poster

Příběhy slavných (TV seriál)

  • Česko

    Předčasná úmrtí

  • Česko

    Nevyjasněná úmrtí

Dokumentární / Životopisný

Česko, 2000–2013, 170 h 22 min (Minutáž: 45–60 min)

Hrají:

Josef Kemr, Helena Růžičková, Miloslav Šimek, Július Satinský, Zdeněk Štěpánek, Karel Zich, Jiří Kodet, Stella Zázvorková, Vladimír Dvořák, Eva Jakoubková, Libuše Geprtová, Nataša Gollová, Vlasta Fabianová, Bohuš Záhorský, Boris Rösner, Míla Myslíková, Josef Vinklář, Petr Haničinec, Ladislav Pešek, Ludvík Ráža, Karel Černoch, Jiří Zahajský, Karel Hála, Jiřina Šejbalová, Ilja Prachař, Ota Sklenčka, Josef Šebánek, Radovan Lukavský, Svatopluk Beneš, Věra Galatíková, Miroslav Moravec, Pavel Novák, Josef Bláha, Miroslav Masopust, Miloš Nedbal, Josef Langmiler, Vladimír Hrabánek, Jaroslav Vojta, Marie Rosůlková, Luděk Kopřiva, Zdeněk Řehoř, Waldemar Matuška, Ladislav Smoljak, Petr Muk, Valerie Čižmárová, Naďa Urbánková, Pavel Bobek, Jiří Suchý, Jiří Brabec, Pavel Václavík, Miluše Voborníková, Hana Čížková, Martha Elefteriadu, Olga Hrzánová, Jan Kačer, Kamila Moučková, Karel Němec, Jarmila Orlová, Kateřina Prosová, Ivan Renč, František Ringo Čech, Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Aleš Brichta, Pavel Chrastina, Vlastimil Brodský, Jaroslav Dudek, Jaromír Hanzlík, Miroslav Horníček, Jana Kopecká, Miroslav Plzák, Pavlína Filipovská, Karel Čepek, Nina Divíšková, Táňa Fischerová, Jiří Hálek, Robert Jašków, Juraj Herz, Jan Kraus, Ladislav Mrkvička, Petr Nárožný, Lenka Kodešová-Skopalová, David Prachař, Ladislav Smoček, Lubomír Dorůžka, Ferdinand Havlík, Jaromír Hnilička, Jana Koubková, Marta Kubišová, Jiří Stivín, Karel Vejvoda, Vladimír Žižka, Miroslav Čermák, Jiří Lábus, Tomáš Linka, Petr Novotný, Zdeněk Rytíř, Jaroslava Adamová, Marie Drahokoupilová, Nina Jiránková, František Miška, Ota Ornest, Jana Šulcová, Daniela Píchová, Libuše Švormová, Radka Dulíková, Petr Fürst, Ladislav Klein, Viktor Polesný, Jiřina Bohdalová, Helena Cihelníková, Vojtěch Jasný, Lubomír Kostelka, Martina Menšíková, Václav Vorlíček, František Filip, Jiří Baur, Milan Drobný, Yvetta Simonová, Milena Vostřáková, Soňa Červená, Milena Dvorská, Jaroslav Hovorka, Jaroslav Hutka, David Kraus, Tomáš Kulík, Vilém Pruner, Ondřej Suchý, Klára Vodenková, Daniela Kolářová, Michal Pavlata, Květa Fialová, Eva Veškrnová, Jan Vodňanský, Petr Hapka, Zita Kabátová, Vít Olmer, Jan Skopeček, Ladislav Županič, František Černý, Pavel Taussig, Taťjana Medvecká, Jaroslav Krejčí, Jan Hrušínský, Blanka Bohdanová, Milena Steinmasslová, Luba Skořepová, Josef Laufer, Václav Glazar, Zdeněk Troška, Marie Formáčková, Jiřina Švorcová, Uršula Kluková, Jiří Krampol, Luděk Sobota, Antonín Vomáčka, Milan Lasica, Marie Poledňáková, Václav Postránecký, Magda Vášáryová, Jana Štěpánková, Martin Štěpánek, Petr Štěpánek, Bohumil Švarc st., Otakar Vávra, Lenka Filipová, Jiří Hladík, Vladimír Suchánek, Monika Švábová, Julie Juhanová, Barbora Kodetová, Petr Kostka, Jiří Krejčík, Jiří Menzel, Ivan Mládek, Evelyna Steimarová, Gustav Skála, Lucie Bílá, Jan Zázvorka, Jiřina Jirásková, Jan Hřebejk, Naďa Konvalinková, Hana Hegerová, Arnošt Lustig, Ladislav Špaček, Richard Krajčo, František Laurin, Marta Vančurová, Jan Přeučil, Lubomír Lipský st., Gabriela Vránová, Vladimír Dlouhý, Jan Pivec, Karel Vlach, Eduard Kohout, Zdeněk Barták, Jana Březinová, Zdeněk Dítě, Jiřina Třebická, Růžena Merunková, Kateřina Smoljaková, Alžběta Smoljaková, Luděk Nekuda, Josef Brukner, Karel Kraus, Antonín Hájek, Milan Dufek, Mirek Řihošek, Vladimír Körner, Zdeněk Karel Slabý, Cyril Höschl, Zdeněk Hruška, Lída Baarová, Jiřina Petrovická, Tereza Blažková, Jiří Grossmann (a.z.), Jiří Hrzán (a.z.), Jiří Schelinger (a.z.), Miloš Kopecký (a.z.), Petr Čepek (a.z.), Michal Tučný (a.z.), Irena Kačírková (a.z.), Petr Novák (a.z.), Vladimír Menšík (a.z.), Milan Chladil (a.z.), Jan Werich (a.z.), Oldřich Nový (a.z.), Karel Hašler (a.z.), Michaela Doležalová, Jaroslava Mottlová, Pavel Tigrid (a.z.), Bořek Šípek, Jiří Mucha (a.z.), Jiří Ornest, Ivan Vyskočil, Petr Lébl, Jiří Švejda, Petr Čtvrtníček, Filip Topol, Iva Janžurová, Jiří Grossmann, Jana Boušková, Ivan Luťanský, Zdeněk Žák, Jana Paulová, Vladimír Mišík, Alfred Strejček, Eva Pilarová, Jiří Šlitr (a.z.), Ivan Misař, Jiří Schneider, Jaroslav Běhounek, Jaroslav Vostrý, Tereza Hrzánová, Pavel Turnovský, Jiří Schelinger, Oldřich Říha, Jaromír Tůma, Miroslav Berka, Jiří Černý, Petr Janda, Jan Antonín Pacák, Oldřich Dudek, Jan Vančura, Tomáš Sláma, Luděk Nekuda (a.z.), Alexander Nardelli, Jiří Císler, Jiří Wimmer (a.z.), Vladimír Just, Josef Abrhám, Bohumil Hrabal (a.z.), Josef Somr, Egon Bondy, Tekla Holéniová, Vladimír Boudník, Jiří Melíšek, Petr Čepek, Hana Mašková (a.z.), Karel Gott, Jiří Štaidl (a.z.), Ladislav Štaidl, Yvonne Přenosilová, Jaromír Pleskot, Emil Žák, Jan Řeřicha, Ivan Vyskočil, Eda Pavlíček, Ivan Bednář, Bořivoj Navrátil, Petr Svojtka (a.z.), Jana Janěková, Oldřich Vlček, Bohuslav Kalva, Pavel Vondruška, Libuše Havelková, Rudolf Vodrážka, Jana Walterová, Ivan Martin Jirous, Pavel Dostál, Daniela Bakerová, Pavel Pecháček, Vlastimil Třešňák, Karel Kryl, Pavel Landovský, Jiří Sovák, Jan Libíček (a.z.), Jiří Růžička st., Marie Málková, Leon Kočarjan, Milan Dvořák, Vladimir Vysockij, Gennadij Poloka, Alla Demidova, Alexandr Mitta, Jurij Ljubimov, Kateřina Mendlová, Vítězslav Hádl, Eduard Krečmar, Hana Talpová, Eduard Hrubeš, Angelo Michajlov, Jaroslav Sedláček, Josef Svoboda, Jana Hlaváčová, Hynek Bočan, Vlasta Chramostová, Jan Tříska, Marie Tomášová, Ladislav Helge, Jiří Weiss, Stanislava Přádná, Zdenka Procházková, Luděk Munzar, Jiří Bartoška, Otomar Krejča st., Miroslav Táborský (vyp.), Alexej Kusák (vyp.), Aleš Procházka (vyp.), Antonín Novotný, Vladimír Šmeral (vyp.), Iveta Dušková (vyp.), František Husák, Pavel Veselý, Petr Hanus, Jaroslav Vlk, Šárka Kavanová, Jana Rybářová (a.z.), Přemysl Kočí, Karel Vágner, Jiří Štěpnička, Václav Vydra nejml., Ladislav Chudík (a.z.), Dana Medřická, Karel Höger (a.z.), Ondřej Vetchý (vyp.), Ota Pavel, Laďka Kozderková (a.z.), Vlasta Průchová, Luděk Hulan, Ája Vrzáňová, Mirek Černý, Miloš Štědroň, Miroslav Donutil, Milan Uhde, Jiří Pecha, Petr Oslzlý, Pavel Zatloukal, Jaromír Tichý-Barin, Zdeněk Pospíšil (a.z.), Bořivoj Srba, Lenka Loubalová, Irena Kačírková, Kristina Novotná, Miloš Smetana, Déda Papež, Josef Henke, Hanuš Bor, Olga Málková, Viktor Preiss, Václav Voska (a.z.), Štěpán Skalský, Rudolf Pellar, Jaroslav Čvančara, Karel Weinlich, Eduard Cupák, Petr Novák, Ivo Plicka, Iva Procházková, Václav Havel, Karel Kachyňa, Pavel Kohout, Jan Procházka, Magdalena Dietlová, Zdeněk Havlíček, Jan Rejžek, Libuše Pospíšilová, Jaroslav Dietl, Karel Smyczek, Vladimír Menšík, Emil Viklický, Karel Mareš, Eva Olmerová (a.z.), Zuzana Michnová, Jana Hlavsová, Milan Mejla Hlavsa, Martin Palouš, Dana Němcová, Svatopluk Karásek, Karel Havelka, Josef Janíček, Pavel Zajíček, Vratislav Brabenec, Tomáš Uher, Helena Štáchová, Adolf Born, Jiří Stránský, Jiří Šrámek, František Nepil, Jan Osten, Jiří Balvín, Jan Bonaventura (a.z.), Božena Böhmová, Jindřich Plachta, Eugen Brikcius, Juraj Jakubisko, Olga Vyleťalová, Karel Bláha, Milan Schulz, Vratislav Blažek, Saskia Burešová, Vladimír Kudla, Roman Lipčík, Petr Obdržálek, Ivan Mackerle, Ludvík Souček, Bohuslav Blažek, Jiří Grygar, Karolina Slunéčková (a.z.), Eliška Balzerová, František Pavlíček, Otakar Brousek st., Hana Maciuchová, Antonie Hegerlíková, Rudolf Vodrážka, Hana Kofránková, Jan Hartl, Lucie Benešová, Theodora Remundová, Eva Klepáčová, Jiří Adamíra, Mária Záchenská, Kristina Váňová, Olga Scheinpflugová (a.z.), Karel Vejřík, Jan Špáta, Evald Schorm, Oldřich František Korte, Jaroslava