Reklama

Reklama

Pásmo soumraku

(seriál)
  • Kanada The Twilight Zone
všechny plakáty
Sci-Fi / Fantasy / Mysteriózní / Thriller
Velká Británie / Kanada / USA, (1985–1989), 33 h 2 min (Minutáž: 22–45 min)

Režie:

Allan Kroeker, Bruce Malmuth, John D. Hancock, Peter Medak, (více)

Předloha:

Arthur C. Clarke (povídka), Robert Silverberg (povídka), Harlan Ellison (povídka), (více)

Scénář:

J. Michael Straczynski, George R.R. Martin, (více)

Hrají:

Charles Aidman, Eddie Albert, Stephen Geoffreys, Alan Blumenfeld, Michael Hogan, Danica McKellar, Vincent Ventresca, Kristoffer Tabori, (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(65)

Obsahy(1)

Série samostatných příběhů sahajících od komických až po tragické, s často temným obsahem a nečekaným zvratem v závěru epizody.
Jedná se o první seriálový remake slavné série Pásmo soumraku (oficiální text distributora)

Recenze (9)

strougy

všechny recenze uživatele

Shatterday (Wes Craven): Celkem povedená moderní variace na klasický motiv dvojnictví ve stylu Williama Wilsona v hlavní roli s mladým Brucem Willisem. Natočeno na motivy povídky Harlana Ellisona. 4/5. A Little Peace and Quiet (Wes Craven): Utahaná žena v domácnosti touží pouze po chvilce klidu a ticha, což jí ovšem její příšerná rodina nechce dopřát. Všechno ovšem změní nález náhrdelníku, díky němuž může zastavovat čas, jak se jí zachce. 5/5. Wordplay (Wes Craven): Zábavný příběh o obyčejném muži, který jednoho dne zjistí, že lidé kolem něho pomalu začínají mluvit úplně jiným jazykem než on. 4/5. Chameleon (Wes Craven): Výtečně vygradovaný příběh o jednom nečekaném dárečku z vesmíru schopném absorbovat okolní hmotu, lidi nevyjímaje. Začínám mít neodbytný pocit, že příběhy v Twilight Zone jsou jednoznačně to nejlepší, co kdy Craven natočil. 5/5. Healer (Sigmund Neufeld Jr.): Pro jednou slabší kousek o zloději, co ukradne léčivý kámen, jehož schopnosti se rozhodne nikterak překvapivě využít k vlastnímu obohacení. Jak jinak, na konci se objeví "nečekané" morální ponaučení, tss. 2/5. Children's Zoo (Robert Downey Sr.): Velice vtipný krátký příspěvek do seriálu, kde děvčátko žijící v značně nefunkční rodině dostává pozvánku do velice zvláštní zoo... 5/5. Kentucky Rye (John D. Hancock): Přes lehce moralistický nádech slušný příběh, který by se dal použít i jako varování pro řidiče, aby před jízdou nepožívali alkohol. 3/5. Little Boy Lost (Tommy Lee Wallace): Příliš předvídatelný příběh o fotografce, která během pracovní návštěvy v zoo potká zvláštně povědomého chlapce. Zkušený divák TZ ovšem hned tuší, že podobně tajemné setkání má svůj zvláštní důvod. 2/5. Wish Bank (Rick Friedberg): Po většinu času vtipná variace na tradiční příběh o kouzelné lampě plnící tři přání, kterou však poněkud sráží nepovedená pointa. 3/5. Nightcrawlers (William Friedkin): Jeden typicky americký motorest, klasický prototyp šerifa a bývalý voják, co si z války kromě příšerných zážitků odnesl i jednu neobyčejně nepříjemnou schopnost. Působivost tohle setkání sice má, ale od režiséra Exorcisty bych čekal něco vydařenějšího. 3/5. If She Dies (John D.Hancock): Zajímavě nejednoznačný konec povážlivě zvyšuje kvality této jinak veskrze průměrné epizody o otci, který má dceru v kómatu a najednou začne vídat ducha jiné malé holčičky. Má to snad nějakou souvislost? U TZ samozřejmě velmi naivní dotaz, že. 3/5. Ye Gods (Peter Medak): Naštvat Amorka ignorováním jeho šípu lásky není dvakrát chytré. Naštvat Amorka, který se trápí kvůli nešťastné lásce, je hloupost nejhrubšího zrna... Na poměry TZ poněkud zvláštně optimistický příběh, který ovšem díky nadsázce a vtipnému řešení jednotlivých situací funguje na jedničku. 4/5. Examination Day (Paul Lynch): Kdesi v daleké budoucnosti po dosažení určitého věku podstoupí každé dítě zkoušku, jejíž úspěšné složení rodiče zrovna moc nepotěší... Příjemná, ovšem poněkud nedotažená epizoda, jejíž námět by si zasloužil delší stopáž než je zdejších 10 minut. 3/5. A Message from Charity (Paul Lynch): Pro změnu příliš dlouhá epizoda o psychickém spojení mladíka ze současnosti s dívkou žijící v Salemu v období čarodějnických honů. Předvídatelný vývoj děje a přílišná užvaněnost z toho bohužel dělají mnohem nudnější díl než na jaký to mohlo mít potenciál. 2/5. Paladin of the Lost Hour (Gilbert Cates alias Alan Smithee): Melancholické vyprávění o setkání staříka se zvláštníma hodinkama a ztrápeného veterána z Vietnamu. Příjemná, ovšem v závěru nepříliš výrazná epizoda postrádající nějaký silnější moment, který by po dokoukání utkvěl v paměti. 3/5. Teacher's Aide (Bill L. Norton): Zpočátku sen každého učitele unaveného věčně kibicujícími žáky se postupně mění v noční můru ve stylové epizodě, která by svým černohumorným laděním spíše seděla do Tales from the Crypt. 4/5. Act Break (Ted Flicker): Vtipné rozluštění toho, kterak William Shakespera ke svým hrám přišel aneb když už máte talisman plnící pouze a jenom jedno přání, tak si dejte pozor, jak ho formulujete. 4/5. The Burning Man (J.D.Feigelson): Jak nás filmová historie učí, bráti stopaře se nevyplácí a to ani když dotyčný vypadá jako sice praštěný, ale jinak zdánlivě neškodný stařík. Natočeno podle povídky Ray Bradburyho. 3/5. Dealer's Choice (Wes Craven): V New Yersey je možno vše, zvlášť ve světě TZ, tudíž nikoho nemůže překvapit, když si na partičku pokeru odskočí chlapík proslulý svou láskou k číslu 666. Škoda pointy, která není dostatečně "průrazná", býti vydařenější, jednalo by se o jeden z vrcholů série. 4/5. Dead Woman´s Shoes (Peter Medak): Duchové jsou potvory vynalézavé, zejména když mají proč se naštvat. Což se ukáže v momentě, kdy si stydlivá prodavačka zkusí boty po jedné zemřelé paní, což spustí kolotoč událostí, které bohužel nejsou až tak zajímavé, jak by mohly. A občas bych tvůrce bacil za neschopnost ukončit dílo v ten jediný pravý moment, kdy je pointa skutečně průrazná... 2/5. Wong's Lost and Found Emporium (Paul Lynch): Čirá esence Twilight Zone shrnutá do jedné stylové epizody. 5/5. The Shadow Man (Joe Dante): Mít pod postelí strašidlo je věc nemilá. Když vám ovšem jako jedinému nemíní ublížit, pak to naopak může výrazně zvýšit sociální status v rámci školy. Aspoň si to hlavní hrdina myslí... Lepší momenty to má, avšak nedotaženost a nevýrazná pointa z toho bohužel dělají zapomenutíhodnou epizodu. 2/5. The Uncle Devil Show (David Steinberg): Asi začnu sledovat dětské pořady, dinosaura na dvorku bych totiž chtěl taky. 4/5 ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Ti, kdo mají CBS Drama a jsou hororovými fanoušky, jistě ví, že se zde tento seriál vysílá. Vysílá se však s otřesným dabingem, kdy téměř v každém díle mluví dabéři jako Libor Terš či Pavel Vondra a také jedna žena, jejíž hlas se nepříjemně poslouchá. Dalo by se říct, že zkrátka tam, kde se studio vy*ere na pořádný dabing nasadí Terše, Vondru a pár dalších "známých" hlasů, které můžeme slyšet téměř v každém odbytém dabingu. Skvělé je také to, když například Terš mluví téměř všechny postavy od 15ti let nahoru. Nyní k příběhům:) Některé jsou děsivé, kupříkladu Gramma, podle fenomenální Kingovy povídky, z té jsem byla opravdu strachy po*raná:) Už sama povídka je děsuplná až dost, a když jsem ji konečně viděla i zfilmovanou, strach pro mě dostal konkrétnější tvary:) Jiné jsou zajímavé, třeba Vzkaz pro Charity. Další mají dobrou atmosféru i nečekaný závěr, jako Shadow Man. A některé jsou vyloženě směšné, až trapné. Ale, ať už jsou příběhy jakékoliv, ta krátká úvodní znělka je parádní a vždy navodí tu patřičnou atmosféru. Atmosféru Zóny soumraku. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jednadvacet let po ukončení původního Serlingova mysteriózního seriálu (který se mezitím stal absolutním kultem) přišlo CBS s pokračovaním, které je dnes obvykle označováno jako "první revival Twilight Zone". Předcházel mu celovečerní povídkový film Twilight Zone Movie z roku 1983, jehož jednotlivé segmenty natočili komerčně nejúspěšnější režiséři fantastických filmů té doby: Steven Spielberg, John Landis, Joe Dante a George Miller. Rozboru filmu se budu věnovat na patřičném místě, nyní pojďme srovnat tento seriál s jeho předchůdcem. Hlavní rozdíly: 1. Není tu (tehdy už deset let mrtvý) Rod Serling. Mihne se vždy jen na okamžik v podobě jakéhosi rozmazaného hologramu v úvodním intru. Místo něj je zde podstatně nudnější vypravěč, jehož hlas k nám promlouvá v některých epizodách a (pozor) v jiných zase ne. Podle jakého klíče se tak děje, jsem zatím nerozluštil. Zatímco Serlingovy komentáře mnohokrát povýšily už tak kvalitní epizody ještě o nějaký ten level, tady jsou promluvy vypravěče tak zbytečné, že když se v některých epizodách neobjeví, ani si nevzpomenete, že by tam měly být. 2. Barva. V originále, jak asi víte, nebyla. Tady je vše vyvedeno většinou pěkně pestrobarevně, do osmdesátkova. A ten rozdíl je třeba na atmosféře opravdu znát. 3. Technika záznamu. Zatímco většina původního seriálu působí silně filmovým dojmem, tady je vše tak televizní, jak to jen jde. 4. Délka epizod. U Serlinga bylo jasno: Buďto mají díly (cca) 25 minut nebo jsou 2x delší a v tom případě je to čtvrtá série. U 80s TZ máme epizody třeba desetiminutové, pětadvacetiminutové, třicetiminutové, ale často klidně i osmiminutové. V první sérii jsou uváděny vždy po dvou nebo po třech jako součást každého 45 minut trvajícího dílu. Druhá řada pak obsahuje jeden až dva segmenty na jeden 25 minutový díl, zatímco ve třetí je každá epizoda samostatným příběhem. (Ano, je to celé poněkud složité.) Jednotlivé segmenty z prvních dvou sérií na csfd (a asi ani nikde jinde) samostatně hodnotit nelze. Maximálně můžete ohodnotit celý díl, jehož jsou součástí. 5. Působivost. Ty nejlepší epizody Serlingova originálu působí tak sugestivním dojmem, že u nich člověk občas zapomene, že to, co sleduje, je jen film. Tohle se vám u 80s revivalu stane asi jen výjimečně. Jestli vůbec někdy. 6. Nápady. Původní seriál je často veleben pro svou originalitu. Spousta nápadů, které se zde objevily poprvé (případně zde byly prvně zaznamenány širší veřejností) byla později využita v mnoha filmových nebo seriálových trhácích budoucnosti. Jako by Serling vybrakoval jakousi fantastickou pokladnici a na všechny jeho následovníky zbylo už jen paběrkování. Přesto se pár skvělých, svěže působících nápadů objeví i v osmdesátkové verzi. Málokdy však jde o původní scénáře. Většinou jsou to adaptace povídek známých autorů. V původní Zóně byla krom vynikajících a velmi dobrých epizod i spousta průměrných nebo vyloženě slabých dílů. V 80s revivalu je těch průměrných a slabých drtivá většina. Objevení opravdu dobré epizody je tu menším svátkem a ty vynikající jsou pak vyloženě raritním jevem. Alespoň takový je můj dojem po zhlédnutí kompletní první série. Ta má 24 dílů, tvořených nějakými 58 samostatnými povídkami. Nyní vyjmenuju ty, které určitě stojí za zhlédnutí. Rozdělím je do několika kategorií. První kategorie - Tutovky: Button, Button (fenomenální skvost podle povídky starého TZ pardála Richarda Mathesona), Examination Day (kratičká ukázka šokujících pravidel jedné dystopické společnosti) a Need to Know (opravdový klenot s Frances McDormand a pro mě jednoznačně nejlepší díl celé první řady). Druhá kategorie - Hodně dobré kousky: A Little Peace and Quiet (tak trochu variace na A Kind of a Stopwatch z původního seriálu, ovšem s neuvěřitelně působivým, velice mrazivým závěrem), A Matter of Minutes (kvalitka podle jedné mezi našimi scifisty asi poměrně známé povídky Theodore Sturgeona), Children's Zoo + I of Newton + Uncle Devil Show (všechno zábavné jednohubky v délce maximálně deseti minut). Třetí kategorie - Kvalitní kousky, kterým ale k dokonalosti něco málo schází: A Message from Charity (romanticky zabarvený příběh o telepatickém kontaktu napříč staletími) a Quarantine (hybernovaný muž - hraje ho Hershel z Walking Dead - se probouzí v daleké budoucnosti, v níž lidé odmítli používat stroje). Čtvrtá kategorie aneb "honorable mention": The Burning Man + The Elevator (dva mně zcela neznámé horrory Raye Bradburyho, přičemž u druhého z nich je mistr podepsán i pod scénářem), Take My Life... Please! (o originálním trestu pro neoriginálního komedianta) a One Life, Furnished in Early Poverty (variace na Serlingovo oblíbené téma útěku do minulosti). Kdyby první série sestávala pouze z výše jmenovaných kousků, bylo by to rozhodně na velmi silné čtyřhvězdí. A to přesto, že snad žádná z těch povídek nemůže konkurovat tomu nejlepšímu z původního seriálu. Jenže tu máme ještě nějaké tři desítky dalších segmentů, jejichž úroveň kolísá někde mezi jakž takž uspokojivými až po vyloženě špatné. A to ve druhé řadě celková kvalita ještě poklesne a jedinou epizodou, která tu opravdu stojí za zmínku, zůstává snad pouze nápaditá Shelter Skelter. Třetí série je pak co do zábavnosti úplné dno, nad nímž se udrží asi jen realistická vesmírná SF The Cold Equations. Twilight Zone vzor 1985 tak ve výsledku nepředstavuje žádný fenomén nebo dokonce převrat v televizní tvorbě jako jeho předchůdce. Je jen jednou z mnoha kvalitativně i obsahově splývajících sci-fi / fantasy seriálových antologií, jakých od té doby vznikly mraky. Díky svému původu si však určitou pozornost zaslouží. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Nejsem zvyklý hodnotit nedosledovaný seriál, ale tady udělám výjimku. Všechny díly v češtině totiž nejsou k dispozici a hlavně každý díl je o něčem jiném. V tuhle chvíli mám nasledováno víc než polovinu, takže se dá hodnotit. Na svoji konkurenci pro mě Twilight Zone trochu ztrácí - Příběhy ze záhrobí byly nekompromisně eRkové a krvavé, na Neuvěřitelné příběhy mám nostalgické vzpomínky a Krajní Meze jsou nepřekonatelné hard sci-fi. Twilight Zone je spíše pro děti, spousta dílů je stupidních, dětinských nebo přeslazených, na druhou stranu i tady se najdou neskutečné perly. A ten zbytek se drží v šedivém průměru. Námětově je to spíše nadpřirozeno, i když občas se nějaká ten mimozemšťan, vesmír, budoucnost nebo cestování časem objeví. Na papíře ty nápady nevypadají špatně, ale většinou jsou zabité nevýrazným zpracováním, bez nějaké akce, vzrušení, napětí. Což je trochu paradox, protože díly točili špičkoví režiséři a v každém z nich se objeví nějaké známé jméno. A dvě neskutečné prasárny, které nemají se seriálem nic společného, ale musím je zmínit. Zaprvé příšerný dabing, kdy pět herců mluví všechny postavy, děti jsou namluvené pitvořícími se dospělými a celé je to tragédie poslouchat. A druhé pozor na ripy, které jsou k dispozici na netu - jsou to ripy z TV Nova, který kdysi sestříhala všechno 22ti minutových dílů. Problém je, že každá epizoda je jinak dlouhá a co se nevlezlo, to Nova jednoduše ustřihla. Z výborného 32 minutového Paladin of Lost Hour je po zkrácení nekoukatelný paskvil a nechápu, jak tohle mohlo projít. Takže pokud si bude shánět tenhle seriál, zkuste radši originál DVD, nebo youtube. EDIT: Po dokoukání zbytku dílů ponechávám 3 hvězdičky. V poslední sérii zmizeli známí režiséři a většinou i herci. Zbyly průměrné, slušné a pár výborných dílů, ale těch je málo na lepší hodnocení. ()

Jordan

všechny recenze uživatele

Videl som len prvý diel - 23 minútovú mysterióznu konverzačku, režírovanú Wesom Cravenom - je to historicky prvá hlavná rola Brucea Willisa vôbec (to bol aj dôvod, prečo som si to pozrel); ()

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americkém Los Angeles a kanadském Torontu. (Terva)

Reklama

Reklama