Reklama

Reklama

Chirurgové

(seriál)
Trailer
USA, (2005–2024), 306 h 53 min (Minutáž: 40–86 min)

Tvůrci:

Shonda Rhimes

Režie:

John David Coles, Adam Davidson, Sarah Pia Anderson, Tony Goldwyn (více)

Scénář:

Marti Noxon, Gabrielle G. Stanton, Debora Cahn, Krista Vernoff (více)

Hudba:

Danny Lux

Hrají:

Ellen Pompeo, Chandra Wilson, James Pickens Jr., Kevin McKidd, Caterina Scorsone, Patrick Dempsey, Camilla Luddington, Kelly McCreary, Kim Raver, Kate Walsh (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(20) / Epizody(429)

Tihle doktoři musí denně činit rozhodnutí, která znamenají rozdíl mezi životem a smrtí. Velmi napínavé drama z lékařského prostředí sleduje Meredith Greyovou a tým doktorů z nemocnice Grey Sloan Memorial, kteří musí denně činit rozhodnutí znamenající rozdíl mezi životem a smrtí. Oporu při tom hledají jeden ve druhém – a někdy jde o víc než jen o přátelství. Společně přicházejí na to, že medicína ani vztahy nejsou černobílé. (Disney+)

(více)

Videa (39)

