Kamera:
Miroslav Souček, David Čálek, Diviš Marek, Antonín Chundela, Lukáš Milota, Petr Koblovský (více)Hrají:
Josef Kemr, Helena Růžičková, Miloslav Šimek, Július Satinský, Zdeněk Štěpánek, Karel Zich, Jiří Kodet, Stella Zázvorková, Vladimír Dvořák, Eva Jakoubková, Libuše Geprtová, Nataša Gollová (více)VOD (1)
Série(13) / Epizody(196)
-
Série 1 (2000) - 24 epizod
-
Série 2 (2001) - 20 epizod
-
Série 3 (2002) - 12 epizod
-
Série 4 (2003) - 14 epizod
-
Série 5 (2004) - 13 epizod
-
Série 6 (2005) - 15 epizod
-
Série 7 (2006) - 16 epizod
-
Série 8 (2007) - 16 epizod
-
Série 9 (2008) - 15 epizod
-
Série 10 (2009) - 12 epizod
-
Série 11 (2010) - 12 epizod
-
Série 12 (2011) - 15 epizod
-
Série 13 (2013) - 12 epizod
Obsahy(2)
Příbuzní, historikové, známí a kamarádi vzpomínají na slavné postavy českého, převážně uměleckého prostředí a snaží se je objektivně přiblížit ostatním. (MJMilan)
Videa (7)
Recenze (45)
Česká televize v roce 2000 rozjela cyklus s mysteriosním názvem Nevyjasněná úmrtí. Později jej mění na věcnější Předčasná úmrtí.Po letech přidává další Název a to Příběhy slavných. Tato série je však už věnována žijícím umělcům.Nakonec se rozhodla všech 196 natočených dílů Zastřešit společným názvem Příběhy slavných. Poslední díl byl natočen v roce 2013, dá se tedy čekat že je cyklus definitivně uzavřen. ()
Naška, slečna z dobré rodinyDokument, který zachází ještě dál než než zcestná teorie hvězdného tria Mandlová-Baarová-Gollová. Hned na začátkuse divák dozví, že Baarová vůbec a Mandlová, ač měla hezká ramena, tak nebyla ta dáma z vyšší společnosti, takže taky nepřichází v úvahu. Nesmysl! Minimálně proto, že v Československu bylo mnoho schopných hereček s talentem a na Gollové toho nebylo o nic víc zajímavého než na ostatních. Je sice pravda, že je skvělé získat výpovědi lidí, jako je Eva Gérová, Zita Kabátová nebo Otakar Vávra, které jsou zajímavé a něčím přínosné pro informační hodnotu filmu, ale to ovšem není důvod pro přítomnost některých jiných osob. Nepochopil jsem, proč se zde objevil Vlastimil Harapes, aby nám jen řekl, že má rád Gollovou. A třešničkou na dortu byl samozvaný odborník Aleš Cibulka, který si akorát na podobných dokumentech a záležitostech snaží postavit kariéru a vůbec mu nevadí, že jeho knihy o Nataše Gollové obsahují faktografické chyby a dá se snadno předpokládat, že tento snímek je z velké části jeho dílem. Pokud tomu tak je, tak by se Cibule měl smažit. Jsem Vaše LjubaSuchá Ljuba to být nesmí, a to ani se psíma knedlíkama, nohou za krkem a bradavicí přes půl tváře. Zvlášt, když se pak ještě vydává za Hadinu. Gumice na Sucháče! ()
Celkem příjemnej ale kvalitou hodně nekonzistentní dokumentární cyklus, kde bohužel díly co jsou o hovně svym počtem přebíjí ty opravdu zajímavý a kde se navíc dost často stává, že někdo o někom vypráví a divák netuší kdo to je, protože se u mluvící hlavy neukáže jméno...Díly co jsou fajn, jsou ale opravdu FAJN a stojí za to :-) ()
Pre filmových fanúšikov je to veľmi cenný dokument o najvýznamnejších českých herečkách a hercoch. Z výpovedí ich priateľov, známych, kolegov, rodiny a s použitím ukážok z filmových diel, v ktorých si zahrali, vytvorili autori dokumentárneho seriálu "Príbehy slávnych" obraz o živote týchto umelcov. Zaujímavý televízny dokumentárny cyklus. *** ()
Velké nafouknuté nic. Asi tak bych shrnul tento pofidérní volný cyklus medailonů, či spíše jejich nepovedených náhražek, populárních i zapomenutých osobností domácí kultury, především z oblasti filmu a divadla. Cílený komerční nátěr a povrchní zájem samotných tvůrců dává maximální průchod veškerým možným i nemožným renoncům, fámám, fabulacím, omylům, někdy dokonce lžím, jež jsou tu podávány s okouzlující přesvědčivostí svých interpretů. Z nepochopitelných důvodů je cyklus pravidelně propojován rozhovory s lidmi, kteří povětšinou neměli s danou osobností nic společného nebo ji zaregistrovali až v období, které není objektem dokumentu; stejně liché a v podstatě bezobsažné jsou vhledy filmových a divadelních historiků, popřípadě dalších osob shodného zaměření, jež se namísto objektivního a konstruktivního komentáře mnohem raději pouštějí do nechutného pozérismu (Taussig, Jiras, Wolf a další) anebo jsou ustanoveni oficiální hlásnou troubou všeobecně známých informací, přebraných z kvantového množství memoárového odpadu (Ondřej Suchý). Fakta předkládaná v kontraproduktivním směru a naprostém chaosu, základní záměny fotografií, chybné identifikace, neadekvátní výběr filmových a televizních ukázek na úkor těch méně medializovaných, nulová invence jednotlivých režisérů, stále se opakující prostřihy pražských exteriérů (skutečně nemáme jiná panoramata, než ta s Národním divadlem, popřípadě třpytící se Vltavou?). Nenapadá mě jediné pozitivné hodnocení. Domnívám se, že prapůvodním cílem takového formátu by měl být komplexní přehled tvůrčí (!) činnosti zvolené osobnosti, nikoli volné pole působnosti pro medializaci bulvárních historek a subjektivních názorů kohokoli. Není nejmenší důvod opakovat již dávno řečené, popřípadě napsané. ()
Galerie (299)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (10)
- Jako hudební podkres, když se mluvilo o filmu Lekce Faust (1994), bylo zvoleno „Requiem d moll, K. 626“, zádušní mše Wolfganga Amadea Mozarta. (sator)
- Syn básníka se jmenuje Jan Miškovský, narodil se v roce 1963 jako Jan Hrabě, ale po rozvodu dostal jméno nového manžela své matky a dlouho nevěděl, že je syn básníka, protože jeho matka vzpomínky a artefakty na Václava Hraběte ze svého života totálně vymazala. (sator)
- „Andante“ znamená v hudebním názvosloví „volně“. (sator)
Reklama