Reklama

Reklama

Pán času

(seriál)
  • Velká Británie Doctor Who
Trailer 2
Velká Británie, (2005–2024), 154 h 49 min (Minutáž: 42–88 min)

Režie:

Graeme Harper, James Strong, James Hawes, Joe Ahearne, Charlie Palmer (více)

Předloha:

Charles Dickens (kniha)

Hrají:

Peter Capaldi, Matt Smith, David Tennant, Jodie Whittaker, Ncuti Gatwa, Christopher Eccleston, Billie Piper, Karen Gillan, Arthur Darvill, Catherine Tate (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(14) / Epizody(187)

Obsahy(1)

Kultovní seriál Velké Británie z 60. let je zpět a s ním i Doktor v nových regeneracích. Opět se prostřednictvím své časoprostorové Tardis (s podobou policejní budky) i společníků vydává Doktor na úžasná dobrodružství napříč prostorem a časem celého vesmíru a snaží se vyřešit nejednu zapeklitou záhadu, jež mnohdy způsobí nemalé problémy. Zas a znova se setkává s mimozemšťany různorodých civilizací, kteří ne vždy jsou vůči němu přátelští. Ať už jsou to Dálekové (jeho odvěcí nepřátelé), Sontarani, či jiní.
Má tak co dělat, aby sám vyvázl z malérů a zvládl situaci, aniž by přitom kdokoliv přišel o život – což se bohužel ne vždy podaří. (P. J. D.)

(více)

Diskuze

Beckett51

Beckett51 (hodnocení, recenze)

dragon94

Whoviani se dělí na dvě skupiny.... na ty, kteří považuji END OF TIME za jednu z nejlepších epizod všech dob a na ty, který jí považujou za jednu z nejhorších. NAštěstí v naprosté většině vládne první skupina :)

na příspěvěk reagoval dragon94, matolas

MaedhRos

MaedhRos (hodnocení, recenze)

matolas

Mě právě zrovna Desítkova naprostá neochota to zabalit hrozně baví a ta sílící depresivní nota tomu prostě dává koule. Finále End of Time IMHO mělo být kratší a rozhodně souhlasím s tím, že se zbytečně moc tlačilo na pilu, ale to, jak Desítka odcházel, v mejch očích vypíchlo a podtrhlo všechno, co je na Desítkovi bezvadný.

 

Moffatovy zápletky jsou rozhodně chytřejší, rozuzlení promyšlenější a má zajímavější nápady (a *miluju* jak umí pracovat s "unheimlich"), ale jak píše Jinny, to Daviesovo "srdcařství" mi hodně chybí.

 

Udělala bych z těch dvou jednoho.

na příspěvěk reagoval dragon94

matolas

matolas (hodnocení, recenze)

Ja to už snáď ukončím tým, že práve táto rôznorodosť je na DW najkrajšia, ten seriál sa jednoducho mení (aj keď to jadro je stále rovnaké) a každému sa páči iná éra. Nekazme si navzájom radosť a nech tí, ktorým sa nepáči táto éra nezatracujú seriál a počkajú na tú Capaldiho :).

na příspěvěk reagoval Jinny

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

Jinny

V tomto jsem za jedno s matolasem; určité "tajmy wajny" je jedna věc, ale naprostá ignorace věc druhá. Že to není konzistentní je jedna věc, že je třeba si udržovat nadhled a neřešit vše do důsledků je jasné, ale v  tomto jsem za jedno s matolasem; určité "tajmy wajny" je jedna věc, ale naprostá ignorace věc druhá.Typicky věci kolem cestování v časech a "následcích/důsledcích"; Moffat si dá práci to nějak zaobalit (ať již uzavřením do kruhu, jelikož co se jedno stalo; stalo se vždy viz Blink či Time Crash) či aspoň vysvětlit, ale u Daviese nikdy nevíš, zda zrovna dnes bude mít náladu na změny čase v "přímém přenosu" (aka Father´s Day) či změnu, kde si to někdo pamatovat bude (aka finále třetí řady) či něco zcela jiného... A nikdy to nevysvětlí, nikdy si to předem nepřipraví; prostě nemá kam dál jít, tak přichází odnikud s řešením (vrchol tohoto přístupu je finále během finále čtvrté řady).

na příspěvěk reagoval Mr.Ripley

Uživatel DaViD´82 smazal svůj příspěvek.

Jinny

Jinny (hodnocení, recenze)

matolas

Uh, logika a konzistence nikdy nebyly silné stránky Doctora Who, souhlasím, že nemá smysl řešit, který ze showrunnerů byl v tomhle lepší nebo horší :D Daviese mám o kus radši, protože byl podle mě větší srdcař. Pro toho Tennantova Doktora bylo typické, jak je emotivní. IMHO se ale měl rozloučit jenom se svými společníky, protože takhle to trvalo snad dvacet minut a ano, bylo to přehnané. Líbilo se mi ale, jak je úplně lidsky zahořklý a nakonec "umře" sám. Tennant osobně byl ale na konci na jedničku - ten jeho výraz před třemi zaťákáními byl k nezaplacení. "I don´t want to go" byla rozhodně podpásovka, která na začátku Smithovi nic neulehčila.

na příspěvěk reagoval DaViD´82, DaViD´82

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

Jinny

Neberme nyní celkové Daviesovo období a Moffatovo, ale jejich konkrétní (dvoj)epizody; případně finále sérií. A tam ten rozdíl v (roz)řešení je myslím jasně viditelný.

Jinny

Jinny (hodnocení, recenze)

DaViD´82

Ano, Davies mě ale neiritoval tou snahou měnit (i svoje vlastní) pravidla za pochodu a vymýšlet něco rádoby chytrého, ale ve výsledku jsem měla spíš pocit, že tu se mnou někdo - že to tak řeknu - pěkně vyjebává. Řešit drama nějakou timey wimey deus ex machinou měli/mají skony oba :D

matolas

matolas (hodnocení, recenze)

Jinny

Čo sa týka logičnosti, tak Moffatove riešenie, nech sa zdajú akokoľvek šialené, dávajú stále väčší zmysel než tie od RTD. Pozrime sa na koniec 3. série - v podstate kopa ľudí na Zemi spomína na Doktora a ten magicky omladne a stáva sa nesmrteľným, 4. séria - DoktorDonna povie pár technoblábolov čím odpáli celú flotilu Dalekov, End of Time - Rassilon máve rukavicou a všetci Mastrovia sú opäť normálni... RTD má osobne vždy v rozuzlení sklamal, pritom tie prvé časti dvojdielov mal skvelé. Z Moffatových sérii mám najradšej piatu a finále 5. série mi príde dokonalé (aj napriek paradoxu s útekom z Pandoricy, ale to bude v časovkách vždy). Moffat si totiž vždy na začiatku epizódy (alebo uprostred série) vytvorí nejaké to "pravidlo", ktorým napokon rozuzlí celý story-arc (viď Teselecta v 6. sérii, obrazy v The Day of the Doctor, gravitácia v Flesh and Stone). Hádať sa o tom isteže nemá zmysel, ale mám častokrát pocit, že tí, ktorí preferujú RTD ho preferujú hlavne z nostalgie a akosi na jeho obrovské chyby zabúdajú. "Rule of cool" sa týka celého 11. Doktora, ktorý sa proste tvári cool, ale nie je (ako to povedal sám Moffat). RTDovi zase napríklad neodpustím, ako začal Tennata "rozplakávať a emočne sa roztrhávať" v celej 4. sérii až do úplne najhoršieho End of Time. Peace!

na příspěvěk reagoval Jinny, MaedhRos

Uživatel Jinny smazal svůj příspěvek.

Jinny

Jinny (hodnocení, recenze)

novoten

V mytologii Doctora Who nejsem tak zběhlá, ale občas jsem si říkala, co na některá tvrzení z obou speciálů budou říkat diváci, co jsou na tom v tomhle směru líp. Těch sedm sérií jsem viděla víceméně v kuse během minulého roku, takže si ještě pamatuju, že Big Bad Wolf nic  specifického nebylo a ani nemělo být a že ti "zpovědníci Ticha" byli zkrátka mocichtiví emzáci -našeptávači (což Moffat mohl mimochodem snadno adresovat). Co se týče regenerací, tak jsem měla za to, že ten počet je jenom společenská konvence (co jiného ten přesný počet ostatně mohl znamenat?) Pánů času, kterou Doktor jako poslední z nich může ignorovat. Leč ne, Moffat chtěl vytvořit drama. Oba speciály měly dost nápadů a potenciálu na dvoudíly, čemuž bych dala přednost spíš než drahým trikům.

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

Jinny

Vynechám-li poslední dva (poněkud specifické) speciály, tak bych naopak řekl, že rozuzlení má standardně lepší Moffat než Davies. Davies na sebe bez ladu a skladu vršil jednu věc za druhou a když už nevěděl kam, tak si vymyslel nějakou deus ex machinu, kterou to utnul. Tu deus ex machinu si nijak nepřipravil a prostě v závěru použil "něco" čím to utnul. To Moffat si katarze připravuje a rozhodně řešení nepřicházejí pro diváka zdánlivě odnikud.

na příspěvěk reagoval Jinny, Jinny

Jinny

Jinny (hodnocení, recenze)

matolas

I Moffat dává přednost epizodičnosti a nic není větší důkaz než dva poslední speciály, ze kterých se dal eventuálně udělat dvoudíl, ale on řekl ne. Dokonce něco z vánoční epizody neguje to, co slibovala ta jubilejní. Skoro každý druhý díl ze sedmé série jako by chtěl být nějaké epické završení celé série, takže gradace neexistovala. Přiznávám, že Moffata jako showrunnera nemám ráda. První epizody páté série byly studená sprcha, už to zkrátka nebyla ta srdcovka a skoro v každém směru nový seriál, u kterého jsem si nebyla jistá, jestli ho chci sledovat. Amy jsem z duše nesnášela, ale na Matta Smithe jsem si pomalu zvykla a nakonec jsem ho měla jako Doktora skoro stejně ráda jako Tennanta. Jestli měl Davies sklony k telenovelizaci, tak Moffat má sklony k "rule of cool" a co se týče řešení dlouhých dějových oblouků, tak u mě respekt postupně spíš ztratil.