Trailer

Recenze (378)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Seriál o tématu, který mě zas tak příliš nezaujal. Pokud máte rádi Pohotovost, Nemocnici Chicage Hope nebo seriály tomuto podobné tak si ho určitě zamilujete. Celkově je to zajímavý seriál, který nešetří ani humorem, ale jak byl rozjezd vcelku zajímavý tak později se seriál stará převážně o vztahy mezi mladými chirurgy a příběh trochu zpomalí. Parta (zelenáčů) chirurgů je velice dobrá a různorodá a všichni se snaží a je to velice znát na kvalitách seriálu. Pro americký kanál ABC je to věru výdělečné téma pro mě další seriál z nemocničního prostředí, který mě sice moc nezaujal, ale za to jsem se u něho chvilemi dobře pobavil (6/10) ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Naše miloučké televizní stanice se nás rozhodly vzít útokem pomocí seriálů, o kterých mi každý vyprávěl, abych se jim během zkouškové raději vyhnul, protože jsou extrémně návykové. Jenže Lost mě omrzel po šesti dílech, Prison Break dokonce po dvou a k Heroes jsem se pravda ani nedostal. Můj hbitý krk nedokázal uhnout jedinému seriálovému lasu a to právě Geys Anatomy, protože tenhle seriál má vždy skvělý scénář, kde jsou skoro všechny postavy fast-speaking charaktery, které si dokáží pokecat, i když každý mluví o tom svém, ale to vůbec nevadí, protože každý díl má vtip, někdy i hlubší myšlenku a hlavně emocionální náboj, který je v podání sympatických a neokoukaných herců (Pompeo, Dempsey, Heigl, Knight atd.) naprosto strhující. A rozhodně ještě musím zmínit vynalézavou hudbu. Pro mě je to jasných 5* a doufám, že si Shonda Rhimes si jednou troufne na velké plátno. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Hysterické přesvědčování široké veřejnosti o kultovnosti něčeho, co za sebou nemá pořádně ani dvě sezóny (20.5.2007 - pokud se nepletu, tak k dnešku by měla emerika končit třetí), podle mě jenom svědčí o naprostém úpadku schopnosti téhle společnosti rozpoznávat skutečné hodnoty a také o víře jisté skupinky nabubřelých marketingových panáků ve vlastní schopnost oblbnout každého údernými slogany či jinými propagandistickými metodami, ačkoliv i tato schopnost spojující (byť poněkud pervezrním způsobem) ideologii s uměním byla devalvována na pouhou ekonomickou zkratku - udržet zájem dostatečně dlouho na to, aby se na věci vydělalo, a pak honem sem s další podobnou rychlokvaškou. Třeba několik následujících let ukáže, že jsem si pro podobný výlev vybral špatné místo. Ale zatím se věci mají tak, že jsem se opravdu usilovně snažil přijít na to, v čem je tenhle seriál originální, a kromě divných lidí v hlavních rolích a obtloustlého Chrise O'Donnella jsem na nic nepřišel. Navíc jsem se zapřisáhl, že pokud narazím na další seriál, kterým se proplétá osudová láska, vyzvrátím večeři. Klika, že dneska bylo tak vedro, že jsem neměl chuť:P Pokus oscilovat mezi patřičně dramatickou a akční podívanou z lékařského prostředí, romantickými zápletkami "ze života" a osobními stavy, filozofováním a etickými dilematy se občas katastrofálně vymyká kontrole a pak někdo otočí knoflíkem a ejhle, je tu vysoce kvalitní scéna schopná přimrazit diváka k obrazovce. Ale promiňte, seriál, který je především o vztazích, a nedá divákovi během dvou sérií prakticky žádné informace o hrdinech seriálu až do chvíle než se scénáristovi hodí do krámu jako spinpoint...výsledkem jsou postavy placaté jako současné třináctileté modelky. A podobně jako tyto zneužívané děti mě to opravdu nebere. A že by TOHLE mělo být lepší než Pohotovost je naprosto směšná myšlenka. Porazí Chicago Hope, to rozhodně:) 60% a nazdar. PS: Jak to, že i taková kočka jako Katherine Heigl tady vypadá divně? Je to snad trademark seriálu?:) PS2: golfista: ale kdeže;) subjektivitě rozumím, navíc tu kvalitně vybranou muziku skutečně nelze upřít. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. – 5. série – 100% - Byla to tehdy střela naslepo. S doktorskými seriály jsem si netykal, první díl pouštěl velmi opatrně – jenže Meredith s Derekem mi ukázali, jak mě může nějaký seriál na počkání rozložit tak, že mi budou vlastní starosti na hodně dlouho naprosto jedno. A to byl všechno jen pouhopouhý opatrný začátek. Postupem času přibyly vtipné i originální postavy a neočekávané epizodické i dlouhodobé zápletky nadnesly Chirurgy daleko nad libovolného souputníka. Právě prvních pět let s až absurdně přesně vybranou hereckou sestavou se sice v pár obdobích (začátek třetí sezóny, urychlený konec čtvrté kvůli stavce) mělo pár chyb, ale originalitou a do té doby nevídaným napětím v pacientských, vztahových i personálních rovinách zbořilo nejen předávání cen a žebříčky sledovanosti, ale i televizní scénu jako takovou. Já sám jsem svého času nedokázal přestat zapínat další a další díl a přestávky mezi sezónami byly ukrutně dlouhé. A bylo jedno, jestli zrovna měla Meredith monolog, Lexie neodolatelně zamrkala očima nebo se Alex přel s Georgem. Tohle bylo úvodní období a ať po něm přišly jakékoli změny, zůstane v historii zapsané zlatým písmem.  6. – 7. série – 100% - Uplakané a dramaticky nebývale silné období, kdy třeba finále šesté sezóny zůstává tím nejvygradovanějším dvojdílem vůbec. Pocuchané nervy pak mám i z linek nemocničních, ekonomických i mezilidských a v kombinaci s nečekanými odchody herců / postav pak tyhle dva roky považuji za dost možná komplexně nejdramatičtější. Nováčci získávají pevné místo v týmu, stálí hrdinové dělají nejen ve vztahovém ohňostroji chyby, za které by se nemusel stydět ani teenager v nejprudším hormonálním rozpuku a třeba prvotřídní muzikálový díl mi ukázal, že i přes několikrát dosažený kvalitativní vrchol je stále kam stoupat a čím se těšit. Because it's time to start healing. 8. série - 90% - Konec jedné éry. Lékařský program se chýlí ke konci, otevírají se nové možnosti a staré problémy je třeba uzavřít. Nebo ne? To, že shodou náhod nebylo jasné jak to, kdo bude v nemocnici pracovat i dál, tak to, kdo z herců prodlouží smlouvu, byla nechtěná paralela k nervóznímu fanouškovskému čekání. Kromě občasného oddychnutí v podobě baseballu nebo dámské jízdy se stále pokračuje v posmutnělém, životem zklamaném vyprávění, kde je každá radost vykoupena tragickou tečkou či pesimistickou vyhlídkou. Nevadí mi to, naopak, Grey's i po takové době bez problémů patří k tomu absolutně nejlepšímu, co jsem kdy viděl. Jen si čím dál častěji (a s odstupem i pochopitelně a nevyhnutelně marně) přeju, aby seriál skončil co nejkrásnějším a včasným happyendem. Snad protože některé problémy známe a světlejší vyhlídky potřebujeme úplně všichni. 9. – 10. série - 90% - Čím silnější je strach, že se nezaměnitelná atmosféra nemocničních chodeb rozmělní ve vysokém počtu sezón, tím větší radost mám, že se tak dosud nestalo. Noví stážisté mi sice k srdci určitě nepřirostli všichni (zatímco Jo je úžasná, Shane otravuje, ať zrovna leze do zadku komukoli), ale jde o staré známé v nových polohách (Cristina snad nikdy nebyla takhle zajímavá), o další srdceryvné odchody a hlavně o tu nezničitelnou sílu jít dál. I po dekádě propletených lásek, případů, osudů a zvratů se tahle parta motá v příbězích neuvěřitelně zralých a uvědomělých, ale neznamená to, že by v tomhle věku nedokázali udělat pořádnou botu. Nejlepší přátelé se bohužel mohou rozhádat do krve, klid ve vztazích hlavních postav aby divák pohledal, a v profesní rovině teče do bot až překvapivě často. Když mi po několika dokonale nasázených otevřených koncích v epizodě Get Up, Stand Up tlouklo srdce zběsilou rychlostí ještě tak půl hodiny, pochopil jsem, že jestli někdy tuhle show přestanu mít rád, bude se mnou něco špatně. Nehledě na to, že některá loučení pořád působí jako poslední podání ruky někomu skutečně blízkému. 11. série - 90% - Říká se, že všechno zlé je k něčemu dobré a další nemocniční rok mi to dal pocítit ve velkém. Když jsem sledoval bolestnou linku Jacksona a April, myslel jsem, že se jednalo o emocionální vrchol sezóny, ale nemohl jsem být dál od pravdy. Nemá cenu varovat před spoilery, protože už pár hodin po odvysílání se kritické novince nedalo na internetu ubránit. Já ale na(ne)štěstí epizodu How to Save a Life viděl prakticky hned po odvysílání a pravděpodobně nejbolestnější seriálové zklamání jsem si tak prožil o to intenzivněji. A o dva měsíce později ta informace pořád bolí stejně palčivě. Derek je mrtvý, Patrick Dempsey odchází a MerDer, jakožto můj nejoblíbenější seriálový pár v životě, jsou minulostí. Měli svůj happyend, svoje drama, post-it, krizi, odloučení, děti. Ale tohle všechno měli o dost kratší dobu, než jsem věřil. A zatímco pár minut poté jsem chtěl celý seriál zatratit, o pár hodin později už jen snížit hodnocení a o týden později - nic takového. Z krutého zvratu pokračuje silná linka, další překvapivé události a v závěrečném díle k mému překvapení snad i náznak smíření. Nejen ze strany Meredith a Amelie, ale i z mojí. A pokud mi seriál tímhle způsobem sebere nejoblíbenější postavu a přesto si mě udrží na svojí straně, tak vážně patří mezi ty nejlepší. 12. série - 90% - Nad stabilitou zápletek a silou charakterů nemá po dvanácti letech smysl zas a znova žasnout. Jenže mně to nedá a musím opět vykřičet, že i když seriál už několik let přesluhuje a tím, že se ke svému konci neblíží a riskuje tak pošlapání jeho odkazu nějakou zbrklou zápletkou, pořád se jedná o každoroční špičku celého televizního pléna. Meredith definitivně panuje na trůně nejlepších ženských seriálových hrdinek všech dob a trochu překvapivě se k ní natrvalo přidává i April, podivuhodný to úkaz, který z otravného přívažku dozrál do pozice duše důležitých zvratů. Někdo naopak svůj dřívější potenciál nenaplňuje, ať už je to čím dál nepříjemnější (a mnou přitom kdysi tolik obdivovaný) diblík Jo nebo bohužel i Arizona, která zrcadlově k April klesá z pozice jedné z hlavních tahounek až na místo, kde ji nemůžu vystát. Některé seriály stagnují, některé se drží a některé zrají. S klidným svědomím ale říkám, že takovýto geniální a nestárnoucí úkaz zůstane v dramatickém žánru osamocen. 13. série - 90% - Hlavních postav čím dál více a poprvé možná až příliš. Zatímco málo prostoru pro Amelii a Jo se dá vzhledem k těhotenství představitelek pochopit, Andrew má snad méně replik, než přihrávači ve vedlejších rolích. Nejvíc podobné zmizení ze scény zamrzí u April, nejzajímavější charakter posledních sezón, který začíná nepochopitelně vyklízet pozice. Se třináctým rokem v Seattlu jsem nejdřív trochu bojoval, protože podzimní část z větší části pracuje s událostmi řady předchozí a s výjimkou fenomenální epizody The Room Where It Happens se ne a ne rozjet obvyklým triumfálním tempem. První jarní epizoda s tématem ženské věznice je pak pro mě pomyslným odrazovým můstkem, protože byť je pro mě právě You Can Look (But You'd Better Not Touch) nejhorším dílem seriálu vůbec, po něm kvalita raketově vystřelila nahoru a od držení palce Meredith a Nathanovi či April a Jacksonovi, přes nezapomenutelné znechucení u všech scén s pacientkou s červy, až po finální explozi (nejen) emocí jsem zase zpátky v nejlepším seriálu současnosti. 14. série - 90% - Start to byl téměř neudýchatelný. Milostné trojúhelníky, dokončování dlouhodobých linek nebo nečekaná porce humoru - Krista Vernoff zkrátka svůj staronový post hlavního tvůrce opanovala s královskou bravurou a nebýt jednoho konkrétního aspektu, měla by na kontě nejlepší sezónu minimálně za pět let. Nemůžu ale rozdýchat fakt, že na rozdíl od drtivé většiny divácké obce (pobouřené ohlasy byly snad všude) nechce pokračovat v poutu Jacksona a April a kromě toho, že nechá Jacksona v pochybném i kontroverzním vztahu s Maggie, narýsuje April dálnici směrem k odchodu. Všechno ostatní (aféra Avery, vše kolem Jo, výjimečně i vše kolem Owena) hltám, ale tuhle hořkou pilulku polykám jen ztěžka. 15. série - 90% - Sezóna lásky přináší jak pokračování osvěženého konceptu, kdy se Krista Vernoff překonává v nadhazování nápadů i překvapení, tak bohužel i pokračování v linkách, které moji pozornost drží jen díky dlouhodobé oblibě (Jackson + Maggie nebo trojúhelník Teddy/Owen/Amelia). Nejvíc potěší hemžení kolem Meredith, prostor si poctivě zabírající Koracick nebo speciální epizody, naopak křížení se Station 19 považuji za upřímně nešťastné a nejvíc je při nich vidět zoufale nedostačující herecký ansámbl hasičského spin-offu. Proto prohlášení o tom, že se seattleský svět obou počinů může v budoucnu ještě víc semknout, přijímám téměř s hrůzou. Do té doby ale zůstávám i po rekordním počtu dílů v naprostém nadšení a nadále platí, že se na žádný seriál netěším takhle otevřeně. Dynamika vztahů funguje i po takové době geniálně, ale poprvé od odchodu Patricka Dempseyho mám pocit, že zůstala velká mezera, konkrétně po Sarah Drew. April neměla vždy zrovna vděčné linky, obzvlášť ke konci svého působení, ale několikrát jsem se přistihl, že by mi nic neudělalo takovou radost jako její (byť krátkodobý) návrat. 16. série - 80% - O nejslabší sezónu celého seriálu se jedná trochu smolně, protože co se mohlo tvůrcům rozpadnout pod rukama, to se také (ne vždy jejich přičiněním) rozpadlo. Dají již několikátý happyend jednomu z ústředních párů, aby z něj museli jen o chvíli později krutě couvat kvůli nečekanému odchodu představitele legendární postavy. Dopředu ohlášené mini crossovery se Station 19 nemají za následek oživení tématu, ale jen časté prozrazení čerstvých zvratů z vedlejšího seriálu. A největší pozornosti se dostane toxickým pnutím, o kterých jsem psal již u předchozí řady. Na několika místech se tak jedná o slušný karambol, který zachraňují buď pevné stálice (Amelia, Jo), příkladně vyhrocená poslední třetina, kdy jsem se cítil jako v nejsilnějších letech nebo příjemné zjištění, že i postavy služebně mladší mohou být tím aspektem, co mě pořád drží přikovaného (Linc, Koracick, Andrew). Snad je neuvěřitelná porce tvůrčí smůly vybraná na roky dopředu. 17. série - 90% - Nádherná souhra srdcervoucích příběhů (aktuálnějších než kdy dřív), nečekaných odchodů postav i silné nostalgie po dávno ztracených charakterech. Covid season dokázala něco nepředstavitelného. Spojila pro seriál již několik let charakteristickou výchovnou stránku s naléhavostí i nadhledem a ve výsledku mi připomínala ty nejstarší sezóny snad nejvíc za minimálně deset let. Návrat na vrchol si užili Jesse Williams, Greg Germann i všichni hvězdní navrátilci a já téměř nemám slov. Paradoxně právě teď, když se opravdu daří vyprávět s bravurou i samozřejmostí, mám neodbytný pocit, že je správný čas myslet na rozloučení. Změn a odchodů je na jednu řadu snad až moc (a ani jedno se netýká Owena) a po téměř dvou dekádách poprvé cítím, že jsem připraven tuhle nemocnici nechat jít. 18. série - 100% - Kdyby úplně poslední scéna seriálu končila právě takhle, nemohl bych být spokojenější. Není to konec Grey's Anatomy, ale je to konec jedné neuvěřitelně dlouhé a vyrovnané éry, která přinesla hromadu nezapomenutelných charakterů, zdrcujících srdcerváčů a i když si to cyničtější část populace dlouhé roky odmítala přiznat, tak nenávratně změnila zámořskou a s trochou přehánění i světovou televizní scénu. Meredith Grey a její blízcí byli a naštěstí stále jsou neopakovatelným fenoménem, který i po takové době dokázal reflektovat aktuální dění, nutit diváka fandit oblíbencům a zároveň ho často rozesmát. Žádná linka nebyla navíc, z charakterů překáželi jen obvyklí podezřelí a i nadužívané křížení se sesterskou Stanicí tentokrát fungovalo o třídu lépe. Takže žasnu, už pořádně dlouhou chvíli žasnu. Tohle totiž byla nejlepší sezóna snad za celou dekádu dozadu a to už je jev, který jsem nikdy nezažil. Ať nás ještě čeká epizod kolik chce a jakých chce, tohle bylo čiré štěstí. () (méně) (více)

