Reklama

Reklama

Útěk z vězení

(seriál)
  • USA Prison Break (více)
Trailer 1
USA, (2005–2017), 63 h 43 min (Minutáž: 42–55 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 455)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"V životě jsou jen tři jistoty. Smrt, daně a nástupy." Dostat se do vězení, protože z něj chci zase utéct, je poměrně velká frajeřina. Na můj vkus přitom všechno trvá dost dlouho, ale to je asi jediná výtka. Ve Fox Riveru se totiž steak, napětí i vězni dají krájet, co se může pokazit, to se taky pokazí a tak se musí pořád improvizovat. To je celkem fajn a bavilo mě to. Jenže na začátku 2. série mě to bavit přestalo a tak hodnotím jen tu první, která mi přinesla spoustu inspirace k zahájení poradenské činnosti pro případy, kdy se klientovi přestal líbil výhled na dvůr přes mříže. Jenže byznys mi nekvete, protože u nás stačí podplatit soudce a vyjít hlavním vchodem s hlavou vztyčenou a nárokem na odškodné. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Ten lineup drám, ktorý vychádzal z produkčných dielní Foxu a ABC Studios na prelome milénia a v ranných nultých rokoch bol neskonalo monštruózny. A Prison Break patril medzi jedných z kráľov. Celkom paradox berúc do úvahy, že z bližšieho pohľadu bol síce plný prekvapení a zvratov, majorita z nich však predvídateľná a/alebo absurdne nereálna (nielen teraz, ale aj pred 20 rokmi), avšak na prvú dobrú divácky atraktívna. Na vznik bol ale najprv nutný úspech Lost a 24, ktorý dal do popredia TV exekutívy prospešné možnosti dlhodobých serializovaných formátov v prime time. --- Jedným z obľúbených trópov televíznej tvorby je obrovská nekonečná spleť konšpirácií mýtických rozmerov a polien v ceste za vytúženým cieľom namierených proti protagonistovi. Prison Break na týchto prvkoch stavia tak silne (plus dnes už legendárne, no dosť repetetívne Djawadiho tóny), že bez nich by nedokázal fungovať a všetky zaujímavé zvraty by v takom štýle replikovať a ani inak vystavať nemohol. Obojsečná zbraň, ktorej môžeme poďakovať za to, čo scenáristi v prvej sérii dokázali vymyslieť a poskladať dokopy, no tiež opačne, čo nakoniec z počinu vzišlo v neskorších fázach. --- S1: Tá už navždy klasikou a synonymom TV tvorby predminulej dekády. Pútavo roztiahnuť plánovanie a realizáciu jedného úteku naprieč štandardným formátom 22-24 epizód bez toho, aby prekyprovali hluchými miestami, je umenie. Tiež brilantne ťaží z drsnej atmosféry skazeného prostredia väznice Fox River a prím hrá aj mýtus D. B. Coopera. (x) ♪♫ / ♪♫ --- S2: Road trip po Amerike a všetkých jej vidieckych kútoch naprieč štátmi od západu po východ, od severu na juh, a hľadanie stratených zakopaných miliónov niekde na ranči v Utahu. Plus tradičný koncept vysoko inteligentného "zloducha" a jeho dolapiteľa. Fichtner ako Mahone tu masívne exceluje a popri tých priemerných hereckých výstupoch drvivej väčšiny účinkujúcich je to práve on, kto tu ponúka ako-takú reálnu hereckú platformu. A Robert Knepper. Ten je na samostatnej priečke geniality, a to v rámci komplet celého seriálu. --- S3: Alias príjemné osvieženie exotikou pod panamským spaľujúcim slnkom v zabahnenom špinavom pekle menom Sona. Dianie pomerne mohutne pritiahnuté za vlasy. Zrejme príprava divákov na posledné tango so Scyllou v nasledujúcej sérii. --- S4: Konvenčné elementy dramatického seriálu o vládnych konšpiráciách a sprisahaniach tu už plne uchopili jeho smerovanie. Úplná rutina a neprekvapivý šedý (pod)priemer, ktorý oprávnene schytával a zrejme aj dnes schytáva bomby. Za mňa ale rozlúšťovanie šifier v atlase vtákov T-Bagom jedna z najzaujímavejších liniek. A pravdou je, že ako samostatne stojaci celok ďaleko z dohľadu vysoko nastavených štandardov predchádzajúcich sérií by dokázal uspieť bez akýchkoľvek problémov. A vlastne celá tá neskoršia fáza v druhej polovici série presahuje to, čo by dokázal ponúknuť zvyčajný produkt toho času a toho žánru. --- The Bag Man: Povinná spin-off jazda pre fanúšikov T-Baga. Proste musíš. (x / x) (x) --- S5: Návrat radšej ani nekomentujem, škoda reči... "Ako chceš prevŕtať betónovú stenu niečím, čim sa šľahajú vajcia?" / "Nikdy nepodceňuj stenu." (S1 1.2007) (S1-S4: 6.2011) (S1-S4: 7.2013) (S1-S5: 3-4.2017) (S1 11.11.2022-18.11.2022) (S2 27.1.2023-1.2.2023) (S3 4.2.2023-6.2.2023) (S4 7.2.2023-11.2.2023) (S5 11.2.2023) () (méně) (více)

Reklama

Hakha 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem by se dalo říci nářez, ale rozepíši se. Casting je naprosto výborný, Wentworthu Millerovy věřím úplně všechno, Dominic Purcell jako bratr Scofielda je namakané a budí respekt a z obou herců číší charisma. Sarah Wayne Callies je výborná a prožívám každé minutky, kdy se objeví na plátně. Když se dostane do nebezpečí mám nutkání ji do obrazovky něco hodit, abych ji zachránil. Robert Knepper je opět obrovské plus, je to frajer a lepšího nechuťáka snad sehnat nemohli. Zatím jsem viděl první sérii a můj pohled na tento seriál je více než dobrý, fandím tvůrcům, aby další série byly tak dobré, jak první. Zatím 5 hvězdiček... ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 80% - Velmi umně vyrobená dramatická šablona se slabším rozjezdem a přílišnou schematičností zhruba poslední třetiny (věčné "Máme problém" je k zbláznění). Jinak se na ale na tenhle nervák dívá skoro až samo. Infarktové situace, velesympatické postavy na straně dobra a naopak nevypočitatelní záporáci na druhé straně barikády, to všechno v relativně uzavřeném prostředí plném nečekaných nástrah dává dohromady příjemnou a úchvatně napínavou jednohubku. 2. série - 90% - Všeho je víc, akce je na každém rohu a změna uzavřeného prostředí za širé pláně plné nástrah zcela převrátila vyprávěcí postup. Ale i když je každá situace za vlasy přitažená, ďábelský Mahone je prakticky všudypřítomný a všechno často závisí jenom na neskutečné dávce štěstí a Kellermanově nevyzpytatelnosti, já se neskutečně bavím. Taková dávka překvapujících situací a chvil, kdy jsem za hrdiny dýchal ale víceméně nešla překonat. O to víc, že ze scénáře je jasně patrné, že právě tady měla cesta obou bratrů skončit. Bohužel jsem ale netušil, jak se již zanedlouho celý seriál rozsype. 3. série - 50% - Co se muselo stát, stalo se. Velká část diváckého spektra odsoudila uvěřitelnost a zábavnost seriálu už u předchozí řady, já naopak vydržel a o to víc narazil v dalším pokračování. Z většiny dlouhodobých postav se staly loutky, na které unavení scénáristé věší poslední zbytky nápadů a nově příchozí charaktery jsou katastrofou. Nelogických rébusů kolem Whistlera je příliš mnoho, nikdo z party kolem Lechera nemá ani špetku charismatu a Sona jako taková je ve své všudypřítomné předrsnělosti zoufale stereotypní. Ani občasný dějový veletoč nic nevyřeší a hlavní linie se vždy poslušně vrátí do zaběhlých kolejí, aby vyvrcholila naprosto směšným a ubohým finálovým dílem. U dalšího pokračování jsem ale být chtěl, protože jsem doufal, že návrat k "otevřenému prostoru" může být pro seriál poslední injekcí. 4. série - 40% - Když srdcovky nevědí, kdy skončit, je to škoda. Když vás bývalé srdcovky svým dějem nutí na ně nadávat, tak už je to snad i tragédie. A přitom poslední kapitola nezačala vůbec špatně. Scénáristé těžko mohli udělat lepší krok než definitivně škrtnout všechno související se Sonou nebo Whistlerem a samotná zápletka ohledně Scylly se dlouho vyvíjela jako solidní nosný příběh. S odchodem jedné z důležitějších postav se ale všechno začalo horšit. Ostatní se proměnili v ostudně zjednodušené figurky s nebývale hloupými dialogy a zásadní zvrat se změnou strany klíčového charakteru pak všechno poslal nejníže, jak jsem si snad ani nedovedl představit. Raději nudu v Panamě než každodenní změny stran. Celý Prison Break se tak na samém konci změnil v trapné divadlo, během kterého nechci vidět ani ty charaktery, které jsem dříve obdivoval. A dodnes mě vytáčí, že největší frajer celého seriálu je ve finálním díle degradován na pouhé deus ex machina. Závěrečná desetiminutovka mohla přijít na konci druhé série a celý seriál mohl zůstat nesmrtelný. Takhle ho už nikdy nebudu chtít vidět. Bez úvodních pár dílů a definitivního finiše to mohlo s tehdy ještě finální sérií dopadnout daleko hůř. The Final Break - 60% - Logika byla dávno zapomenuta a spousta chyb je přítomna už tak nějak ze zvyku. A přesto nedokážu Final Break nějak zesměšňovat, protože celý seriál si zasloužil finále, které nebude diváka nutit k tomu, aby nenáviděl snad všechny hlavní postavy a přál si konec. Jakýkoli. Paradoxem pak je, že ačkoli spojení Michaela se Sárou stejně i po těch letech a nepřeberných zvratech pořád úžasně funguje, posledních pár minut regulérní závěrečné části bylo asi důstojnějším a nostalgičtějším rozloučením. A největší škoda je pak to, že se divák na konci pozastaví hlavně nad tím, jestli bylo po všech geniálních i překombinovaných plánech nutné všechno uzavřít právě takhle. Proto chápu rozhodnutí ještě jednou do téhle řeky vstoupit. 5. série - 50% - Ještě po prvním díle jsem byl až zázračně optimistický, užíval si nostalgickou atmosféru jednoho z prvních seriálů, který před více než dekádou dokonale trefil načasování a hlad po napětí na pokračování. Známé postavy se vrátily, nahodily se nové záhady a zdálo se, že ještě jeden nejposlednější Útěk napraví všechna zla, kterých se na nás scénáristé ve čtvrté sezóně dopustili. Nestalo se. Těch nesmyslných rozhodnutí, úsměvných dialogů, zbytečných postav (zpívající Ja), neodůvodněných návratů (Sucre) a v první řadě logických děr je tolik, že je až s podivem, jak občas seriál přece dokáže napnout. Herci si jakž takž uhrají svoje a jako obvykle jim bez zaváhání vládne Robert Knepper, ale nechci si ani představovat, jak museli po podepsání smluv na revival kroutit hlavami nad scénáři. Odejít středem se tak legendárnímu Prisonu opět nepodařilo, ale hlavního tvůrce Paula Scheuringa zapřísahám, ať už látku nechá spát. () (méně) (více)

