck, John Keogh, Karen Böhne, Angela Ascher, Christian Steyer, Thomas Gumpert, Henry Meyer, Patrizia Moresco, Jacqueline Macaulay, Martin Maria Blau, Harald Weiler, Mareike Fell, Sabina Riedel, Christian Rogler, Bettina Lohmeyer, Robert Seethaler, Annett Kruschke, Konstantin Prochorowski, Gerd Wameling, Norbert Ghafouri, Günter Junghans, Dirk Dautzenberg, Harry Wolff, Gerda Gmelin, Marielle Shaker, Edgar Bessen, Stefan Mocker, Delia-Deborah Wagner, Eva Maria Kerkhoff, Götz Schulte, Sima Beatrice Bürgin, Jennipher Antoni, Stephanie Charlotta Kötz, Uwe Zerbe, Doris Abeßer, Jacqueline Svilarov
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • k212
    ***

    Německý televizní naturalismus aplikovaný na seriál Die Cleveren Pravidlo č.1: ukaž co můžeš, hlavně hodně krve, kvantum mega uchylných vrahů, jejich zaslouženou a rychlou likvidaci, utrpení obětí (tedy to, co sítem amerického televizního debaklu zaručeně neprojde). Pravidlo č. 2: nechej zemřít alespoň jednoho z hlavních hrdinů a udělej to způsobem, který je naprosto nepateticky a nehrdinský (protože tak umírají pouze američtí kolegové). Pravidlo č. 3: zásadně nevyužívej moderních až módních filmařských postupů (jako jsou filtry, ruční či digitální kamera atd.). Pravidlo č. 4: časem udělej z hlavních postav lidské chcípáky, kteří řeší své problémy alkoholem a rozbroji v zaměstnání. Pravidlo č. 5: to vše nech v naprosto přirozených reáliích, v ošuntělých ext-interiérech, ať to působí dostatečně realisticky. Born a Glaserová jsou typickým příkladem, že takhle to skutečně může v německém seriálu fungovat. Startujeme na jasné tandemové čáře – racionálně-logický princip je zastupovaný mužem-psychologem, spontánně-intuitivní princip je zosobňovaný ženou-policistkou (ovšem časem se ručka váhy občas vychyluje sem i tam). Doplňují se, občas se řádně zhádají a efektivně pošlou do píp, občas zavtipkují, ale jeden bez druhého jen těžko profesně a vlastně i osobně existují. Chytají hustý týpky, kteří své oběti skutečně nešetří, z velké části jsou duševně choří, z velké části zaslouženě umřou. Už jen sám o sobě tento fakt mluví pro hodně drsnou podívanou. Ta je z velké části podporována hodně realistickým prostředím - paneláky, staré periferie velkých měst, ošuntělé interiéry a naprosto nekašírované exteriéry - které konkrétně českému divákovi musí být směšně povědomé (obzvlášť, když tandem vyjede za prací na německý venkov). Seriál v podstatě vůbec nesází na akci, nýbrž na proces vedoucí k odhalení vraha, který se obvykle sestává z psychologického profilu a následného hledání dle stop, které hledaný zanechal. Časem je děj „vylepšován“ osobními problémy hlavních hrdinů, jejich občasnými emočními či alkoholovými excesy a vše vrcholí WARNING SPOILER dvoudílovým neheroickým umíráním jednoho z hlavních hrdinů na jednotce intenzivní péče. Po stránce filmařské je seriál podprůměrný, v rámci televizní tvorby standardní, ve všech sériích v podstatě nenajdete jakoukoliv vychytávečku – vše je dost statické, hudba téměř žádná nebo neznatelná, vizuální styl neslaný-nemastný. I přes všechna tato negativa jsem u tohoto seriálu vydržela, což je u mě dost obtížné, protože obvykle ztrácím –v závislosti na časovém aspektu- zájem po dvou-třech dílech. Neviděla jsem všechny díly, ale nejlepší je -dle mého názoru- série třetí.(15.9.2006)