shyster 

všechny recenze uživatele

Chirurgové jsou jen dalším seriálem o vztazích, který se odehrává v nemocničním prostředí (jaké scénáristické klišé). Bohužel se Chirurgové o ty vztahy jen snaží. Přes veškerou kritiku, kterou uvedu, má seriál nějaké kouzlo, které mě udrželo koukat se až do zrovna probíhající 5.sérii, kvůli kterému ho neodstřelím v hodnocení. První série nás jen navnadí na skvěle napsané postavy a vyhrocené situace. Od druhé poloviny 2.sérii to s charakteristikou všech postav jde do háje. Všichni se chovají vůči svým postavám nelogicky, chtějí se svěřovat komukoliv kdo je v okruhu 100 metrů. A i ty rozhovory o vztazích jsou jen slátaniny (zvláště pak ve finále 2.sérii, kdy jsem začal nenávidět postavu Katherine Heigle a tato nenávist pomalu odeznívala až do té doby, než se na scéně objevil znovu Denny, tentokrát jako její představivost. Tady to scénáristi přestřelili), které na mnoha místech konkurují českým doktorským "seriálům". Od 2.poloviny 2.série až do 5.série (a asi i dál) se žádná z postav nijak nevyvíjí. Často se jedna do druhé zamiluje, pak přes 10 dílů dělá na toho druhého smutné oči a významné pohledy a v 11.dílu mu to vmete do očí, že ho miluje, ale že on je slepý a tak se proto vyspím s úplně někým jiným (tvůrci asi žijí v jiném vesmíru). Jako snad v každém americkém seriálu je tu ústřední pár, který bude spolu a pak se zase rozejde a takhle dokola až úplně do konce. Nesmím opomenout, že si v každém díle navzájem říkají jaký jsou odborníci a nejlepší doktoři na západním pobřeží. Jenže snad v 60% případech při operací jsou to oni, kteří to zkazí. Dále je tu sestra Meredith, která je krásná, ale je taky i na pěst. Hudební podkres jednotlivých dílů není špatný, ale pokud dáte 3 sezóny pomalu na jeden zátah, tak Vám z toho vylezou jen samé "barové sračky", které útočí podle na Vaše city a snaží se Vás citově vydírat. A tohle jsou jen ty největší problémy, které mám s tímto seriálem. Nemohl jsem si pomoct a musel jsem se rozepsat, protože jak mě okolí masírovalo ohledně kvalit Chirurgů a pak přijde taková ledová sprcha, tak se prostě nedivte:-). 50% ()

Galerie (8 572)

Zajímavosti (62)

  • T.R. Knight (George O´Malley) opustil seriál koncem 5. série, protože cítil, že jeho postava nedostala dostatek času na obrazovce. Tvrdil, že došlo k selhání v komunikaci mezi ním a tvůrkyní seriálu Shondou Rhimes. Místo aby vznesl nějaké požadavky, prostě požádal, aby byl ze seriálu vyškrtnut. (Aurum)

Související novinky

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

28.09.2023

Stávka scenáristů oficiálně skončila, v následujících dnech a týdnech se musí ještě vyřešit stávka herců, pomalu ale jistě to už vypadá, že se Hollywood ještě před koncem roku vrátí naplno do práce.… (více)

Druhý Old Guard nabírá posily

Druhý Old Guard nabírá posily

11.06.2022

Oscarova herečka Charlize Theron (Srážka s láskou, Šílený Max: Zběsilá cesta) zvládá docela v pohodě kombinovat jak ambiciózní dramata, tak studiové velkofilmy, tak nezávislou scénu. V poslední době… (více)

Disney+ odstartuje v Česku 14. června

Disney+ odstartuje v Česku 14. června

29.03.2022

A je to oficiální. Společnost The Walt Disney Company potvrdila, že streamovací služba Disney+ dorazí do Česka a na Slovensko 14. června, základní měsíční předplatné bude stát 199 Kč, roční pak vyjde… (více)

Zemřel herec Hal Holbrook

Zemřel herec Hal Holbrook

02.02.2021

V požehnaném věku 95 let odešel 23. ledna americký herec nominovaný na Oscara, Hal Holbrook. Zprávu včera předala deníku New York Times jeho osobní asistentka Joyce Cohen. Holbrook se narodil se v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno