Reklama

Reklama

Agatha Christie's Poirot

(seriál)
Trailer
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
Velká Británie, (1989–2013)

Předloha:

Agatha Christie (kniha), Agatha Christie (povídka)

Hrají:

David Suchet, Hugh Fraser, Philip Jackson, Pauline Moran, David Yelland, Zoë Wanamaker, Richard Bebb, George Little, Phillip Manikum, (více)
(další profese)

Série(13) / Epizody(70)

Obsahy(1)

Malý belgický detektiv Hercule Poirot (David Suchet) s knírkem upraveným dle pravítka a neuvěřitelně bystrou šedou kůrou mozkovou řeší případy, na které slavná britská policie ani Scotland Yard nestačí a to již od roku 1989 dodnes v této nejslavnější volně inspirované adaptaci předlohy královny detektivek Agathy Christie. (monolog)

(více)

Recenze uživatele kaylin k tomuto seriálu (69)

Dobrodružství claphamské kuchařky (1989) (S01E01) 

Když už jsem viděl ten poslední díl, bylo na čase, abych se podíval také na ten první. Tenhle seriál nastolil vysokou úroveň už od začátku, což jen ukazuje, jak dobrý směr byl zvolen, ale také to, že předloha je prostě natolik dobrá, že z ní je možné vytřískat strašně moc. Tady vůbec nevadí televizní zpracování, nevadí doba, v které se děj odehrává, protože to dohromady funguje. Navíc je Poirot skutečně jedinečnou postavou. ()

Vražda v ulici Mews (1989) (S01E02) 

Na detektivkách je krásné, že to, co na první pohled nějak vypadá, je ve skutečnosti úplně jinak, a možná ještě jinak, protože těch zvratů může být více. Právě "Vražda v ulici Mews" je jedním takovým případem, protože i když je na začátku všechno jasné, nakonec se ukáže, že je to jinak, aby to pak bylo ještě jinak. Tohle mě bavilo, i když to nemá až tak nabušený děj. ()

Únos Johnnieho Waverlyho (1989) (S01E03) 

Je to trochu slabší díl, ale to snad jen v tom vyústění, které jsem tak nějak čekal. Tvůrci ale film pěkně oživili vztahem Poirota a Hastingse, kdy hlavně epizodka s automobilem je naprosto skvělá. Výborně se zde udržuje napětí z toho, jestli dojde k únosu nebo nikoli, a proč. To finále je pak trochu slabší, ale rozhodně ne špatné. ()

Dvacet čtyři černých kosů (1989) (S01E04) 

Záměna totožností prostě k detektivním příběhům patří, to je jasné. Tady se mi líbí, že je hned od začátku zřejmé, že k jedné takové záměně došlo, ale co je vlastně zajímavější, to je skutečnost, kdo se za danou osobu zaměnil a proč. V tomhle případě to funguje velmi dobře, a i přes pomalé tempo je příběh dostatečně zajímavý. ()

Byt ve třetím patře (1989) (S01E05) 

Vypadá to nejprve naprosto nevinně, ale pak se z toho vyvrbí velmi zajímavý detektivní případ, který mě bavil v podstatě od začátku do konce. Takový ten typ, kdy prostě musíte vědět, jak se to všechno stalo a proč, a to i přesto, že sami v podstatě nemáte možnost totožnost vraha odhalit, stejně jako ho neodhalil Poirot v divadelní hře. Z pěti prvních dílů mě tenhle bavil nejvíc. ()

Rhodský trojúhelník (1989) (S01E06) 

Jakmile se podíváme do orientu, je to pro mě něco, co mě hned trochu baví. No dobře, ono Řecko až takový orient není, ale stejně tím Poirot dostává naprosto nový náboj. V tom prostředí, hlavně na pláži, je velmi komický, a to i bez věrného Hastingse. Navíc samotný detektivní případ je výborný, hlavně proto, že opravdu překvapí jeho rozuzlení. ()

Dobrodružství na moři (1989) (S01E07) 

A zase Poirot ve velmi exotickém prostředí, navíc na lodi a se skvělými postavami. David Suchet si finální odhalení vyloženě užíval, a tak si ho může užít i divák, a to i v případě, že mu jeho přítelkyně v podstatě již na začátku řekla, jak to celé je. Mělo to skvělou logiku, a tak jsem jí věřil. A měla pravdu. Výborný díl. ()

Podivná loupež (1989) (S01E08) 

Hercule Poirot se dostává do vyšších kruhů, kde už jde o válku a o to, aby bylo možné Německo případně porazit alespoň ve vzduchu. Je hezké vidět, jak Poirot mezi ty lidi nepatří, ale přitom je ve skutečnosti mnohem inteligentnější než všichni ti průmyslníci a jejich nabubřelé ženušky. Přesto mě tenhle díl až tak nezaujal. ()

Křížový král (1989) (S01E09) 

Příběhy ze zákulisí filmového průmyslu mě baví, navíc i proto, že jsou velmi často nápadité. Tohle se podařilo udržet i Agathě a jejímu Poirotovi v tomto příběhu, který je skvěle vypointovaný, i když sama pointa může být do jisté míry zklamáním. Ty scény ve studiu jsou sice místy celkem klišé, ale stejně pobaví. ()

