poster

Bakaláři (TV seriál)

Komedie / Rodinný / Povídkový

Československo, 1971, 566x52 min

Hudba:

Luboš Fišer

Hrají:

Vladimír Menšík, Martina Menšíková, Nina Popelíková, Nelly Gaierová, Martin Růžek, Ota Sklenčka, Iva Janžurová, Miloš Kopecký, Josef Bláha, Ljuba Skořepová, Alena Vránová, Dana Hlaváčová, Miloš Nedbal, Jaroslav Kepka, Stella Zázvorková, Břetislav Slováček, Jaromír Hanzlík, Daniela Kolářová, Josef Dvořák, Antonie Hegerlíková, Viktor Maurer, Zita Kabátová, Kryštof Nohýnek, Marcela Nohýnková, František Kovářík, Míla Myslíková, Miroslav Masopust, Ilja Prachař, Martin Štěpánek, Miroslav Horníček, Libuše Pospíšilová, Jan Mervart, Ladislav Běhůnek, Jana Štěpánková, Josef Abrhám, Milena Dvorská, Josef Bek, Jan Potměšil, Magdalena Reifová, Jaroslav Kuneš, Zdeněk Řehoř, Ludmila Roubíková, Veronika Dostálová, Martin Nezval, Jiří Kováč, Patrik Hezucký, Marek Cisovský, Michaela Dudová, Ota Filip, Radka Stupková, Hana Maciuchová, Oľga Hlaváčková, Slávka Hozová
(další profese)
  • Ozzy2
    ****

    Bakaláři..klasika, kde účinkovali všechny filmové a TV hvězdy té doby.některé vyloženě skvělé díly, které by si zasloužily celovečerák střídaly slabší a některé byly evidentně vycucané z prstu.Nejstrašnější, co jsem viděl byl příběh Stolička, opravdu odpad,ale to byla výjímka.Dnes už by se takový formát vysílat nemohl, protože při dnešní nekvalitě herců a rychlosti natáčení by to byl asi nekoukatelný hnůj.(12.3.2018)

  • Tommassi3
    ***

    Přes ten původní Horníčkův nápad, diváckou oblíbenost i nemálo skutečně dobrých epizodek platí Bakaláři za projekt nakonec veskrze průměrný, když na Kavkách nebyli schopni ani udržet kvalitu, protože jednotlivé dílky nezřídka svěřovali do pracek neskutečným patlalům, tak ani včas přestat.. O tom, jak projekt nakonec zkoušeli znovu dojit coby porevoluční Trapasy, které se staly trapasem nakonec pouze řemeslným, ani netřeba psát.. Veliká potíž celého konceptu tkví navíc ve skutečnosti, že náměty diváků často ani neměly vůbec co nabídnout, díky čemuž se v rámci zadaného tématu zpracovávaly historky tak prázdné, tupé či nevkusné, že by jim důstojnou podobu prostřednictvím vhodně dofabulovaného či poupraveného scénáře nedokázaly vtisknout ani větší kabrňáci než třeba takový nesmírně přeceňovaný mistr floskulí Jaroslav Dietl, díky čemuž vzniklo tolik odpudivých kraťasů, že by se jeden při jejich sledování studem malém pozvracel.. A tak nakonec lze vlastně jako jedinou pozitivní konstantu Bakalářů vidět pouze osobu Vladimíra Menšíka, ať už v pozici moderátora coby symbolicky jedinečného vypravěče, či přímo hereckého účastníka jednotlivých příběhů, které mnohdy právě svým mistrovským darem improvizace dokázal učinit koukatelnými, často i přímo jako typické one-man show skvostnými..(2.11.2015)

  • blackrain
    ****

    Ráda se k těmto příběhům vracím a přiznám se, že za to samozřejmě může velká dávka nostalgie. Je to klasika, od které by se někteří tvůrci dnešních pořadů a seriálů mohli učit a určitě by jim prospělo, kdyby viděli jak se dělaly nejrůznější zábavné pořady v minulosti. U některých příběhů se mi vůbec nechtělo uvěřit to mu, že se to skutečně stalo, ale život si nevymýšlí.(25.7.2011)

