Reklama

Reklama

The Twilight Zone

(seriál)
  • USA Twilight Zone
Mysteriózní / Sci-Fi / Horor / Thriller / Fantasy / Drama
USA, (1959–1964), 74 h 32 min (Minutáž: 25–52 min)

Tvůrci:

Rod Serling

Režie:

John Brahm, Douglas Heyes, Buzz Kulik, Lamont Johnson, Richard L. Bare (více)

Předloha:

Lucille Fletcher (rozhlasová hra), Richard Matheson (povídka) (více)

Hrají:

Rod Serling (vypravěč), Robert McCord, Jay Overholts, James Turley, Vaughn Taylor, David Armstrong, Jack Klugman, Burgess Meredith, John Anderson (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(156)

Obsahy(1)

Zóna soumraku je místo, které existuje v každém okamžiku, prostoru nebo mysli, ale vždy, když to nejméně očekáváte. Když se ocitnete v této oblasti neomezených možností, buďte opatrní, co říkáte nebo děláte. Správná rozhodnutí vám mohou pomoci najít cestu zpět, někdy s větším štěstím a bohatstvím. Špatná rozhodnutí často vedou k šílenství a smrti nebo věčnosti uvězněné v této dimenzi. Obyčejní lidé se ocitají v mimořádně ohromujících situacích, které se každý snaží pozoruhodným způsobem vyřešit. (Shr1nK)

(více)

Recenze uživatele Snorlax k tomuto seriálu (43)

The Twilight Zone (1959) 

Dokonalé není třeba měnit, jen z něj čerpat. ()

Where is Everybody? (1959) (S01E01) 

Nebýt vlažného rozjezdu, bylo by to na plný počet. Pointa je ovšem výborná, neodhalila jsem ji dopředu, ani náhodou by mě nenapadla. ()

One for the Angels (1959) (S01E02) 

Nádherně poetické, milé zastavení u krásné lidské bytosti. Zvláštní je, že v amerických filmech jsou smrťáci kultivovaní sympaťáci, z Lohniského šel strach. ()

Escape Clause (1959) (S01E06) 

Kruté i vtipné zároveň, ale rozhodně mu to přeju. ()

The Lonely (1959) (S01E07) 

Vrcholně smutná pointa se k jinak optimistické Zóně soumraku snad ani nehodí, na druhou stranu však musím konstatovat, že je to jedno z nejlépe zpracovaných témat umělé inteligence. Tenhle díl by si zasloužil se stejně kvalitní atmosférou rozvinout do celovečerního filmu, snesl by to. ()

Time Enough at Last (1959) (S01E08) 

Bažina zoufalé touhy po chvilce klidu na čtení je stále hlubší a bankovní úředník Bemis se do ní propadá a propadá. Když se mu zdá, že se již každou chvíli utopí, blýskne se na lepší časy. Jen si tak říkám, že já bych dopadla určitě úplně stejně, jako nebohý pan Bemis. ()

Perchance to Dream (1959) (S01E09) 

Zpočátku napínavé, od poloviny poněkud nudící, ale opět se zajímavou pointou, která pomohla při mém rozhodování mezi čtyřmi a třemi hvězdičkami. ()

Third From the Sun (1960) (S01E14) 

Boj se strážnými je sice poněkud úsměvný, ale ani to nezkazí celkový skvělý dojem z této epizody. Opět se jedná o zajímavé zamyšlení, tentokráte na téma likvidace vlastního druhu. Znovu musím povyskočit radostí nad formou zpracování, které snese srovnání s moderními celovečerními filmy, i když logicky mírně zaostane v oblasti triků. Ale já u filmových tvůrců více oceňuji invenci, než schopnost práce s počítačem, takže i ty jednoduché triky mi vyhovují. ()

The Hitch-Hiker (1960) (S01E16) 

Zvolna budované napětí vyústí v nečekanou pointu. Bez lekaček, bez prodloužených stínů, bez děsivé hudby je na malém prostoru vybudovaná atmosféra, kterou této jednohubce může závidět kdekterý velmi nákladný celovečerní film. ()

Elegy (1960) (S01E20) 

Čistokrevné sci-fi okořeněné špetkou mystery připraví svému divákovi nejedno překvapení. navíc skončí jako správná balada i zajímavým poučením. ()

Mirror Image (1960) (S01E21) 

Nádherně budované napětí nedovolí divákovi vydechnout. A pak se dostaví pointa nehodná Serlinga. ()

The Monsters Are Due on Maple Street (1960) (S01E22) 

Když se společenství lidí změní na dav, je vždycky zle. Když se davu předhodí nepřítel, je zle s ním. Svižný střih, místy se blížící k překotnému, udržuje vysoké tempo celou dobu. Atmosféra strachu postupně houstne a velmi tomu pomáhá vizuál stylizovaný do velmi dramatického noiru, kamera pečlivě střídá detaily, celky i polocelky, aby si divák užil co nejvíce strachu aktérů. Pointa není tentokráte vtipná, ale o to více svou údernou pravdivostí zamrazí. ()

A World of Difference (1960) (S01E23) 

Režijně na úrovni výborného celovečerního filmu, vynikající práce se světlem i pohybem kamery (nejen při rychlé jízdě do studia), mimořádně dynamický střih a značně povedené rámování. Pointa vyladěná k dokonalosti. Tohle vážně není obyčejný díl obyčejného televizního seriálu. ()

A Stop at Willoughby (1960) (S01E30) 

Poetická cesta z úzkosti plná klidu, pohody a nostalgie, taky bych si přála vystoupit ve Willoughby. ()

The After Hours (1960) (S01E34) 

Mám takový dojem, že nějakou Marshu potkávám každý den. ()

A World of His Own (1960) (S01E36) 

Takhle má vypadat závěr! Navíc téhle epizodě věřím, že je naprosto pravdivá, protože to vysvětluje, proč Serling psal, jak psal. Matheson si v mých očích zcela očistil svoji poněkud pošramocenou scenáristickou pověst. ()

Eye of the Beholder (1960) (S02E06) 

Ona se ta pointa sice dá vytušit, ale stejně to nic nemění na její údernosti a nápaditosti. Zcela dle proporcí moderních filmů natočený mystery horor by měl patřit k povinné výbavě fanoušků obou žánrů. ()

Nick of Time (1960) (S02E07) 

Kam až je lidská mysl schopna zajít, když ztratí důvěru v sebe sama? Ne nadarmo je na parafrázi jednorukého bandity potměšile se tvářící čertík. Oceňuji práci s kamerou, která je velmi dynamická a dodává tak příběhu na plastičnosti. Jemné režijní vtípky, když například kamera pohlíží na ty dva ubohé mladé lidi svrchu, jsou vítaným zpestřením jinak velice napínavé protigamblerské agitky. ()

Související novinky

Huliči, DiCaprio a Nottingham

Huliči, DiCaprio a Nottingham

29.07.2008

V dnešní vydatnější novinkové náloži potřetí zahulíme a uvidíme, co připravuje Leonardo DiCaprio a jak to vlastně vypadá se Scottovým Nottinghamem. Jednička stála 9 milionů a vydělala 23, dvojka si… (více)

Reklama

Reklama