Reklama

Reklama

Specialisté

(TV seriál)
Krimi / Thriller
Česko, (2017–2021)

Scénář:

Kateřina Hauserová, Dan Wlodarczyk, Marek Helsner, (více)

Hrají:

David Prachař, Zuzana Kajnarová, Jakub Štáfek, Jan Zadražil, Marek Adamczyk, Jan Vlasák, Leoš Noha, Lenka Termerová, Veronika Khek Kubařová, (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(135)

Recenze uživatele honajz k tomuto seriálu (78)

Útěk podle jízdního řádu (2017) (S01E01) 

Aspoň to bylo (občas nechtěně) vtipné, když už to bylo zcela blbé. :-) Jako specialisté, kteří se v luxusním klenotnictví nejdou podívat na záběry z bezpečnostních kamer, ale s tužtičkou a blokem v ruce se ptají, jak vypadali pachatelé? („Měli kukly.“) Kde byli technici, proč nikdo nesnímal otisky prstů? Specialisté, kteří nevědí, že ani do auta zloděje se nesmí vloupat, protože je to trestný čin? A proč do tramvaje při prvním podezření místo hraní si na zamilovaný párek na další stanici nevlítlo ozbrojené komando? Blbost na blbost a pro ty, kdo žijí v Praze, nejvíce k smíchu fakt, že dostat se tramvají ze Synkáče na Hloubětín by trvalo jen 15 minut! Ha ha ha! Jinak to celé stálo na náhodách - náhodou šel popošel syn klenotníka dopředu, takže jeden ze zlodějů ztratil nervy a střílel. Náhodou jela kolem tramvaj 18. Náhodou policista nezavezl šéfa až k domu jeho dceři, ale vysadil ho někde v půlce trasy, aby jel dál tramvají. A NÁHODOU jela kolem zrovna ta 18. A NÁHODOU zrovna nastoupili i revizoři. A NÁHODOU polda jednoho z těch zlodějů znal... Ufff. Jinak jsem měl problém se dopočítat cestujících v tramvaji - jednou je tramvaj skoro poloplná, podruhé se zdá zcela prázdná, pak tam sedí ta maminka s dítětem, která tam na začátku byla, pak nebyla... A to dítě, proč se šlo dívat zrovna na tyhle dva pány? Moje děti se cizích lidí spíš bojí, a především v pražských tramvajích. ()

Mrtvola v bahně (2018) (S02E29) 

Opajcnutí Cizinci ve vlaku. Plus Ošklivka Katka jako majitelka taxi služby. Domácí násilí a Robert Nebřenský. Křenková opět s výrazem lexaurinem zdopovaného jedince se snaží být kousavá, ale to by se musela nejprve naučit správnou hereckou výslovnost. ()

Na uhel (2018) (S02E32) 

Nijak originální a herci to taky nezachraňují, třeba Křenková mi přijde neskutečně unylá a nijaká, jen občas hodí pohledem nebo se otočí z profilu. Přátelství postav v podání Ester a Jenovéfy bych chtěl v reálu vidět - ve skutečnosti by si jedna o druhou kolo neopřela. ()

Hvar (2018) (S02E33) 

Velmi zábavný díl a myslím, že původě vážně míněný příběh čeští tvůrci schválně překopli více do komediálna, kde se ty určité pitomosti vedení příběhu, motivací postav a provedení činů přece jen ztratí. Osobně jsem se u toho skvěle bavil, a navíc jsem dostal vynikající herce staré školy v čele s paní Vránovou, ale ani pánové Helšus nebo Vlach či paní Pavlíková nezklamali a hrají skvěle. ()

Náklad smrtí (2018) (S02E34) 

Fakt nevím. Svým způsobem zábavný díl (nejen proto, že úřednice z Comebacku tady hraje expertku z protidrogového) a rád bych věřil tomu, jak postarší amatér v Čechách sestavuje ze starých součástek (ha ha, asi z Tuzexu) dron, tady je vidět, že to fakt je odněkud jinud ten námět, nikoliv z české kotliny, ale jako jo, dívat se na to dalo. Jak už tu někdo píše, fakt už vidím, jak vás ohrožuje dron, který může bouchnout, a vy stojíte a čekáte, až to přijde, ani se nepokusíte utéct. Jinak místo Křenkové by tam mohli dát sochu - ani by to člověk podle té mimiky nepoznal. ()

Zlomená srdce (2018) (S02E35) 

Nehrát tam drsná Sarah, je to vážně selanka. Křenková už se naštěstí jen mihne, její unylé herectví a kamenný obličej bez emocí mě iritovaly celou dobu. No a Zadražil málem našel lásku svého života, byť s dítětem. Štáfek strašně přehrával a jeho vyznání lásky vyznělo spíše jako parodie, i když jen chtěl nalákat podezřelou. ()

Šťastná rodina (2018) (S02E36) 

Pachatel je od začátku jasný, tedy alespoň pro diváky, kteří viděli aspoň jednu dvě jiné kriminálky, takže vlastně není o co hrát. Chvílemi jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby se dali třeba ke svědkům Jehovovým, byla by bžunda. Mimochodem, Špalková tady vypadá ještě - jak se to říká kulantně - nepříjemněji než kdy jindy, a to nemluvím o roli. Jinak ti dva bráchové jsou režijně dost špatně ukočírovaní. ()

Střelec (2018) (S02E37) 

Nechápu. Ten seriál sám o sobě má taková svá klišé, že po x dílech víte, že vrah je buď nejzbytečnější postava na začátku dílu (uklízečka, poskok, vrátný), nebo nějaký slavnější herec ve štěku na začátku dílu. Policisté zásadně neprošetřují vztahy mezi lidmi, evidentní věci a nutné posloupnosti řeší až po dvou, třech dnech, aby pak jako byli hodně překvapení, a zásadně ignorují to, co mají na očích, dokud neuteče 40 minut a nedostanou praporkem znamení, že jako můžou. Ani nápaditostí to neoplývá - jak už tu mira 007 píše, minule otrava z lahve, dnes otrava z lahve, nějaké skutečně nenápadité, ne? Tak ještě že si Štáfek střihl polepšeného Laviho. ()

Na vlastní pěst (2018) (S03E01) 

Jako, rád jsem po letech zas viděl někdejší idol Zdenku Žádníkovou (jestlipak ještě strýc stále provozuje ten krámek v Modřanech?), ale jinak mi to celé přišlo hodně za pačesy přitažené včetně těch podivně se chovajících policistů z okrsku, kteří věci spíše kazili, než aby pomáhali, a to jen proto, aby to vypadalo tajuplně, co se tam jako děje. A přitom se nedělo nic a klidně mohli být vstřícnější a případ by se dřív vyřešil. Pachatel se opět jen dvakrát mihne (navíc vypadá a chová se jako teplouš, ne jako násilník na ženách). A přijde mi, že tímto filmaři poněkud hospodu Na Slamníku znectili. I když je fajn, vidět únětické pivo na obrazovce. Závěrečné dojemné slzení Kajnarové nad pohybujícími se prsty dívky na lůžku mi přišlo vyloženě trapné. A mimochodem - pokud si polda není jistý, že mu nehrozí nebezpečí, má vždycky volat posilu, ne se camrat po nebezpečném okolí sám. ()

Hledání pokladu (2018) (S03E02) odpad!

Pardon, ale tohle nemohl nikdo myslet vážně. Nevyhnu se spoilerům, ale u tohoto seriálu je to fakt jedno. Takže paní zakopne a má jakousi vizi, a přitom ji fakt, ale vážně ani trochu nenapadne souvislost s tím, co se stalo, a výhrůžkou pomsty? Vážně musíme čekat, až si dáma milostivě vzpomene na největší trauma svého života, jestli náhodou tam nebude zakopaný pes? A vážně mám věřit, že chlápek, který se léčil na psychině a je zjevně hodně, ale hodně vyšinutý, dokázal naplánovat takový únos? A kde sehnal telefonní číslo na maminku, co? A ty děcka jsou fakt tak blbá a ani jim to na škole neříkali, že s cizími lidmi se nikam nechodí? Natož s klauny a piráty? A fakt ta děcka po kdovíkolika minutách nebo snad hodinách pochodu netuší, že jde o podraz? Můj malý synek by už po deseti minutách zdrhl, protože by ho bolely nožičky, natož aby šel trpně za neznámým chlapem v převleku. A proč je matka musela nechat stát u jiného stánku - kam zrovna jako z udělání mířila kamera - a nemohla je vzít s sebou k tomu stánku s žížalkami, aby si děti mohly vybrat? Jasně, protože by je nikdo neunesl. A vážně mi chcete tvrdit, že vycvičení psi by nenašli stopu? A to ani v okolí, protože někudy se asi pachatel s dětmi musel dostat ven - vážně s těmi psy nešli na každou cestu ven ze zábavního parku? A jako skutečně policisté mohou jen tak porušit zákon a vloupat se k někomu do bytu? Takových pitomostí na jedné hromadě jsem dlouho tolik neviděl. Včetně mé oblíbené scény, kdy přicházejí policisté do vyklizeného zábavního parku, jen u jednoho stolku sedí uplakaná ženská, a poldové se ptají, kde ji najdou. ()

Tajemství nevěsty (2018) (S03E03) 

Samotné téma policistky na svatbě bývalého spolužáka a přítele se mi docela líbilo, ale kurnik - pachatel/ka je jasný/á fakt hrozně rychle, než se k nějaké vraždě dotřepeme, je polovina dílu za námi, protože se nejprve náhodou musejí potkat, pak si povídat, pak máme obřad, tátovy intriky... uff, nuda. Prostředí hotelu/zámku mi rovněž přišlo nevyužité. A Kajnarová v šatech - ne už ji takto nechci vidět, vypadala spíš jako chlap, když na sebe vezme ženské šaty, protože ona má fakt takovou zvláštní, hromotluckou až neženskou postavu. Vlastně nebýt těch jejích modrých očí... No a pak tu máme to klasické odvádění stop, kdy nakonec některé ty motivy nejsou dotaženy dál (žárlivka, manžel/vdovec, jeho táta) a vše zakončí opět rádoby vtipná slovní výměna mezi Prachařem a Štáfkem. Jo, a největší wtf scéna byla, když Májová jde s jiným bývalým spolužákem na jeho pokoj - co tím jako tomu chlapovi chtěli dokázat? Vždyť to nedávalo smysl. ()

Skok do prázdna (2018) (S03E04) 

Nějak jsem nepochopil, jestli to je nějaká veřejná pláž, nějaký resort, lázně (soudě podle volejbalového hřiště, kiosku, bungee jumpingu), a jak s tím souvisí ten barák "nedaleko", kde dva mladíci dealují drogy v podstatě všem na očích a pak se diví, že je někdo vyfotí. (Jak to jen zjistili, že?) A protože v podstatě nikdo nikde v okolí jinak není, mají policisté hned jasno, a ono fakt, ani se nás nesnaží vodit za nos. Takže je to jen o infiltraci Štáfka mezi mladé na party. A opět spousta náhod hlavně v závěru (nechci spoilerovat). ()

Ztracená mrtvola (2018) (S03E05) 

Pokus o hororový díl, který je hodně nepovedený, co se atmosféry týče (tvl, mladý noční hlídač na pitevně?! Který sleduje ve tři ráno horory?) a vlastně i vedení vyšetřování. Myslím třeba, že skutečný doktor by na začátku udělal vše, aby měl jistotu (můj otec jezdil se sanitkou, takže ne myslím, ale vím), ale to by pak nebylo o čem hrát, že? Na Moniku Stehlíkovou se hezky dívá, ale moc hrát neumí ("hraje" převážně jen tělem a očima). Líbilo se mi naznačení vztahu mezi Lenkou a Jardou, škoda, že to bylo utnuté. Super Štáfkův dárek boxu devíti nej hororů s lebkou na přední straně.- jaké tam asi byly horory? ()

Plný plyn (2018) (S03E06) 

Pan Morawetz viděl Rychle a zběsile, i napadlo ho sepsat to pro německé poměry, a protože licence je licence, tak to musela paní či slečna Hauserová přepsat do českých poměrů. No a vypadá to, jak to vypadá. Navíc mne štvou ty do očí bijící pitomosti, jako že policajtka má důležitou informaci o podezřelém, a ani ji nenapadne ji dát kolegům - protože by nebylo to napětí, víme? Stejně je tady vrah jasný od chvíle, kdy je oznámena přeříznutá hadička (logickým vyřazením), a motiv od chvíle v sámošce. Jsem řekl ženě v té chvíli, kdo to podle mě byl a proč, a ona - když to na konci přesně tak bylo - šla pak naštvaně spát, že na další díly se mnou koukat nebude. ... A stejně - že měla ta holka v tom příběhu nervy, co? Dva dny, a ani náznak zhroucení. ()

Tajnosti a lži (2018) (S03E07) 

Docela slušný díl díky vhledu do vietnamské komunity, žel opět v tom tendenčním vidění pašování (chyběly jen drogy). Jinak je to takové Romeo a Julie, dokonce i na bratrance dojde, a jak je u Specialistů skoro vždy zvykem, pachatel důležitý důkaz odhodí jen tak ledabyle, aby se hned našel v koši. A policie tady nakonec ani nic nevypátrá! Nejpitomější scéna - Cibulková s kamioňáky, kteří chtějí lynčovat v noci Vietnamce. ()

Cena za pravdu (2018) (S03E08) 

Zvláštní díl, kde mi po odhalení vrtalo hlavou, proč ten syn školníka vlastně kamarádil s takovým blbem, který ho ještě ke všemu ohrožoval, když nakonec vše bylo jinak? Stačilo, aby řekl... no, nechci spoilerovat... a mohl ho poslat do pérdele. Jinak bych neřekl, že princezna ze mlejna je tady jen o pět let starší než Kainarová, vypadá na 50+, jak je tady strhaná. Asi bouřlivý život. Taky nechápu, když se mi holka nabízí, že jako dělám drahoty. Jo, a v tom testu rodičovství - jak oni určili nejen kdo není její otec, ale i kdo je? Kde ona sehnala jeho vzorky DNA? Až jsem si říkal, že spolu snad spali, tedy incest, což by byla alespoň zajímavá zápletka. ()

Láska na dvou promile (2018) (S03E09) 

Docela by mě zajímalo, jestli produkce už v té době věděla, že o nějakých cca dvacet dílů později Hánu obsadí do role poldy, když tady hraje primáře-alkoholika, který chce spáchat sebevraždu? Docela prdel, ne? Jinak to má určitý vtip, Jarda konečně začne mít něco s šéfovou dcerou pořádně, nymfomanka je docela zajímavým oživením, Štáfek ještě dělá vtípky, takže to celé jde docela sledovat bez újmy na zdraví. ()

Na válečné stezce (2018) (S03E10) 

Ha ha, už vím, kde bral Hřebejk inspiraci pro svého Veterána. Včetně hlášky o vypnutí. Je to celé hodně přehnané a policisté se zase tváří jak telata a nedělají, co mají dělat, protože by měli to správné a potřebné info moc brzy po ruce a nebylo to napětí, že jo? (Třeba mě fascinovalo, že si hned neproklepli toho spolubydlícího, nebo že si nezjistili, kdy přesně se soudce vrací z dovolené, když mu hrozí nebezpečí.) ()

Zaostřeno (2018) (S03E11) 

Nova si dělá medvědí službu, když teď dává nejnovější díly, a po nich hned ty staré. Žádné veleskvosty to sice nejsou, ale ten kvalitativní propad je hodně, hodně znát. Zatímco tady se tvůrci jednotlivé díly snažili alespoň trochu odlehčit, nové díly se berou tak smrtelně vážně, až je to ani ne směšné, ale trapné. Jak já jsem tentokrát ocenil špičkování mezi postavami Štáfka a Zadražila, nebo když Májová šeptá Panenkovi do ouška, co mívala schované ve škole ve skříňce. Samotný příběh tohoto dílu navíc vyznívá hodně uvěřitelně a pro mne na 4 hvězdy povyšuje postava ředitele v podání Martina Sitte (nevím, jestli je to příjmení sklonné, nebo nesklonné), který zjistí, co je jeho syn zač. ("Bude se muset naučit s tím žít." - "A co já?"), je zahraná naprosto dokonale. ()

Klient (2018) (S03E12) 

Mám pocit, že podobné téma bylo jednou v seriálu Soukromé pasti - akorát tam šlo o otce a syna, ne strejdu a neteř. Jinak mi přijde divné, jak policisté v tomto seriálu zásadně neprověřují rodinné vztahy, aby snad nepřišel díl o bezva pointu roztřesené matky s pistolí v chvějící se ruce, která podle mě ani neví, kde ji odjistit. Ta scéna je takové žánrové klišé, až bolí. A samozřejmě si mezitím stihnou ti dva - mířící a i na koho je mířeno - vyříkat celou rodinnou historii div ne do třetího kolene. Jinak ale naštěstí - z pohledu přeobsazené 4. série - Zadražil a Khek ještě spolu, kluci dělají vtípky, lasagne bezva fór, škoda, že tohle zmizelo. ()

Reklama

Reklama