Moserová, Zdena Hadrbolcová, Jan Schmid, Iva Hercíková, Josef Hiršal, František Hrubín (a.z.), Zdeněk Ornest, Vilém Besser, Felix le Breux, Václav Voska, Ludvík Kundera, Ján Roháč, Zuzana Burianová, Ladislav Chudík, Jana Dítětová (a.z.), Antonín Kryl, Karel Růžička, Rudolf Dašek, Eugen Jegorov, Jitka Molavcová, Václav Kopta, Pavel Kopta (a.z.), Pavel Vrba, Jaroslav Čapek, Jaromír Holfeuer, Radoslav Brzobohatý (vyp.), Milan Šteindler, Vladimír Vodička, Alena Fischerová, Ester Janečková, Josef Vavroušek (a.z.), Miroslav Ondříček, Veronika Žilková, Zlata Adamovská, Jaromil Jireš, Tereza Brodská, Stanislav Fišer, Bronislav Poloczek, Karel Augusta, Jiří Nebeský, Antonín Daňhel, Oldřich Velen, Emil Sirotek, Jindřich Polák, Martin Čech, Miloň Terč, Jiří Šimůnek, Jaroslav Tomsa, Věra Plívová-Šimková, Dalibor Lipský, Jiří Srnec, Boris Masník, Josef Hanuš, Hana Igonda Ševčíková, Přemysl Pražský, Jan Kuděla, Ondřej Kepka, Jan Kališ, Břetislav Pojar, Dáša Deylová, Rudolf Deyl ml. (a.z.), Vladimír Mlynář, Miloslav Šimek (a.z.), Otto Šimánek, Lubor Tokoš, Ljuba Benešová, Miloš Forman, Jiří Sequens st., Jaroslav Marvan (a.z.), Radoslav Brzobohatý, Antonín Moskalyk, Ladislav Potměšil, Michael Kocáb, Pavel Soukup (vyp.), Rudolf Hrušínský ml., Rudolf Hrušínský (a.z.), Theodor Pištěk ml., Jiří Chalupa, Jan Valášek ml., Vlasta Janečková, Miloš Nesvadba, Štěpánka Haničincová, Ondřej Havelka, Antonín Jedlička (a.z.), Ondřej Neff, Karel Štědrý, Jaroslav Foglar (a.z.), Jiřina Štěpničková, František Vláčil (a.z.), František Uldrich, Ivan Šlapeta, Aleš Dospiva, Jiří Macák, Miroslav Chochola, Vlastimil Harapes, Josef Vaniš, Josef Zíma, Jan Jiráň, Pavel Ruta, Jiří Weiss (a.z.), Josef Hlinomaz, Michal Herzán, Vladimír Tesařík (a.z.), Ondřej Hejma, Jan Cimický, Richard Tesařík, Ivan Hlas, Slávka Budínová, Ilja Racek, Jaroslava Obermaierová, Oldřich Lipský (a.z.), Jiří Brabec (a.z.), Martina Navrátilová, Lorna Homoláčová-Vančurová (vyp.), Věra Suková (a.z.), Filip Čáp, Ivan Rajmont, Klára Jerneková, Barbora Hrzánová, Ladislav Fialka (a.z.), Boris Hybner, Judita Čeřovská, Jiřina Fikejzová, František Velecký (a.z.), Josef Kemr (a.z.), Petra Černocká, Stanislav Zindulka, Petr Forman, Matěj Forman, Josef Dvořák, Alena Činčerová, Zuzana Neubauerová, Josef Fousek, Josef Krofta, Martin Klásek, Miloš Kirschner (a.z.), František Filipovský, Dušan Klein, Miroslav Macháček (a.z.), Stanislav Milota, Jana Břežková, Petr Svojtka ml., Jaroslava Šiktancová, Kateřina Macháčková, Jiří Svoboda, Jiří Tomek, Zuzana Slavíková, Vlasta Fialová (a.z.), Ladislav Lakomý, František Budín, Viktor Maurer, Karel Zich (a.z.), Pavel Klusák, Václav Souček, Zuzana Navarová (a.z.), Jiří Vejvoda, Iván Gutiérrez, Zdeněk Vřešťál, Vít Sázavský, Ondřej Vetchý, David Suchařípa, Tomáš Töpfer, Bohumil Klepl, Leoš Suchařípa, Jiří Schmitzer, Petruška Šustrová, Olga Havlová (a.z.), Jan Kašpar, Tobiáš Jirous, Ladislav Trojan, Andrej Krob, Rudolf Růžička, Gabriela Wilhelmová (a.z.), Jitka Sedláčková, Svatopluk Skopal, Jitka Němcová, Gustav Oplustil, Alexandra Berková, Zdeněk Podskalský st., Zdeněk Podskalský ml., Alex Koenigsmark, Ivo Paukert, Karel Richter, John Bok, Eva Jakoubková (a.z.), Petr Ulrych, Eva Miláčková, Hana Ulrychová, Čestmír Řanda ml., Čestmír Řanda st., Jozef Kroner, Bolek Polívka, Oldo Hlaváček, Zuzana Kronerová, Vlasta Peterková, Oldřich Vlach, Jana Preissová, Zuzana Maléřová, Zora Jiráková, Michaela Lohniská, Věra Tichánková, Václav Lohniský, Jiří Veisser, Radek Tomášek, Karel Čáslavský, Vlasta Burian, Pavel Jiras, Světlana Nálepková, Dáša Cortésová, Rudolf Cortés, Alena Mihulová, Karel Čabrádek, Radek Holub, Michal Dlouhý, Jan Ruml, Božena Žemličková, Emília Došeková, Ján Greššo, Richard Müller, Ivan Palúch, Hilda Augustovičová, Ivan Gálfy, Ľubo Roman, Vlado Müller, Eva Gerová, Vladimír Drha, Martin Hoffmeister, Fan