  • Véronique
    ****

    Na léto ideální společník! Výlet do starých časů, ať už barevných či černobílých, je opravdu příjemný. Některé povídky jsou lepší než jiné, vždy ale zaručí setkání s tou nejlepší hereckou garniturou. Nevím, ale ty dnešní povídky tohoto typu mě tak nebaví - možná to je subjektivní, ale ty starší "kousky" prostě ještě mají své kouzlo. A když jsou uvedeny tak excelentním komikem, jakým Vladimír Menší určitě byl (a kterému zdatně sekunduje jeho dcera), nemůže snad ani být pochyb o tom, že o zábavu bude postaráno. 77%(16.7.2011)

  • 5150
    ***

    Hodnocení epizod abecedně: Angličanka 60%, Anténa 80%, Babička 70%, Boty 50%, Buchty 60%, Cukrárna 50%, Dcera 70%, Deník 60%, Dioptrie 80%, Dítě 70%, Doktor a bubeník 70%, Doma je doma 60%, Domov 70%, Dopis 50%, Dveře 50%, Fotbalová odysea 70%, Herečka 80%, Host 40%, Hračička 70%, Hrachová polívka 70%, Intuice 40%, Jako tenkrát 50%, Jeskyně 50%, Jožin 80%, Kačenka 60%, Kamarád z vojny 70%, Karafiát 60%, Kino 70%, Klec 40%, Klíče 40%, Konečně v novém 50%, Košile 60%, Kousek života 60%, Krabička 60%, Kravata 60%, Křeček 60%, Kufr 50%, Lék 60%, Linecké pečivo 50%, Listonošky 80%, Logik 40%, Lůžko 50%, Manželská hra 40%, Marie 50%, Myš 50%, Nádraží 60%, Nápadník 50%, Nevěra 40%, Nevěsta 70%, Noční stolek 20%, Nohejbal 60%, Obrázek 60%, Párek 70%, Platina 50%, Pleš 70%, Poklad 40%, Pokušení 60%, Potvrzení 70%, Prášky 40%, Prémie 40%, Primář 60%, První pohled 70%, Přání 70%, Přírůstek 60%, Pyžamo 80%, Rozvod 70%, Rytíř 60%, Silvestr s dědou 50%, Slepice na smetaně 50%, Soused 70%, Stokoruna 70%, Stopař 60%, Stopařka 40%, Střevíčky 70%, Svatba 50%, Světlík 50%, Syn 80%, Šípková Růženka 40%, Širák 40%, Štěstí 70%, Tatínek 50%, Telefon story 60%, Telegram (1978) 60%,Telegram (1982) 60%, Trapas 60%, Úraz 60%, Užovka 60%, Večeře 70%, Vedoucí 70%, Věštkyně 40%, Viktorka 30%, Vše pro dámu 60%, Výfuk 60%, Výhra 50%, Výlet do velkého světa 30%, Výtah 60%, V porodnici 40%, Zavazadlo 70%, Zázračný lékař 50%, Zip 80%, Zkouška 60%, Zuby 70%, Žárlivost 50%, Žhářka 50%(22.2.2013)

  • - V povídce "Báseň" zazní "Tatjanův dopis na rozloučenou Oněginovi" od A. S. Puškina, "Sám nejsi nic" od S. K. Neumana a "Jitřní píseň" od J. Wolkra. Báseň " Tatjanův dopis na rozloučenou Oněginovi" byla použita i ve filmu Sněženky a machři (1982) při společenské hře. (M.B)

  • - Povídky vznikly v roce 1971 jako součást losování televizní loterie Mates. Zdálo se, že nápad dramaturgyně Libuše Pospíšilové nabídnout divákům tři krátké komedie v jednom pořadu, ztroskotá na nedostatku autorů schopných jednou měsíčně zásobovat televizi kvalitními scénáři. Když ale do hry vstoupil scenárista Jaroslav Dietl a režisér Jaroslav Dudek, počáteční pochybnosti zmizely. Základní kámen k více než desetiletému cyklu, který se těšil mimořádné divácké popularitě, byl položen. (Paity)

  • - Přestože má většina diváků cyklus Bakaláři spojený s Vladimírem Menšíkem, první tři díly moderoval Miroslav Horníček, jehož účinkování bylo zakázáno, protože byl „moc intelektuálský“. Po uvolněné židli „skočila“ dramaturgyně Libuše Pospíšilová. Scenárista cyklu Jaroslav Dietl - zděšen touto variantou a přesvědčen, že tím bude cyklus zničen - vyzval režiséra pořadu Jaroslava Dudka, aby k ní přiobsadil Vladimíra Menšíka, který nabídku přijal. (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace