Reklama

Reklama

Lovci zločinců

(seriál)
Trailer 2
Akční / Krimi / Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller
USA, (2011–2016), 75 h 1 min (Minutáž: 42–45 min)

Tvůrci:

Jonathan Nolan

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(103)

Obsahy(1)

Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití). (Bajsf)

(více)

Videa (182)

Trailer 2

Recenze (190)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

V roce 2008 bratři Nolanové v roli scénáristů stroj "který vidí a slyší vše" v Gothamu zničili. O tři roky později se jeden z nich rozhodl na území New Yorku vyzkoušet, jaké by to bylo, kdyby přeci jen zničen nebyl... Začíná to jako suché Martini. Na poprvé vám takřka určitě nesedne. Otázka zda u toho jednoho nezdařeného pokusu skončíte či tomu přijdete časem na chuť. A ve vlastním zájmu lépe tomu na chuť přijít, protože akčnější, napínavější, aktuálnější, hravější, sebeironičtější a sebejistější oddychovku aby pohledal. Vážný (okud není zrovna nevážný) a navzdory sci-fi premise (i když ono je to spíše skvělé pohrávání si s "post 9/11" paranoií; jak Nolan trefně prohlásil: Neodehrává se to v budoucnosti, ale ve světě "za pět minut") i překvapivě atmosférou a akcí thrilleroidní suchý akčňák, který by nedělal z diváka hlupce, tu citelně chyběl. Začíná to ovšem tuctově a nemá cenu si nalhávat cokoli jiného. Sympatický koncept je spíše nevyužit, duo hlavních postav je k pláči jednorozměrné a zápletky jsou z ranku ohraných a již viděných... Jenže tvůrci jdou velmi záhy do sebe a to způsobem málokdy vídaným. Zdánlivě jasné zápletky začnou mít nečekané zvraty či aspoň průběh a nápaditě si pohrávají nejen s konceptem vrah/oběť, ale i formátem, žánrem apod. Ač co díl to (zdánlivě) samostatný uzavřený případ, tak zároveň co díl to i cca polovina jeho stopáže věnovaná hlavní dějové linii. Počínaje závěrem desáté epizody je pak podíl scenáristicky vymazlených dílů až zarážející a někdy hraničí přímo s genialitou. Postavám je věnován dostatečný prostor, aby dlouho nezůstali v počátečním ranku „nemluvná náhražka Liama Neelsona a kulhající dvojče Bena ze Ztracených“. Caviezel se do toho dostane a jeho šepot rozhodně budí respekt, Emerson se pro role charismatických tajuplných chlápků snad narodil a Chapman si to rovnou celé krade pro sebe. Navíc mají tvůrci i výtečné a charismatické padouchy; zvláště Root je postava s neskonalým potenciálem, který sice má evidentní předobraz v Nolanově Jokerovi (ostatně... sám si ho napsal, že) a Moriartym z moderního Sherlocka, ale to jí pranic na zajímavosti neubírá; ba spíše naopak. A tak pouze (ne)herečka Hensonová je zcela mimo svoji hereckou ligu a zamrzí to dvojnásob, protože její postava nezajímavá není ani trochu. I ta původně otravná propojující dějová linka začne získávat na dramatičnosti a stává se jasným tahounem, který nemá na poli aktuálně vysílaných "odpočinkových" seriálů příliš konkurenci. A i nadále to konstantně graduje (adrenalinem) a graduje (kvalitou); což ostatně platí i o celé druhé sérii, která není lepší, ale je rozmanitější. Způsob jakým se v každém díle kolotá mezi sebrankou záporáků a vytváří se mytologie, je tak neuvěřitelně hravý (již jen ty díly vzdávající hold filmovým klasikám), že při zpětném pohledu na úplný začátek nezbývá než se podivovat, že za tím stojí stejný tým. Navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich uvědoměle, často a se sebeironickou nadsázkou tak často trefovat. A to navíc vezměme v potaz, že dosavadní vrchol seriálu přichází "až" během třetí série, kdy tvůrci nejprve v první polovině stylově a nekompromisně dořeší "policejně korupční" linii z předchozích sezón, aby následně přišli se "špionážně hackerskou" linií v druhé polovině, která skvěle (v mezích oddechovky samozřejmě) pracuje s aktuálními tématy demokracie a svobody v moderním věku. A právě suverenita s jakou se tu mění žánry i styly (mafiánské hrátky, techno/konspirační thriller, akce a navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich s takovým gustem sebeironicky trefovat) z epizody na epizodu, aniž by to působilo rozháraně, je na tom všem stejnou měrou překvapující jako fascinující. S1: 4/5 S2: 4/5 S3: 5/5 S4: 3/5 () (méně) (více)

jasiska 

všechny recenze uživatele

Pomalý začiatok, ale od polovice prvej série veľmi kvalitná záležitosť. Inteligentné zápletky, dôkladne spracované postavy, výborné obsadenie, originálne naratívne postupy, napätie, emócie a ešte aj prekvapivo príjemný humor. Vždy, keď Michael Emerson na začiatku rozpráva o tom, ako nás the machine sleduje na každom kroku, dostanem taký mierny záchvat paranoje :-) Ešte aj koniec seriálu bol klasa. ()

Reklama

Dharter 

všechny recenze uživatele

V tomto seriálu je odkaz na knihu Falešní bohové. Dá se říci, že Petronella Vivar (postava z této knihy), je Root (z tohoto seriálu). Následuje citace ze seriálu: Finch: „Řekněte, kdybyste něco potřebovala.“; Root: „Jen knihu z vozíku. Vrchní polička, třetí zprava.“; Finch: „Falešní bohové, pseudoepigraf v dnešní době? Lehké čtení, slečno Grovesová?“; Následuje úryvek z knihy Falešní bohové: Byla vysoká, a přitom půvabná. Seděla za psacím stolem z javorového dřeva, který se v její rodině dědil z generace na generaci, a o němž její otec hrdě prohlašoval, že jej sám Císař daroval jeho prababičce po nástupní ceremonii na Uralu. Pozlaceným mnemoperem, jehož reaktivní hrot vycítil její vzrušení a nedočkavě sebou škubal, poklepala na datatablet. Organické krystaly pera zachytily myšlenky z čelních laloků jejího mozku, a na slabě zařícím displeji tabletu se objevovala náhodná slova. Křížové tažení... Hrdina... Zachránce... Ničitel. Usmála se, a smazala ta slova letmým pohybem dokonale pěstěného nehtu s okrajem vyleštěným až na fraktální úroveň, pak se pero rozlétlo po displeji. Mé srdce plesá radostí, a hruď se mi dme ctí, že jsem to právě já, Petronella Vivar, palatina majoria domu Carpinus, kdo zapisuje tato slova. Po mnoha dlouhých letech jsem putovala z Terry, a zažila jsem přitom četné těžkosti a strázně... Petronella se zamračila, a rychle vymazala slova, která napsala; rozzlobená sama na sebe, že bezděčně napodobila přesně tu nepřirozenou afektovanost, jež ji tak dráždila v dílech kronikářů, zasílaných z přední linie Velkého křížového tažení. _ _ _ Zajímavostí je, že herečka Amy Acker (hrající Root), se narodila 5.12, což je téměř stejný den, jako narození mého spolu-studenta Valentise ze střední. (: Vysoce kvalitní scéna ze seriálu (se zednářskou podlahou!): https://www.youtube.com/watch?v=18RYreNOIKk ()

Yardie 

všechny recenze uživatele

Jednou si takhle přepínám TV před odpoledním šlofíčkem a na co nenarazím... No a spát jsem nešel. Díl jsem dokoukal a hned si zašel obstarat díly další. Nutno říci, že začátek seriálu je takový vlažnější, ale stále velmi dobrý a zajímavý. Námět je velmi schopný a zpracování skvělé. Každopádně jsem čekal, jestli se objeví nějaké dlouhodobé zápletky, nebo se budou řešit jen jednorázové situace. A jakmile se dlouhodobé linie objevily (ano, nebyla pouze jedna), seriál nabral strhující tempo (byly dny, kdy jsem viděl 6 dílů - prostě mi to nedalo). Člověk musí být neustále ve střehu, neboť se jednotlivé linie střídají, prolínají a objevují se další. Mezi tím se řeší samozřejmě jednorázové příběhy. Vše je velmi dobře zkombinováno a chytře natočeno. Herci mi také sedli. J. Caviezela jsem nikdy moc nemusel, ale tahle role mu sedla a on sedl mi. Ostatní herci taky výborní a hlavně M. Emerson je kouzelný :-). Akce mi svým pojetím hodně připomíná Bourna - žádná divočina, civilní přirozené souboje. Jakmile se rozjely i značné konspirace, nebylo pochyb, že je toto pro mě skvost. Chemie postav funguje výborně, velmi dobře se také profilují a rozvíjejí. Sem tam padne dokonce nějaká vtipnější hláška či rýpnutí. Za zmínku stojí také výborná hudba. Hlavně výběr finálních skladeb na konci každého dílu - bomba. Celkově jsem narazil čirou náhodou na tuto bombu a jsem za to rád, ba dokonce jsem nadšen! Skvělý počin! Howgh! ()

ywo666 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý seriál. Ktorý navyše časom ešte pridá na guliach. James je super sympatický chladnokrvný zabiják. Bojové domáce úlohy si splnil celkom dobre a väčšinou si v akcií vedie obstojne. Jasne vidím množstvo techník z krav maga a to ma vždy poteší. A Chamés Caviezel baví aj mimo akciu. Čo je dôležité. Michael Emerson asi používa pleťové masky z kozieho trusu alebo odvar z genitálií amazonského makaka. Prípadne iný tajný recept na zachovanie mladosti. Lebo vek (61) fakt nesedí s tým čo vidím na obrazovke. Scénar píše malý Nolan, čo je zárukou kvality a dobrej atmosféry. Hlavne postavy sú dosť dobré. Čiastočne sa vyvýjajú a bavia v rôznych polohách. Vedlajšie postavy tiež väčšinou slušné. V druhej sérií nabehne na scénu Sarah Shahi, ktorá je tak sexi, že jej odpustím aj občasnú nedôverihodnú prehnanú drsnosť. Slabou stránkou seriálu je, že má príliš veľa dielov. Potom sa niektoré veci opakujú. A nutne musia prísť slabšie pasáže. A celá tá ich tajná činnosť mi príde nenápadná ako kopa hovna na zemi. Do 4 dielov mali byť chytení a zabásnutí. A ten akože super vládny zabiják vyzerá chaseň zo staničného bufetu s fyzičkou stereotypného ajťáka. Čo ma ale sralo najviac je zbytočné tlačenie prvkov americkej morálky. Keď už sa to tvári ako niečo viac, mohli na tie sračky typu: dobrý manžel, dobrý policajt, čisté deti, rodina, multikulturalizmus, každému čo mu patrí, polepšie, žije prácou... . Nebije to do očí tak ako v bežnej holywoodskej tvorbe, ale pôsobí to zbytočne rušivo. Aj tak nadpriemerný seriál. 80-85% ()

Galerie (863)

Zajímavosti (37)

  • John Reese dostane v 14. epizóde 2. série do rúk basketbalovú loptu a dá čistý kôš. Scéna odkazuje na to, že herec James Caviezel sa roky venoval basketbalu. (ywo666)
  • V závěrečné scéně slyšíme skladbu „When Things Explode“ od britské elektronické skupiny UNKLE, kterou nahráli společně s anglickým zpěvákem Ianem Astburym a která vyšla na jejich třetím studiovém albu nazvaném „War Stories“, které vyšlo v roce 2007. (Trajektt)
  • Hodně diváků se těšilo na epizodu s tím, že by se děj opět mohl točit kolem dění v České republice. Bohužel ale tomu tak není – s Českou republikou se tento díl pojí jen v českém názvu, originální pojmenování epizody je Provenance (česky „Původ“). (Trajektt)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

07.02.2012

Účast špičkových filmových tvůrců v televizních projektech už dnes není ničím výjimečným. Z těch posledních jmenujme třeba drama HBO Luck, na kterém Michael Mann spolupracuje s Dustinem Hoffmanem.… (více)

Reklama

Reklama