poster

Maigret

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Belgie / Švýcarsko / Československo, 1991–2005

Předloha:

Georges Simenon (kniha, povídka)

Hrají:

Bruno Cremer, Albert Delpy, Cécile Bois, Isabelle Renauld, Vanessa Larré, Arnaud Giovaninetti, Lionnel Astier, Michel Vuillermoz, Dimitrij Rafalský, Christine Boisson, Petr Jákl st., Michal Roneš, Esko Nikkari, Marie-Christine Adam, François Vincentelli, José Manuel Mendes, Pascale Arbillot, Jean-Michel Portal, Marek Libert, Lionel Abelanski, Jeanne Goupil, Luis Rego, Laure Marsac, Claude Faraldo, Kateřina Vinická, Lizzie Brocheré, Brigitte Catillon, Henri Lambert, Pierre Louis-Calixte, Hélène Babu, Dora Doll, Sandrine Blancke, Jean Martin, Jacques Potin, Florence Darel, Michel Duchaussoy, Martine Sarcey, Françoise Christophe, Gisèle Casadesus, Emmanuel Salinger, Agnès Soral, Claude Piéplu, Amalric Gérard, Yvonne Clech, Eva Ionesco, Jean-François Poron, Christian de Chalonge, Raoul Delfosse, Jean-Pierre Darras, Hubert Deschamps, Pascale Roberts, Annick Alane, Pierre Maguelon, Gabriel Cattand, Georges Staquet, Antoine Marin, Carlo Nell, François Perrot, Alain Doutey, Renaud Verley, Jacqueline Jehanneuf, Dominique Marcas, Daniel Gélin, Danièle Lebrun, Roger Pierre, Philippe Khorsand, Clément Harari, Fernand Berset, Hélène Surgère, Annie Sinigalia, Sacha Briquet, Maurice Chevit, Jean-Louis Sbille, Pierre Cassignard, Marc Dudicourt, André Penvern, Louis Navarre, Jean Champion, Jeanne Herry, Alain Sachs, Marc Chapiteau, Philippe Dormoy, Robert Plagnol, Laurent Labasse, Arno Chevrier, Eric Boucher, Michèle Moretti, Fred Personne, Margot Abascal, Gérard Darier, Jean-Claude Dauphin, Estelle Skornik, Isabelle Candelier, Eric Prat, Olivier Cruveiller, Jacqueline Danno, Christian Pereira, Raphaëline Goupilleau, Jérôme Deschamps, Jean-Luc Porraz, Hubert Saint-Macary, Nadine Spinoza, Joseph Malerba, Jacques Sereys, Antoine du Merle, Gilles Détroit, Christophe Sermet, Pierre Aussedat, Etienne Chicot, Jean-Pierre Bernard, Jacques Ciron, Christelle Cornil, Yvette Petit, Jean-Michel Noirey, Xavier Maly, Armelle, Renaud Rutten, Maaike Jansen, François Feroleto, Philippe Fretun, Patrick Bordier, Jean-Marie Frin, Tony Rohr, Martine Gautier, Michel Crémadès, Dominique Frot, Marc Duret, Alexis Nitzer, Thérèse Liotard, Blandine Lenoir, Olivier Broche, Gilles Gaston-Dreyfus, Gilles Treton, Dimitri Radochevitch, Pierre Forest, Michèle Simonnet, Jean-Paul Muel, Anna Gaylor, Bernard Rosselli, Jean Pommier, Victor Garrivier, Marcel Champel, John Bown, Valérie Vogt, Vincent Grass, Étienne Draber, Jean-Paul Dermont, Philippe Magnan, Carole Brenner, Jacques Brunet, Jacques Mathou, Isabelle Petit-Jacques, Alain Floret, Jean-Noël Brouté, Christian Morin, Franck Gourlat, Olivier Brun, Delphine Rich, Thierry Liagre, Michel Voïta, Jacques Frantz, Loïc Pichon, Séverine Vincent, Luc Thuillier, Sandrine Laroche, Francis Coffinet, Béatrice Costantini, Anny Romand, Wilfred Benaïche, Colette Renard, Jacques Disses, Annie Jouzier, Daniel Dhubert, Olivier Achard, Alain Stern, Vincent Winterhalter, Arnaud Appréderis, Jean-Marie Juan, Christian Bouillette, Vincent Martin, Denise Chalem, Thierry Fortineau, Josiane Lévêque, Jean-Pierre Bagot, Anne Kreis, Cécile Caillaud, Sylvie Herbert, Mireille Franchino, Gérard Bôle du Chaumont, Maryvonne Schiltz, Philippe Landoulsi, Julien Verdier, Nader Farman, Fabienne Tricottet, Anne-Marie Jabraud, Michel Berto, Leyla Aubert, Marie Verdi, Pierre Laroche, Philippe du Janerand, Andrée Damant, Jean-Pierre Delage, André Chaumeau, Jean-Marie Bernicat, Roland Blanche, François-Régis Marchasson, Éric Berger, Jean Saudray, Louison Roblin, Jacques Lalande, Laurent Le Doyen, Michel Dussin, Christian Crahay, Sylvie Granotier, Frédérique Bonnal, Thierry Ragueneau, Renée Le Calm, Marie-Bénédicte Roy, Rémy Darcy, Daniel Laloux, Rebecca Potok, Consuelo De Haviland, Erick Desmarestz, Alain Rimoux, Philippe Beglia, Didier Raymond, Christina Crevillén, Stanislas Forlani, Marie Collins, Michel Ruhl, Florence Hebbelynck, Evelyne Grandjean, Patrick Floersheim, Alain Fromager, Sylvie Flepp, Bernard Freyd, Charlotte Maury-Sentier, Marie Pillet, Jean-Claude Lecas, Serge Bento, Nicole Croisille, Huguette Faget, Pierre Baillot, Maïté Nahyr, Emil Křížek, Serge Ridoux, Alain Frérot, Jean-Marie Cornille, Steve Kalfa, Delphine Zentout, Laurence Mercier, Didier Agostini, Brigitte Defrance, Didier Pain, François Caron, Bernard Marcellin, Edith Perret, Guy Louret, Manuela Gourary, Yvon Martin, Ginette Garcin, Tansou, Nathalie Besançon, Sophie Pincemaille, Silvie Laguna, Rémi Martin, Jérôme Keen, Céline Samie, Yann Pradal, Jean-Michel Vovk, François D'Artemare, Vanessa Guedj, Eric Métayer, Karim Adda, Henry Courseaux, Michel Lagueyrie, Sabrina Leurquin, Rémy Roubakha, Olivier Balazuc, Christophe Kourotchkine, Jean-Pierre Becker, Jean-Claude Bolle-Reddat, Pascal Decolland, Jean-Philippe Puymartin, Jean-Pol Brissart, Alexia Portal, Laurence Masliah, Jacques Giraud, Eléonore Bernheim, Jay Benedict, François Clavier, Stéphane Jobert, Michel Cassagne, Catherine Russell, Michel B. Dupérial, Christian Ameri, Frédérique Lopez, Pierre Dherte, Patrick Massieu, Maurice Mons, Gérard Croce, Charlotte Clamens, Bernard Lincot, Hélène de Saint-Père, Catherine Ferran, Jeanne Marine, Eric Franquelin, Philippe Lamendin, Claude Aufaure, Raymond Pradel, Jean Dautremay, Mario Pecqueur, François Lalande, Pierre Julien, Christian Loustau, Jean-Claude Calon, Dominique MacAvoy, Jean-Paul Solal, Yan Duffas, Philippe Maymat, Pierre Berriau, Emilie Lafarge, Harold Innocent, René Remblier, Ray McBride, Michael Billington, Michael Lonsdale, Elisabeth Macocco, Renée Faure, Jean-Pierre Gos, Anne Bellec, Dominique Baeyens, Raymond Avenière, Alexandra Vandernoot, Michel Bouquet, Bruno Wolkowitch, Karin Viard, Raymond, Jean-Louis Foulquier, Myriam Boyer, Sunnyi Melles, Václav Mareš, Jiří Kratochvíl, Mirko Musil, Josef Šebek, Jiří Havel, Catherine Hosmalin, Ladislav Trojan, Carmen Mayerová, Svatopluk Matyáš, Karel Augusta, Linda Rybová, André Oumansky, Petr Drozda, Valerie Kaplanová, Raoul Schránil, Pavlína Mourková, Marie Dubois, Samuel Le