Vavřincová, Aleš Cibulka, Eva Matalová, Dagmar Neumannová, Nataša Gollová (a.z.), Jan Vyčítal, Jaroslav Štercl, Juraj Šajmovič, Antonín Moskalyk (a.z.), Jiřina Moskalyková, Pavlína Moskalyková, Erik Pardus, Magdalena Plevová, Martin Moskalyk, Helena Rohanová, Jan Saudek, Josef Lada (a.z.), Věra Jordánová, Ludmila Engelová, Dalimil Klapka, Karel Fiala, Karel Effa, Ludmila Zábršová-Molínová, Vanda Hybnerová, Jan Novotný, Miloš Horanský, Boris Rösner (a.z.), Karel Svoboda (a.z.), Egon Kulhánek, Richard Hes, Dalibor Jedlička, Josef Balvín, Martin Růžek, Pavel Kříž, Jana Gýrová, Vítězslav Jandák, Josef Bek, Carmen Mayerová, Vlastimil Zavřel, Dana Michalová, Miroslav Krobot, Marek Hlavica, Vladimír Bartoš, Josef Vinklář (a.z.), Adam Vinklář, Jiří Devát, Marie Kyselková, Jiří Planner, Ivan Kraus, Ivo Mathé, Eva Trejtnarová-Hudečková, Václav Rašilov, Josef Mixa, Saša Rašilov st., Saša Rašilov nejml., Ljuba Hermanová, František Černý, Ladislav Pešek (a.z.), Markéta Zinnerová, Jiří Zahajský (a.z.), Antonín Gondolán, Jitka Zelenková, Václav Matějka, Jiřina Šejbalová (a.z.), Jaroslav Satoranský, Jiří Plachý ml., Karel Hovorka ml., Jana Prachařová, Jakub Prachař, Iva Hüttnerová, Miloš Hlavica, Jiří Novotný, Věra Kubánková, Rudolf Jelínek, Josef Šebánek (a.z.), Věra Křesadlová, Olga Walló, Petra Špalková, Kristýna Frejová, Ladislav Frej ml., Věra Galatíková (a.z.), Ladislav Frej st., Hermína Franková, Anna Jurásková, Stanislav Šárský, Jaromír Janeček, Radek Fejt, Simona Postlerová, Jiří Klem, Babrora Šanderová, Pavla Ucekajová, Ondřej Batelka, Valérie Zawadská, Jakub Koch, Jan Vedral, Miroslav Moravec (a.z.), Zuzana Klainová, Jiří Zbořil, Jaroslav Wykrent, Josef Bláha (a.z.), Dagmar Havlová, Miroslav Masopust (a.z.), František Němec, Jan Bartoš, Eva Langmilerová, Antonín Kachlík, Věra Uzelacová, Vladimír Hrabánek (a.z.), Jaroslav Vojta (a.z.), Regina Rázlová, Luděk Kopřiva (a.z.), Miriam Kantorková, Jiří Hromada, Jan Fischer, Helena Vondráčková, Kristián Kodet, Waldemar Matuška (a.z.), Jitka Zelenohorská, Olga Blechová-Matušková, Petr Brukner, Václav Šašek, Miloň Čepelka, Ladislav Smoljak (a.z.), Bára Basiková, Petr Muk (a.z.), Petr Kolář, Valerie Čižmárová (a.z.), Petra Jungmanová, Vladimír Dlouhý (a.z.), Zdeněk Dušek, Tomáš Tintěra, Jaroslav Brabec, Veronika Freimanová, Jan Pivec (a.z.), Karel Vlach (a.z.), Felix Slováček, Orfey Tzokov, Helena Glancová, Emma Černá, Eduard Kohout (a.z.), Miroslav Plzák (a.z.), Radim Uzel, Eva Leinweberová, Karol Sidon, Pavel Nový, Alois Švehlík, Zdeněk Dítě (a.z.), Ivanka Devátá, Jiřina Třebická (a.z.), Libuše Šafránková, Vladimír Pucholt, Stanislav Motl, Adina Mandlová, Radek Pilař (a.z.), Drahomíra Hofmanová, Jiří Pavlica, Eugen Sokolovský ml., Lubor Tokoš (a.z.), Miloslav Mejzlík, Milena Marcilisová, Lída Baarová (a.z.), Vladimír Ráž (a.z.), Karel Hábl, Vlastimil Čaněk, Josef Kettner, Raoul Schránil, Olga Rousová, Jan Pohan, František Skřípek, Eva Sirotková, Eva Šormová, Karel Kryštof Navrátil, Hana Vítová (a.z.), Eduard Stehlík, Marie Glázrová (a.z.), Miroslava Hakenová, Věra Ferbasová (a.z.), Jiří Vala, Táňa Kühnelová, Marek Brodský, Vlastimil Brodský (a.z.), Božena Brodská, Hugo Haas (a.z.), Jaroslava Vošmiková, Tomáš Holý, Eva Olmerová, Jurij Alexejevič Gagarin, Jaroslav Hanuš, Otto Zelenka, Lenka Loubalová, Vladimír Tesařík, Josef Novotný, Michal Tučný, Zdeněk Pospíšil, Jan Werich, Laďka Kozderková, Jan Sýkora, Nikola Votočková (vyp.), Otakar Brousek ml., Stanislav Remunda, Vlastimil Bedrna, Václav Zahradník, Petr Novotný, Jethro Spencer McIntosh, Otto Lackovič, David Schneider, Jarmila Bělíková, Milena Černá, David Bonaventura, Vladimír Merta, Daniela Fischerová, Vlasta Dušek, Sylvie Daníčková, Eduard Haken (a.z.), Karel Kahovec, Jaroslava Vysloužilová, Václav Čtvrtek (a.z.), Felix Holzmann (a.z.), Jiří Datel Novotný
(další profese)