Galerie (675)

Zajímavosti (119)

  • Väzenské číslo Michaela Scofielda (Wentworth Miller) vo Fox River je 94941. (ČSFD)
  • Vězeňská cela, ve které se v 1. sezóně natáčely scény se Scofieldem (Wentworth Miller), byla ve skutečnosti uměle postavená a měla posuvné zdi a strop. To z důvodu, aby štáb mohl v tak malém prostoru lépe nasvítit a efektivněji natočit to, co by bylo v reálné cele nemožné. (FIBO)

Související novinky

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.… (více)

Návrat akčních bouchačů

Návrat akčních bouchačů

28.02.2008

Dva Jasonové, ačkoli každý z úplně jiného soudku, se setkali v této novince, která k vám přijíždí za kvílení pneumatik a skřípotu drceného plechu ;-). Především je tu Jason Statham, který dostal… (více)

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

05.08.2007

Přesněji řečeno, on to poslední slovo napsal a taky k tomu něco nakreslil. Jeho poznámky a storyboardy k nikdy nenatočenému dobrodružnému filmu Yucatan byly nalezeny už před nějakým časem a ve studiu… (více)

Edward Norton bude naštvaný a zelený

Edward Norton bude naštvaný a zelený

19.04.2007

Edward Norton a comics? Zní vám to jako nesmysl? Inu, filmová branže občas přináší opravdová překvapení, nejen remaky starých hororů a adaptace dětských fantasy bestsellerů. Když se studio Universal… (více)

Reklama

Reklama