Tvůrci:
Jonathan NolanHudba:
Ramin DjawadiHrají:
James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)Série(5) / Epizody(103)
Obsahy(1)
Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití).
(Bajsf)
Videa (182)
Recenze (191)
Divím se a nemůžu uvěřit že má tento seriál tak vysoké hodnocení. Trapné, kýčovité a pitomé, to je hodnocení které mě napadá když se nad tímto seriálem zamyslím. Zápletka zaostává, zatímco hlavní hrdina, obejda z konťáku, rozsévá olovo s neskutečnou přesností, poradí si s několikanásobně větší přesilou v nesmyslných "blikacích" záběrech a pravděpodobně při tom vyřeší nějaký "atomový" problém, aby si ukrátil čas než se rozjede zápletka ve stylu: Kdo skutečně zabil mou ženu a kdo se mnou manipuluje. Bez nápadu, bez atmosféry, bez srdce a nejtrapnější na tom je, jak se snaží přilákat a zaujmout, v současnosti tak strašně oblíbeným, tématem "vláda nás všechny sleduje a zneužívá". ()
Hned zkraje smeknutí a obrovský respekt. Uznávám, že nejsem až takový seriálový maniak, neviděl jsem všechno, ale viděl jsem toho dost. A POI je jediný americký seriál, který skončil dobrovolně a na vrcholu. A za to má můj nehynoucí obdiv... Ano, začíná to snad až příliš tuctově a nikdy se to objektivně na úroveň áčkového seriálu nedostane. Jednu dobu mne štvala i ta přehnaná konspirativnost, kdy jednu dobu proti sobě šlo asi tisíc tajných společností / organizací a já se místy ztrácel. Na stranu druhou jsou tu dvě nepřekonatelné devízy seriálu. Zaprvé myšlenka. Myšlenka, že si nějací lidé ve volném čase hrají na hrdiny a "jen tak" zachraňují obyčejné lidi. Protože věří, že je to správné. To je prostě super a ač je to smyšlená utopie, prostě to tak nějak hřeje u srdíčka. A princip toho, že Harold s Johnem vždy dostanou jen číslo a nevědí, zda je daná osoba "victim or perpetrator", je perfektní a hned od začátku tomu seriálu strašně přidává. No a zadruhé devíza, bez které seriál dělat nelze - postavy. Harold, John, Shaw, Fusco, Elias, Root, Greer, Carter a další, epizodnější postavy. Bezvadný. Na závěr samozřejmě happy end, ale poměrně realistický a drsný... 90% (1. série - 80%, 2. série - 90%, 3.-5. série - 100%) ()
Po prvním díle: líbí se mi hra s "rozprostraněností" toho pomyslného Velkého bratra, síťovou strukturou stavby toho všepokrývajícího sledování a z něho plynoucí nestability, proměnlivosti a nevypočítatelnosti informací. Byť v ne zcela dokonale dotaženém tvaru, je to vlastně čiré opojení síťovým systémem a jeho stavbou. Paradox čínského pokoje v digitální éře prchavých spojů a nesnadno odhadnutelných bifurkací vývoje. Asi chápu, co hlavně na látce zajímá Nolana a Abramse, ale bojím se, že to v dalších dílech "zazdí" spíš průměrné zpracování jednotlivých epizod. Ale pár dalších epizod asi zkusím (výhodou je, že návaznost "případů" není nijak významná). ()
Mohl to být chytrý mix Minority Report a Nepřítele státu, ale nakonec je to jen průměrná epizodní kriminálka. Náznaky o propojení dílů naprosto minimální, stejně jako flashbacky hlavních postav (které nikdy nejdou do hloubky a daly by se nahradit kratším rozhovorem). Naštěstí je tu dostatek nenáročné akce, která se ale začíná s přibývajícími epizodami opakovat... V druhé polovině série nastává mírné zlepšení. Případy jsou zajímavější a hlavně ke konci série se konečně trochu řeší i hlavní příběh. 65% 2. série: Mnohem častější narušení konceptu jednoho případu na epizodu, nové a vracející se vedlejší postavy, větší propojenost a odlehčenost. Pořád je to sice v základu stejná oddechovka, ale zábavněji podaná. 70% ()
Jednou si takhle přepínám TV před odpoledním šlofíčkem a na co nenarazím... No a spát jsem nešel. Díl jsem dokoukal a hned si zašel obstarat díly další. Nutno říci, že začátek seriálu je takový vlažnější, ale stále velmi dobrý a zajímavý. Námět je velmi schopný a zpracování skvělé. Každopádně jsem čekal, jestli se objeví nějaké dlouhodobé zápletky, nebo se budou řešit jen jednorázové situace. A jakmile se dlouhodobé linie objevily (ano, nebyla pouze jedna), seriál nabral strhující tempo (byly dny, kdy jsem viděl 6 dílů - prostě mi to nedalo). Člověk musí být neustále ve střehu, neboť se jednotlivé linie střídají, prolínají a objevují se další. Mezi tím se řeší samozřejmě jednorázové příběhy. Vše je velmi dobře zkombinováno a chytře natočeno. Herci mi také sedli. J. Caviezela jsem nikdy moc nemusel, ale tahle role mu sedla a on sedl mi. Ostatní herci taky výborní a hlavně M. Emerson je kouzelný :-). Akce mi svým pojetím hodně připomíná Bourna - žádná divočina, civilní přirozené souboje. Jakmile se rozjely i značné konspirace, nebylo pochyb, že je toto pro mě skvost. Chemie postav funguje výborně, velmi dobře se také profilují a rozvíjejí. Sem tam padne dokonce nějaká vtipnější hláška či rýpnutí. Za zmínku stojí také výborná hudba. Hlavně výběr finálních skladeb na konci každého dílu - bomba. Celkově jsem narazil čirou náhodou na tuto bombu a jsem za to rád, ba dokonce jsem nadšen! Skvělý počin! Howgh! ()
Galerie (863)
Zajímavosti (37)
- Při scéně v klubu hraje písnička „Blame“ od Calvina Harrise. (Ricik)
- V 5. minutě na společenské akci konané v Metropolitním muzeu umění v New Yorku slyšíme v pozadí skladbu „Air On the G String, from Orchestral Suite No. 3 in D Major, BWV 1068“ od německého hudebního skladatele Johanna Sebastiana Bacha. (Trajektt)
- V epizodě se Elias (Enrico Colantoni) a John Reese (Jim Caviezel) ukryjí v bytě u Willa (Eliasův student). Elias si všimne knihy, kterou má Will rozečtenou – jedná se „Hraběte Monte Christa“ od Alexadra Dumase st. Edmond je jedna ze známých rolí právě Jima Caviezela. (Mooody)
Reklama