Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (2)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 456)
Typický príklad seriálového produktu, ktorý už počnúc koncom prvej série neprináša nič, co by sme nevideli inde, umelo navršované zvraty vyvolávajú skôr úsmev na tvári a logika čoraz častejšie ustupuje snahe vytvoriť čo najefektnejšie pozlátko. Bezpochyby jeden z najdynamickejších seriálov súčasnosti ale dynamika nerovná sa automaticky aj kvalita. Súčasný Prison Break je asi najnázornejšou ukážkou toho, čo sa stane, keď producenti odmietnu ukončiť rýchlo vyčerpaný námet a degradujú tak kedysi prekvapivý hit na úroveň jednoduchej akčnej zábavy. Lenže to už je davové šialenstvo na takej úrovni, že je to väčšine fanúšikov jedno a odklon od pôvodného konceptu akceptujú bez problémov. Stačí že sa na scéne zjaví Wentworth Miller a objektivita je razom preč. ()
Přeceňované - to je první věc, která mě napadá. Scénář má občas své díry - obzvláště lidi kolem právničky Michaelova bratra se chovají jako dementi. A jedna věc -Michael se u mě léčil ze dvou věcí, geniality a přeochoty pomáhat ostatním lidem. ROFL... Ale napětí tam je, režie je zajímavá, herecké výkony slušné ( i když "hraní" hlavního hrdiny spočívá hlavně v děsně nenápadném luxování podlahy očima... ) ()
Polemizovat s kultem je obtížné a vlastně i zbytečné. Útěk z vězení měl pověst špičkového seriálu pro všechny generace a celosvětově slavil úspěch srovnatelný pouze se seriálem Ztraceni. Hodnotit ho objektivně je těžké, protože je bez nadsázky rozporuplný a navíc jeho kvalita jde časem dolů, lépe řečeno, jeho slabiny s přibývajícími díly stále zřetelněji vyplývají na povrch. Na jedné straně je to svěží nápad a skvělé scénáristické cvičení se spoustou nečekaných a divácky přitažlivých obratů, s množstvím plnokrevných zajímavých postav ztvárněných velmi slušnými a často neokoukanými herci. Seriál má velkorysý rozpočet a produkční studio mu dává náležitou prioritu. Na druhé straně už od počátku obsahuje dvě linie, z nichž nosná je pouze jediná. Kdyby scénárista zůstal u nadaného architekta, který se pokusí vytáhnout z vězení svého bráchu, bylo by dobře. Jenže jsme v Americe, a tak přidal linii tajného všeprostupujícího spiknutí v duchu klasických konspiračních teorií. Tahle linie od začátku parazituje na té první, je maximálně nedůvěryhodná a jak jde čas, nabývá bohužel na významu. Podle posledního výzkumu kriminálních deliktů, které skončily v USA popravou, se po zpětném rozboru DNA mimochodem zjistilo, že 5 % popravených svůj zločin nespáchalo. Stačilo zůstat u justičního omylu a netlačit na pilu. Přitažlivosti seriálu by to neubralo a byl by mnohem "čistší". Navíc všechny ty zázračné záchrany v poslední sekundě a nečekané zvraty, které nejsou z tohoto světa, po čase přece jen omrzí a začnou nudit. Seriál čím dál víc připomíná nádherně zabalený vánoční balíček, kdy divák popotahuje luxusní mašli a ono se to čím dál víc šmodrchá a když konečně vítězoslavně balíček rozbalí, ukrývá se tam další, stejně pečlivě zabalený. Tvůrci ždímou peníze a zkoušejí na diváka trik s peněženkou na provázku, kterou škubají a nedovolí divákům ji chytit. Obdivuju všechny, co mají dostatek času, aby to množství dílů s nadšením zkonzumovali. Pokud seriál hodnotím jako celek, tak z původních 4 hvězdiček musím přece jen jednu ubrat. Celkový dojem: 65 %. ()
První série byla naprosto fantastická a troufám si říct, že i revoluční v celé seriálové tvorbě - geniální, sofistikovaný a v podstatě i realistický příběh plný neuvěřitelně napínavých momentů se silnými charaktery (šílený T-Bag, mocný Abruzzi...) v neopakovatelné atmosféře - zkrátka seriálový ráj ve vězení. Druhá a třetí série měla tu nevýhodu, že musela nějak smysluplně navázat a "jít dál", paradoxně však snaha překonat sama sebe přinesla pár situací trošku vycucaných z prstu, ovšem v zájmu pokračování seriálu (a zachování jeho atributů) je třeba uznat, že to často ani jinak udělat nešlo. U mě přišel problém až se sérii čtvrtou, kdy se v zevrubném nákresu opravdu jedná o hovadinu - co to má být za všeobsažnou Scyllu? A ten sek se Sárou a Bellickem... Naštěstí síla tkvící v detailech zůstala Prison Breaku stále vlastní, je propracovaný, nepředvídatelný a napínavější než guma u trenek. Každopádně díky famózní první sérii z 5* neslevím. 9/10 ()
Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()
Galerie (675)
Zajímavosti (119)
- Postava C-Notea (Rockmond Dunbar) se měla původně objevit pouze v prvních dvou epizodách, ale nakonec se objevila ve 43 epizodách. (don corleone)
- Několik hlavních postav je pojmenováno po prezidentech či politicích. Lincoln Burrows (Dominic Purcell) a Theodore "T-Bag" Bagwell (Robert Knepper) jsou pojmenováni po Abrahamu Lincolnovi a Theodoru Rooseveltovi. Michael Scofield (Wentworth Miller), Benjamin Miles "C-Note" Franklin (Rockmond Dunbar) a Alexander Mahone (William Fichtner) jsou pojmenováni po politicích Edwardu Scofieldovi, Benjaminu Franklinovi a Williamu Mahonemu. Paul Kellerman (Paul Adelstein) je pojmenován po Royi Kellermanovi, tajném agentovi, který řídil limuzínu Johna F. Kennedyho v době atentátu. (Kulmon)
- Architektem věznice Joliet (v seriálu pojmenované jako Fox River) byl Otis Whitlock. Na jeho počest byl 2. díl 2. série pojmenován Otis. (skrblik007)
Reklama