na příspěvěk reagoval matolas

novoten

novoten (hodnocení, recenze)

Jinny

Je pravda, že ani na RTD, ani na Moffata nedávám dopustit, ale i já musím zakroutit hlavou nad tím, že Steven stihnul během pouhých dvou epizod (to, že to byly speciály nehraje tak velkou roli) převrátit na hlavu všechno ohledně Gallifrey, Pánů času i regeneračních cyklů :)

na příspěvěk reagoval Jinny

Jinny

Jinny (hodnocení, recenze)

DaViD´82

Naprostý souhlas. Moffat už dokázal, že dokáže být vynikající scénárista a IMO lepší než RTD, který ale na rozdíl od Moffata neměl ten iritující zvyk věci odbývat důležité dějové prvky jednou větou a přivádět mě k zoufalství přístupem "Zapomeňte na v minulém díle řečené, teď je všechno jinak!" Kéž by si dal dovolenou a dal aspoň šanci Marku Gattisovi, jak si povede :(

na příspěvěk reagoval novoten, DaViD´82

matolas

matolas (hodnocení, recenze)

DaViD´82

Pravda, ale to bolo jednoducho spôsobené tým väčším sústredením sa na jednotlivé epky, čo ide u Moffata (a je to dvojsečná zbraň) trochu mimo. Prirovnal by som to ku Babylonu 5 (Moffat) a Star Treku (RTD). Já mám osobne radšej, keď má seriál na pozadí nejaký ten story-arc, lebo ma to viac zaujíma, ale chápem aj tých, ktorí nie. Ono to totiž vyžaduje sledovať každú epizódu, čo tiež nie je najšťastnejšie riešenie... 

na příspěvěk reagoval Jinny

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

matolas

Souhlas; mytologická linie i konkrétní autorské epizody má Moffat lepší, ale Daviesovo období zase mělo IMHO více "kultovních" samostatných epizod mezi těmi mytologickými.

na příspěvěk reagoval matolas

matolas

matolas (hodnocení, recenze)

DaViD´82

V prvom rade to bude vždy subjektívne, u mňa v oboch prípadoch víťazí Moffat, lebo mi príde DW pod jeho rukami viac vzrušujúcejšie, baví má teoretizovať o story-arcoch a som rád, že ten telenovelovský nádych, ktorý bol pod RTD sa trochu upokojil a už nie je tak viditeľný, lebo napríklad na konci druhej a štvrtej série som si trhal vlasy :). 

na příspěvěk reagoval DaViD´82

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

matolas

Jak mám Moffata rád, tak myslím, že pomalu, ale jistě nastává doba, kdy by již měl pustit k válu někoho jiného a přesunout se opět do pozice autora jednoho dvou příběhů za sezónu. Každopádně bych ten rozpor Davies/Moffat neviděl tak jasně. On je i rozdíl, zda je hodnotíme jako autory konkrétních epizod či jako showrunnery. V prvním bodě má IMHO výraznou převahu Moffat; v tom druhém zase Davies.

na příspěvěk reagoval matolas, Jinny

Kucndo

Kucndo (hodnocení, recenze)

Všichni oslavují Silvestr. Já oplakávám čtvrté výročí konce Davida Tennanta a crew RTD + Julie s Doctorem Who :(

Kolbenova

Kolbenova (hodnocení, recenze)

Tak mě se Capaldi i na té jedné scéně docela líbil... celkem se to povedlo, na to že řekl jenom 2 věty :D

Už teď je zjevné, že to bude vyloženě pravý opak Matta a bude mít blíže k Tennantovi, ale pravděpodobně nebude tak emoční (jako když Tennant v regenerační scéně brečel se slovy "I don't wanna go", tak to by mi k němu moc nesedělo... ale uvdidíme...

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Temný případ nabírá posily

Temný případ nabírá posily

24.09.2022

Jedna z hlavních tváří seriálu Deadwood John Hawkes, bývalá hvězda seriálu Doctor Who Christopher Eccleston a nesnesitelná teta z Harryho Pottera herečka Fiona Shaw se nově připojují k obsazení… (více)

Zemřel herec David Warner

Zemřel herec David Warner

25.07.2022

Nekorunovaný král filmových „záporáků“ a britský džentlmen s neuvěřitelně plodnou kariérou, která čítá na dvě sta třicet filmových a televizních rolí - těmito slovy by se dal představit David Warner,… (více)

Doctor Who má novou tvář

Doctor Who má novou tvář

09.05.2022

Stanice BBC oznámila novou hlavní tvář slavného a desítky let běžícího seriálu Doctor Who. Titulní roli již čtrnáctého Pána času tak počínaje další sérií ztvární 29letý rwandsko-skotský herec Ncuti… (více)

Reklama

Reklama