Sen (1989) (S01E10) 

Někteří lidé si možná zaslouží nějaký trest za to, jak se chovají, ale přece jen, smrt je trestem, kteří ne všichni považují za přijatelný. Hercule Poirot vraždu nikdy nepřijme, což jasně dává najevo, a tak vyšetřuje vraždu továrníka, který se ke svým zaměstnancům choval jako hovado. Skvělé variování se záměnou a tím, jak je zločin skvěle rekonstruován. ()

Smrt na mysu (1990) (S02E01) 

Film původně rozdělený na dva díl, ale lépe si ho užijete jako jeden celek. Poirot a Hastings si opět skvěle rozumí, ale hlavně je tu příběh, který má skvělý scénář. Zamotává a rozmotává se to tak, že opravdu až na konci budete vědět, jak to vlastně celé je a bylo. A přitom to skvěle sedí a příběh je dostatečně napínavý. ()

Dáma se závojem (1990) (S02E02) 

Už od začátku bylo trochu jasné, kdo vlastně bude za záporáka, ale to, jak se celý příběh vyvíjel, to je přece jen dostatečně zajímavé na to, aby to člověka zaujalo a on vydržel až do konce. Honička v muzeu je celkem zábavná a musím říct, že se mi velmi líbí, jak se v seriálu neustále mění prostředí. Poirotovi to sluší. ()

Ztracený důl (1990) (S02E03) 

A zase něco trochu exotického. Tentokrát trochu Asie. Je hezké, jak se Poirot dostane v podstatě všude, a to i bez toho, aby se pohnul z místa. Na tomhle dílu je pěkné, jak je to propojené s hrou Monopoly, kterou si Hastings a Poirot společně užívají. Odhalení vraha opět velmi efektní, hlavně díky zajímavému prostředí. ()

Cornwallská záhada (1990) (S02E04) 

Prostředí malého města je pro potřeby krátkého příběhu využito naplno, navíc ty reálie jsou strašně krásné. Ale mám na mysli i lidi a to, jak se dívají na člověka a na jeho zločin, i když neprokázaný. Hercule Poirot opět ukazuje trochu drsný smysl pro humor, který ale funguje a dostáváme tak originální řešení zločinu. ()

Tajemné zmizení pana Davenheima (1990) (S02E05) 

Když se spojí dobrý detektivní příběh a k tomu se přidá ještě skvělá zápletka komická, která se tentokrát točí kolem sázky, kdy Poirot musí řešit případ s tím, že nesmí odejít z domu, vznikne skvělý příběh, který vás baví, a i když odhalíte pointu dřív, ty vtípky a kouzelnická čísla si užijete. Celkově je to pak výborně vše zkombinované. ()

Dvojnásobný zločin (1990) (S02E06) 

Asi mě trochu mrzelo, že to bylo takové trochu jednodušší a pointu jsem odhalil celkem brzy, ale to rozhodně neznamená, že by tenhle díl nebavil. Naopak, je zde skvělý moment mezi Poirotem a Jappem, o kterém ten druhý ani neví. Tohle se hodně povedlo, stejně jako Poirotova netečnost. I v pozadí je dokonalý. ()

Tajemství levného bytu (1990) (S02E07) 

Hned od začátku je jasné, na jakou notu bude tenhle díl hrát. Je to hodně komediální, a to i v tom smyslu, že tu jsou krásné karikatury, hlavně ten agent FBI je prostě ukázkový. Poirot se ale také překonává v tom, jak je zábavný, protože jen ta úvodní scéna v kině o něm hodně řekne. Dobrý je ale i příběh, který je výborným a funkčním propletencem událostí. ()

Záhada Západní hvězdy (1990) (S02E09) 

Je to malinko přeplácaný díl a na konci je možná až trochu zklamání, protože je to vlastně takový příběh o ničem, který ani není dokonale uzavřen, což je škoda. Ještě jsem čekal, že tam něco málo bude. Pravdou ale zůstává, že i tak je to poměrně dobré a zaujme to tím, jak dokáží lidé manipulovat někdy i sami sebou. ()

Záhada na zámku Styles (1990) (S03E01) 

Určitě je to jeden z nejlepších poirotovských příběhů, snad i proto, že odsud se začíná psát společné působení Poirota a Hastingse. Klape to skvěle na začátku, dokud tu Poirot není, ale jakmile dojde na vraždu a on se objevuje na scéně, je to prostě paráda. Užíváte si jeho charisma, ale i to jak se mu nakonec daří případ vyřešit. Krásně zamotané, kdy opravdu do poslední chvíle nevíte. ()

A co tvoje zahrádka? (1991) (S03E02) 

Výborný příběh, který ukazuje, jak jev detektivce důležité, aby člověk, tedy detektiv, poznal všechny indicie a všech si všiml. Hercule tohle předvádí se skvělým smyslem pro detail, navíc zůstává zručný a vtipný. Poirota je skutečně těžké si představit jinak než s tváří Davida Sucheta který mu předal šarm i kouzlo. ()

Reklama

Reklama