VOD (1)
Série(6) / Epizody(60)
Obsahy(2)
Seriál sleduje politické soupeření a osobní životy za vlády královny Alžběty II. a události, které určovaly dějiny druhé poloviny 20. století. (Netflix)
Videa (12)
Recenze (263)
První série je ještě takovým uvedením do předpokoje před samotnou audiencí, s každou další zjišťuji, že během sledování se mi rifle změnily v tvíd , zbytek kafe v Earl Grey a krvelačná obluda na gauči v corgiho. S umem sobě vlastním Morgan dokáže vzbudit nadšení pro královské dostihy, aniž by favorizované klisny a plemeníky jakkoli šetřil pádů, dopingu a vzpínání pod sedlem. ()
Jestliže se Crown před diváky honosí svou akurátností, nemůže si dovolit překroutit naprosto zásadní skutečnosti o celých 180°. Nebudu tvůrce podezřívat ze záměru. Zkrátka setrvávají v komatozním stavu vědomí, podobně jako 99,9% lidské populace, a o reptiliánském původu iluminátky Alžběty II. a jejím zapojení do případů rituálního satanistického zneužívání se ani přes zevrubné studium pramenů jednoduše nedozvěděli. Není se čemu divit. Mainstreamové zdroje jsou studnicí informačního balastu a nikoliv hluboké moudrosti. Jakožto vytrvalý hledač pravdy jsem přečetl snad všechny knižní publikace od jednoho z největších vizionářů, myslitelů a filosofů dnešní doby - Davida Ickeho a jsem tak s reptiliánskou tematikou podrobně obeznámen. Když se pomocí našich smyslů podíváme na anglickou královnu, vidíme také pouze její pětismyslovou podobu - lidskou. Za maskou se však skrývá reptiliánská bytost vibrující na lehce odlišné frekvenci a kontrolující myšlenkové pochody a jednání lidské úrovně. Lidské tělo v tomto případě plní účel jakéhosi skafandru. Netflix tímto svým vykonstruovaným počinem, který ukazuje Alžbětu II. v nepravém světle, investoval neuvěřitelných 100 milionů liber do fatálního prohloubení lidské nevědomosti, za což si ode mě pochopitelně vysloužil nekompromisní odpad. ()
"There came a moment around the time I turned 70, when it dawned on me that I was no longer a participant, rather a spectator." Notně prodloužená verze a (c)hutnou omáčkou opatřená Audience. Vpravdě opulentní (obrazem, výpravou, kostýmy, hudbou), což však nic nemění na faktu, že nejlepší a nejsilnější to nesporně i tak je v komorních "divadelních" momentech dialogů dvou až třech postav. Ostatně ono je to koncipováno tak, že mnohé epizody jsou samostatná jednoaktová dramata díky čemuž je to spíše o jednotlivých scénách či epizodách než celku. Seriál je to každopádně v nejlepším slova smyslu distingovaný (nezaměňovat s emočně chladným), navzdory tématu nikdy černobíle (anti)monarchistický, oplývající skvostnými dialogy, kterému dodává šťávu to, že Morgana stejnou měrou jako status a dynamika královské rodiny zajímají premiéři, kabinet, sekretariát, služebnictvo a v neposlední řadě dobová politická i společenská situace (ne)urozených všech vrstev. Prostě lidé. Ti především a "až" v první řadě a po celou dobu. | S1: 4/5 | S2: 5/5 | S3: 3/5 | S4: 4/5 | S5: 3/5 | ()
Má očekávání byla stokrát překonána, protože to, co nám Peter Morgan přinesl, nemá obdoby. V seriálu se sice dočkáme několika historických nepřesností, u emocionálního zobrazení jedné či dvou postav budete možná trochu skřípat zuby, ale jinak je to naprosto okouzlující drama, jež se takto mohlo klidně slovo od slova odehrát. Všichni herci se do svých rolí přímo narodili, ale nejvíce zde září Claire Foy jako mladá královna, John Lithgow jako Winston Churchill a také Matt Smith jako vévoda Philip. Nesmím ale vynechat ani nezapomenutelného Jareda Harrise, který vám jako král Jiří VI. vžene nejednou do očí slzy dojetí. Co lze vyzdvihnout dále? Skvělý suchý humor Tommyho Lascellese, nádhernou hudbu, překrásné scenerie a emoce prýštící z každého záběru na pozadí historických událostí. The Crown je pro mě nejlepší novinkou, ne-li seriálem, sezóny. ()
Ach, to bylo tak milé, vkusné a noblesní. Ostatně to se to Britům točí takové seriály, když je jejich hlava státu šik panovnice v kostýmku střiženém na míru. Chtěla bych vidět kluky a holky z Netflixu, jak by se jim povedlo podobné veledílo například o Zemanovi. Kdo by ho asi tak hrál. Clint Eastwood hází podobně smrtelný pohledy jako Miloš, ale zase tak nepřepadává dopředu. Jedinej, komu se taky tak podařilo zřídit chlastem a cigaretkama je Mickey Rourke. Tákže už zbývá jen nakástovat Ovci. Vlastně pardon, z mrtvých bych si asi neměla dělat srandičky. Nebo živých - to ví jen Ovčáček a Bůh. ()
Galerie (789)
Zajímavosti (29)
- V průběhu epizody a v závěrečných titulcích zazní skladba americké zpěvačky a skladatelky Stevie Nicks „Edge of Seventeen“. (Gtados)
- Ve scéně, kdy Tony (Matthew Goode) veze Margaret (Vanessa Kirby) na motorce, hraje Vivaldiho skladba „Jaro“, upravená skladatelem Maxem Richterem. (Anife)
- Mladý Filip odlétá z Německa do školy Gordonstone na palubě letadla Junkers Ju 52/ 3M. Stroj se začal sériově vyrábět v Německu v roce 1931, výroba byla ukončena ve Španělsku v roce 1952. Luftwaffe zpočátku používala letoun i v roli středního bombardéru (Legie Condor a při napadení Polska), později pro transportní účely a jako stroj pro přepravu výsadkářů. (Necrotongue)
Reklama