Reklama

Reklama

Alfred Hitchcock uvádí

(TV seriál)
  • Česko Příběhy Alfreda Hitchcocka (více)
všechny plakáty
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, (1955–1962), 116 h 8 min (Minutáž: 26 min)

Předloha:

Philip Roth (kniha), Garson Kanin (kniha), A.E.W. Mason (kniha), (více)

Hrají:

Alfred Hitchcock (průvodce), Bette Davis, James Franciscus, Patricia Owens, George Macready, Stella Stevens, Mary Wickes, Robert Alda, (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(268)

Obsahy(1)

Krátké mysteriózní povídky slavného amerického autora na různá témata. Převažuje tajemná atmosféra z neznámého, strach a místy pousmání nad skvělým vypointováním příběhu. Jedná se o jeden z největších seriálů s touto tématikou na světě co do počtu epizod. (LiVentura)

Recenze (20)

svik 

všechny recenze uživatele

No tak vezmem to popořadě: Zvonice:Zvonice je příběh o zamilovaném klukovi a tak trochu psychicky labilním člověku, tento člověk si usmyslel, že si vezme učitelku-ona však o něho nemá zájem a tak ho odmítá, neboť je již zasnoubená a v tom když mu to zděluje tak příjde právě její snoubenec a psychouš ho zabije. Potom utíká jak může a řekne si že ho nebudou hledat na zvonici umístěné na škole kde učila právě jeho vysněná milá (urazila rozestavěný jeho a tak ji chtěl zabít taky) když se však konal pohřeb milence učitelky tak jeden chlap šel zazvonit a zatáhl za spagát a zvon zabil psychouše.......Názor:velice povedený snímek duševní rozmluva hl. hrdiny dávala mu neobyčejný nádech.Norek:V povídce norek se jedná celou dobu o ukradenou norkovou štolu, která se dostala přez pár prostředníků ke konečnému kupci a tím je žena (která si toužila vždy pořídit norka) a tak se jí zdála cena přijatelná a pořídila si ho . Tento norek byl na ní poznán a došlo na vyšetřování --prostředníci se samozdřejmně nepřiznali a tak si komisaři mysleli že hl. podezřelým je právě tato žena. Nakonec se jednoho večera u této ženy stavil lupič a poprosil jí jestli by nemohl odkoupit tu štolu a ona odmítla a tak jí ukradl (chtěl ji vrátit zpět malitelce aby nešel sedět) . Žena nezahálela a zavolala komisaři a ten počínání lupiče předpokládal a lupič byl dopaden.....Názor:tak určitě byl to dobrý příběh se zajímavým koncem ale myslím že Hitchovi se tento směr vyhýbá obloukem.Dokonalá vražda:Tak jak zjistíme v závěru dokonalá vražda byla jen naplánována, ale samotné uskutečnění bylo poněkud jiné. Jednoho dne zemře příbuzný jedné rodiny který odkázal majetek tetičce a po ní dědí její dva příbuzní hoši. No oni chtěli samozdřejmně peníze hned a nechtělo se jim čekat až teička umře přirozenou smrtí, a tak naplánovali vraždu . Plán zněl tak , že Jeden připraví na práček rozdrcené sklo (aby se jen tak nepřišlo na příčinu) a Druhý ho přidá tetičce do vajíček, které si obvykle dává. Včechno šlo hladce, ale Druhyý tetičku opil ona si šla lehnout do postele a on se šel opít do hospody. Než on přišel stalo se hodně věcí --tetička měla sice pripravená vajíčka (míchaná) , ale neobvykle si poručila rybu. Hospodyňka jí rybu udělal , ale vejce nevyhodila udělala z nich ,Druhému když přišel z hospody, omeletu a on umřel....Názor:samotný příběh velice povedený , překvapivý konec myslím že i dobré obsazení herců a slušný scénář.Přízrak:Tak povídka Prízrak vypráví o vrahovi, který vraždí ženy blondýnky. Jedna žena ze stále přibývajících případů je strašně vyděsená a pořád volá zámečníka aby přijel, mezitím se pohádá s manželem, který jde do práce --to bylo nejspíše teplem ta hádka-- potom ji navštíví bývalí přítel krerého za ní pošle manžel, aby se nebála a neměla strach ona však podezřívala každého a tak se taky s tímhle pohádala a vyštvala ho pryč také podezřívala obuvního a i všechny okolo sebe TED JSTE NEVĚDĚLI KDO TO BUDE , ke konci povídky volá manžel jestli je v pořádku v tom přichází zámečník a ona mu s potěšením otevře -jde zpět k telefonu a a říká že pustila zámečníka do bytu a on začne jí říkat že ten vrah je nejspíše zámečník ona se pomalu otáčí muž jí bere sluchátko a druhou rukou jí pomalu dusí.....Názor:tak tato povídka byla jedna z nejlepší, neboť závěr byla naprosto nečekaný a role do které se vžila žena vysttrašená z vraha byla úžasná. ()

mikulem 

všechny recenze uživatele

100% seriál; bez okolků rovnou nabídnu mé zamilované příběhy. 1. sezóna: REVENGE, THE CASE OF MR. PELHAM, YOU GOT TO HAVE LUCK, AND SO DIED RIABOUCHINSKA, THE BELFRY. 2. sezóna: NONE ARE SO BLIND, CRACKPOT, THE MANACLED, ONE MORE MILE TO GO. 3. sezóna: THE GLASS EYE, THE MAIL ORDER PROPHET, FATAL FIGURES, DIP IN THE POOL. Z pozdějších ještě BANQUO'S CHAIR, THE CRYSTAL TRENCH, THE HORSEPLAYER. Více zde: http://www.hitchcockwiki.com/wiki/Alfred_Hitchcock_Presents ()

Reklama

strougy

všechny recenze uživatele

Revenge (Alfred Hitchcock): Ucházející úvod do seriálu pojednávající o napadení ženy zotavující se z nervového zhroucení, načež se frustrovaný manžel rozhodne pomstít. Cynické Hitchcockovo shrnutí na závěr doplněné o "morální" ponaučení pobavilo víc než samotný příběh. 3/5. Premonition (Robert Stevens): Slušný díl o tom, co se stane, když se slavný muzikant vrátí po letech domů, aby se usmířil se svým otcem a zjistí, že jeho otec před lety náhle zemřel. Tak jako obvykle ale není vše tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. 3/5. Triggers in Leash (Don Medford): Jedna jídelna na kraji města, jeden deštivý den a dva muži, kteří po hádce během jedné opilé partie pokeru přísahali, že ten druhý zemře. Jen kdyby se jim podařilo donutit majitelku jídelny, aby jim přestala lézt do cesty... Výborná epizoda, vynikající napjatou atmosférou, velmi vtipnou pointou a ještě vtipnějším Hitchcockovým tradičním dovětkem. 5/5 Don't Come Back Alive (Robert Stevenson): Manželé na pokraji bankrotu se rozhodnou obrat pojišťovnu nafingovaným zmizením manželky. Než uběhne sedm let, kdy je teprve možné pojistku vybrat, se ovšem může mnohé změnit. Zejména, když vám za zády slídí podezřívavý pojišťovák přesvědčený o tom, že manžel svou ženu zavraždil. 3/5. Into Thin Air (Don Medford): Sympatická, avšak bohužel i celkem předvídatelná epizoda o dívce, jejiž matka zmizí z hotelu v momentě, kdy jí jela pro lék. Po návratu se ovšem všichni tváří, že ji nikdy neviděli a nikdy se u nich neubytovala. 3/5. Salvage (Juss Addis): Sice odhadnutelný, přesto svojí krutostí sympaticky podaný příběh o rafinované pomstě, kterou podniká gangster po návratu z vězení, aby pomstil smrt svého bratra. 4/5. Breakdown (Alfred Hitchcock): Slušná variace na Předčasný pohřeb od Poea, kdy katalepsii nahrazuje paralýza necitelného podnikatele, která ho postihne při autonehodě. Škoda, že mistr nenašel odvahu k temnějšímu konci, který se zde vyloženě nabízel. 3/5. Our Cook's a Treasure (Robert Stevens): Nepříliš zajímavý příběh o muži, který pojme podezření, že jejich nová kuchařka je hledaná travička. Zvrat na konci je bohužel odhadnutelný příliš brzo na to, aby dokázal překvapit. 2/5. The Long Shot (Robert Stevenson): Kterak jeden gambler málem ke štěstí přišel aneb zdánlivě snadný úlovek v sobě vždy skrývá nějaká nemilá překvapení... Pointa sice vyloženě nepřekvapila, ale stále mi přišla dost vtipná k tomu, abych byl spokojen 3/5. The Case of Mr. Pelham (Alfred Hitchcock): Velmi kvalitní epizoda od samotného mistra, která znamenitě a neodhadnutelně předestírá příběh muže, jenž na základě zvláštních indicií dochází k závěru, že má identického dvojníka. Kvalitní gradace až do překvapivého konce z toho dělají jednu ze zatím nejkvalitnějších epizod série. 5/5. Guilty Witness (Robert Stevens): Nezajímavá epizoda s předvídatelnou pointou a otravnou ženuškou v domácnosti, co pořád otravuje manžela ohledně podezření, které chová k jejich sousedce. A není sama. 2/5. Santa Claus and the Tenth Avenue Kid (Don Weis): Vánoční epizoda, která je sice sympatická, avšak ve výsledku až příliš optimisticky laděná, než aby mě dokázala uspokojit. Avšak hlavní hrdina je úžasný morous, jeho brblací úrovně bych jednou rád dosáhnul :-) 3/5. The Cheney Vase (Robert Stevens): Potměšilá epizodka o tom, jak se jeden podlý, avšak i šarmantní hajzlík pokusí získat cennou vázu ze sbírky jedné milé stařenky. Avšak bacha, stařenky občas dokážou být pěkně vykutálené. 4/5. A Bullet for Baldwin (Juss Addiss): Úvod od Hitchcocka je tradičně vtipný a správně cynický, ostatně stejně jako celá povídka, kde propuštěný zaměstnanec ve vzteku zastřelí svého šéfa. Nebo si to aspoň myslí až do momentu, kdy ho následující pondělí ráno navztekaný šéf naléhavě shání. 4/5. The Big Switch (Don Weis): Výborně gradovaná a zdánlivě jasná epizoda s brilantní pointou. Tomu se říká "přechcat" diváka! 5/5. You Got to Have Luck (Robert Stevens): Pouze průměrná epizoda o tom, kterak si mladá ženuška musí poradit s nebezpečným trestancem, jenž se ukryl u ní na farmě a nedá jí pokoje. Ohrané téma ovšem tvůrci nijak neinovují a i samotné výustění postrádá nápaditost, tudíž se jedná o snadno zapomenutelný díl. 2/5. The Older Sister (Robert Stevens): Zajímavě rozehrané a po určitou dobu i slušně mrazivé, ovšem nevýrazná pointa to poněkud sráží. A ta novinářka byla teda ultra otravná, pfuj. 3/5. Shopping for Death (Robert Stevens): Příběh o dvojici pojišťováků v penzi, co se rozhodnou zachraňovat životy lidí, kteří se nevědomky řítí vstříc zbytečné smrti. Na motivy příběhu od Ray Bradburyho, k němuž sice chovám jinak velký respekt, ale tady se to moc nepovedlo. Příliš ukecané, příliš rozvleklé, příliš se snažící o vyjádření určité životní pravdy. Nic proti ní, ale určitě by se dalo s ní diváka "fackovat" zajímavěji. 2/5 ()

Sociopath 

všechny recenze uživatele

Super...Každý čo čítal aspoň jednu zo zbierok mnohých autorov, ktorá vznikla pod názvom Alfred Hitchcock predstavuje príjemné zimomriavky, vie dobre, o čom hovorím. Morbídne a často až absurdné poviedky človeka môžu prekvapiť, šokovať no rovnako aj uspať (takú som však videl len jednu :)) Na začiatku každého príbehu sa pred obraz dostaví pán Hitchcock a stručne nás oboznámi s hlavným hrdinom a občas i zápletkou. Proste perfektný seriál na nočnú nespavosť :) ()

P/\/EL

všechny recenze uživatele

už si na to skoro vůbec nepamatuju, sledoval sem to, možná to byla až ta verze z 60. let, teď sem si dal ten díl: Lamb to the Slaughter, a musim říct, že nic moc, je to ten příběh s tou jehněčí kýtou nebo co to bylo, herecké výkony jsou takové podivné, až na policajty, ti hrají dobře, taková sorta těch naivnějších hodnějších, třeba v Dial M for a murder má Hitch taky hodný policajty, ale ze začátku jsou mají správný odstup a jsou podezřívavější.....no, co se týče zápletky - prostá a uvěřitelná, policajti bejvaj někdy fakt blbý :), teda aspoň u nás to tak vnímáme....ehm...no, ti naši, z naší doby, ale tak.......50. léta, poslušná domácí puťka, snaží se, manžel znavený z práce (údajně) jí pochvíli oznamuje chladně, že jí opouští a jde za jinou, musim říct, že tady Hitch narozdíl od většiny věcí, co jsem viděl moc režii nevychytal, na konci ten její úsměv mě připomněl ten závěrečnej úsměv Normana z Psycha.......pak jsem viděl remake z 79ho, je to barevné, televizní, vizuálně atmoška tedy nic moc, ale, co se vlastně stalo se uplně nedozvíme (leda, že známe původní story), herečka nehraje taky bůhví jak závratně, ale možná to je nápověda, nejspíš to udělala jako v originále a hraje teda špatně, ale policajti to ze svý perspektivy nevidí, ale neháže samé nervózní pohledy a tak (třeba v Dial M for a Murder je ten vrah manžel naprosto výborný, tváří se všelijak, ale působí to velmi autenticky, žádné přehrávání - možná, že Hitchcock věděl, že telka je masovější médium než kino - v tý době bych řek, že v Americe už byla a že příběhy maj bejt mrazivě zábavné a jednoduché (ironie)....ta verze ze 79 je podle mě a jiných je to určitě lepší než Hitchův originál, hehe, Hitchock je vůbec dost často remakovanej (modernizace, někdy jsou ty remaky povedené, ale nedá se říct, že byly lepší či horší..), ovlivnil holt hodně, to se mu musí uznat....pracoval s napětím, záhadami, ale ty se museli vždy rozřešit nebo alespoň ukázat divákům, o co šlo, Hitchcock byl v tomhle docela podbízivej publiku, nechtěl, aby se moc trápili nějakym přemejšlenim....u Hitchocka máme prostě možnost nahlídnout do karet od samýho začátku, ikdyž třeba u Psycha se to nepříde uplně hned, ikdyž je to nanejvíš patrné, no a pak se sleduje hra, u něj jde o styl, řemeslo, atmosféru, inovace... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Alfred Hitchcock si svoju karikatúru v úvodných titulkoch nakreslil sám. Filmovú kariéru začal totiž ako ilustrátor pre nemé filmy. (shimik77)
  • Alfred Hitchcock režíroval 17 epizód. (shimik77)
  • Úvodná a záverečná skladba je "Funeral March for a Marionette" od Charlesa Gounoda. (shimik77)

Reklama

Reklama