Série(5) / Epizody(111)
Obsahy(1)
Bývalá hvězda amerického fotbalu a veterán z Vietnamu „Sonny“ Crockett žije na jachtě kterou mu hlídá aligátor Elvis a po ulicích Miami se prohání ve Ferrari. Jako policista v utajení bojuje proti zločinu. Záhy získává za partnera detektiva „Rico“ Tubbse z New Yorku který původně přijel jen prošetřit vraždu svého bratra. Společně pak řeší především drogové delikty. Seriál byl ve své době velmi populární a ve velké míře ovlivňoval i módu. Přišel s řadou na tu dobu neobvyklých novinek a epizody byly natáčeny v realističtějším záměrně drsném stylu. Vše báječně doplňovalo exotické prostředí, krásné dívky, luxusní kluby a drahé vozy. Cameo si střihla spousta populárních herců i zpěváků. (DarkDemon)
(více)Recenze (38)
Ve své době skutečně namakaný seriál, který ale dokáže pobavit i dnes. Víc než na akci, která měla být jen kořením na začátku, v půlce a na konci dílu, se snaží tvůrci soustředit na zajímavý scénář a nápad, hláškování a maléry ústředního dua policajtů, a samozřejmě na lesk všech těch pozlátek, polonahých i nahých ženských zadků, moře, motorových člunů, černých brýlí, barů a pod. K čemuž hraje Hammerova velmi dobrá hudba. ()
Ve své době jedna z nejzajímavějších podívaných, které se daly v televizi najít. K nám to dorazilo bohužel až po revoluci, kdy už přece jen byla nabídka seriálů trochu větší, takže tento se nestihl tak výrazně prosadit. Za zmínku rozhodně stojí hudební složka, zkomponovaná známým skladatelem českého původu Janem Hammerem. ()
Výplod doby, produkt času, aký v takom kalibri nikdy nebol a nikdy ani nebude. Originátor vizuálneho štýlu a excesu dekády 80. rokov na televíznej obrazovke z produkčnej vízie toho najväčšieho štylizátora, Michaela Manna. Miami Vice je jeho herné pole, orná pôda jeho štylistických hrátok, kompletný a komplexný referenčný bod vzhľadu amerických 80s ako takých, TV klenot vo význame časovej kapsule. Fontána pastelovej farebnej palety, neónovej & vizuálnej/dizajnovej opulencie osemdesiatok. Druhá časť epizódy Golden Triangle (z pera M.M.) priniesla dnes už ikonické biele Lambo Countach, ktoré celý tento exces len dokresľuje. Spolu s kokaínovo-bielym 500 SEC Lorinser z epizódy šiestej, či pilotnou nočnou scénou jazdy čiernočiernej 1972 Ferrari 365 GTS/4 Daytona za pochodu éry definujúceho zvuku Collinsovej sólovky 'In the Air Tonight' z debutového Face Value. Plus absolútne ohromujúca práca česko-amerického skladateľa Jana Hammera – väčšina jeho skladieb je majstrovský kúsok práce, nielen 'Crockett's Theme'). Nejde tu však iba o pozlátka pre oči a uši. Sprvoti som plánoval napísať, že prijatie celého seriálu spočíva viac-menej v tom, aký je divákov vzťah k predmetnému videnému (t.j. k pravým, čistokrvným americkým osemdesiatkam, ktorých zovňajšok po niekoľkých dekádach až neprimerane zostarol), pretože mimo toho môže veľmi rýchlo skĺznuť k negatívnemu. S čím už tak moc nesúhlasím. Áno, jedná sa síce o štandardný "crime of the week" formát s niekoľkými pokračujúcimi linkami, sympatickým obsadením s nie príliš presvedčivými výkonmi, (pod)priemernými akčnými sekvenciami, z času na čas slušnými naháňačkami a prítomný je prostý fakt, že naozaj skutočne tu ide (len) o štýl a vizuál, ktorý je základným stavebným pilierom, v kontexte stavu televízie a produkcie toho času majú aj vnútornosti, jadro a technický kabát tohto seriálu niečo na vyzdvihnutie a tiež pár prvenstiev. Pre príklad jeden z prvých TV počinov, ktorý mal prepracovanejší rozvoj hl. postavy v priebehu sérií, ktorý sa menil hodnotovo aj emočne. Niekoľko epizód riešilo mnoho sociálnych otázok pomerne svojským, no o to uvedomelejším spôsobom (epizóda Evan ma po zamyslení dosť zasiahla). Kamera ďaleko presahovala schopnosti vtedajších televíznych a blížila sa k filmovým. Jeden z prvých seriálov so stereo zvukom a jeden z prvých, ktorý v epizódach zahŕňal licencovanú populárnu hudbu. No i tak – autá, móda, hudba, architektúra, interiérový dizajn. Miami Vice je v kontexte doby ten najcoolovejší a najštýlovejší počin všetkých čias. Viac od neho v r. 2023 nechci. Ber alebo nechaj tak... ♪♫ / ♪♫ (x) (x / x / x / x) (x / x) (x / x) (x / x / x / x / x / x) ()
Nemohl jsem se dočkat v osmdesátých letech večerních pondělků, kdy tento seriál vysílala rakouská televize. Úvodní parádní znělka Jana Hammera a neonové barvičky tehdy barevného Miami! A vždycky zajímavý případ ústřední dvojice s nějakou hostující star. O humornou vložku se staral Sonnyho (Don Johnson) krokodýl. ()
Zlaté "osmdesátky" - tento seriál k nám bohužel dorazil až po revoluci a v podstatě prošuměl mezi záplavou "skvostů" TV Nova. Na svou dobu nadčasové dílo - skvělí hlavní představitelé, parádní hudba (Jan Hammer - za titulní skladbu získal řadu ocenění, jeho album "Escape from TV" s výběrem skladeb z tohoto seriálu pokládám za jeden z vrcholů popové instrumentální hudby, Phill Collins,...), atraktivní prostředí, napínavé příběhy, cool hlášky, prostě paráda... Oba představitelé byli ve své době módními ikonami. Pro Dona Johnsona a Philipa Michaela Thomase se v podstatě jednalo o životní role. Seriálem se mihla řada známých tváří. ()
Galerie (58)
Photo © Universal TV
Zajímavosti (67)
- Crockett (Don Johnson) používal v prvních dvou řadách pistoli typu Bren Ten ráže 10 mm auto a Tubbs (Philip Michael Thomas) používal po dobu seriálu revolver Smith Wesson 38 Bodyguard. (major.warren)
- Tvrdí sa, že renovácia dnes už ikonických budov v štýle Art deco v South Beach a prakticky celá revitalizácia South Beach sa udiala práve kvôli natáčaniu tohto seriálu. (Real Tom Hardy)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo na autentických miestach po celom Miami. Loď ako dom hlavného hrdinu sa nachádzalo v Bayside Marina, stanica Vice v Gold Coast Shipping (táto bola v roku 2007 zdemolovaná). Natáčalo sa aj v štúdiu, konkrétne v Greenwich Studios. (Real Tom Hardy)
Reklama