Bihan, Andréa Ferréol, Jiří Kaftan, Etienne Périer, Julie Jézéquel, Julien Rassam, Erick Deshors, Petr Jákl, Zdeněk Srstka, Jiří Kraus, Karel Dobrý, Stanislav Hájek, Milan Charvát, Jitka Sedláčková, Helen Trick, Annie Bertin, Aino-Maija Tikkanen, Elina Salo, Timo Torikka, Jonathan Hutchings, Taneli Mäkelä, Élisabeth Bourgine, Heinz Bennent, Pauli Poranen, Esko Pesonen, Milka Ahlroth, Tauno Karvonen, Matti Oravisto, Paavo Pentikäinen, Helge Herala, Seela Sella, Sanna Saarijärvi, Jari Pehkonen, Mikael Kerimov, Lilga Kovanko, Eeva Litmanen, Jean Yanne, Françoise Bertin, Bernadette Lafont, Annie Grégorio, Christiane Rorato, Béatrice Agenin, Odette Laure, Jacques Marchand, Stéphane Boucher, Frédéric Pierrot, Catherine Aymerie, Yolande Moreau, Olivier Gourmet, Ronny Coutteure, Claude Winter, Jacques Spiesser, Jean-Paul Bonnaire, Charles Nemes, Frédéric van den Driessche, Jiří Lír, Marisa Berenson, Zora Jandová, Pavel Bobek, Stig Fransman, Jukka-Pekka Palo, Sara Paavolainen, Robin Renucci, Peter Franzén, Aarno Sulkanen, Jarkko Rantanen, Olavi Ahonen, Irina Björklund, Laura Munsterhjelm, Jonna Järnefelt, Karel Polišenský, Bruno Todeschini, Ivo Kubečka, Elie Semoun, Rudolf Kubík, Jean-Paul Roussillon, Didier Flamand, Aladin Reibel, Maurice Aufair, Roger Dumas, Philippe Uchan, John Carson, Arielle Dombasle, Filipe Ferrer, Bruno Slagmulder, Isabel Ruth, Nadia Barentin, Philippe Bas, Nade Dieu, Claire Wauthion, Jean-Pierre Moulin, Tomáš Hanák, Marianne Basler, Jacky Nercessian, Nina Divíšková, Pavel Kříž, Steva Maršálek, Jiří Ployhar ml., Jana Vychodilová, Geneviève Fontanel, Gustav Vondráček, Alexandre Brasseur, Caroline Sihol, Jocelyn Quivrin, Colette Maire, Ivan Franěk, Serge Larivière, Sara Martins, Christophe Paou, Jacques Dacqmine, Bohumil Švarc st., Elena Strupková, František Dominik Staněk, Thierry Frémont, Linda Kallistová Jablonská, Kateřina Urbancová, Bénédicte Loyen, Monika Foris Kvasničková, Václav Chalupa, Jean-François Gallotte, Jean-Claude Dreyfus, Lucia Sanchez, Eva Mazauric, Carole Richert, Guillaume Gallienne, Matthias Van Khache, Armelle Deutsch, Georges Siatidis, Roger Souza, Vahina Giocante, Michel Modo, Chloé Lambert, Josiane Stoléru, Cédric Chevalme, Guillaume Delorme, Maria Schneider, Pavel Vondruška, Hana Czivišová-Hessová, Clément Michel, Monika Hladová, Marie-Ange Dutheil, Rodolphe Tissot, Julien Cafaro, Luc Lavandier, François Chauvaud, Paul Brightwell, Hilde Uitterlinden, Franck Sasonoff, Christophe Le Masne, Idwig Stéphane, Bernard Papineau, Pascale Vignal, Anne-Marie Loop, Véronique Ryke, Igor Bararon, Miroslav Etzler, Gildas Bourdet, Monique Mauclair, Roger Burckhardt, Christine Paolini, Veronika Varga, Martin Amic, Pierre Diot, Christiane Ludot, Christof Veillon, Jo Rensonnet, Rémy Kirch, Micheline Boudet, Chrystelle Labaude, Monique Chaumette, Valérie Karsenti, Marina Golovine, André Thorent, Pascal Demolon, Zdeněk Sedláček, Philippe Chauveau, Eric Poulain, Hervé Rey, Michel Caccia, Carlos Pavlidis, Michel Elias, Eric Petitjean, Pascal Leguennec, Roger Ibáñez, Jean Schlegel, Olivier Pajot
(další profese)