  • HoneyBunny
    ****

    Tak tenhle seriál se Němcům opravdu povedl, škoda, že ho Prima pohřbívá v tak blbým čase a ještě ho postaví za mnohem horší (ale americké a novější) Myšlenky zločince. Jejich neměčtí kolegové vám ovšem nabídnou mnohem úchylnější vrahy, zášleh deprese a určitě zajímavější hlavní hrdiny. Jen je trochu únavné, jak nám tady ty padouši podezřele často umírají.(6.10.2006)

  • anderson
    *****

    Vzhľadom na tunajšie podpriemerné hodnotenia (nie Vážení, toto naozaj nie je ani KOBRA, ani REX) idem na maximum. Táto nemecká séria vznikla ako odpoveď na masový úspech amerických mystery sérií rokov 90-tych (AKTY X, MILÉNIUM, PROFILER, ... Na AKTY X dokonca priamo odkazujú rovnako "nadizajnované" lokačné titulky. ) Tvorcovia v každej epizóde servírujú divákovi ponor do najneprístupnejších a najhnusnejších hĺbok ľudského podvedomia, šokujú "obyčajnosťou" všednej reality sériových, vyšinutých, traumatizovaných či "iba" príležitostných páchateľov násilných trestných činov. Navyše tieto "ponory" zanechávajú hlboké stopy aj na ústrednom vyšetrovateľovi BORNovi, ktorý časom musí čeliť svojim vlastným démonom. Ja osobne by som prisahal, že z tejto série výdatne opisovali aj tvorcovia mnou tak neobľúbeného COLD CASE, a to je pre DIE CLEVEREN asi najlepšia známka kvality. (14.8.2008)(14.8.2008)

  • elizabeth_ba
    *****

    Italové by neměli točit historický filmy a Němci detektivky, thrillery a kriminálky. Ovšem tenhle seriál je čestnou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Byla jsem na něm závislá :-). A když "odešla" Eva Glaserová, i přestože v seriálu stále zůstávala moje nejoblíbenější seriálová postava psycholog Dominik Born, nebylo to už ono a trvalo hodně dlouho, než jsem si ve Sběratelech kostí našla adekvátní náhradu. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doplnění komentáře dne 18. února 2013: Viděno všech 48 dílů + pilot. Od první série se to postupně zlepšovalo, aby atmosféra a vůbec všechno gradovalo ve třetí a čtvrté sérii, taky bych vyzvedla ty díly, které již jmenovali zdejší spolukomentátoři, po odchodu Evy se to v páté sérii vrátilo na úroveň tak té první či druhé série a šestou sérii s jejími jednoznačně nejšílenějšími případy a vrahy (síť pedofilů, vraždy postižených dětí, schizofrenní vražedkyně ohrožující Borna a všechny jeho blízké) podle mě totálně zazdila nová komisařka Kathrin Raschová (Eva Glaserová byla sympatická, Issabel Beckerová aspoň pěkná, ale tahle byla krajně nesympatická a líbit se mi taky nelíbila, ale jsem ženská, takže můj názor na tohle nemusí odpovídat názoru mužů) a pokus o úpravu rodinného života Dominika Borna (ten ale naprosto úplně, skoro jsem měla pocit, že se změnil tým scénáristů, který jej náhle viděl po svém). Hvězdičky ale už neodeberu a pod čtyři bych stejně nešla i přes předchozí výtky.(8.10.2011)

  • made1
    ****

    Souhlasím s tím, že tohle je patrně nejlepší německý seriál. H. W. Meyer vypadá opravdu jako psycholog a dokonce mu chybí nějaká větší vlastní úchylka, krom občasné náchylnosti k alkoholu. V Americe by už měl vidini nebo mluvil s mrtvými, či něco podobného. Že umřela Glaserová mi nevadilo do doby, než jsem začala sledovat nástupkyni. Výměnu ale chápu.(18.7.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace