Reklama

Reklama

Night Gallery

(TV seriál)
Mysteriózní / Fantasy / Horor / Sci-Fi / Povídkový
USA, (1969–1973), 34 h 50 min (Minutáž: 30–98 min)

Tvůrci:

Rod Serling

Předloha:

Hal Dresner (povídka), David Ely (povídka), George Langelaan (povídka), (více)

Hrají:

Jeff Corey, Larry Hagman, Diane Keaton, Angel Tompkins, Burgess Meredith, Chill Wills, Joseph Campanella, Richard Thomas, Roger E. Mosley, (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(45)

Recenze (2)

DaViD´82

všechny recenze uživatele

Nepřiznaný Serlingův horrorový spin-off Serlingova předchozího projektu The Twilight Zone. Zatímco tam ještě makabrózní a horrorové epizody byly ve stínu (počtem; nikoli kvalitou) sci-fi, tak v této žánrové ermitáži to zkouší napravit, byť kvalit předchůdce (či jiných televizních povídkových antalogií) dosahuje pouze v několika epizodách. A to především během dnes již kultovní druhé sezóny. (2x01a) The Boy Who Predicted Earthquakes 5/5 Nezletilá televizní rosnička věcí příštích a sugestivní znepokojivá atmosféra ne nepodobná Doteku Medúzy. (2x01b) Miss Lovecraft Sent Me 2/5 Kraťoulinká jednohubka o potížích upíra, který hledá na noc hlídání svého potomka. (2x01c) The Hand of Borgus Weems 3/5 Když vaše pravá ruka není tak docela jen vaše, tak vám začne celá řada problémů. (2x01d) Phantom of What Opera? 2/5 Cca čtyřminutová výplň o pravé lásce Fantoma opery. (2x22a) The Caterpillar 5/5 Když chčije a chčije na Borneu, tak se nudí i charismatický gentleman. Povyražením by mohla být vdaná panička. Stačí pouze nasadit brouka do hlavy. Doslova. (3x10) She'll Be Company for You 1/5 Ovdovělý Spock (celou dobu čekáte, kdy udělá to své gesto), který na uklidněnou dostane ďábelskou košištu s úchylkou na zvonění, kterého ho dohání k šílenství. Pravděpodobně měla jít o variaci na Poeovu Ligeiu, ale je to jen divně sestříhaná nuda s děsivým ozvučením. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

1. sezóna: The Dead Man (Douglas Heyes): Předvídatelná, ovšem i tak vcelku povedená adaptace povídky Fritze Liebera o doktorovi, pacientovi schopném měnit tělesný stav pouze silou mysli a jedné malé žárlivosti, která může mít nedozírné následky. 3/5. The Housekeeper (John Meredyth Lucas): Předvídatelnost je bohužel znakem i druhé povídky, ve které muž nabídne staré a ohavné ženě nabídku, která se neodmítá. Místo aspoň určité gradace či náznaku děsivé pointy z první části se zde člověk dočká pouze nemastného, neslaného konce laděného spíše do černého humoru, který sám o sobě ovšem utahanou povídku zachránit nedokáže. 1/5. Room with a View (Jerrold Freedman): Chytrá a ve výsledku i velmi vtipná epizoda o ochrnutém muži, který se značně vynalézavě rozhodne učinit přítrž nevěře své ženy. 4/5. The Little Black Bag (Allen Reisner): Co se stane, když dva bezdomovci, z nichž jeden je shodou okolností bývalý doktor, naleznou v popelnici lékařskou tašku z budoucnosti, schopnou léčit rakovinu a jiné, v té době neléčitelné nemoci? Správně, lidstvu to nijak neprospěje... Ucházející epizoda, která nepřekvapí, ale minimálně kvůli tupějšímu z dvojice hrdinů dokáže i slušně pobavit. 3/5. The Nature of the Enemy (Allen Reisner): Geniální pointa vytáhne do té doby pouze slušnou epizodu do čela zatím viděných dílů, neb tak roztomile černohumorné zakončení se vidí málokdy. 5/5. The House (John Austin): Pocitovka, která sice chvilku zdánlivě vynalézavě míří do vod subžánru "Haunted House", nakonec však vyšumí do prázdna. 2/5. Certain Shadows on the Wall (Jeff Corey): Další pocitovka, ovšem díky stylově děsivé dvojici sester a sice nepřekvapivé, avšak stejně působivé pointě to tentokrát funguje. 4/5. Make Me Laugh (Steven Spielberg): Nakročení mezi ty nejlepší epizody naruší Spielberg v závěru neschopností to ukončit v pravý moment, jelikož vše, co se odehraje od odchodu z jeviště, je tak strašně zbytečné, chjo... 4/5. Clean Kills and Other Trophies (Walter Doniger): Epizoda o ničem a k ničemu, kde se nejen v závěru opět objeví otravná doslovnost, ale ve výsledku se to míjí úplně účinkem. On totiž ufňukaný synátor měl ještě jednu možnost, odmítnout porušit své zásady a vzdát se dědictví, ale jelikož tu jde o spoustu peněz, tak to nikoho ani nenapadne. Když jde o prachy, tak k čertu se zásadami, že? 1/5. Pamela's Voice (Richard Benedict): Krátká a bohužel poněkud nudná epizoda s nikterak překvapivou pointou, na níž mě zaujalo jen velmi nespravedlivé potrestání titulního hrdiny v podání Johna Astina, představitele Gomeze Addamse v původním seriálu. Zabití určitých osob by prostě nemělo být klasifikováno jako vražda... 2/5. Lone Surviver (Gene Levitt): Nijaký příběh o trosečníkovi, z kterého se vyklube určitá legendární osobnost. Následné události bohužel nejsou ani překvapující, ani nápadité, a konec je tak vysvobozením z mizérie. 1/5. The Doll (Rudi Dorn): Chytře pojatá postava britského důstojníka a skutečně odpudivě vypadající panenka jsou hlavními devizami mrazivého příběhu, který mi opět dokázal, že Indie má jako místo pro děsivý příběh skutečný potenciál. A pointa je pro jednou opět podařená. 4/5. They're Tearing Down Tim Riley's Bar (Don Taylor): Dlouhé, až moc dlouhé na příběh o chlapíkovi s krizí středního věku. Jeho smutek nad bouráním milovaného baru chápu, taky bych podobnou událost oplakal, ale přece jen, co mi je na druhou stranu do toho, když ve mně epizoda jinak nevzbudí větší zájem o dění? 2/5. The Last Laurel (Daryl Duke): Další z epizod postavených na ironickém vyznění, ovšem tentokrát příliš krátké, takže než to stihlo vzbudit nějaké sympatie či aspoň prostý zájem o postavy, byl tu najednou konec. 1/5. 2. sezóna: The Boy Who Predicted Earthquakes (John M. Badham): Označení sugestivní sedí, má to své silné chvilky, ale celkově to nedokáže výrazněji zarezonovat. 3/5. Miss Lovecraft Sent Me (Gene Kearney): Intermezzo, které nudí i přes kraťoulinkou stopáž. Aluze na Lovecrafta či Draculu k pobavení opravdu nestačí. 1/5. The Hand of Borgus Weems (John M. Lucas): Jen průměrně odvyprávěná historka, která sice potenciál měla, ale k tomu by byla potřeba hutnější atmosféra a lepší způsob vyprávění příběhu. 2/5. Phantom of What Opera? (Gene Kearney): Další výplň pro zabití zbytku stopáže, tentokrát odkazující k Fantómu opery. Velmi otravné. 1/5. Death in the Family/The Merciful (Jeannot Szwarc): Posmutnělost vyvěrající z hlavního hrdiny zachraňuje jinak průměrnou epizodu s nevýraznou pointou před zapomenutím. Hříčka poté má naopak pointu vydařenou a vcelku pobaví. 3/5. Class of '99/Witches' Feast (Jeannot Szwarc): Vincent Price vede poněkud netradičním způsobem závěrečné zkoušky a hle, jedna z nejlepších epizod s poněkud pesimistickým pohledem na lidstvo je tu. Hříčka tentokrát nepobavila, ač mlsný pán je patřičně odpudivý. Za to bodík dolů. 4/5. Since Aunt Ada Came to Stay (William Hale): Děsivá babizna překonává očekávání, podobnou tetičku bych opravdu ve svém domě míti na návštěvě nechtěl. 4/5. The Flip Side of Satan (Jerrold Freedman): Hudba i vcelku bavila, tu bych si po půlnoci s radostí pouštěl na nějaké lesní chatce, jinak je to nudné až běda. 1/5 ()

Reklama

Reklama