Komentáře uživatele Martas87h k tomuto TV seriálu

*****

Musím říci, že Simenonova Maigreta jsem si zamiloval. Přečetl jsem drtivou většinu příběhů, které v českém překladu vyšly. A proto jsem měl velké obavy z filmového zpracování. Při čtení knih jsem si detailně představoval komisaře Maigreta, jeho spolupracovníky, kanceláře na nábřeží Zlatníků, jeho byt č. 132 na bulváru Richarda-Lenoira... A po zhlédnutí všech filmových epizod otevřeně přiznávám, že Bruno Cremer celkem přesně zapadá do mých představ o komisaři Maigretovi. Byly epizody, které mě trochu zklamaly, stejně jako epizody, které mě nadchly. Vůbec mám rád kriminální příběhy ze starých časů, kde během vyšetřování případu není zastřeleno dvacet lidí a spiknutí nesahá až k ministerskému předsedovi... Stručně závěrem, na komisaře Maigreta v podání Bruno Cremera se vždycky rád podívám a pokud se chtěli tvůrci přiblížit knižnímu pojetí od Georgese Simenona, tak alepsoň za mě se jim to povedlo.(26.1.2018)

****

Tohle je klasický komisař Maigret! Nádherná psychologická hra! Maigret ví, že vrahem je doktor Serre. A ten zase ví, že to Maigret ví :-) Žádné bouřlivé přestřelky po kterých zůstanou desítky mrtvých... Žádné automobilové honičky s desítkami tun šrotu... "Pouze" úchvatná šachová partie. Logika, intuice, pozorování, naslouchání... A právě kvůli tomu Simenonova Maigreta miluju! První epizoda seriálu, po které je divákovi jasné, kdo je to Maigret a co ho čeká v dalších epizodách.(3.2.2018)

***

Maigret na žádost své sestřenice neoficiálně pátrá po zmizelé a jak se později ukáže i zavražděné dívce. I tentokrát Maigret pachatele vypátrá, ovšem ne vždy musí nutně dojít k jeho zatčení. Zajímavý případ ve kterém komisař pracuje ve značně nepřátelském prostředí. Tento příběh nemá takový spád a ani to není klasická psychologická hra komisaře Maigreta. Tím ale nechci říct, že za to může předloha. Spíš tvůrci bohužel úplně nevyužili potenciál celého příběhu. Film neurazí ale ani nijak nenadchne.(4.2.2018)

****

Nevím, jak by naše dnešní pokroková a emancipovaná společnost chápala nebo spíše nechápala odpověď lékaře na otázku: "A co Terezka?" "Hodná holka, pěkně stavěná, jednou jsem ji prohlížel." Ale i komisař Maigret vyřkl velká moudra. Jako třeba: "Alkoholik, který přestal pít, si jen schoval flašku." A nebo: "Štěstí, to je jen neštěstí, které podřimuje." A co se týče dražby při svíčce, možná bychom jí mohli nahradit třeba obálkovou metodu. V českých poměrech by to bylo rozhodně čistší... Jinak trochu komický případ komisaře Maigreta. Dražba o dům, ve kterém prý američané ukryli poklad... tři dcery nebožtíka, kterým jde o jeho peníze až v první řadě... nemocný Maigret, který se léčí zejména alkoholem... lupič Fred, který s Terezkou... zkrátka výborný příběh výborného komisaře! :)(12.2.2018)

****

Jak jinak, ale ani na dovolené nemá Maigret chvilku klidu :) Každopádně jeden zajímavý poznatek tu je. Ne že by se paní Maigretová obzvlášť často v příbězích objevovala, ale zase to není žádná paní Columbová, o které všichni vědí, ale nikdo ji nikdy neviděl. Paní Maigretová vždy pevně stojí po boku svého muže, je mu oporou a vždy ho ve všem podporuje. Až na tento příběh. Je to snad opravdu jediná příležitost, kdy spatříme paní Maigretovou v přímé opozici s názory a chováním svého muže. Ne že by to byl zase takový rozpor, který by vedl dokonce k manželské krizi. Přijde mi to ale jako zajímavý detail, který mi hned při prvním zhlédnutí filmu přišel hodně zvláštní a pro manželé Maigretovy hodně nezvyklý.(6.2.2018)

****

Tentokrát trochu netradiční Maigret. Ani ne snad svoji zápletkou - jedná se o velice interesantní případ. Spíše celkovým pojetím a některými postavami, které působí vcelku naivně až komicky. Ale v tomto případě to není výtka. Jistá naivita některých postav mi právě v tomto filmu nevadila. Nepůsobila lacině až trapně. Spíše přispěla spolu s celkovým pojetím příběhu k jeho pohodovému rázu. A když k tomu přidáme skutečně zajímavý zločin, dostaneme příjemný krimi zážitek na nedělní odpoledne. Sice se nejedná o klasickou Maigretovu šachovou partii, ale to této epizodě není nikterak na škodu.(4.2.2018)

****

Velice příjemný příběh komisaře Maigreta. Hned v úvodu při projetí motorového vlaku s nápisem ČD je patrné, že se film natáčel v Čechách. Sice zvuky parní lokomotivy, které jsou slyšet v pozadí, nejdou moc dohromady s dieselovým agregátem v motorovém vozu řady 809 nebo 810, který je ve filmu vidět, ale to je jen malý detail, který nemá s dějem příběhu naprosto nic společného. Kouzelně působí neustálé "hádky" a jiskření mezi Maigretem a Félicií. Ještě kouzelněji na mě působil Maigret s humrem v ruce spěchájí na poštu k telefonu. I zápletka celého příběhu je docela originální. A pochopitelně poslední replika Félicie k Maigretovi zní: "Já Vás fakticky nenávidím!" :)(12.2.2018)

****

Jedna z nejmileších epizod seriálu. Neříkám nejlepší ale nejmilejší. Dívka hledající svého manžela sportovního novináře, který není úplné neviňátko, požádá o pomoc komisaře Maigreta. Vlastně ani ona sama o pomoc nepožádá, protože fízlům nevěří. Nevěří zcela ani Maigretovi, a proto mu také neříká celou pravdu. Do toho všeho Maigret pátrá v cizím rajonu a tamní inspektor působí jako diletant a chová se přinejmenším komicky a teatrálně. Jako bonus otec oné dívky je překupník s padělanými obrazy. A pochopitelně vše nakonec končí happy endem... Vlastně opravdu nevím, čím si mě tahle epizoda natolik získala. Asi ji nejvíce skutečně vystihuje slovo "milá". Možná i proto, že hlavní postava Germainy působí velice mile. Troufl bych si požít i slovo sexy, ale to se mi nějak k seriálu Maigret prostě nehodí.(29.1.2018)

****

Otrava žitnými klasy... to je na Maigreta hodně specifický a netradiční vražedný nástroj. Jeden z příběhů, kde existuje mnoho podezřelých a celé vyústění je velice zajímavé a překvapující. Přitom zločin jako takový je jeden z těch banálnějších. Smrt mladé vychovatelky která "pochopitelně" byla těhotná, a hned několik podezřelých mužů. Samozřejmě se s ní musel vyspat i její zaměstnavatel - doktor. Ale měla být zavražděna skutečně ona? Pověstná Maigretova intuice a předvídavost dostanou tentokrát pořádně zabrat :)(30.1.2018)