Komentáře uživatele Marthos k tomuto TV seriálu

  • Příběhy slavných (TV seriál) (2000)
    *

    Velké nafouknuté nic. Asi tak bych shrnul tento pofidérní volný cyklus medailonů, či spíše jejich nepovedených náhražek, populárních i zapomenutých osobností domácí kultury, především z oblasti filmu a divadla. Cílený komerční nátěr a povrchní zájem samotných tvůrců dává maximální průchod veškerým možným i nemožným renoncům, fámám, fabulacím, omylům, někdy dokonce lžím, jež jsou tu podávány s okouzlující přesvědčivostí svých interpretů. Z nepochopitelných důvodů je cyklus pravidelně propojován rozhovory s lidmi, kteří povětšinou neměli s danou osobností nic společného nebo ji zaregistrovali až v období, které není objektem dokumentu; stejně liché a v podstatě bezobsažné jsou vhledy filmových a divadelních historiků, popřípadě dalších osob shodného zaměření, jež se namísto objektivního a konstruktivního komentáře mnohem raději pouštějí do nechutného pozérismu (Taussig, Jiras, Wolf a další) anebo jsou ustanoveni oficiální hlásnou troubou všeobecně známých informací, přebraných z kvantového množství memoárového odpadu (Ondřej Suchý). Fakta předkládaná v kontraproduktivním směru a naprostém chaosu, základní záměny fotografií, chybné identifikace, neadekvátní výběr filmových a televizních ukázek na úkor těch méně medializovaných, nulová invence jednotlivých režisérů, stále se opakující prostřihy pražských exteriérů (skutečně nemáme jiná panoramata, než ta s Národním divadlem, popřípadě třpytící se Vltavou?). Nenapadá mě jediné pozitivné hodnocení. Domnívám se, že prapůvodním cílem takového formátu by měl být komplexní přehled tvůrčí (!) činnosti zvolené osobnosti, nikoli volné pole působnosti pro medializaci bulvárních historek a subjektivních názorů kohokoli. Není nejmenší důvod opakovat již dávno řečené, popřípadě napsané.(16.10.2009)

  • Bez obav (S01E21) (epizoda) (2000)
    *****

    Rozporuplná osobnost básníka Konstantina Biebla očima jeho blízkých. Dokumentární materiál je bohatě zastoupen nejen novými, do té doby víceméně neznámými fakty, ale mimo jiné se pokouší i o detailní rekonstrukci Bieblových posledních dnů před uskutečněnou sebevraždou. Ta dosud nebyla vysvětlena a jak naznačuje perzekuce i smrt několika dalších umělců z řad básníkových přátel v období padesátých let (Karel Teige, Jindřich Honzl, Záviš Kalandra, Laco Novomeský), nebyla zcela jistě náhodná a do jisté míry zůstává zoufalým gestem zoufalého člověka. Básníka tak křehkého, tak citlivého.(21.5.2014)

  • Božský skeptik (S02E09) (epizoda) (2001)
    ***

    Václav Voska, herec, který o sobě neustále pochyboval. Epizoda z volného televizního cyklu Předčasná úmrtí nabízí poměrně přehlednou galerii vzpomínek a především několik vzácných ukázek z divadelních inscenací, ve kterých Voska účinkoval. Voskovo předčasné úmrtí je dodnes jednou z nejcitelnějších ztrát pro českou divadelní scénu.(2.3.2017)

  • Herec v zahradě (S02E11) (epizoda) (2001)
    ***

    Vzpomínání bývalých kolegů a známých za mnoho nestojí, ale objevují se tu naštěstí i archivní ukázky z dosud neodvysílaných televizních inscenací Sammy (1966), Rudá v černé (1967) a Spojení přes Kodaň (1968).(17.3.2017)

  • Hamlet IX. hodnostní třídy (S03E03) (epizoda) (2002)
    *

    Osobnost Jindřicha Plachty, a v tomto případě nikoli pouze v rovině umělecké, je jistě jednou z nejvýraznějších dominant českého kulturního ovzduší první poloviny dvacátého století. Plachtův život byl provázen neustálými paradoxy, vážící se k jeho plaché povaze i k levicové orientaci, tím spíš, že obě tyto vlastnosti dokázal interpretovat bez falešných úmyslů. Bohužel dokument ulpívá zas a znova na povrchu marginálních informací převážně bulvárního charakteru a jako nástroj k tomu využívá výpovědi žijících rodinných příslušníků. Že úryvky z Plachtových humoristických povídek předčítá Vladimír Hron, je na pováženou. Ale že bude Plachtova osobnost průběžně analyzována na základě rukopisů jakousi slečnou grafoložkou, je naprostá chiméra. V kontextu téhož zcela zaniká i takový unikát, jakým jsou filmové útržky původních kabaretních čísel Jindřicha Plachty, přestrojeného za paní Vůněslavu Acetylénovou.(6.4.2013)

  • Dobře namíchaný Jiří Adamíra (S03E09) (epizoda) (2002)
    **

    Báječný sametový hlas, mužný zjev, sympatický projev, úsporné herectví a zjevné charisma... Daly by se samozřejmě najít další znaky, jimiž bychom mohli charakterizovat osobnost Jiřího Adamíry, ale co o něm vlastně doopravdy víme? Že byl vynikající herec? Jistě, ale to nestačí. Tvůrci dokumentu se, jak už je nepsaným pravidlem, rozhodli upřednostnit opět spíše osobní stránku věci a proto se v dokumentu dojemně vzpomíná a vykládá páté přes deváté... Opomenuta je v zásadě Adamírova rozhlasová tvorba (!), z jevištních rolí je připomenuto jen několik málo inscenací (Maryša, Strýček Váňa). Škoda, takhle z toho vyšla zase jenom klasická dojmologie.(5.2.2017)

  • Jári (S05E02) (epizoda) (2004)
    **

    Herec. Pedant. Morous. Ikona. Pozadí Marvanova soukromého života bohužel tvoří galerie nepodstatných drbů a vzpomínek, ilustrujících hercův nemanželský poměr. Z hlediska odborného obstojí snad jen komentář Vladimíra Justa.(24.8.2014)

  • Věčný Kristián Oldřich Nový (S05E04) (epizoda) (2004)
    *

    Věčně neměnná legenda o Kristianovi je typickým odrazem soudobé veřejnoprávní publicistiky, v níž fakta již dávno znamenají příliš intelektuální formu. Ovšem zájem o bulvární talk-show s "nejpovolanějšími z povolaných" (Hapka, Olmer a spol.) bude jistě značný; také proto, že obdobné povrchní příběhy ze života slavných patří k zvlášť vyhledávanému diváckému artiklu. Škoda, Oldřich Nový si jistě zasloužil důstojnější vzpomínku.(28.7.2014)

  • Diagnóza: Smrt nenávistí (S05E08) (epizoda) (2004)
    *

    Záměrně přefabulovaný dokument, který nejenže neobjevuje nic nového, ale sám anorganicky vytváří půdu pro vznik možných i nemožných lží, nesmyslů a bulvárních dezinformací.(6.10.2012)

  • Velký mistr malých rolí (S07E01) (epizoda) (2006)
    *

    Tradiční kaleidoskop historek, vzpomínek, glos a postřehů v tradičně nemožném sledu a podání. Luba Skořepová a její perličky z pomatené hlavičky jsou smrtící zbraní veškerých dokumentárních medailonů. František Filipovský promine, ale vážně existují věci, které jsem se o něm dozvědět nepotřeboval. Opravdu ne.(14.4.2013)

  • Všechny bitvy Zdeňka Štěpánka (S07E03) (epizoda) (2006)
    ***

    Portrét jednoho z nejvýraznějších divadelních a filmových herců dvacátého století Zdeňka Štěpánka lze jistě připočíst k těm lepším a ucelenějším epizodám volného cyklu Příběhy slavných. Panorama Štěpánkova nejednoduchého osobního i profesního života je interpretováno především prostřednictvím jeho potomků, kteří nezávisle na sobě divákovi předkládají obraz silného muže, svádějícího pomyslné bitvy s vlastním svědomím, s politickými režimy i s přibývajícími nemocemi. Je to obraz velkého českého herce, umělce, který je jen stěží nahraditelný a překonatelný. Osobně jsem pak rád za vřazení kratičké ukázky z němého filmu Josef Kajetán Tyl (1925) a dokumentárních záznamů Štěpánkova soukromí ze šedesátých let, natočených pro Československou televizi.(23.3.2013)

  • Trojka z mravů (S07E04) (epizoda) (2006)
    ****

    Pohříchu zdařilý televizní portrét Miroslava Macháčka, křehkého člověka a výjimečného umělce, který sváděl zoufalé zápasy s komunistickým režimem, s lidmi, kteří se kolem něj neustále pohybovali i sám se sebou. Životní pouť tohoto nezaměnitelného herce a režiséra se, bohužel, uzavřela předčasně, na vrcholu jeho tvůrčích i lidských sil.(28.7.2018)

  • Sesazený král (S08E08) (epizoda) (2007)
    *

    Kdo by od tohoto dokumentu očekával víc, než klasicky nepřehledné curriculum vitae, je zatvrzelý optimista anebo nenapravitelný recesista. K čemu je tu inscenována jakási podivná místopisná exkurze Suchého a Justa? Proč se tu opakují zas a znova ty samé nesmysly a výmysly? Proč tomu nikdo nedokázal vymyslet konzistentní dramaturgii? Proč to celé vypadá jako titulní stránka z libovolného bulvárního deníku? Těžko říct, co nebo kdo je tady na odstřel. Zda samolibý Jiras, nesnesitelná Hegerlíková anebo afektovaná Nálepková, pateticky vzrušivě předčítající úryvky z memoárů Lídy Baarové. Čeho je moc, toho je příliš.(11.12.2012)

  • Naška, slečna z dobré rodiny (S08E13) (epizoda) (2007)
    *

    O tom, že Nataša Gollová patřila mezi nejvýraznější herecké tváře přelomu třicátých a čtyřicátých let jistě není pochyb. O tom, proč vznikl tento zmanipulovaný jímavý portrét pochyb je. Spoléhat se na to, že jediná pravda o Nataše Gollové vychází z úst Aleše Cibulky, je jedna velká bláhovost. Věřit tomuto dokumentu nelze ani nos mezi očima.(6.12.2012)

  • Tak akorát (S09E01) (epizoda) (2008)
    **

    Difamační dokument, ve kterém se mísí kontroverzní vzpomínky bývalých kolegů a příbuzných s tím, že se zas a znova probírají osobní charakteristiky a nikoli umělecká tvorba. Pozitiva: věcné komentáře prof. Františka Černého, několik méně známých či neznámých fotografií a vzácných kamerových záznamů z divadelních rolí. Zbytek nestojí za řeč.(3.4.2016)

  • Bouše, Bendl, Cvach a další (S09E09) (epizoda) (2008)
    ***

    Posedlý divadlem. Osobnost Josefa Vinkláře, jednoho z nejvýraznějších českých herců, spoluutvářelo právě a především jeviště. Byl ochoten obětovat mu vše. I život. Epizoda z cyklu Příběhy slavných přináší poměrně celistvý portrét tohoto výjimečného herce, ale bohužel ani tentokrát se tvůrci nedokázali vyhnout soukromému a rodinnému zákulisí, které je propíráno skrze dvě nevydařená manželství. Schází širší reflexe jeho uměleckého působení v pražském Realistickém divadle, kde získal možnost vyniknout v ryze komorním repertoáru, a posléze i v Národním, kam přešel v první polovině osmdesátých let, nijak zvlášť nebyl definován ani jeho blízký vztah s dramatikem a scénáristou Oldřichem Daňkem, který psal Vinklářovi role přímo na tělo. Zazní jen několik kusých informací, víc nic. Co lze naopak kvitovat s povděkem, je zařazení televizních záznamů z divadelních her Tartuffe (1973), Dva na koni, jeden na oslu (1977), Válka vypukne po přestávce (1978), Zpráva o chirurgii města N. (1982) a Strakonický dudák (1983), které alespoň rámcově prozrazují, jak skvělým divadelním hercem Josef Vinklář byl.(5.2.2017)

  • Saša (S09E13) (epizoda) (2008)
    *

    Typický příklad úpadkové veřejnoprávní dokumentární tvorby, zoufale se pokoušející o důvěryhodný portrét jedné z nejvýraznějších person české divadelní a filmové Thálie Saši Rašilova. Medailon rezignuje na cokoli objektivního a vystačí si, tak jako už mnohokrát předtím i potom, s přehršlí nejrůznějších historek, anekdot a povrchních floskulí, které nejenže nepřináší nic nového, ale diváka cíleně utvrzují v obecně medializovaných omylech. Výsledek je opět horší, než se dalo vůbec předpokládat, tím spíš, je-li kořeněn takovými excesy, jakými jsou Pavel Jiras anebo dnes už legendární replika Rašilova mladšího k nic nechápajícímu bratru Václavovi: "Jako Václave, tohleto je šatna, ve který náš dědeček nikdy neseděl, ale sedím tady já."(6.12.2012)

  • Jsem vaše Ljuba (S09E14) (epizoda) (2008)
    *

    Ljuba Hermanová byla tak trochu přírodním úkazem, alespoň v té míře, v jaké ji znali a znají diváci a především posluchači televizní zábavy šedesátých až osmdesátých let. Dokument, koncipovaný v tradičně chaotickém a nesoustředěném stylu, se sice pokouší o ucelený portrét této první dámy české operety i šansonu, nohy mu ale podráží nepříliš objektivní informace a poněkud jednotvárná dramaturgická linie. Proto bylo možné ponechat na svém místě omyl Ondřeje Suchého, který bůhví proč zaměnil film V a W Peníze nebo život, v němž Hermanová s Vítovou zpívali slavný evergreen Život je jen náhoda, za Pudr a benzin. A proto se také v dokumentu mohla objevit exilová fotografie Adiny Mandlové vydávaná za podobenku Hermanové. Ne, vážení přátelé, takhle ne. Podvod na divákovi se neodpouští.(28.4.2013)

  • Cesta do hlubin Lálovy duše (S09E15) (epizoda) (2008)
    *

    Životní osud jednoho z nejvýraznějších představitelů naší divadelní, filmové i televizní Thálie si rozhodně zasluhuje rekonstrukci i pro ty, kteří se s jeho uměním setkávají již jen prostřednictvím archivních záznamů. Bohužel prostředky, jaké zvolili autoři tohoto ostravského dokumentu jsou typickým projevem současného povrchního vnímání kulturních odkazů minulosti. Pachuť bulvárního přetřesu pikantních historek z nejintimnějších sfér Peškova života zde zaznívá v až dehonestující míře, již upevňuje i závěrečný mystický sumář Pavla Jirase, plně dbajícího své pověsti užvaněného Neználka. Jen chabé připomenutí nejslavnějších rolí Peškova divadelního piedestalu, tvořeného mistrovskými výkony v inscenacích Lišák Pseudolus a Komik, k vytvoření celistvého portrétu rozhodně nedostačuje. V tom nijak nepomáhají ani bezobsažné výpovědi žijících svědků Peškova nejslavnějšího uměleckého rozmachu let padesátých až sedmdesátých, ani prapodivná režisérova snaha ve výběru formy celého dokumentu. Divák si po skončení ne náhodou připadá jako ve výprodeji levného zboží. Toho se nám želbohu dostalo v míře ne právě malé.(9.9.2011)

  • Plachý milovník (S10E10) (epizoda) (2009)
    *

    Milovník, frakmen, gentleman, svůdník, hypochondr a znalec žen. Svým způsobem unikátní sbírka historek a příměrů převážně soukromého charakteru, vypovídající o Svatopluku Benešovi cokoli mimo rámec hereckého profesionála. Ostatně dokument, který zaštiťuje Lok Art Production Petra Lokaje je pokaždé průser.(1.6.2013)

  • Tělo slovem... (S12E05) (epizoda) (2011)
    *

    Otřesné. Jan Pivec byl opravdový gigant českého jeviště, nezapomenutelný herec a svérázný člověk, ale to ještě neznamená, že o něm mohou vznikat podobné zhůvěřilé zkazky. Pivec sem, Pivec tam, ale skutek utek. Hned na úvod je nám představena směsice historek v podání přeživších kolegů a přátel, z nichž se dozvíme toliko, že Jeníček byl divný pavouk, hypochondr, cholerik, náruživý kuřák a že svého času proháněl ženské sukně. Jsou zmíněny Hejnice, kam Pivec často a rád jezdíval, další série klepů, tentokrát na téma manželky a matky. Z divadelních rolí je připomenuta jen slavná role Jaga v Shakespearově Othellovi a prostřednictvím televizního záznamu také postava rytíře Falstaffa ve Veselých paničkách windsorských. Zazní cosi o nejslavnějším hilarovském období a šlus. Stejně tak film. Mezi tím vším se objevují otravné doplňující záběry z pražských ulic, včetně nejrůznějších detailů Národního divadla a kavárny Slavie. Ta zastává v režisérčině autorské představě zřejmě nějaké zvláštní místo, protože co chvíli se objevuje záběr na zdejšího pianistu, na sklenku s vínem, na hrníček s voňavou kávou... a aby celek působil adekvátně, je sem z pocitu jakéhosi melancholického rozpoložení vřazena náladová hudba, oscilující mezi nejapnou cirkusovou manéží a pohřební panychidou. Zbytečně natočeno, zbytečně shlédnuto.(20.3.2016)

  • Ritz, nebo nic (S12E14) (epizoda) (2011)
    odpad!

    Samoúčelná bulvární recyklace autobiografických vzpomínek Adiny Mandlové. Volně přeloženo: o jejím soukromém a intimním životě se divák dozví naprosté detaily, zatímco o filmových rolích a umělecké dráze jen to, co autoři uznali za vhodné. Vyznavače absurdních glosářů a náhodných historek ze zákulisí pražské bohémy ani tentokrát nezklame výběr pozvaných účinkujících. A mezi tím vším se vznáší prapodivné hudební motivy, chvíli připomínající melancholické žalozpěvy a chvíli zas cirkusové šapitó. Dneska už se tomu směju.(17.1.2013)

  • Ta, která odmítla Hollywood (S13E02) (epizoda) (2013)
    *

    Lída Baarová (opět) nepochopená. Taussigova maniakální nenávist, podněcována zřejmě jakousi žalostnou osobní frustrací, zde dosahuje takřka nevídaných rozměrů s nulovou relevancí. Obecným problémem těchto televizních portrétů je pak jejich nesoustředěnost a až jakási ledabylá blahosklonnost, poskytující takřka neomezený prostor různým dezinformacím a fabulacím. Baarová byla, jakkoli je to pro spoustu lidí nepochopitelné, především výjimečná herečka, která se díky svým mimořádným jazykovým schopnostem dokázala prosadit v několika evropských státech a přestože na jejím jméně ulpívá aféra jménem Goebbels, není důvod ji jakkoli shazovat. Můj obdiv tedy patří Lídě Baarové jako herečce, dívce, která se s neobyčejnou silou vůle a jistou dávkou štěstí stala mezinárodní filmovou hvězdou. Nepřísluší mi soudit Lídu Baarovou jako ženu a nepřísluší to nikomu z nás. Můžeme se pouze pokusit pochopit ji. To, co je Baarové silou - neobvyklé vyzařování - je současně i její zřejmou slabinou. Osloví a oblaží jen toho, kdo je naladěn na shodnou vlnovou délku lásky, krásy a hrdé pokory. Zdá se, že těch oslovených je stále dostatek.(31.8.2014)

  • Elegán ve fraku (S13E04) (epizoda) (2013)
    odpad!

    Bezprecedentní paskvil, za který by se měly pod vedením dramaturgické skupiny veřejnoprávní televize třást židle. Výsměchem je sám o sobě fakt, že autorka a režisérka v jedné osobě působí jako pedagožka, ale sama filmovému řemeslu rozumí jako koza petrželi. Jak jinak si vysvětlit tu přehršel nepochopitelných absurdit a bezvýznamných anekdot na téma Raoul Schránil? // Kettner: To byl teda nóbl pán. A von vypadal jako anglickej pilot. Vždycky s šátečkem u krku. // Němcová: Já myslím, že to byl ten typ herce, že když přišly dámy, ale taky ty služky a řeznice do kina, a viděly ho tam, tak plakaly. Von se jim strašně líbil. // Motl: On už byl od dětství veden k samostatnosti, to nebyl, jak se dnes říká, žádný mamánek. // Skořepová: Já jsem byla strašně stydlavá. // Vorlíček: Režiséři po něm rádi sahali, poněvadž se točily takové filmy, takové limonády jako Srdce v oblacích, Děvče za výkladem nebo Tvoje srdce inkognito.(30.9.2013)

  • Tichý komediant (S13E05) (epizoda) (2013)
    *

    Další užvaněná svěřovačka, ve které se nedozvíme nic nového či objektivního. Nejslavnější jevištní role Františka Smolíka jsou spíše přehlédnuty, o ostatním lze v lepším případě pochybovat. Nestojí ani za pozornost.(20.3.2016)

  • Jednou jsi dole, jednou nahoře (S13E06) (epizoda) (2013)
    *

    Blábolivá vyprávěnka, která prostřednictvím irelevantních komentářů vytváří poněkud schematický náhled na jednu z nejslavnějších prvorepublikových filmových hvězd. Osobnost Hany Vítové by si zasloužila mnohem fundovanější a hlubší reflexi.(24.1.2019)

  • Americký sen po česku (S13E08) (epizoda) (2013)
    *

    Blábolivá vyprávěnka, prošpikovaná nejrůznějšími legendami, vzpomínkami a domněnkami, namnoze ryze subjektivními a bezcennými. Opakovaného je tu přespříliš, nového nebo zajímavého naopak minimum. Ovšem jak se zdá, pořad, kterému dominuje Jirasův slovní průjem, zřejmě lahodí nenáročné mentalitě (pod)průměrného českého diváka.(27.7.2015)

  • Život v ofsajdu (S13E11) (epizoda) (2013)
    *

    Panem et circenses. Do naprostého marasmu se propadající původní česká tvorba naznačuje prostřednictvím (nejen) tohoto dokumentárního cyklu, kam až jsou tvůrci ochotni ve své umanuté ctižádosti zajít. A také, do jaké míry jsou ochotni z diváků vytvářet sentimentální stádo, tupě sdílející veškeré pocity z jimi vytvořených vzpomínkových portrétů. Jen stěží lze akceptovat za hodnověrný takový dokument, v němž jsou zas a znova vypravovány tytéž obskurnosti, tatáž fakta, řečená mnohokrát předtím i potom. Schází tu jakékoli ucelené zaměření na Haasovu kariéru filmového herce, režiséra i scenáristy, respektovanou už pouhou existencí Haasova trojrozměrného talentu, úspěšně uplatňovaného jak v českém, tak posléze v americkém prostředí. Namísto toho vzbuzují u tvůrců zájem jakési irelevantní historky, vhodné snad jen jako součást nepovedených silvestrovských estrád, a inventura Haasova soukromého, neřkuli intimního života. Jakákoli další slova by byla naprostým plýtváním pro vyjádření znechucenosti nad tímto zmetkovým produktem typického televizního konzumu současnosti.(4.12.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace